Avui us presento un altre vehicle que forma part de la meva col·lecció, i que no és construït per les meves mans. El seu constructor, en Jéan-François Mondy, membre del fòrum Voie Métrique Libre, va demanar-me tota classe de documents, planos, fotografies en torn a aquest vagó perquè li agradava molt i el volia construir, que jo li vaig fer arribar amb molt de gust, com és habitual en mi.
El va començar a fer. Era un treball molt lent. De tant en tant m'anava enviant fotografies perquè jo el veiés com anava evolucionant.
En Jéan-François estava molt vinculat al FC turístic de la Baie de Somme. En reallitat és un dels membres que mantenen en marxa aquell ferrocarril. Un bon dia se li va presentar l'oportunitat de comprar un vagó de mercaderies de la companyia, i el va comprar. Però per a finançar la compra es va haver de vendre tota la seva col·lecció de material LGB. El cotxe Pullman, però, va preferir regalar-me'l a mi.
El divendres 24 d'abril del 2009, aprofitant que jo era de visita al Festival Vapor del FC de la Baia de Somme, a St Valéry, va aprofitar per a donar-me la sorpresa, ja que jo no esperava res. Les fotografies de Etienne Labar recullen el moment:
El vagó no estava acabat però es trobava en un estat força avançat. Fins al dia d'avui no he trobat encara el moment de posar-me a acabar-lo. Tot arribarà. Aquí us poso unes fotos de l'arribada del vagó als FFCC de La Terrassa:
I aquí un recull de fotografies que he fet per a mostrar-vos-el en detall. Espero que us agradi.
Una vista general:
Com podeu veure, està ben servit de calques...
Els testers d'aquest vehicle em semblen molt elegants
Detall de les mànegues i topera
Una vista de com si anéssim a pujar-hi...
De moment l'interior encara es mostra buit, però ja fa un cert impacte
Continuant el passeig interior, arribem a la plataforma
Al sostre no li falta detall
El bogi té suspensió real.
I per acabar, unes vistes del bastidor:
Com podreu veure, tampoc li falta detall...
I vet aquí un gat, vet aquí un gos, i aquesta historia ja s'ha fos.