TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
alvarop
Trenjardinaire
alvarop


Ubicació : Madrid
Edat : 51
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 344

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDg Abr 14, 2024 4:03 am

Olot escrigué:
Jo me la vaig comprar per a convertir-la en les que varen funcionar per La Robla:

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Fr10

Però després la vaig veure tant bonica que em va saber greu de fer-la malbé. Crying or Very sad

De fet això ja ho vaig explicar aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t837-el-nostre-material-amb-quina-idea-el-comprem-fabriquem

Jo haig de dir que és la meva locomotora preferia de vapor i la vaig estudir per aconseguir-la i tranformarla en  una Robla amb tots el detalls.

Quina meravella de locomotora.... si algún dia la tinguessi a casa meva, és clar després del estudi que vaig fer, la transformaría en una Robla amb les noves plaques en llautó amb el nom i la numeració i també el tope FEVE tan característic d'aquesta xarca de vía mètrica.

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? 1f44f  Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? 1f44f  Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? 1f44f  Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? 1f44f  Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? 1f44f  Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? 1f44f

Un abraçada. Álvaro.

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDg Abr 14, 2024 4:16 am

És ben cert, Àlvaro, que la Brawa és una màquina ideal per a la construcció de la locomotora a la que et refereixes.
No obstant, no vaig topar amb dos problemes: la màquina era massa bonica i em va saber greu destrossar-la per a convertir-la. I a demés, és un model massa fràgil: recordo que sempre que la treia de la vitrina em queien peces... Sempre que circulava en perdia d'altres... i encara un altre inconvenient: en circular feia un soroll molt bèstia d'engranatges.

Per tant vaig arribar a la conclusió de què era una màquina "de vitrina" i que no es podia ni tocar. Per això me la vaig vendre. Ja no la tinc.

Però a veure ara ,que has encetat el tema, i que ha donat peu a un nou fil, a veure qui s'hi atrevirà!

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1210

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDg Abr 14, 2024 8:58 pm

Aquesta locomotora de Brawa va tornar al mercat fa uns anys, però sota la marca LGB. Era el mateix producte, però amb les debilitats de Brawa corregides. Molt més robusta i amb la mecànica millorada. Això sí, per aconseguir que funcionés correctament va ser necessari un acurat greixatge i un període de rodatge una mica prolongat. Després, no ha donat cap problema. Jo li vaig fer alguna petita modificació, com queda reflectit en aquest enllaç.

https://trenscat.forosactivos.net/t3359-petites-modificacions-en-una-locomotora-de-vapor-suissa

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18770

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDt Abr 16, 2024 12:07 am

Per ara esta descatalogada per Marklin, potser de segona mà o si la reediten...
a mi em van explicar que era molt de mantega, que li queien peces..pot ser la de LGB surt millor.. però caldrà esperar i estalviar mooooolt!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 929

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDc Abr 17, 2024 10:34 pm

Aquest model sembla maleït; ja quan el va treure Brawa varen tenir de canviar els motors. La caiguda -i pèrdua- de peces era una constant. El model de LGB 23530 també ha tingut detractors i ha estat en catàleg molt poc temps: sols en 2018 !!! Sembla que no va tenir gaire acceptació. Com a maqueta estàtica és una preciositat; "mira'm i no em toquis". Potser la soluciói més operativa és la transformació als FR, corretgin't-li tots els defectes i convertin-la en un model de funcionament acceptable. És una opinió personal; jo la tinc en versió Brawa i no se pas que faré amb ella però..., no penso pas vendra-la !!! Ocasionalment en surten a subhasta i a uns preus... També n'hi han de noves a 3000 €

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Brawa_10
La RhB 108; Brawa 10000 [analògica] i 10001 [so digital] (imatge catèleg)

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Lgb_2311
La RhB 114; LGB 23530 (imatge catàleg)
_____________________________________________

cordialment

Francesc
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDj Abr 18, 2024 9:52 am

Ep!! nois!

Que també hi ha el mateix model de locomotora feta per Kiss... Qui no es conforma és perquè no vol!!

Very Happy

https://modellbahnen.cadosch.org/cms/gallerien/gartenbahn/5/rhb-g-45-kiss-39
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 929

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDj Abr 18, 2024 10:42 am

Aquest model de Kiss segur que no és per transformar, tampoc deu perdre peces. Per si hom vol comprar-la cal recordar que el material Kiss circula amb dificultat per R 2, i pel preu que tenen aquestes peces no son ni de vitrina, pertanyen a la categoria dels somnis.

______________________________________________

cordialment

Francesc
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitimeDj Abr 18, 2024 5:01 pm

Bé, tampoc cal mitificar-la. És una peça molt cara, però no deixa de ser això: una peça comercial. De col·lecció, si vols tu, perquè és mig artesanal, però no és tant de somni. Més aviat és una peça real.

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Image

Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Fr10

Jo no la modificaria, però, per allò de que és mig artesanal i ,òbviament, li tindria un respecte.

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?   Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix? I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Projecte de Locomotora 140 del FC de La Robla, a partir d'una 4/5 de Brava, qui s'hi atreveix?
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Locomotora del FC de La Robla ex Rhb a escala IIm, funcionant a vapor viu.
» Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora Batignolles (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)
» projecte E-lok

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: