NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) | |
|
+15josepmaria Sisu E4lok ignasibaga ostman ut800035 (†) TramBlau jaume MALLET73 manolo0101 deMilà peps Avet Blau bantren Olot 19 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Maig 02, 2014 7:23 am | |
| Es diu sang freda, molt freda. He recordat una anècdota de fa molts anys en una associació, un soci arriba i ensenya una maquina que havia restaurat, ( el que no sabia que era per anar amb piles), despres de posar la maquina a la via i donar la corrent ( sempre amb la mania de a tope), va sortir la maquina disparada, al arribar a la primera corba va continuar recta fins al terra, va la persona, agafa les peçes i diu llàstima no he tingut temps de veure com corria | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Maig 02, 2014 9:24 am | |
| Sang freda? Serenitat? Què s'hi pot fer... ? després de notar que darrera meu alguna cosa bellugava, i després de sentir aquell pa-ta-xap, si em punxen no em troben sang. Ja ho he dit: la primera reacció, amagar-ho tot dins la caixa... no m'atrevia ni a mirar! Els accidents que heu explicat són també ben aparatosos. És molt desagradable quan passa alguna cosa així, però no queda més remei que prendre-s'ho be. Ara tocava primer analitzar minuciosament els danys, i després anar arreglant coses. No sé si en sortirà millorada com dius tu, Toni... Però el dia que torni a circular estic ben disposat a celebrar-ho amb vosaltres. | |
| | | josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Maig 02, 2014 10:02 am | |
| Rediables quina mala sort! | |
| | | KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1260
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Maig 02, 2014 10:31 am | |
| Em sap greu. M'haguès agradat recrear-me mirant aquesta maravella. Però estic segur que tornarà aviat a rodar. La seva reinauguració li donarà el caràcter d'aquelles peces industrials històriques que resurgeixen d'un passat desgraciat, gràcies a l'esforç d'aquells que valoren aquest patrimoni.
ÀNIMUS !!!
Xavi KTK | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Maig 02, 2014 6:58 pm | |
| - Olot escrigué:
- ostman escrigué:
- Em sap molt greu l'accident sufert... No sé on estava però no ho vaig saber fins que ho vaig llegir al foro...
- ignasibaga escrigué:
- Hola Amadeu i tots els demés.
Valguem deu, quina mala sort. Qua ha sigut a la trobada de Martorell?...
Si, és que vaig procurar que passes del tot desapercebut. En caure a terra la màquina la vagi ficar immediatament a la seva caixa amb les peces que vaig anar recollint. No m'atrevia ni a mirar-la. De fet no la vaig mirar per sobre fins l'any demà. Tampoc volia posar mal color al desenvolupament de l'esdeveniment. És la primera vegada que em passa alguna cosa així en exposició.
- ostman escrigué:
- ...Per cert, aquesta màquina passa per radi 1?
Ella sola si, però si porta algun vagó enganxat no perquè l'articulació de l'enganxall no és suficient i fa fora de la via els vagons. Els vagons tampoc passen perquè els estreps es toquen i es dobleguen o s'arrenquen. Per passar per R1 a la màquina l'hi hauria calgut un desplaçament lateral a l'enganxall o a la topera, però la màquina de veritat no ho portava pas. De fet aquella tampoc giraria per l'equivalent de R1 a la realitat (13'5 m). El radi mínim en línia a la línia del tren d'Olot era de 80 m, i les agulles devien arribar a fer menys, però mai 13'5 m ! Pel que fa a l'arrossegament de vagons per radi 1, mes ben diria que es una locomotora no peparada per poder arrossegar materail. Jo el que li faria es posar un enganxall unificat lgb, desmuntable amb un cargol com fan a la realitat. Els canvis del tren d'olot? i d'altres linies..... La corba del canvi de via es de radi molt petit. Caldria saber la llargada del canvi original i la corda que feia. Malauradament avui no en podem veure cap. Que jo recordi, els canvis de via "molt ample", son de tangent 0,13 i radi 80. son els mes curts que conec pero com dic son de "via molt ample". Es curios doncs tot historiador et pot descriure el traç d'una linia ferria, el pes del carril,... Pero mai parlen dels canvis de via. Potser es que no interessa l'afeccionat. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Maig 02, 2014 11:23 pm | |
| - jaume escrigué:
...Pel que fa a l'arrossegament de vagons per radi 1, mes ben diria que es una locomotora no peparada per poder arrossegar materail. Jo el que li faria es posar un enganxall unificat lgb, desmuntable amb un cargol com fan a la realitat. Els canvis del tren d'olot? i d'altres linies... En principi aquesta màquina només hauria d'arrossegar la composició del tren d'Olot, per tant no l'hi cal enganxall LGB. No obstant, tinc un vagó tancat de LGB al que l'hi vaig posar un enganxall Olot-Girona, i aquest em pot fer de vagó-adaptador per a remolcar material LGB amb aquesta màquina. Això em va semblar més adequat que no pas fer adaptacions que m'obligarien a modificar la topera de la màquina de forma que ja no seria com l'original. | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Ds Maig 03, 2014 12:37 am | |
| Amadeu,
Realment és una llàstima el que t'ha passat amb la Saint Leonard i admiro la teva actitud enfront de la desgràcia.
Com algú ja ha dit, segur que la restaures, la deixes com nova i perfecciones.
Sobre el que explicaves del vagó LGB, que te l’enganxall LGB a un cantó i el Olot-Girona a l’altre, solució molt bona i que també s’utilitza amb el trens a escala 1:1, (històrics FGC-Llobregat Anoia), podries ensenyar-nos fotografies del teu vagó, be en aquest fil o be en un de nou.
Moltes gràcies i ànims. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Ds Maig 03, 2014 2:52 am | |
| | |
| | | jerrybaffetto Trenjardinaire
Ubicació : carrù - Piemonte - Italia Edat : 53 Data d'inscripció : 19/10/2014 Nombre de missatges : 295
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Dv Nov 28, 2014 8:31 pm | |
| | |
| | | Posets Jardinaire
Ubicació : el Figueró - Montmany Edat : 68 Data d'inscripció : 15/10/2011 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Caram senyor Olot, quim informe tan ben detallat i ilustrat. M'has fet pensar quan em va caure la 1001 per una escala de 20 graons, amb dues bateries de cotxe dins, i en arribar all primer revolt de l'escala es va iincendiar. Dt Maig 03, 2022 1:00 am | |
| - Olot escrigué:
- Alguns ja sabeu que una d'aquestes màquines, la número 8, ha sofert un accident recentment. Aquesta màquina de construcció artesanal ha caigut a terra des d'uns 70 cms.
Durant els dies posteriors a la caiguda, he anat analitzant minuciosament els efectes de la catàstrofe. Vet aquí el resultat:
Aquest és l'estat actual de la màquina, i al seu costat hi ha totes les peces que varen sortir disparades en totes direccions.
En realitat les peces que han saltat anaven totes encolades, i això és un mal menor. Però ara examinem la màquina de més a prop.
El sostre va saltar, i totes les peces de l'interior de la cabina també.
La cabina va fer una mica de moviment amb la trompada (això és el que va fer que el sostre es desprengués), i per a sobre de les portes hi ha una lleugera deformació.
Una de les finestres va perdre el vidre
La única peça que era soldada i s'ha arrencat, un dels passamans de la cabina.
La topera posterior i les escales d'accés a la cabina també han sofert desperfectes
A la part del davant de la màquina també hi ha desperfectes.
Els escalons estan molt doblegats.
També un dels gàlibs
S'haurà de revisar instal·lació elèctrica d'aquest fanal
El més greu, perquè afecta a l'estructura de la màquina, és que aquesta soldadura ha quedat trencada. Això fa que la caldera ha perdut consistència i es mou una mica.
Per a sota de la màquina, també podem veure l'aparta-pedres posterior que ha quedat doblegat.
La simulació de la purga del cilindre de plàstic original de LGB ha quedat trencada
Una de les rodes del bisell portador ha quedat seriosament afectada
Aquí potser es veu millor
Al menys una de les rodes tractores també ha quedat malmesa
A la foto quasi no s'aprecia, però la torçada que te és prou important com perquè afecti a la rodadura de la màquina.
La línia groga potser ajuda a veure-ho
Les peces desencolades no són el més greu.
Les peces de fosa doblegades tampoc, si és que no es trenquen ja que el llautó fos de vegades esdevé molt fràgil.
La roda tractora es podrà solucionar comprant-ne una de nova, perquè segons he pogut comprovar avui, només és la roda que està torçada, mentre que l'eix està intacte.
La portadora, en canvi, no esta torta sinó que s'ha doblegat l'eix. En aquest cas caldrà fer un eix nou i aprofitaré les rodes. Avui precisament la he desmuntat per a fer aquesta comprovació. Així és com ha quedat l'eix:
Naturalment al mirar d'adreçar-lo s'ha trencat.
El més difícil serà la soldadura de sota la caldera, perquè això m'obligarà a pintar de nou la màquina o, al menys, part d'ella.
No sé pas quan començaré a arreglar-la perquè la llista de coses que tinc començades és molt llarga, però quan ho faci, si ho voleu, aniré posant els avenços aquí. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) | |
| |
| | | | les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |