TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Circuit de Montesquiu - Página 21 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit de Montesquiu

Ir abajo 
+19
jordi
Ramon Pont
ostman
Sonderzug
mikado
josepmaria
alejandro sasplugas
TOG
ignasibaga
Tonton
Mitjans
Fredericcaballe
KTK
lluis7
MALLET73
Sisu
Olot
tram47
TramBlau
23 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Oct 13, 2023 7:35 am

Com que em faltava ciment aquí m'he quedat, als 9 metres de recorregut per la tanca, no he pogut deixar completament les columnes on he hagut de completar amb pedres

Circuit de Montesquiu - Página 21 16972110

Ara tinc un tram a combinar les pedres amb els blocs de formigó, no només faig els suports de la base del tren, també vaig organitzant aquest tram de jardí i posant les lloses per transitar sense picar l'herba.
Tot el recorregut ho estic fent de 40 cm menys aquests dos darrers columnes que són de 60 cm per fer una petita estació

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDs Oct 14, 2023 2:39 am

Ahir em vaig oblidar de posar la foto de l'espai de la plaça giratòria, plaça giratòria que la faré tapada imitant fusta, de moment la deixo aparcada fins que posi viés.

Circuit de Montesquiu - Página 21 16972810

Aquesta setmana les obres del circuit queden parades per diferents compromisos personals i comunitaris

Pere

A Olot, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33124

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDs Oct 14, 2023 6:19 am

Igualment hi ha prevista pluja per tota la setmana... (pluja que és benvinguda)

Gràcies per la foto, Pere. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDs Oct 14, 2023 8:19 pm

aplaud aplaud aplaud aplaud treball treball treball treball treball

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6872

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDg Oct 15, 2023 8:33 pm

Serà una placa giratòria comercial o faràs algun invent dels teus?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDg Oct 15, 2023 9:15 pm

Sisu escrigué:
Serà una placa giratòria comercial o faràs algun invent dels teus?
Faré un invent, no serà motoritzada en principi, tot manual, en el futur estudiaré alguna cosa, ara em retardaria molt i ja vaig amb molt de retard per al que jo voldria

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Oct 27, 2023 8:54 am

MALLET73 escrigué:
Gràcies per les teves paraules Ramón..El meu circuit és molt modest, tot i tenir una idea del que volia fer... només he tingut entrebancs i pedres en mig del camí que m ha fet improvisar.. espero que en un futur i circuli algun tren...
Salutacions
Mallet73
Quina raó tens el Carles, i no només és el circuit directament, també hi ha altres coses, com és en el meu cas els arranjaments al jardí per on circularà el tren, obres que cal fer, com ha estat haver de treure un arbre que estava massa a prop de casa on posarem una pèrgola on estar a prop de l'estació, o les lloses de ceràmica per on transitar al voltant del circuit per no fer malbé l'herba

Circuit de Montesquiu - Página 21 16984110

Circuit de Montesquiu - Página 21 16984111

Pere

A Olot, TOG y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 950

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Oct 27, 2023 5:16 pm

I sí, a “tren del jardí”, hi ha tren és clar però sobretot hi ha jardí!

Felicitats per la teva feina

applaud applaud applaud

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDs Oct 28, 2023 4:21 am

applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDl Oct 30, 2023 8:06 am

Ànims!! Ha seguir endavant i vèncer els obstacles!!

Salutacions

Mallet73

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Nov 24, 2023 10:40 am

A causa de les baixes temperatures i les poques hores de sol, paren les obres al circuit de Montesquiu nose , però no paren els operaris, ara ja estan treballant en la remodelació de l'estació classificadora, ha de ser més lleugera perquè em permeti seguir transportant-la, l'edat no em perdona

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Nov 24, 2023 11:38 am

Ni a tu ni a ningú

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33124

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Nov 24, 2023 6:12 pm

Descansa, Pere, ja vindran temps millors.

Very Happy

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDv Nov 24, 2023 7:15 pm

triste6 triste6 Pere t entenc perfectament!! Ja no sols per les poques hores de sol..si no per el fred i les glaçades de la nit i com faci aire de nord...sort que pots treballar dins i mantenir te ocupat i distret...fes preparatius per la primavera...

Salutacions

Mallet73

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Nov 30, 2023 2:03 am

Ja hem acabat amb l'arbre, hem calculat pels anells un mínim de 50 anys, és una pena, però va ser col·locat massa a prop de la casa. D'aquí uns dies anirem a encarregar-ne un que ja tingui un màxim d'1,5 metres per posar-lo a l'illot que hi ha al costat.

Aquests són els únics treballs que puc fer al jardí de moment

Circuit de Montesquiu - Página 21 17013410

Pere

A TOG y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 950

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Nov 30, 2023 3:33 am

Tu també ho sents? Question

Jo, de la meva petita Bèlgica, sento l'extensió del tren des d'aquí! riuuu


aplaudir

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Nov 30, 2023 3:54 am

Com no hem de ser dolents l'especie humana, ho som per naturalesa i vocació, ens fem les cases a mig de la natura per gaudir d'ella fent el paisatge a la nostra mida plantant i trient el que ens sembla sense tenir en compte dels drets de les plantes, ara aquest pobre arbre després de 50 anys (possiblement més que no pas la casa) l`hi ha tocat el rebre i a sobre sortirà per la xemeneia per fer una barbacoa por+ por+ por+ por+ por+

Jo també tinc un avet a prop de l'estació que el sentit comú em diu que l'hauria de treure, a 50 anys no se hi arriba però 40 llargs segur que si, o sigui que tal para qual.

Bromes a part, penso que ara era el moment de endreçar l'espai. applaud applaud applaud applaud

A Olot, TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Nov 30, 2023 9:45 am

Sí , sap molt greu tallar un company de viatge d´aquest parc temàtic anomenat planeta Terra .
A pagés hi ha una dita que no s´ha de plantar un arbre a menys de 8 metres de la casa . Les arrels
tendeixen a anar al clavegueram .
Un arbre massa gran és un perill , pot caure amb una ventada . Aquí a casa avui fa ponent de 90 Km/h
i abans d´ahir vam arribar a 105 Km/h . Fa basarda sortir a fora .
Hi ha qui l´escapça baixant l´alçada i fent que s´eixampli . Més fàcil de podar i no omple de fulles el teulat  
A l´estiu fa ombra i el sol baix d´hivern entra a casa .
En aquest cas cal contractar un equip homologat de poda d´alçada , tallen llesques i les baixen poc a
poc amb cordes .
De totes maneres us queda un espai que recuperareu aviat al vostre gust .

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Nov 30, 2023 10:10 am

Quan vam comprar la casa el jardiner que es cuidava del jardí ja ens va dir que aquest arbre convinia treure'l, estava a cinc metres i això era demaciat a prop. Ell s'ha fet càrrec de tot, grua i excavadora, han hagut de treballar des del carrer perquè per la porta del jardí no és possible l'accés si no és de vianants, han trigat cosa de tres setmanes, però és que era complicat coordinar tothom.
En aquest espai per a la primavera hi posarem una rotonda, Montesquiu està molt protegit del vent ia l'estiu es nota, a més és un bon lloc per contemplar el circuit ferroviari. Serà el mirador ferroviari, es veu a més el tren de la línia de Ripoll de lluny.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDl Des 11, 2023 10:57 am

És factible utilitzar aquests interruptors per fer canvis d'agulles?, m'imagino que amb els motors de desviaments lents podria tenir problemes, però no amb els ràpids.
Tendre estacions intermèdies on em plantejo si ho puc utilitzar

Circuit de Montesquiu - Página 21 Lgb_1710

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33124

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDl Des 11, 2023 12:22 pm

És clar que si!! Serveix per a qualsevol tipus d'automatisme. El pedal envia un impuls que, rebut per un relé biestable, per exemple, pot encendre o apagar qualsevol cosa, entre elles el canvi automàtic d'unes agulles, ràpides com lentes, també engegar o aturar trens, o el canvi de la posició d'un semàfor o bé de les llums del Quadre de control!
A demés aquest pedals són molt resistents, tant a possibles trompades com a intempèrie, etc

Very Happy

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDl Des 11, 2023 9:32 pm

He iniciat els preparatius per canviar els mòduls de l'estació classificadora, espero acabar-los passat festes, ara és molt complicat anar a comprar les fustes, aleshores posar-me ja amb el pupitre de comandaments del circuit i contemplar la possibilitat d'incorporar-los al circuit a les estacions intermèdies scratch study pensativ

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33124

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDt Des 12, 2023 7:30 am

Gran idea!!

super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Gen 11, 2024 8:34 am

Com ho tens avui..ha nevat?? 

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitimeDj Gen 11, 2024 8:59 am

Per aquí no ha nevat, temperatures baixes -1º+/- han pujat una mica les nocturnes, ara mateix 2º i pluja gairebé res, quatre gotes en guerrilla o xirimiri.
Ja veurem com segueix l'any, però no sóc optimista de moment, el riu Ter fa pena i cada dia que passa pitjor, el poc que ha estat caient la terra ho xucla i no ho deixa anar.
Les temperatures tornarem a la inversió tèrmica i no es pot treballar, caldrà esperar a final de febrer per treballar i com diuen per aquí, la neu, si cau, és febrer/març, ja veurem.
De moment treballo en coses del soterrani organitzant el taller per poder fer alguna cosa, i estic esperant que els de FesMes em portin les fustes per a l'estació classificadora, amb aquesta ja fa 3 setmanes que espero, avui m'han promès que la setmana que ve les tindre

Estava repassant l'escrit i sembla que estigui desanimat, no és així, amb una calefacció a tota la casa de 20º/23º fa molta mandra treballar a l'exterior i fins i tot al soterrani, a veure si anem guanyant hores de sol i acabo l'obra pincipal del circuit i poso ja vies.

Pere

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Circuit de Montesquiu - Página 21 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 21 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit de Montesquiu
Tornar a dalt 
Pàgina 21 de 22Anar a pàgina : Previ  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Següent
 Temas similares
-
» Circuit en IIf
» El meu circuit [Bantren]
» El meu circuit LGB a Madrid [jose07]
» El circuit Transbancal
» El circuit d'en Jaume [Factor]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: