TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Circuit de Montesquiu - Página 20 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit de Montesquiu

Ir abajo 
+19
jordi
Ramon Pont
ostman
Sonderzug
mikado
josepmaria
alejandro sasplugas
TOG
ignasibaga
Tonton
Mitjans
Fredericcaballe
KTK
lluis7
MALLET73
Sisu
Olot
tram47
TramBlau
23 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 6:01 am

Just es que m'ha fet dubtar...algú em va dir que el millor per subjectar les vies al circuit era un dia de molt de sol i calor que el llautó estaria dilatat...la soldadura ja es una cosa que ja en els trams que he començat a deixar a lloc ja els he fet.

Salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 6:11 am

Estic buscant fil de coure gruixut per posar, sé que emporta de BCN però no el trobo.
Al pont els cargols estan una mica folgats per a les dilatacions, els dos trams de via tenen la seva presa de corrent ja fixades, no importarà que la connexió no sigui bona, l'electricitat anirà per cable.
Ara estic treballant al pont ultimant els contactes.

Est és l'estat del retorn i de la plaça giratòria.
S'ha acabat d'omplir de runa i preparat per rebre el morter

Circuit de Montesquiu - Página 20 16966110

A l'altre extrem he iniciat la col·locació dels blocs de formigó, de moment només he fixat els de 9 cm verticals amb morter, els de 14 cm només estan presentats, quan l'acabi comprar les tarimes de resina per on circulessin els trens

Circuit de Montesquiu - Página 20 16966111

He preferit trigar a posar fotos perquè es veiessin els avenços

Pere

A TOG, gobling y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 6:32 am

Les vies que poso són de 600, 900 i 1200 excepte les del pont que són d'1 metre al tram recte i 2 d'1,5 m més 2 trossos, un de 60 i l'altre de 80 cm a la corba. Només estaran a ple sol les del pont, la resta en anar enganxat a la paret de la tanca tindran molta ombra, no crec que la dilatació sigui superior al 3% que és la minva amb l'original que tinc a la microfusió amb les peces en llautó, el llautó liqua a 300º/400º depenent de qualitat.
Jo deixaré cosa de 2/3 mil·límetres entre rails a les eclipses, més no crec, si el muntatge ho faig a l'hivern, a l'estiu res o un mil·límetre com a molt

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 8:11 am

el llautó liqua a 300º/400º depenent de qualitat.              ?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 8:33 am

TOG escrigué:
el llautó liqua a 300º/400º depenent de qualitat.?
El llautó que et donen amb les peces en reproduccions a la cera perduda, és un llautó que difícilment mecanitzes, molt tou, desconec el nombre de broques que he arribat a trencar fent forats, molt dolent per mecanitzar. Un dia vaig preguntar i em van dir que aquest llautó fos sobre els 400º, no es mes nose

Pere

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 950

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 6:51 pm

És una bogeria, tots ens apassionen els trens i tots ens emocionem quan algú altre ens fa una xarxa de maçoneria!  bounce  bounce  riuuu  riuuu

Bon treball
aplaudir aplaudir

trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 8:37 pm

Òndia!! No puc distreure'm del fòrum ni un sol dia, perquè després se m'acumula la feina!!! Shocked
Primer de tot: FELICITATS, Pere, pels avanços. Tinc moltes ganes de veure'ls en viu i en directe! Very Happy

ignasibaga escrigué:
En Pere no tindrà un pont ""del gat"" serà "anti-gat"

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

TramBlau escrigué:
Estic ultimant detalls al pont per ja deixar fix al jardí.
Tota la via és flexible i he decidit fixar amb cargols les eclipses, els forats són de 2 mm i els cargols de 1,6 mm, i he deixat una mica d'olgura per les dilatacions.

Circuit de Montesquiu - Página 20 16965210

Pere

Molt bé! Tindran un aspecte formidable, Pere. Very Happy

Ara bé, en quant a la continuïtat elèctrica estic amb el que diu en Ignasi;

ignasibaga escrigué:
 Les eclises soldades o fixades amb cargols no son eficaces davant la dilatació, si els forats on passen els cargols no son ovalats (traupolís) no hi pot haver desplaçament del rall, per contra si que son amb traupolís no poden estar massa collats per facilitar els moviments del rall i llavors tindran pèrdua de connexió elèctrica.
 Per mi la millor solució per deixar lliure el rall per absorbir les dilatacions i tenir bona connexió elèctrica és amb un pont entre ralls, ja sigui soldat o collat amb cargols

Val la pena tenir en compte que hi ha dos tipus de connexió diferents entre carrils: la mecànica i l'elèctrica.

TramBlau escrigué:
Estic buscant fil de coure gruixut per posar, sé que emporta de BCN però no el trobo.
...

De quin gruix en busques, Pere?

A TramBlau y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 06, 2023 8:38 pm

El comentari que més m'ha agradat: Very Happy

Tramblau escrigué:
...He preferit trigar a posar fotos perquè es veiessin els avenços...

MOLTES GRÀCIES!!! somriu

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDs Oct 07, 2023 12:03 am

Amadeu el fil de coure que vaig portar era de 1,5 mm però serviria de 1,5 a 2 mm, és per passar el corrent entre les vies, i també entre els cables de presa de corrent i les vies, a part que els rails estiguin units entre ells per cable soldat, també vull que totes les vies estiguin unides al cable de corrent, és per assegurar-ne el correcte funcionament

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDs Oct 07, 2023 3:27 am

De 1,5 o 2mm trobo que és molt gruixut , es veurà molt gros i serà poc flexible i poc manejable, jo els he fet amb cable de 0,5mm amb una anella estanyada a cada extrem, llavors un forat roscat al carril just al costat de la eclisa per a un cargol de 3mm per poder prémer fort i assegurar la connexió elèctrica i flexibilitat per la dilatació
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDs Oct 07, 2023 5:07 am

ignasibaga escrigué:
De 1,5 o 2mm trobo que és molt gruixut , es veurà molt gros i serà poc flexible  i poc manejable, jo els he fet amb cable de 0,5mm amb una anella estanyada a cada extrem, llavors un forat roscat al carril just al costat de la eclisa per a un cargol de 3mm per poder prémer fort i assegurar la connexió elèctrica i flexibilitat per la dilatació
enfadat pensativ M'ho pensaré i en faré una prova, ara falta trobar on venen fil i coure rígid, a Ripoll segur que no, ja he buscat, miraré a Vic

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDl Oct 09, 2023 6:19 am

Ja he agafat l'alçada necessària i he acabat de posar la malla, demà a la tarda a veure si puc posar el morter i deixar acabada aquesta setmana la infraestructura d'aquesta zona. L'hivern vindrà aviat i voldria deixar acabat tot el que sigui morter, les tarimes per posar les vies no crec que siguin gaire lentes de col·locar i encara que faci fred ja no té importància, com la resta, vies i instal·lació elèctrica, etc.

Circuit de Montesquiu - Página 20 16968710

Pere

A Olot, MALLET73, josepmaria, TOG, Mitjans y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDt Oct 10, 2023 5:03 pm

Portes una bona embranzida! Very Happy

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 6:06 am

Ja està cobert tota la tornada

M'ha entrat més morter que vaig calcular, ara a deixar-lo assecar uns dies i després li posaré el morter a l'interior de la plaça

Circuit de Montesquiu - Página 20 16970410

Per l'altre extrem ja tinc tres pilars aixecats, només els falta una mica d'escuma de poliuretà a dalt per acabar de fer farcit ia baix fer el farcit també

Circuit de Montesquiu - Página 20 16970412

Aquest és l'estat en què m'ha quedat el braç de formigonera amateur, a esperar a comprar-ne una altra per seguir fent morter enfadat  geek  pensativ  Picalullet

Circuit de Montesquiu - Página 20 16970411

Pere

A gobling li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 950

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 6:25 am

TramBlau escrigué:
...

Circuit de Montesquiu - Página 20 16970411

Pere

Una futura escultura moderna aixecada a la plaça de l'estació? riuuu

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 7:42 am

Home Pere aquesta pala és per remenar pintura, jo la tinc igual, per fer-la servir per remenar el formigó has d`anar en compte, ara ha quedat demostrat que el trepant té força i no s'acoll....

Tal com diu en Thierry, si que podria passar per una escultura de Dalí o Miró i la podries posar en un lloc privilegiat a l'estació principal.

ok ok ok ok ok

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 8:52 am

És el segon què va abdicar de les seves funcions, del primer només en va quedar l'eix, aquest segon encara té totes les peces, encara que amb una altra forma.
No sé si els utilitzaré com a monument, encara que tal com tinc l'esquena crec que el monument m'ho faré jo Circuit de Montesquiu - Página 20 Espald17

Queda poc d'obra civil, ara són els pilars amb blocs de formigo, són fàcils de col·locar i requereixen poc esforç

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 9:02 am

Si t'ho mires bé, amb imaginació i sobre tot amb moltíssima interpretació del art abstracte Dalinià veuràs que això és un mestre d'obra desllomat nomenat "Petrus-Fortis" gran constructor de l'alta edat mitjana, iniciador de les construccions carrilaires del Ripollès Nord .

A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 9:12 am

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu rialla rialla rialla rialla rialla

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDc Oct 11, 2023 6:52 pm

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDj Oct 12, 2023 8:00 am

Avui 12 d'octubre al Circuit de Montesquiu es treballa, a banda de detalls que encara no ensenyo, he perllongat el tram de circulació ara ja hi ha després del pont 8 metres

Circuit de Montesquiu - Página 20 16971310

Pere

A gobling li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDj Oct 12, 2023 6:37 pm

TramBlau escrigué:
Avui 12 d'octubre al Circuit de Montesquiu es treballa, a banda de detalls que encara no ensenyo, ...

Home, Pere... !!

nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDj Oct 12, 2023 8:15 pm

Són cosa de poca importància i estan per acabar, com és el cimentat de la plaça giratòria, només té la primera capa, falta completar-la, i altres repassades de morter en llocs diversos, avui que espero deixar-ho acabat ja posaré les fotos

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDj Oct 12, 2023 8:23 pm

Això prospera!

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 450

Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitimeDv Oct 13, 2023 12:17 am


Bona feina Pere, mai havia vist un remenador de ciment tant devastat, ha tingut que treballar molt.

Respecte al circuit felicitats per la feina que fas.



super12 aplaud super12

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Circuit de Montesquiu - Página 20 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 20 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit de Montesquiu
Tornar a dalt 
Pàgina 20 de 22Anar a pàgina : Previ  1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22  Següent
 Temas similares
-
» Circuit en IIf
» El meu circuit [Bantren]
» El meu circuit LGB a Madrid [jose07]
» El circuit Transbancal
» El circuit d'en Jaume [Factor]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: