El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19520
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 01, 2023 6:40 pm
Veig que el cablejat per ordinadors(xarxa) també serveix per una xarxa ferroviària!! Vigila amb els lladres de coure!!
Jo havia pensat el mateix per què en un sol cable hi ha 8...tot i això en una feina vaig tenir que desmuntar el cablejat de la centraleta antiga i vaig treure unes mànegues amb molts cables i els vaig guardar per el dia que hagi de passar cables al circuit...
Gràcies per totes les explicacions i les imatges del teu muntatge..
Salutacions
Mallet73
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1586
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 01, 2023 8:08 pm
he treballat 35 anys dissenyant i instal·lant xarxes informàtiques en coure i fibra òptica, i el que us puc dir es que lo que més mal li fa, tant al cablejat estructurat, com a les mànegues multipars telefòniques es ... l'aigua aixi que val la pena protegir molt be tot el recorregut soterrat del cablejat, i si es possible, fer servir cable de xarxa per exterior. es una mica més car, però per les connexions entre la caixa de connexions del meu circuit i els pupitres LGB he fet servir cable d'alarma de 8+2 finalitzats en connectors DB9, el que em premet fer una ràpida desconnexió tant per quan faig servir els pupitres en el meu circuit, com quan els he de portar al MOMI desprès poso alguna foto ...
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12355
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 01, 2023 9:23 pm
lluis7 escrigué:
.... es ... l'aigua ...
I el vi o la cervesa?
Pere
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 01, 2023 11:49 pm
TramBlau escrigué:
lluis7 escrigué:
.... es ... l'aigua ...
I el vi o la cervesa?
Pere
No sé!
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 01, 2023 11:52 pm
Moltes gràcies pels vostres consells sobre els cables de xarxa.
Aquests últims només s'utilitzen entre la caixa digital i els motors de desviació. De moment, tot funciona però en cas de futur problema, seran fàcilment substituïbles.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 12:01 am
13 de juny de 2021 A Bèlgica, el segon diumenge de juny és el Dia del Pare.
I endevina:
Aquesta petita pista em diu que em faré malbé: ....
Una locomotora, tota bonica, nova per estrenar, que acaba de ser estrenada per LGB (finals de maig - principis de juny).... (D'acord, és un model conegut), però digitalitzat, amb so. Librea de la Union Pacific amb un mecànic que parla... alemany!
funciona com un tro! Més d'un mes sense córrer locomotora, no us diré l'estat dels rails i, en poques voltes, està com nou!
m'encanta! moltes gràcies senyora i les meves filles
A lluis7 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7380
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 3:34 am
No sé perquè em sona molt aquesta màquina ?
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7380
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 3:59 am
L'aigua en els tubs soterrats és un problema, però els que estan en descobert també pateixen condensacions de la humitat i molts canvis de temperatura. Si digués que no hi he tingut cap problema mentiria, la instal·lació la vaig fer amb típic cable per altaveus (vermell i negre), ja enseguida vaig trobar que hi havia aigua en els tubs i en algunes caixes, tant sols vaig fer uns forats al cul de les caixes perquè s'anés drenant i així està encara. Un dia vaig veure que una agulla no feia el canvi, al buscar l'avaria va resultar que era el cable de sortida del quadre de comandament fins el motor de l'agulla, per tant el vaig haver de treure i preparar per passar-ne un de nou, però volia saber la causa de l'avaria. Al repassar el cable vell vaig veure un bony en un punt de la coberta la coberta, al obrir-lo estava completament podrit fins que es va tallar la comunicació. Vaig veure que aquesta avaria es podria repetir ja que el cable no era l'idoni per això. Pel que vaig decidir canviar tot el cable del tipus altaveu per cable anti-humitat amb doble coberta per als motors de les agulles i vaig aprofitar la ocasió per traslladar el quadre de relés per les agulles al interior de la barraca i passar una manega de 10 conductors per la botonera del exterior, a veure com va
A TramBlau, lluis7 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1586
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 6:03 am
TramBlau escrigué:
lluis7 escrigué:
.... es ... l'aigua ...
I el vi o la cervesa?
Pere
la cervesa MAI pot fer mal !!!
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 8:24 am
lluis7 escrigué:
TramBlau escrigué:
lluis7 escrigué:
.... es ... l'aigua ...
I el vi o la cervesa?
Pere
la cervesa MAI pot fer mal !!!
No oblidem que el país de referència és... Bèlgica!
Una copa està bé , tres copes hola el dany
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33806
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 6:33 pm
MALLET73 escrigué:
... Gràcies per totes les explicacions i les imatges del teu muntatge.. ...
+1!!! Jo vaig seguint el teu fil. No participo gaire, per una banda perquè estic sense paraules, per altra per que estic molt atent... Però avui trenco el meu silenci per a tres coses: 1) Donar-te les gràcies, com ho està fent el nostre amic Carles. 2) Felicitar-te per els teus treballs, que em semblen genials. 3) Demanar-te que no deixis d'explicar-nos tot el procés fins al final.
lluis7 escrigué:
he treballat 35 anys dissenyant i instal·lant xarxes informàtiques en coure i fibra òptica, i el que us puc dir es que lo que més mal li fa, tant al cablejat estructurat, com a les mànegues multipars telefòniques es ... l'aigua aixi que val la pena protegir molt be tot el recorregut soterrat del cablejat, i si es possible, fer servir cable de xarxa per exterior. es una mica més car, però per les connexions entre la caixa de connexions del meu circuit i els pupitres LGB he fet servir cable d'alarma de 8+2 finalitzats en connectors DB9, el que em premet fer una ràpida desconnexió tant per quan faig servir els pupitres en el meu circuit, com quan els he de portar al MOMI desprès poso alguna foto ...
Et sembla bé parlar-nos-en en un fil sobre el tema? Em penso que a més d'un li serà de utilitat.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 10:37 pm
Aquí tornem! Anem al cor de la qüestió "2021"
Què, ja som 31 de juliol!!!!!
Aquest projecte es podria anomenar Fins l'infinit i més enllààààà!
Després de 3 anys de gestació, construcció de les infraestructures de l'estació de Lilas i rodalies (la línia per girar-hi en cercles i el llaç d'inversions) aquí és per fi el moment de deixar Lilas cap a altres horitzons (cap a Gazon-la-Plaina i cap a Bedoll).
La idea original era començar des del sudari per passar per davant de l'estació de Lilas (com una 3a via) i baixar a les altres estacions (siendo Lilas l'estació a més altitud) la línia blava de la imatge següent:
Encara hauré d'arreglar i alinear les vies a l'estació de Lilas!
Però imperatius que m'obliguen a baixar més de 10 cm, dient 3 metres corrents (hi ha una construcció on he de col·locar les vies sota la porta de l'esmentada construcció), he de repassar la sortida de Lilas.
El servei "infra" va haver de traslladar, doncs, l'origen de la pista de sortida de Lilas, això estalviarà més de 2 metres a la línia de sortida. D'aquesta manera, amb més de 5 metres abans d'arribar al nivell imperatiu, el pendent serà màxim de 20 per milla (al ferrocarril parlem en "per milla" i no en "per cent"!). Serà, doncs, la ruta verda que s'aplicarà.
NOMÉS HI HA!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 10:55 pm
Modificacions ?
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 02, 2023 11:17 pm
ignasibaga escrigué:
Modificacions ?
No, ampliació
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Feb 03, 2023 4:58 am
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Feb 03, 2023 7:50 pm
Moltes gràcies pel teu suport!
1 d'agost:
Tan aviat dit, tan aviat en camí!
Per començar, una petita zona fàcil on encara no he de moure les velles voreres que deuen ser més antigues que jo. Per tant estic preparant la part just davant de l'estació de Lila. Aquesta part de poc més de 2 metres servirà de guia per a les parts aigües amunt i aigües avall:
I un encofrat llest, un!
Al mateix temps, vaig començar un altre projecte una mica més avall cap a Gazon-la-Plana i Bedoll:
amb les pluges, una de les velles voreres de formigó es va desprendre sola!
L'objectiu és fer els dos càstings alhora
A finals d'aquest estiu, els meus trens per fi podran sortir de l'estació de Lila per anar a un altre lloc que no sigui Lila!
A Olot, TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Feb 05, 2023 8:20 am
Petit avanç de les obres d'infraestructures del cap de setmana del 7 i 8 d'agost:
1°) preparació d'un segon encofrat:
2°) Aprofitem que no plou, aboquem el formigó: (Però amb prou feines omplert el 1r encofrat que venen unes gotes a enviar-nos una alerta!
Ni tan sols por, la màquina es posa en marxa, no és perquè queden 2 carretons de formigó per fer, omplim el 2n encofrat:
Bé, sí! les gotes es van convertir en una tempesta molt humida! Protegim ràpidament com podem!
En resum, malgrat les condicions climàtiques, no està trist pel progrés:
Ja és oficial, les obres d'infraestructura de la línia fins a l'infinit i més enllà,... fins a Gazon-la-Plana i Bedoll han començat:
Següent pas: Connecteu aquests dos primers formigons:
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 1:51 am
3 d'octubre
Per evitar la repetició d'encofrat - abocament - desmuntatge, encara preferiria esperar una mica abans de mostrar-vos el progrés del lloc. Paciència, paciència...
Una petita foto malgrat tot, però què en faré?
Espera i veuràs!
A Olot, TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 4:05 am
El túnel sota la porta
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 5:04 am
ignasibaga escrigué:
El túnel sota la porta
Ànim! Un túnel, sí, però no sota la porta. Ell estarà darrere de la porta.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 10:35 am
Darrera o davant de la porta?
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 6:19 pm
ignasibaga escrigué:
Darrera o davant de la porta?
Paciència!
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 6:28 pm
Vaig tenir un dilema: - Volia una entrada de túnel de tipus antic (portals Jigstone)
- No m'agraden gens (però només és la meva opinió!) als vídeos de "Youtube" els interiors rectangulars dels túnels (les parets i el sostre recte) dignes de túnels de finals del segle XX mentre que els portals són del tipus antic. Idem per als túnels fets amb un tub de degoteig gran (diam +/- 250 mm) per on pot passar fàcilment qualsevol tren (això és per al segle XXI per passar els meus Eurostars per sota de la màniga) Així que vaig voler fer el meu túnel tenint el pas el més semblant possible als portals. Després de mesurar les meves portes, el "forat" té 23 cm d'alçada i, com a màxim, 16 cm. D'aquí la meva idea d'utilitzar mitja canonada de degoteig de secció de 160 mm per a la volta i vorals de formigó de 15 cm per als laterals. Amb la cimentació, espero crear les parts corbes inferiors dels espais en blanc.
Hi ha més coses per fer ara que tinc l'equip!
Algunes fotos d'un muntatge en blanc per explicar el principi:
Pot ser "buscar el migdia a les dues" (ho diuen en català?) però m'estic divertint!
I, per descomptat, detallaré la fabricació.
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33806
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 7:12 pm
Un tunel com cal!!
Sempre he dit que no hi ha res més odiós que veure una filmació “en cabina” d’una maqueta en la que hi ha els carrils molt ben posats, pintats, amb el balast que li correspon, i vas veient que la catenària és perfecte, el semáfors també... quan tot d’una, entres en un túnel i... PAM! De cop i volta tota la màgia s’esveeix quan veus la muntanya completament buida per dintre!!!!
Si senyor, aquest serà un tunel “comme il faut”.
En català es diu “buscar tres peus al gat”, quan compliquen innecessàriament una cosa. Però en aquest cas no és pas innecessari: és per a fer les coses ben fetes.
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 06, 2023 11:25 pm
En català es diu “buscar tres peus al gat” Per aquí diuen "buscar tres pèls al gat" .Potser referit que els gats mascles no tenen tres colors al pelatge .
Els portals de Gigstone tenen l´avantatge que es pot modificar la corba dels murs i la clau de volta amb una radial i disc de diamant sinteritzat .Tenen molt de joc . Trobo interessant el sistema que fan els modelistes del fòrum de gravar amb una punta fina de soldador elèctric sobre una planxa de porex i després treure el motlle amb silicona o guix . També el sistema d´en Xavi de Kargolia d´esgrafiar o gratar la placa de ciment abans no acabi de pellar .
A Olot y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.