TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Circuit de Montesquiu - Página 14 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Circuit de Montesquiu

+21
el terrat de margarit
gobling
jordi
Ramon Pont
ostman
Sonderzug
mikado
josepmaria
alejandro sasplugas
TOG
ignasibaga
Tonton
Mitjans
Fredericcaballe
KTK
lluis7
MALLET73
Sisu
Olot
tram47
TramBlau
25 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20 ... 27  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12350

Circuit de Montesquiu - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 09, 2023 6:27 am

Ja estic construint el 2º tram del pont, aquest tram ja serà per seguir en corba, hi haurà un 3º tram també en corba

Circuit de Montesquiu - Página 14 16836510

Perquè la via càpiga corbada l'amplada és de 12 cm, igual que la part recta que la vaig fer folgada, però els dos laterals tenen mides diferents, 60 i 65 cm perquè vagi girant

Pere

A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 09, 2023 8:41 am

applaud applaud applaud applaud applaud

Tal com ha de ser. Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 09, 2023 4:49 pm

Bravo

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 09, 2023 4:51 pm

No has pensat en fer cap viaducte de pedra? El podries fer amb blocs de ciment de la cubitera. El meu és per a radi 3, si vols et passo els planos.

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 09, 2023 8:07 pm

Olot escrigué:
No has pensat en fer cap viaducte de pedra? El podries fer amb blocs de ciment de la cubitera. El meu és per a radi 3, si vols et passo els planos.

Very Happy
Gràcies Amadeu, de moment no en aquest tram, després d'aquesta gran corba fins a l'estació intermèdia, és pràcticament recte i ja ho tinc planificat amb laminat de composite, estació inclosa, la resta encara estic amb dubtes, però la resta segur que és per a l'any que ve.
Havia pensat en algun tram fer ponts enganxats a la paret, això sí, però no he concretat res encara.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 12:15 am

Està quedant força bé, he tingut un moment per provar-ho al seu lloc però no he fet fotos i ara plou.
A veure si aquesta tarda tinc temps i li puc dedicar una estona més per deixar-ho acabat

Circuit de Montesquiu - Página 14 16838810

Circuit de Montesquiu - Página 14 16838811

Demà, si el temps ho permet, faré unes fotos a l'exterior

Pere plou

A lluis7, TOG, KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 3:52 am

Té molt bona pinta applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 77
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2513

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 5:54 am

un outil gratuit et très utile :

https://www.morop.org/downloads/nem/fr/nem104_f.pdf

une fois réalisé à l'échelle et collé sur un support solide, il permet de vérifier le libre passage de tout le matériel.

una eina gratuïta i molt útil:

https://www.morop.org/downloads/nem/en/nem104_f.pdf

un cop fet a escala i enganxat a un suport sòlid, permet comprovar el pas lliure de tot el material.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 6:01 am

Ja fa una estona que no plou i he pogut fer-li unes fotos posades al seu lloc

Circuit de Montesquiu - Página 14 16838812

Dos trams més i el pont estarà fet, després de pintar-lo demà, em posaré amb la columna, que amb les pluges ja veurem quin dia la poso

Pere

A MALLET73, lluis7, josepmaria, KTK, el terrat de margarit y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 6:04 am

tram47 escrigué:
un outil gratuit et très utile :
https://www.morop.org/downloads/nem/fr/nem104_f.pdf
une fois réalisé à l'échelle et collé sur un support solide, il permet de vérifier le libre passage de tout le matériel.
una eina gratuïta i molt útil:
https://www.morop.org/downloads/nem/en/nem104_f.pdf
un cop fet a escala i enganxat a un suport sòlid, permet comprovar el pas lliure de tot el material.
Gràcies Daniel, ho tindre present per al tunel
Merci Daniel, je m'en souviendrai pour le tunnel

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 77
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2513

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 6:38 am

Circuit de Montesquiu - Página 14 P1010075

Circuit de Montesquiu - Página 14 P1010076

i també pels ponts!!!
et aussi pour les ponts !!!

A TramBlau, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 7:28 am

Ja he iniciat el 3º tram del pont, el 4º que serà l'últim d'aquest tram, espero iniciar-lo la setmana que bé

Circuit de Montesquiu - Página 14 16840010

Pere

A Olot, Shay, lluis7, TOG, el terrat de margarit, gobling y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 5:36 pm

M'agrada molt l'aspecte que estàs aconseguint, Pere.

Very Happy

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

De quina allargada són els trams?

A Tonton li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 8:45 pm

El tram intern 60 cm i l'extern 65 cm.
Si els hagués fet amb R3 els llargs s'escurcen, no recordo bé els càlculs però crec que eren 45 x 50 cm. i l'amplada també hagués variat, ara té 13,5 cm i el pont recte 12 cm.
El tren per llarg que sigui sempre estarà sobre la superfície del pont i no traient els morros fora

En principi vaig calcular fer la corba amb R3, però en haver-me decidit per flexible, he fet un radi més ampli i els ponts en corba tots en alumini, la resta de ponts serien de ciment, però en veure que era fàcil treballar els ponts en alumini, em va decidir per alumini que tinc espai per a un altre tipus de ponts més endavant.

Vaig fer els càlculs malament i queda a 30 cm de la paret si és a R3, per això els canvis, que m'alegro d'haver fet.
Els ponts l'únic que deixo per posar són les baranes del pas de vianants, és per no fer-les malbé, les posaré al final

Pere

A KTK y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1579

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDg Maig 14, 2023 12:58 am

renoi Pere, tu i els teus cinc minuts de cada dia !!! Shocked Shocked Shocked
t'está quedant collonut ok
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDg Maig 14, 2023 8:08 pm

lluis7 escrigué:
renoi Pere, tu i els teus cinc minuts de cada dia !!! Shocked Shocked Shocked
t'está quedant collonut ok

aplaud aplaud super12 super12 super12 super12 baba baba baba

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDl Maig 15, 2023 6:21 am

I ja només queda l'últim tram, aquesta tarda he acabat el 3r tram, també ja està pintat, demà el trauré al jardí i el posaré al seu lloc per veure com queda i repassaré les mesures de l'últim tram per si calgués algun retoc abans de fer-ho.
Els pilons de subjecció també els començarà demà, espero que no plogui

Circuit de Montesquiu - Página 14 16841710

Circuit de Montesquiu - Página 14 16841711

Pere

A Olot, lluis7, TOG, KTK, Mitjans, el terrat de margarit, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDl Maig 15, 2023 9:00 am

genial genial genial

formidable Bravo

applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont

Ubicació : Vic
Edat : 68
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 488

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDl Maig 15, 2023 2:13 pm

aplaud super12 super12 super12

Pere,

vec que el pont es de perfil d'alumini en forma de L i de U, em podries dir si us plau, quines mides son, gracies.

Ramon Pont
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDl Maig 15, 2023 5:18 pm

Jo voldria saber si els colles o reblones. Si colles, quin tipus de cargol?

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 16, 2023 7:02 am

Olot escrigué:
Jo voldria saber si els colles o reblones. Si colles, quin tipus de cargol?
Very Happy
Al primer pont, el recte, gairebé tot són cargols de 2,5 mm comprats a Leroy Merlin, però és un embolic per posar alguns dels cargols i resulta molt complicat, encara que al final no calia posar reblons, per provar com podien anar i vaig posar uns quants, els altres ponts van amb reblons de 3,2 x 8 mm. més ràpid i menys complicat.
Si hagués estat un sol pont d'aquestes mateixes dimensions, hagués comprat cargols d'1,2 o 1,6 mm i hagués quedat una feina molt realista, però són cargols molt cars que només trobo a Alaball Subministraments Industrials de Barcelona, i per a exterior no sé si resultaria molt durador

Ramon Pont escrigué:
aplaud       super12           super12              super12
 Pere,
vec que el pont es de perfil d'alumini en forma de L  i de U,  em podries dir si us plau, quines mides son, gracies.
Ramon Pont
Estava mirant de fer una relació, però crec que el millor esque t'expliqui com ho munto pas per pas i detallant els materials.

En aquesta primera foto he tallat les 'T' d'15 x 15, 1,5 mm són tires de 2 m que compro a Leroy Merlin que fan de suport, encara que n'hi ha d'1 mm més manejables

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842510

Aquestes són les tires del darrer pont que he iniciat avui

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842511

Aquestes 'T' les agafo entre si amb 2 tipus de 'U', la vertical 8 x 8

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842513

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842512

I la 'U' en diagonal 6 x 6

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842514

Circuit de Montesquiu - Página 14 16827011

Per unir les dues parts, a la part superior, per on poso les vies, 'U' de 8 x 8, i per sota 'U' de 8 x 8 i en diagonal 6 X 6

A la part superior a més 'L' de 20 x 15 x 1,5

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842515

Circuit de Montesquiu - Página 14 16827812

Espero haver-me explicat, la resta, passarel·la de pas de vianants i baranes crec que et serà fàcil trobar material a Leroy Merlin en alumini o llautó.
El primer pont fins i tot omplert amb cargols no va sobrepassar els 40 €, la resta a menys de 30 € en anar amb reblons, no compto la pintura.

Aquesta tarda he estat prenent les mides per als pilars i el darrer tram, que és 5 cm més llarg perquè acaba en recta, i he iniciat la construcció a veure si demà ho deixo per a pintura.
Aquesta setmana voldria començar les columnes

Circuit de Montesquiu - Página 14 16842516

El senyal vermell és fins on arriba el pont 70 cm

Pere

A Olot, lluis7, TOG, KTK, Mitjans, el terrat de margarit, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont

Ubicació : Vic
Edat : 68
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 488

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 16, 2023 12:20 pm

Moltes gràcies Pere,

Per les explicacions i els detalls de les fotos. T'ho he preguntat, per que jo no tinc circuit, per fer circular la Garrat 106 i els 6 vagons de catalans que m'he fet, al garatge hi poso les vies a terra.
Veient aquests ponts tant ben fets, m'estan agafant ganes de fer un pont i posar-hi el material que tinc a sobre. Gracies.

Ramon Pont

aplaud aplaud aplaud

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDt Maig 16, 2023 5:26 pm

Molt bona feina i gràcies per les explicacions.

applaud

Crec que algun dia hi haurà un plagi a Bèlgica, però abans, hauré d'abocar uns 30 M de formigó. De totes maneres, crec que quan comenci una còpia de la baralla, la meva edat començarà amb un "6"

Tonton Thierry
trenscat2

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDc Maig 17, 2023 6:27 am

A veure si us animeu i ho feu aviat.

Ahir vaig tallar els travessers i aquesta tarda m'he dedicat a muntar, de moment he necessitat 50 reblons, crec que amb uns 30 més quedarà muntat tot, ho dic perquè tingueu una idea dels reblons que fan falta

Circuit de Montesquiu - Página 14 16843410

Els pilars fins dissabte a la tarda no els podre començar i hauran de quedar aturats diumenge estiguen com estiguen durant una setmana, hi ha altres compromisos

Pere

A TOG, KTK, Mitjans, el terrat de margarit, gobling y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitimeDc Maig 17, 2023 9:51 pm

Aquest pont està quedant de fabula...

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Circuit de Montesquiu   Circuit de Montesquiu - Página 14 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Circuit de Montesquiu
Tornar a dalt 
Pàgina 14 de 27Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20 ... 27  Següent