El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
Assumpte: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Gen 25, 2024 3:49 am
Hola a tots.
Degut a situacions personals he estat bastant temps sense escriure res. Ara que tinc més temps, tot parlant amb l’Amadeu l’altre dia, li vaig comentar que estic fent un vagó a escala 1f, i em va demanar que ho publiqués.
Es tracta del cotxe de 3ª classe sèrie CF-1 de l’antic tren del ciment de la Pobla de Lillet. Com es tracta d’un ample de via de 600mm, ho faig a escala 1f, amb ample de via de 16,5mm, es a dir igual que l’escala H0.
He partit del dibuix i fotos del llibre d’en Salmeron.
Per la construcció faig servir diferents materials i eines. Fa un parell d’anys vaig comprar un petit làser de díode que em permet tallar i gravar fusta, cartró, metacrilat, així que per la construcció del bastidor i la caixa he fet el disseny amb CAD i tallat i gravat les peces en fusta contraxapada i en cartró, fent servir la tècnica d’enganxar varies capes.
Per fer els bogies i els topalls, he fet servir la impressió 3D amb resina. Faig els dibuixos en CAD 3D. Per fer els bogies, degut a que no he trobat detall dels originals he partit de les dimensions dels bogies de LGB, degudament escalats.
Intento combinar les dues tècniques. Per peces planes trobo millor el làser. És molt més ràpid i sense els inconvenients de la resina (olors, neteja, temps de processat). Per les peces més complicades millor la impressió 3D.
També hi hauran peces fetes amb llautó i soldadura, com les baranes, barres dels frens...
Aquí teniu unes imatges de l’estat actual.
A TramBlau, josepmaria, alejandro sasplugas, mikado y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Gen 25, 2024 5:39 am
Interessant projecte... el seguirem atentament...
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Gen 25, 2024 5:52 am
ostman escrigué:
Interessant projecte... el seguirem atentament...
+1
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Gen 25, 2024 5:33 pm
Ooooh!
Caram, noi!! quina meravella!!
(no es pot pas anomenar de cap altra manera, la teva obra... )
Moltes gràcies per compartir-ho aquí. Jo també et seguiré amb atenció.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Gen 25, 2024 8:43 pm
Ai aquest Amadeu sempre demanant.!!!
Salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Feb 08, 2024 9:52 am
Molt, molt interessant, en tots els aspectes, escala escollida, mètode de construcció i per la proximitat del model escollit. Ho seguiré amb molt d'interès.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Ds Feb 10, 2024 8:58 am
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Ds Feb 10, 2024 9:35 pm
Olot escrigué:
Què Toni?
No hi ha pas noves fotos?
El que jo dic..demanant...
mallet73
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dg Feb 11, 2024 8:54 am
Tots demanem aquestes fotos
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dl Feb 12, 2024 5:25 am
Bona tarda. He tingut el projecte aparcat uns quants dies! Avui he fet el tall làser del bastidor, que feia dies que tenia dissenyat. L'he fet amb MDF de 4mm de gruix.
He retallat els suports de l'impressió 3D de les caixes de greix. S'ha d'anar amb molta cura, perque hi han gruixos molt petits. Sempre en faig de més per si es trenca algún i així ha estat. Sort de la previsió.
Aqui us passo unes fotos de l'estat a dia d'avui. Les rodes són escala H0, no he trobat de la mida que correspondria a estricta escala, pero crec que el resultat no és dolent.
Vull fer els seients interiors. Segons el llibre d'en Salmeron, aquest cotxe tenia dos bancs a cada compartiment. Com que no tinc documentació de com eren, els faré de fusta tipus dels de 3ª classe de les linies de via estreta. Que en penseu?
A TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dl Feb 12, 2024 7:32 am
E4lok escrigué:
Vull fer els seients interiors. Segons el llibre d'en Salmeron, aquest cotxe tenia dos bancs a cada compartiment. Com que no tinc documentació de com eren, els faré de fusta tipus dels de 3ª classe de les linies de via estreta. Que en penseu?
Em sembla que és una decisió molt encertada
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dt Feb 13, 2024 3:56 am
Gràcies per les imatges ..!!
Toni i per que no fas les rodes amb 3D a la mida que toquen..!??
Salutacions
mallet73
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dt Feb 13, 2024 4:21 am
ignasibaga escrigué:
E4lok escrigué:
Em sembla que és una decisió molt encertada
+1
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dt Feb 13, 2024 4:36 am
Ja sabia jo que quedaríem tots encandilats amb aquet fil!!
M'encanta el que fas, Toni. És formidable.
I, ja que ho preguntes, jo també trobo molt encertat el que has decidit sobre els bancs...
Però també em sembla que ho facis com ho facis, et quedarà igual de bé.
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Feb 15, 2024 8:09 am
He avançat una mica més...
Ja tinc els suports dels seients. Al final vaig trobar la solució al mateix llibre d'en Salmeron. Els he fet iguals als del cotxe de servei tipus D que segurament deurien ser semblants.
També he fet l'interior del cotxe i la part interior de les portes, i avui he acabat els balcons.
Els balcons m'han donat feina, perque he fet servir corda de piano de 1,2mm, i costa de soldar amb estany amb el meu soldador de no gaire potència. He quedat curt de material (el tenia en stock) i m'ha faltat un troç de 20mm. Buscant per altres recons, per poder acabar-ho, he trobat una bosa de barra de coure de 1mm que hem pensaba que no en tenia. Si l'hagués trobat abans no hauria patit tant
Ara toca els volants i la timoneria dels frens.
Carles, les rodes no les vull de resina, no rodaria bé, és per aixó que he fet servir comercials escala H0.
Vista actual amb els balcons presentats:
Els suports dels seients fets al làser amb fusta de 1mm.
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Feb 15, 2024 8:35 am
nosaltres hem fet rodes amb PLA a escala G i roden bé ara per ara, un dels vagons del tren d'Olot els porta ningú ha trobat cap anomalia que el delati. Ara en escala H0 ja és una altra cosa amb PLA no ho veig clar, però amb resina tampoc , amb resina rígida li donaria duresa al rodament però seria molt fràgil a la ruptura sobretot de la pestanya i la resina semi-flexible no crec que rodés bé
E4lok Trenjardinaire
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dt Feb 20, 2024 6:40 am
He avançat una mica més.
Instal.lats els seints i presentades les portes interiors:
Preparat el sostre fet de Plakene de 1mm del Servei Estació. El vaig escalfar amb un assecador per fer la corba i deixat amb gomes elàstiques fins que arribi l´hora d'enganxar. Anirà folrat per simular la tela asfàltica.:
Dissenyats alguns accesoris per fer en impressió 3D: baranes dels laterals de les portes, palanca amb maneta dels frens , enganxall i pany de les portes. A l'imatge el disseny pasat a Chitubox preparat amb suports per crear el fitxer per la impressora. Faré primer la proba, aquest cop amb resina ABS, perque sigui més resistent. Aixó ja serà un altre dia.
A TramBlau, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dt Feb 20, 2024 7:06 am
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dt Feb 20, 2024 5:55 pm
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Mar 21, 2024 6:39 am
Hola amics! El projecte ha estat aturat dues setmanes per esdeveniments varis.
Unes fotos de l'estat actual. Pintura base i accesoris muntats.
Propers passos: acabar sostre, col.locar cadenes per enganxalls i envelliment amb pintura i pigments.
Estic bastant satisfet del resultat amb la tècnica del cartró multicapa. No s'ha deformat gaire al pintar. Vaig aplicar pintura Vallejo amb l'aerògraf i desprès una capa de vernís acrílic mate també de Vallejo.
Les finestres les he fet amb acetat recuperat d'un envàs.
A Olot, TramBlau, TOG, mikado y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f Dj Mar 21, 2024 7:49 am