El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Abr 30, 2023 7:57 pm
Moltes gràcies.
Finalment, serà l'armari a la dreta i el canal a l'esquerra. Per a què? Bé, eh... m'agrada així! I com que està encaixat i cargolat, si després vull canviar, cap problema.
Instal·lació:
Un nou dilema: un armari gran o petit?
Al final, essent aquest armari purament decoratiu, de moment opto per col·locar el petit:
Passos següents:
Les plantacions:
I la col·locació dels canalons encara per dibuixar (adaptar) i imprimir:
A TramBlau, MALLET73, KTK, Mitjans y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Petit avenç de la part de decoració de l'estació de Lilas:
Fem una mica de maçoneria:
Després de fer els nivells tradicionals, vaig fer un bloc de blocs. ara és el moment de col·locar-lo:
El següent ja està en preparació:
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Maig 07, 2023 2:17 am
Excel·lent, excel·lent, aquestes feines de decoració son molt entretingudes, necessiten el seu temps d'execució i precipitar-se pot acabar en un nyap. Però he de reconèixer que el resultat dels blocs prefabricats és immillorable i m'ha sorprès gratament, facilitaran molt aquesta tasca i amb un molt bon resultat.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Maig 23, 2023 6:23 am
He descobert ara aquest fil, et felicito per la feina i aprofito per saludar-te perquè feia molt que no entrava al fòrum.
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Jun 02, 2023 6:36 pm
Dilluns de Pentecosta! És festiu, fa bon temps!
És hora de treballar una mica a Lilas! 1°) la vora boscosa, els carrils inferiors i el dipòsit no havent suportat les onades de calor de l'estiu del 2022, estem refent algunes plantacions, Aquesta vegada serà farigola (estic just al costat de la meva cuina, aquesta farigola també serà útil)
2°) Ara que finalment s'ha instal·lat la caixa elèctrica, és el moment d'acabar l'espai abandonat des de fa més de 2 anys:
Comencem col·locant el teixit geotèxtil:
Portem uns quants camions de brutícia per omplir aquest forat:
Tanquem amb el teixit geotèxtil:
Darrere de la caixa de senyals, una plantació va ser envaïda per una altra,
desplantem, ho separem en dos:
i replantem:
Després acabem amb una mica d'esquist:
3°) Neteja de la intersecció darrere de l'estació de Lilas:
4°)Més de 8 mesos d'inactivitat! : null1: la natura recupera els seus drets:
Traiem les eines pesades (una petita podadora de boix sobre una pila! :mdr3: ) I netegem la plantilla:
5°) Aleshores és el torn de l'accés a l'estació de Lilas:
6°) acabem reprenent la construcció del mur entre l'estació de Lilas i el camí cap a l'infinit i més enllà:
Qui va dir que "jugar al tren" era només "córrer trens en cercles"?
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG, KTK y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Jun 03, 2023 3:07 am
Inici de temporada, la primera feina neteja i endreçar, jo encara no puc començar.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Jun 03, 2023 7:18 am
feina feixuga ... però molt agraïda !! esperem avenços de les obres amb candeletes !!
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Jun 03, 2023 7:42 am
Jugar amb trens és això, construir i fer-los córrer
Pere
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Jun 03, 2023 10:00 am
construir un bon circuit es molt tentador , fer el seu manteniment ja es un altra cosa , i si el circuit es a nivell de terra , mesurem la nostra capacitat d anar per terra ...... depen de l edad , i condicions fisiques i si diposem d ajudes ..... No vull pas desanimar a ningu sols reflexions viscudes , porto molts anys d experiencies , que ensenyen molt . Per altra part , m a grade molt el teu circuit , veure rodar un tren desde la terrassa ha de ser molt relaxant .........
Alexandre
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Jun 03, 2023 9:27 pm
La Natura sempre reclama el territori.... Lo que dieu d'un circuit a nivell de terra ho he sentit dir 1000 vegades i teniu raó. El problema és que depèn del tipus de terreny disponible aixecar-lo implica molta feina i planificar de manera que "tingui sentit", no sé si m'explico. Lo ideal és tenir un terreny que t'obligui a construir de manera que el traçat sembli natural però això és demanar molt.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Jun 04, 2023 2:38 am
Tants caps, tants barrets i opinions diferents. Jo també el tinc a terra amb les seves avantatges i inconvenients, cada vegada costa més doblegar-me i després tornar-me a aixecar, però hi ha la avantatge que si caus no caus de gaire amunt i per tant les conseqüències son mínimes i els accidents ferroviaris també. cada circuit l'hem d'adaptar a la morfologia del espai disponible i a les pretensions de cada u amb les capacitats per dur-les a terme. En l'espai que disposa en Thierry o jo mateix no podem pretendre fer que ha fet en Xavi en el KTK o que està fent en Carles al FIM, en canvi en el que està fent en Pere ja està a mig terme.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Jun 04, 2023 8:35 am
Represa de les obres del muret davant de l'estació de Lilas:
Petit recordatori, l'estació de Lilas és plana, la via en primer pla té un pendent del 20 per mil (2% per als treballadors no ferroviaris). Volent mantenir el nivell de la paret baixa, faig una línia de bloc que enganxo a nivell i després ompli l'espai sota aquesta línia.
De tant en tant és necessari jugar de picapedrer:
Finalment va arribar a una alçada de 2 blocs:
Finalment, 2 vistes del tren:
A lluis7, TOG, KTK y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Jun 04, 2023 5:55 pm
Aquests murets et queden genials, Thierry. M'agraden molt.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Jun 05, 2023 3:24 am
Està quedant
Els espais que ara queden que hi faràs?, els ompliràs amb ciment o poliràs blocs per agafar la forma de triangle?
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Jun 05, 2023 3:41 am
ignasibaga escrigué:
Està quedant
Els espais que ara queden que hi faràs?, els ompliràs amb ciment o poliràs blocs per agafar la forma de triangle?
Gràcies pels vostres comentaris i interès
Un cop la paret estigui completament aixecada, hauré de tornar a col·locar els blocs. En aquest moment, ompliré els espais sota la paret. I només llavors col·locaré el llast de la via al peu de la paret. Així que ja no hauríem de veure aquests forats antiestètics.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Jun 05, 2023 4:30 am
Perfecte, el balast ja els taparà
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Jun 05, 2023 7:41 am
Tonton escrigué:
Olot escrigué:
Aquests murets et queden genials, Thierry. M'agraden molt.