TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Vagó misteriós WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Vagó misteriós

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1058

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDg Mar 24, 2024 5:40 am

Hola a tothom,

Aquest vagó m'ha intrigat durant molt de temps!


Vagó misteriós L_3_2410

Jordi Ibáñez  amp64.blogspot (Sádaba a Gallur en el tren de las Cinco Villas, Aragon)


Tal com suggereixen les seves portes, sembla dissenyat per al transport d'ovelles en dos nivells. Problema: falta el segon nivell i la seva estructura sembla molt fràgil per suportar un pis intermedi i la seva càrrega... A més, no veig els corredissos intermedis de les mitges portes...

Fixeu-vos que aquest altre vagó, molt semblant, no sembla gaire més fort... Però aquí, les corredisses de la porta estan completes!


Vagó misteriós Vagon-10
www.spanishrailway.com

Si teniu alguna informació sobre aquest vagó , gràcies per pensar en mi!


Salutacions,

Christophe


Editat per darrera vegada per RailwayManiac el Dg Mar 24, 2024 12:31 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1058

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDg Mar 24, 2024 12:30 pm

Completo el meu missatge amb una altra foto que mostra vagons idèntics:

Vagó misteriós Sadaba10

Vagones jaula en la estación de Sádaba (www.spanishrailway.com)
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDl Mar 25, 2024 5:42 am

Ho sento, Christophe, però jo no tinc cap informació de quina mena de bestiar podria portar aquest vagó.
Si que s'assembla molt a aquest altre que tu has posat dels FFCC Estrategicos y Secundarios de Alicante (ESA), igual com també n'hi havia en el Villena-Alcoy y Yecla, i en determinades altres línies...Possiblement eren construïts a la mateixa època i fossin del mateix constructor... però d'aquí ja no passo...
Donada la regió, em sembla que podria molt ben ser transports d'ovelles o de gallines, potser per a dur-los al matadero, o potser per a la transhumància...?
Em sap greu però jo no tinc els coneixements necessàris... 

Ara bé. si algun altre membre en tingués una idea, ja seriem dos agraïnt els seus comentaris... Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12107

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDl Mar 25, 2024 6:38 am

Els vagons gàbia, també anomenats vagons de bestiar o vagons hisenda, estaven destinats al transport de bestiar dempeus.
Et poso una foto d'un més 'modern'

Vagó misteriós 100eef10

https://es.wikipedia.org/wiki/Vag%C3%B3n_jaula
https://es.wikipedia.org/wiki/Vag%C3%B3n

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1058

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDl Mar 25, 2024 7:17 am

Gràcies als dos !

De fet, el que volia saber era per què aquests vagons tenien una carrosseria de "doble piso" però no tenien el segon pis...

Molt interessant de carro, Tramblau! On és ?

Salutacions,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1058

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDl Mar 25, 2024 7:21 am

Vaig trobar: Argentina! És el meu torn ! riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitimeDl Mar 25, 2024 10:40 am

riuuu riuuu riuuu riuuu

Però en canvi estem esperant la nova foto al fil de la foto misteriosa!!

triste6
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Vagó misteriós Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó misteriós   Vagó misteriós I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Vagó misteriós
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: