El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Com es un vago que sera empès li he posat una mica de pes..tot i q segurament li caldrà més ..com he vist en vídeos de youtube..per aguantar la estrebada contra la neu i la envestida de la màquina per el darrera i així evitar que surti de la via
Salutacions
Mallet73
A TramBlau, TOG, KTK y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
No hi ha pressa..no hi ha ni circuit ...la qüestió és estar preparat!! Els tallers encara estan preparant un altre versió de lleva Neus..estaran repartits per el circuit..
Ara estic pensant en un netejador de vies ...
Salutacions
Mallet73
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dt Des 28, 2021 4:13 am
No hi estalviïs pes, s'ha d'aguantar ferm sobre la via front a la pressió de la neu que ha de empènyer i la força de la màquina, del contrari podria provocar un descarrilament i segons el lloc tombar el tren, tenint en compte la orografia del FIM les conseqüències poden ser desastroses.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dc Des 29, 2021 4:22 am
Olot escrigué:
La formula és:
Pes llevaneus = (teorema Sasplugas)³
Ep, ep, alerta, el teorema Sesplugues diu que s'ha de posar tot el plom que hi càpiga, aquest vagó és molt gran i n'hi cap molt, això elevat al cub és molt i potser els eixos no aguantaran tant de pes
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dc Des 29, 2021 7:20 am
No , no , el meu teorema nomes afecta al material de traccio . Ara be ,en aquest cas conve efectivament lastrar sobre tot els eixos davanters , pero amb mesura......... no cal exagerar tampoc .
Quan he dit , tot el plom que i capiga en una maquina , ere sobre una Stainz , que te pocs recons per incloure lastre , pero en realitat , jo aplico al voltan de 1500 g, per eix motriu . que per el meu circuit s ha demostrat suficient .
Dit tot aixo , que cadascu foti el que li sembi millor !!!!! el meu teorema nomes es d ambit local
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dc Des 29, 2021 8:26 pm
Alejandro...! Avui no et reconec!
1)
alejandro sasplugas escrigué:
... no cal exagerar tampoc . ...
2)
alejandro sasplugas escrigué:
...jo aplico al voltan de 1500 g, per eix motriu ....
En el cas de l’Alsthom son 12.000 gr de pes total, el que fa que tenint quatre eixos siguin 3.000 gr per ei!
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dj Des 30, 2021 3:18 am
Jo tampoc el reconec!!! ..
Per ara es queda el pes que li he possar fins que no aconsegueixi unes bones rodes metal.liques amb rodaments..ja que les que dur ara són de plàstic...
Tinc clar que cal posar pes amb moderació..però entenc que les pendents de la Vilella no són comparables amb altres circuits ni tampoc les composicions que fan especialment aplicable el ja famós en el món de la nostra escala d aquest teorema!!
Salutacions i bon any
Mallet73
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dv Des 31, 2021 3:50 am
El Teorema Sesplugues ja és un referent indiscutible en aquest grup i el tenim ben assumit com a referent.
A on s'ha d'aplicar al peu de la lletra el teorema serà a la màquina encarregada de fer el servei, que a més de dificultats pròpies de circular amb neu si ha d'afegir el esforç de empènyer un vagó molt pesat i l'esforç de desplaçar la neu de sobre la via que vindrà condicionat a la quantitat i qualitat de la mateixa BONA ENTRADA D'ANY A TOTHOM, QUE EL 2022 SIGUI UN ANY NORMAL, ja no demano res més UNA ABRAÇADA FRATERNAL PER A TOTS
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dv Des 31, 2021 5:15 am
Gràcies Ignasi..jo demano salut per tots!! Que seguim en contacte i fent trens....i en un futur no molt llunyà poder tornar a Fer la trobada de Bagà i aquest cop una bona abraçada presencial!!!
Els millors desitjos per tots!!! I per miiii...no caure en la tentació dels vaixells.. .
Salutacions
Mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dg Gen 02, 2022 4:36 am
MALLET73 escrigué:
... ... I per miiii...no caure en la tentació dels vaixells.. .
Salutacions
Mallet73
fer vaixells també ha de ser molt entretingut i maco, però si t'hi decideixes no hi apliquis la teoria Sesplugues ...
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dl Gen 03, 2022 7:14 am
Dons és molt entretingut segur!! El meu comentari no és un despropòsit cap aquells que fan maquetisme de vaixells si no un canvi radical del que faig fins ara... Però que també podria fer avions o autobusos...tot menys trens.. Segur que deuen tenir algun altre teorema...que tindrà que equilibrar un pes per estabilitzar amb la flotabilitat..
Salutacions
Mallet73
Assumpte: Re: lleva neus flanger escala G/IIm Dl Gen 03, 2022 10:32 am
MALLET73 escrigué:
Dons és molt entretingut segur!! El meu comentari no és un despropòsit cap aquells que fan maquetisme de vaixells
Completament d'acord és molt entretingut i mereix tot el meu respecte i admiració
MALLET73 escrigué:
si no un canvi radical del que faig fins ara... Però que també podria fer avions o autobusos...tot menys trens..
Que estas cansat de fer trens?
MALLET73 escrigué:
Segur que deuen tenir algun altre teorema...que tindrà que equilibrar un pes per estabilitzar amb la flotabilitat..
Salutacions
Mallet73
Com en tot hi ha tantes versions com aficionats, com en els trens, hi ha qui fa col·lecció de models de compra, qui fa modificacions, qui se'ls fa des de cero, ... ... en els vaixells, autobusos, avions, ... passa el mateix Totes aquestes aficions son per trobar esbarjo i millorar a cada model