El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 07, 2023 5:11 am
A mi m'agraden més els túnels amb els paraments rectes, veig que els trens passen força justos i el recorregut passat la caseta fa una corna, llavors s'ha de tenir en compte el pas de vagons llargs de 4 eixos, que no sé n'hi haurà. Però a hores d'ara ja deu estar fet i provat,
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 2:17 am
8 d'octubre de 2021
En primer lloc, aquest no és un tutorial que descrigui com fer un túnel. Així és com vaig anar construint el meu túnel i probablement no sigui el millor ni el més fàcil.
Abans de començar la construcció del túnel, primer he d'acabar "el pont" passant per sota de les arrels del roser:
Com ja s'ha fet moltes vegades, faig servir una vora de formigó tallada per mesurar i col·locar plana:
Després després d'haver dibuixat... el traçat de la via (bé, l'eix) em marca la ubicació dels costats interiors de les parets del túnel (8 cm a banda i banda de l'eix de la via).
A continuació, col·loco les 4 vores que enganxo amb "FIX ALL" (una mena de cola-silicone). Això permetrà cimentar-los després sense que es moguin.
Després de 24 hores d'assecat, em consolido cimentant els costats exteriors de les vores:
Això es mantindrà amb el temps? No ho sé. És una prova i només em compromet. És aquest un bon mètode? Això tampoc ho sé. El futur ho dirà.
Mentrestant, vaig tallar el tub per la meitat. una mica de Dremel:
Uns quants pols després:
Aquí estic amb 2 halfpipes
Una petita prova feta abans de fixar les vores:
M'agrada!
Per no tenir una volta de la taronja més bonica, una mica d'imprimació grisa (que farà el truc):
I finalment, una altra petita tirada en sec amb el portal:
Propers passos: - Col·locar guies per fer lliscar la via al túnel perquè quedi ben centrada - Arreglar la volta - I després acabar ràpidament aquest racó del jardí per tal de refer les plantacions abans de l'hivern.
A Olot, MALLET73, lluis7, KTK y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 2:44 am
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 2:55 am
Olot escrigué:
+1 una idea més per fer els meus tunels, Merci
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 10:07 am
M'agrada molt, cert, però alerta amb els túnels i si son llargs encara més, sempre s'ha de poder arribar a qualsevol punt per poder fer reparacions o recuperar un tren descarrilat, també s'ha de tenir en compte que és un punt d'acumulació de fullaraca portada pel vent
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 7:10 pm
per això es va inventar l'escombra: empènyer trens avariats per túnels!!!
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 7:15 pm
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 7:33 pm
Petit a part
És còmic perquè en realitat, el "tren escombra" existeix!
Les línies d'alta velocitat (LGV) estan tancades cada nit. A prop de treballar-hi amb seguretat sense trànsit de TGV. Per això, cada matí, les línies de TGV es limiten a 160 KM/H. A cada línia de LGV s'envia un "tren escombrador" (un simple TGV, Thalys, AVE, etc!). Aquest tren circula a un màxim de 160 i el conductor inspecciona la línia i els voltants per assegurar-se que els equips "infra" no han oblidat res. Després del seu viatge, el conductor del tren escombrador fa el seu informe si s'ha adonat d'alguna cosa, la línia roman tancada fins que es repara la seva troballa. Si no ha trobat res, llavors la línia està autoritzada per al trànsit d'alta velocitat.
A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 11:04 pm
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 11:13 pm
Naturalment, tots aquests moviments de tren escombra són no comercials i, per tant, buits, només el conductor és a bord del tren.
Per imaginar millor totes les circulacions que es fan cada matí, - el taller Forest TGV (Bruxelles-Midi) envia un tren des de Bruxelles-Midi a Lille-Europe i tornada. - El taller Landy (París-Nord) envia un tren de París-Nord a Fréthun (entrada al túnel de la Mancha) via Lille-Europe i tornada
I és així per a totes les línies d'alta velocitat.
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Feb 08, 2023 11:23 pm
12 d'octubre de 2021 Petita comunicació sobre l'evolució de la construcció del túnel.
Consolidació de parets del túnel (cimentació):
Instal·lació d'angles de 20x10 al túnel per assegurar el centrat dels rails quan es col·loquen simplement fent-los lliscar per dins per una de les entrades:
Instal·lació d'angles de 30x15 a la part superior dels laterals del túnel per servir de suport i fixació de la volta de PVC:
Instal·lació de la volta enganxada a FIX ALL:
El mig muntatge al mig del túnel té dues funcions: 1°) cobrir la connexió dels dos semitubs 2°) es pot utilitzar com a portella d'accés en cas de...
I ara una petita vista de l'interior del túnel:
I finalment, poca feina del dia (és fantàstic treballar des de casa, estem ràpidament disponibles per al nostre estimat trenet!) Fabricació de les parts superiors dels portals del túnel mitjançant un tall de vorera de formigó amb una gran esmoladora
I com és habitual al meu país pla (el que va dir que això no va en bicicleta! ), plou! Les arreglarem més tard...
Ens veiem!
A Olot, TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 09, 2023 3:52 am
tram47 escrigué:
Mira Daniel, m'has fet llum a la foscor, sempre m'havia preguntat perquè coi van inventar les escombres? i veus per on tu m'has donat la resposta, moltíssimes gràcies.
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Feb 09, 2023 10:01 pm
7 de novembre. Amb l'arribada de l'hivern, era hora de centrar-se en el paisatgisme:
1°) Instal·lació de sanefes: Formigó al costat "alt" a banda i banda de les entrades del túnel En PET (fabricat amb ampolles de plàstic reciclades) cara inferior:
2°) Farciment:
3°) Instal·lació de la coberta del sòl i inici de la plantació:
4°) Idem al costat "baix" amb la col·locació de les pissarres:
Ah, sí, mentrestant el "hort d'herbes" (papers de fusta aixecats) s'han tornat a posar als seus llocs definitius (després d'haver-los fet una bonica llosa de ... formigó!)
I finalment, algunes vistes:
I ara que s'han acabat les plantacions de tardor, el recinte d'infraestructura es reprendrà abans de l'inici de l'hivern per tal de connectar aquest tram de via amb l'estació de Lilas:
Ara que el meu forat està fet, espero que el temps (pluja i temperatura) em doni temps per abocar el meu formigó!
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Feb 10, 2023 6:13 am
Al final m'agrada, m'agrada molt, em pensava que formigonaries a sobre per donar consistència, però d'aquesta manera és millor, en cas de mal dades és pot re-obrir amb relativa facilitat
A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Feb 12, 2023 7:43 pm
24 de novembre
Com a conseqüència lògica, les dues drassanes estan finalment connectades!
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Feb 12, 2023 9:09 pm
Bon dia Thierry. Volia saber si en aquest túnel no hi has tingut pas inundacions.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Feb 12, 2023 10:10 pm
Olot escrigué:
Bon dia Thierry. Volia saber si en aquest túnel no hi has tingut pas inundacions.
Gràcies.
Gràcies, Amadeu,
No, De totes maneres, si entra aigua al túnel, sortirà perquè tota aquesta nova infraestructura té un desnivell de 20 per milla (per ferrocarril, no parlem en %!), túnel inclòs per tal de respectar el pendent del jardí.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Feb 13, 2023 7:42 pm
cap de setmana del 18 i 19 de desembre
L'estació de Lilas és adjacent a la meva calçada de grava. La pluja intensa barrejada amb les fulles mortes aixafades pel vehicle que passava ràpidament va fer un bon aiguamoll:
La meva estació de Lilas m'ho agraeix!
La cabina 1, acabada de netejar, no queda fora:
A l'espera d'una solució definitiva (fa olor de formigó!) s'ha trobat una solució temporal:
Encara tinc l'esperança de millorar l'estació abans que arribi el Pare Noel I després per protegir-lo fora de les sessions de trànsit:
Operació de neteja de tardor!
Una mica de netejador d'alta pressió!
Aleshores, donem la volta a la bèstia i hi enganxem tot el que necessitem:
Mentrestant, vaig treure els 3 vorals de formigó que serveixen de plataforma i vaig ampliar els forats per instal·lar-hi els endolls Jack per tal de substituir finalment els meus fanals: ... però qui és...; la pluja! ... de nou!
A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 14, 2023 3:42 am
Tonton escrigué:
A l'espera d'una solució definitiva (fa olor de formigó!) s'ha trobat una solució temporal:
Em sembla una bona solució per evitar els efectes dels conductors temeraris
Però d'aquesta manera hi queda tancada la condensació de la humitat i això pot malmetre els components que tens a dins l'edifici, fent uns foradets en la part alta dels laterals crearia una petita corrent d'aire que dissiparia la humitat
A lluis7 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1581
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 14, 2023 7:13 am
tinc pensat fer servir aquest "sistema" tot i que de manera temporal, per quan hi hagi previsió de pedregades
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 14, 2023 8:32 am
ignasibaga escrigué:
...
Però d'aquesta manera hi queda tancada la condensació de la humitat i això pot malmetre els components que tens a dins l'edifici, fent uns foradets en la part alta dels laterals crearia una petita corrent d'aire que dissiparia la humitat
Gràcies, Ignasibaga.
Aquestes proteccions només es col·loquen temporalment en cas de risc?
Per aquest hivern, els edificis encara no s'han necessitat de protegir. Així que no em preocupa l'acumulació d'humitat.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 14, 2023 8:40 am
Per informació, Caixa d'emmagatzematge comprada a Action! (Hi ha un munt de mides diferents)
N'hi ha 6 a l'àrea de Barcelona:
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 14, 2023 5:47 pm
ignasibaga escrigué:
tram47 escrigué:
Mira Daniel, m'has fet llum a la foscor, sempre m'havia preguntat perquè coi van inventar les escombres? i veus per on tu m'has donat la resposta, moltíssimes gràcies.
Precisament, després les bruixes varen descobrir que les escombres volen, igual com certes alfombres, que elles no havien gosat utilitzar mai per que no hi podien seure be a causa de les seves faldes.
No heu vist mai un aparcament d'escombres per a bruixes? jo si: al Harz, terra de bruixes. Aquesta és la senyal que autoritza l'aparcament:
"Només per a..." diu la senyal
També s'hi veu aquesta altra, encare més explicita:
"Escombres, si us plau aparqueu aquí..."
És clar que, per a trobar aparcaments d'escombres de bruixes no cal anar tant lluny. Per exemple, a la Vilella també n'hi ha:
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Feb 14, 2023 7:28 pm
El 2021 s'ha acabat. Feliç Any Nou 2022! 15 de gener de 2022
Passen els anys i tots semblen iguals!
En totes les bones xarxes ferroviàries, els retards en les obres són legions. El meu L.G.B. no és una excepció i, per descomptat, les obres del 2021 no van acabar el 2021 tal com estava previst!
Aprofitem un bonic dia assolellat de gener amb +2 °C per posar-nos al dia amb el retard del 2021.
Recordatori de la situació a principis d'any: només queda per completar l'encreuament entre la xarxa de l'estació de Lilas i la línia a Gazon-la-Plana:
Som-hi doncs! Traiem les voreres antigues, netegem la zona i col·loquem l'últim encofrat:
El dia acaba amb quasi 4°C, encara he de col·locar el reforç i abocar aquest últim formigó. Però per a això, cal esperar que la temperatura pugi una mica!
Qui sap, potser demà!!!
A Olot, TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.