El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Maig 09, 2023 6:27 am
Ja estic construint el 2º tram del pont, aquest tram ja serà per seguir en corba, hi haurà un 3º tram també en corba
Perquè la via càpiga corbada l'amplada és de 12 cm, igual que la part recta que la vaig fer folgada, però els dos laterals tenen mides diferents, 60 i 65 cm perquè vagi girant
Pere
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Maig 09, 2023 8:41 am
Tal com ha de ser.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
No has pensat en fer cap viaducte de pedra? El podries fer amb blocs de ciment de la cubitera. El meu és per a radi 3, si vols et passo els planos.
Gràcies Amadeu, de moment no en aquest tram, després d'aquesta gran corba fins a l'estació intermèdia, és pràcticament recte i ja ho tinc planificat amb laminat de composite, estació inclosa, la resta encara estic amb dubtes, però la resta segur que és per a l'any que ve. Havia pensat en algun tram fer ponts enganxats a la paret, això sí, però no he concretat res encara.
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Maig 12, 2023 12:15 am
Està quedant força bé, he tingut un moment per provar-ho al seu lloc però no he fet fotos i ara plou. A veure si aquesta tarda tinc temps i li puc dedicar una estona més per deixar-ho acabat
Demà, si el temps ho permet, faré unes fotos a l'exterior
Pere
A lluis7, TOG, KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Maig 12, 2023 3:52 am
Té molt bona pinta
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Maig 12, 2023 5:54 am
El tram intern 60 cm i l'extern 65 cm. Si els hagués fet amb R3 els llargs s'escurcen, no recordo bé els càlculs però crec que eren 45 x 50 cm. i l'amplada també hagués variat, ara té 13,5 cm i el pont recte 12 cm. El tren per llarg que sigui sempre estarà sobre la superfície del pont i no traient els morros fora
En principi vaig calcular fer la corba amb R3, però en haver-me decidit per flexible, he fet un radi més ampli i els ponts en corba tots en alumini, la resta de ponts serien de ciment, però en veure que era fàcil treballar els ponts en alumini, em va decidir per alumini que tinc espai per a un altre tipus de ponts més endavant.
Vaig fer els càlculs malament i queda a 30 cm de la paret si és a R3, per això els canvis, que m'alegro d'haver fet. Els ponts l'únic que deixo per posar són les baranes del pas de vianants, és per no fer-les malbé, les posaré al final
Pere
A KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Maig 14, 2023 12:58 am
renoi Pere, tu i els teus cinc minuts de cada dia !!! t'está quedant collonut
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
renoi Pere, tu i els teus cinc minuts de cada dia !!! t'está quedant collonut
mallet73
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Maig 15, 2023 6:21 am
I ja només queda l'últim tram, aquesta tarda he acabat el 3r tram, també ja està pintat, demà el trauré al jardí i el posaré al seu lloc per veure com queda i repassaré les mesures de l'últim tram per si calgués algun retoc abans de fer-ho. Els pilons de subjecció també els començarà demà, espero que no plogui
Pere
A Olot, lluis7, TOG, KTK, Mitjans, el terrat de margarit, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Maig 15, 2023 9:00 am
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Maig 16, 2023 7:02 am
Olot escrigué:
Jo voldria saber si els colles o reblones. Si colles, quin tipus de cargol?
Al primer pont, el recte, gairebé tot són cargols de 2,5 mm comprats a Leroy Merlin, però és un embolic per posar alguns dels cargols i resulta molt complicat, encara que al final no calia posar reblons, per provar com podien anar i vaig posar uns quants, els altres ponts van amb reblons de 3,2 x 8 mm. més ràpid i menys complicat. Si hagués estat un sol pont d'aquestes mateixes dimensions, hagués comprat cargols d'1,2 o 1,6 mm i hagués quedat una feina molt realista, però són cargols molt cars que només trobo a Alaball Subministraments Industrials de Barcelona, i per a exterior no sé si resultaria molt durador
Ramon Pont escrigué:
Pere, vec que el pont es de perfil d'alumini en forma de L i de U, em podries dir si us plau, quines mides son, gracies. Ramon Pont
Estava mirant de fer una relació, però crec que el millor esque t'expliqui com ho munto pas per pas i detallant els materials.
En aquesta primera foto he tallat les 'T' d'15 x 15, 1,5 mm són tires de 2 m que compro a Leroy Merlin que fan de suport, encara que n'hi ha d'1 mm més manejables
Aquestes són les tires del darrer pont que he iniciat avui
Aquestes 'T' les agafo entre si amb 2 tipus de 'U', la vertical 8 x 8
I la 'U' en diagonal 6 x 6
Per unir les dues parts, a la part superior, per on poso les vies, 'U' de 8 x 8, i per sota 'U' de 8 x 8 i en diagonal 6 X 6
A la part superior a més 'L' de 20 x 15 x 1,5
Espero haver-me explicat, la resta, passarel·la de pas de vianants i baranes crec que et serà fàcil trobar material a Leroy Merlin en alumini o llautó. El primer pont fins i tot omplert amb cargols no va sobrepassar els 40 €, la resta a menys de 30 € en anar amb reblons, no compto la pintura.
Aquesta tarda he estat prenent les mides per als pilars i el darrer tram, que és 5 cm més llarg perquè acaba en recta, i he iniciat la construcció a veure si demà ho deixo per a pintura. Aquesta setmana voldria començar les columnes
El senyal vermell és fins on arriba el pont 70 cm
Pere
A Olot, lluis7, TOG, KTK, Mitjans, el terrat de margarit, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Per les explicacions i els detalls de les fotos. T'ho he preguntat, per que jo no tinc circuit, per fer circular la Garrat 106 i els 6 vagons de catalans que m'he fet, al garatge hi poso les vies a terra. Veient aquests ponts tant ben fets, m'estan agafant ganes de fer un pont i posar-hi el material que tinc a sobre. Gracies.
Ramon Pont
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Crec que algun dia hi haurà un plagi a Bèlgica, però abans, hauré d'abocar uns 30 M de formigó. De totes maneres, crec que quan comenci una còpia de la baralla, la meva edat començarà amb un "6"
Tonton Thierry
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dc Maig 17, 2023 6:27 am
A veure si us animeu i ho feu aviat.
Ahir vaig tallar els travessers i aquesta tarda m'he dedicat a muntar, de moment he necessitat 50 reblons, crec que amb uns 30 més quedarà muntat tot, ho dic perquè tingueu una idea dels reblons que fan falta
Els pilars fins dissabte a la tarda no els podre començar i hauran de quedar aturats diumenge estiguen com estiguen durant una setmana, hi ha altres compromisos
Pere
A TOG, KTK, Mitjans, el terrat de margarit, gobling y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dc Maig 17, 2023 9:51 pm