- Tonton escrigué:
- Fer i desfer és el lema del ferrocarril.
Gràcies per aquesta petita història del ferrocarril de Terrassa.
De res, Thierry...
- Sisu escrigué:
- Quin impacte veure aquestes fotos.........
Oi que si, Narcís?
Dons mireu, n'he trobat de l'estructura anterior a mig fer...
001
002
... pràcticament acabada, amb un principi de andanes i tot...
003
Aquest esquema ajudava a comprendre la idea. Com podeu veure era una estació senzilla.
004
Vist fins aquí em fa l'efecte que s'que l'evolució natural de l'estació era la sortida del ramal cap a la futura estació de Sot del Bac.
005
A partir d'aquell moment la sortida de l'estació presentava una complicació notable, ja remarcable a l'esquema anterior: els dos nivells que sortien s'havien de creuar molt poc després de la sortida.
En contrapartida l'estació aprofitaria molt millor l'espai donat que, evitant el traçat en diagonal hi cabrien perfectament fins a quatre vies.
006
I algú podria preguntar-me: "perquè creuar els dos nivells, si simplement permutant les dues sortides s'evitaria el creuament?"
Dons no em feu aquesta pregunta, perquè això seria impensable degut als radis de corba, que no em permetrien passar cap a la secció de Sot del Bac.
Vaig trobar molt més fàcil resoldre aquest problema que no pas el de canviar el radi, i l'estructura, i l'esquema de l'estació... etc.
En el següent esquema es veu encara una complicació afegida: el tercer nivell, que baixant de Carbonelles (estació superior) va a cercar el Pont Llevadís, i que ha de conjugar amb els altres dos nivells.
007
Per acabar amb l'explicació us poso aquest esquema general que ja coneixeu, però aquí es mostra clarament la forma definitiva presa com a solució final.
008
Un cop enderrocat...
009
Plantejament de les vies cercant com fer el sistema actual.
(foto Gérard )
010
Iniciant el soterrament.
012
Vista de la Terrassa a l'època...
013
Encara naaltra vista de pocs dies més tard.
014
Fent s'aprèn a fer...
Al principi mirava de trobar al comerç rajoles que tinguéssin una forma determinada per acabar fent qualsevol forma... al final ja em servia qualsevol rajola perquè amb un cop de radial acabava tenint la forma desitjada.
Com a exemple deixeu-me mostrar les finestres per a veure/accedir a la part soterrada...
015
Finalment la culminació del soterrament havia de ser una estructura d'alumini que, aprofitant només la part les marc que té les frontisses i els marcs de dues portes, permetria accedir a l'estació subterrània.
En les següents fotos he assenyalat allà a on havia d'anar, just a sobre d'uns perfilsd'alumini que jo hi vaig posar com a base a on collar l'estructura que algú (?) m'hauria de fer...
016
Sembla fàcil, oi?
018
Dons no us podeu ni imaginar com em va costar de trobar algun professional que arribés a entendre allò que eols hi demanava: una part del marc de la porta i dos portes (només el marc)
019
I no seria pas per dibuixos que els hi vaig fer. Només hi va haver un professional, un de sol, que va comprendre en venir a casa i veure-ho... sabeu per que ho va entendre? per que ell també tenia una maqueta de trens a escala N!!!