El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El tren del ciment Dc Ago 06, 2014 9:34 pm
Està molt bé!, això no hi era quan hi vaig anar
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: El tren del ciment Dj Ago 07, 2014 5:00 pm
Si, fa ganes d'anar-hi.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El tren del ciment Dj Ago 07, 2014 5:25 pm
No fa gaire vaig tenir l'ocasió d'anar-hi, i em va agradar l'exposició de material (a cobert) que hi ha a l'estació inferior d'aquest petit tren. Aconsello una visita al tren, i la regió, ja que no gaire lluny d'allà hi ha el museu de les mines de Cercs, que també és molt digne. A demés, tampoc gaire lluny d'allà hi ha l'interessant circuit miner dels Tens Miners i Turístics. Tot dóna per a omplir un dia, o un cap de setmana, si no es vol fer una marató.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El tren del ciment Dv Ago 08, 2014 5:41 am
També a Vallcebre queda alguna coseta del que va ser un antic funicular aeri de vagonetes
Les vagonetes venien de la mina i per aquests dos túnels per passar al altra costat de la muntanya saltaven a Vallcebres
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El tren del ciment Dv Ago 08, 2014 5:53 am
http://www.rutaminera.diba.es/mina2-6.htm TELEFÈRIC DE VALLCEBRE. Aquest telefèric tenia una longitud de 6.789 m i transportava el carbó de les mines de Vallcebre fins a l’estació de descarrega del Collet. Va funcionar des de 1942 fins els anys seixanta, tot i que estava prohibit també hi viatjaven empleats ja que així s’estalviaven una llarga caminada.
Això és l'únic que he trobat, de moment, d'aquest telefèric, com veureu en aquesta web, aquesta és una zona molt interessant per trobar vestigis de ferrocarrils i funiculars miners
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El tren del ciment Dv Ago 08, 2014 9:06 am
Assumpte: Re: El tren del ciment Dg Ago 10, 2014 8:20 am
Hi ha una excursió que ja l'estem estudiant, la del tren de les mines de Peguera, dura una mica més de 5 hores espero poder anar, a la tardor o finals de l'hivern, a veure que trobo de l'antic ferrocarril
Pere
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: El tren del ciment Dl Ago 18, 2014 9:16 am
Aquest sector hi havia una bona xarxa minera
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: El tren del ciment Dt Ago 25, 2015 6:46 am
Avui hem estat per la Pobla de Lillet i no he pogut escapar-me d'entrar a veure el material preservat a l'estació de
Hi ha molt material allà que encara estan restaurant, però això no m'ho podia esperar
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El tren del ciment Dt Ago 25, 2015 8:13 am
Jo també hi vaig estar ara deu fer una mica més d'un any.
El darrera d'aquest vagó es lamentable i només ensenyen la cara bona. La port positiva és que encara hi és i probablement un dia estarà restaurat per les dues bandes (?).
Les altres peces exposades també són molt interessants, i em va alegrar molt de veure-les.