El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Vagó misteriós Dg Mar 24, 2024 5:40 am
Hola a tothom,
Aquest vagó m'ha intrigat durant molt de temps!
Jordi Ibáñez amp64.blogspot (Sádaba a Gallur en el tren de las Cinco Villas, Aragon)
Tal com suggereixen les seves portes, sembla dissenyat per al transport d'ovelles en dos nivells. Problema: falta el segon nivell i la seva estructura sembla molt fràgil per suportar un pis intermedi i la seva càrrega... A més, no veig els corredissos intermedis de les mitges portes...
Fixeu-vos que aquest altre vagó, molt semblant, no sembla gaire més fort... Però aquí, les corredisses de la porta estan completes!
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Vagó misteriós Dl Mar 25, 2024 5:42 am
Ho sento, Christophe, però jo no tinc cap informació de quina mena de bestiar podria portar aquest vagó. Si que s'assembla molt a aquest altre que tu has posat dels FFCC Estrategicos y Secundarios de Alicante (ESA), igual com també n'hi havia en el Villena-Alcoy y Yecla, i en determinades altres línies...Possiblement eren construïts a la mateixa època i fossin del mateix constructor... però d'aquí ja no passo... Donada la regió, em sembla que podria molt ben ser transports d'ovelles o de gallines, potser per a dur-los al matadero, o potser per a la transhumància...? Em sap greu però jo no tinc els coneixements necessàris...
Ara bé. si algun altre membre en tingués una idea, ja seriem dos agraïnt els seus comentaris...
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Vagó misteriós Dl Mar 25, 2024 6:38 am
Els vagons gàbia, també anomenats vagons de bestiar o vagons hisenda, estaven destinats al transport de bestiar dempeus. Et poso una foto d'un més 'modern'