El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Tortosa-La Cava Dc Maig 12, 2010 1:05 am
Obro aquest espai per dedicar-li tot el que sabem i trobem de "Lo carrilet".De moment pujo aquesta foto i pregunto si es pot pujar música i com perqué tinc una cançó dedicada a aquest carrilet.
Aquesta foto es de l'any 1967 (el meu ) Salut.
AdminTRENS.CAT Àngel de la guàrdia
Ubicació : Samalus (Barcelona) Edat : 65 Data d'inscripció : 03/01/2009 Nombre de missatges : 869
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dc Maig 12, 2010 4:33 am
Excel·lent fotografia.
No, no es pot pujar musica. No tenim cap manera per a poder-ho fer.
_________________ Administrador TRENS.CAT
.
gralla Guardafrens
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dc Maig 12, 2010 11:35 am
Que hi farem.De moment la lletra:
Lo Carrilet i el vaporet
Lletra i música: A. Bonet De quan els transports fluvials i ferroviaris unien el Delta amb les terres de dalt.
Antes la gent del Baix Ebre per poder-ne viatjar van fer-ne un vaporet i riu amunt van anar. Després van fer el Carrilet per a més poder carregar i va ser una maravilla. I va ser la maravilla, hasta que els el van llevar.
Lo Carrilet del Baix Ebre va fer un transport molt actiu, portant persones i bultos igual d'hivern com d'estiu. També ho va fer el vaporet, hasta que el van jubilar; allà a Jesús i Maria a la punta de l'Illa enganxat se va afonar.
Lo Carrilet recorria de Tortosa a Campredó per carrils de via estreta i a Amposta feia estació. I allà a Jesús i Maria xulava amb gran emoció, que prop n'estava la Cava! Que ja arribava la Cava, final de la trajecció.
Los treballadors del camp mai lo podrem oblidar perquè ell xulava a les nou que era l'hora d'enganxar. També xulava a la una quan sortíem a dinar, i a les sis tornava a vindre, i a les sis tornava a vindre, que era l'hora de plegar.
A estacions i apeaderos ells s'havia de parar, tant en diumenges com festes sempre et venia a buscar. Ell mai va fer-ne cap festa, ell sempre va treballar, perquè la gent del Baix Ebre, perquè la gent del Baix Ebre, ne poguessa viatjar.
Extret de Lo llibre de música (Valls: Cossetània, 2006)
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dc Maig 12, 2010 6:10 pm
M'imagino que la música deu ser compassada amb el vaivé del tren.
Els automotors Renault d'aquesta línia sempre m'han cridat l'atenció.
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dc Maig 26, 2010 1:48 am
Us deixo dues cançons diferents sobre els trens a les terres de l'Ebre del mateix grup que la del carrilet i el vaporet. Son el Quico el cel.lio,el Noi i el Mut de les Ferreries.Son de Tortosa.Espero que us agradi.
Sembla que hi ha una associació que vol recuperar el carrilet del Delta Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dg Oct 10, 2010 10:59 am
Si, tens raó.
I el més interessant és que estan restaurant un automotor Billard. És genial. El que no sé és per a on el pensen fer circular, ja que en aquella zona no existeix cap via mètrica.
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dj Mar 24, 2011 9:47 am
Uns reportatges genials.
En aquest carrilet, no hi vaig pujar mail, malgrat que el vaig veure circular per dins de Tortosa diversos Cops.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dg Nov 11, 2012 9:55 am
Un document excepcional dedicat a les terres de l'Ebre amb més de la meitat de la pel·lícula dedida al carrilet de la Cava
Pere
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dg Nov 11, 2012 7:54 pm
Molt bo!!!
Víctorf Trenjardinaire
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dl Nov 12, 2012 6:56 am
Excepcional.....
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dl Nov 12, 2012 7:13 am
Olot escrigué:
M'imagino que la música deu ser compassada amb el vaivé del tren.
Els automotors Renault d'aquesta línia sempre m'han cridat l'atenció.
a mi me m'han cridat l'atenció ara mateix, quina passada!!! que guapo!!! teniu més fotos d'aquest renault?????????interior, etc, etc!!????
gràcies
salutacions
mallet73
Víctorf Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dl Nov 12, 2012 7:52 am
Jo no tinc res. Ho sento.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dl Nov 12, 2012 10:37 am
MALLET73 escrigué:
a mi me m'han cridat l'atenció ara mateix, quina passada!!! que guapo!!! teniu més fotos d'aquest renault?????????
Quina por...
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dt Nov 13, 2012 4:54 am
ostman escrigué:
MALLET73 escrigué:
a mi me m'han cridat l'atenció ara mateix, quina passada!!! que guapo!!! teniu més fotos d'aquest renault?????????
Quina por...
vas bé..... però hi ha molt poca informació a la xarxa i de fotos hi ha 2 més que aquestes...he pogut esbrinar que es el model MC2....però ni a frança he vist res...
salutacions
mallet73
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dt Nov 13, 2012 6:06 am
MALLET73 escrigué:
vas bé..... però hi ha molt poca informació a la xarxa i de fotos hi ha 2 més que aquestes...he pogut esbrinar que es el model MC2....però ni a frança he vist res...
Aquest és un model que a mi també m'agradaria fer, més informació del seu interior la pots trobar en els diferents vídeos, les mesures les has de fer aproximades de moment
Pere
Víctorf Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dt Nov 13, 2012 8:45 am
Em sembla que us puc ajudar en alguna cosa.
Jo tinc les mides i els esquemes exteriors. Malauradament no he vist cap foto de l'interior.
També tinc fotos de l'exterior. Davant i darrere.
I de tot el material mòbil. Son al llibre el tren del delta de l'Ebre, de Carles Salmerón
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dt Nov 13, 2012 9:26 am
Si pots posar aquí les fotos i informació t'ho agraïm molt
Pere
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dc Nov 14, 2012 3:06 am
Víctorf escrigué:
Em sembla que us puc ajudar en alguna cosa.
Jo tinc les mides i els esquemes exteriors. Malauradament no he vist cap foto de l'interior.
També tinc fotos de l'exterior. Davant i darrere.
I de tot el material mòbil. Son al llibre el tren del delta de l'Ebre, de Carles Salmerón
gràcies
salutacions
mallet73
Víctorf Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tortosa-La Cava Dc Nov 14, 2012 4:34 am
Doneu-me uns dies per localitzar el llibre (No es dificil, doncs se on està), i escanejar els esquemes i les fotos de l'automotor MC2, que es el que us interesa.