El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Tortosa - La Pobla de Hijar Dg Nov 11, 2012 10:20 am
Aquest és un ferrocarril en què vaig tenir la sort de viatjar l'any 1972, no he trobat de moment més documents que aquest vídeo, encara que mes endavant posaré algunes fotos que tinc en diapositives sent ja via verda
Pere
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dg Nov 11, 2012 7:58 pm
Gracies. Es un dels trens que en el seu moment van sortir aa "Catalunya Misteriosa" prr totes les coses desagradables i curioses que van passar en construir la linia (presoners de guerra) i tot el temps que va estar funcionant. Sembla que encara porta mals records a molta gent.... Curiiosss...
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 21, 2018 4:57 am
Hola a tothom. Aquest estiu he estat per la zona dels Ports i vaig aprofitar per fer una ruta en bici per la via verda que passa per l'antic traçat del ferrocarril de la Val de Zafán. Nosaltres vam fer el tram entre Vallderoures i Xerta i vam poder disfrutar d'uns paisatges magnífics. Hi ha molts edificis en força bon estat, fins i tot el dipòsit d'Arnes. Us poso alguna fotografia:
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 21, 2018 5:02 am
Aquí algunes fotos més:
Hi havia aquests edificis sempre on hi havia una estació i de vegades enmig d'un tram entre estacions, no sé si era alguna cosa militar. També vaig fer una foto de detall d'una placa d'un d'aquests edificis que està escrita en italià:
Bé, només és una petita mostra, i la sorpresa va ser trobar això (crec que és un Ferrobus (?)) a l'estació del poble de Bot, que era un bar:
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 21, 2018 5:39 am
Precisament fa quinze dies vaig estar a aquesta zona. Crec que el petit automotor de Bot té procedència alemanya. Tots els comandaments i cartellets de la cabina estaven escrits en alemany, i me va semblar veure alguna matricula (també a la cabina) on hi posava DB. No puc dir res segur.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 21, 2018 7:21 am
L automotor de Bot no es precisament un ferrobus , si be la procedencia es alemana , va formar part de un lot de 3 que la empresa constructora que treballaba a la linia del AVE entre Saragossa i Lleida va comprar de segona ma , son de ample UIC i els utilitzaben per portar personal al lloc de treball.
El propietari te els altre dos guardats i a la venda , a veure si algu s anima......son baratets.
Alexandre,
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 21, 2018 8:06 am
alejandro sasplugas escrigué:
........son baratets. Alexandre,
De quant parlem, transport inclòs ?
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 21, 2018 7:56 pm
alejandro sasplugas escrigué:
... El propietari te els altre dos guardats i a la venda , a veure si algu s anima......son baratets. ...
No comptis pas amb mi: no és la meva escala. Això hauria de ser algú que faci l’escala 1/1, i em sembla que en conec algun.
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dg Set 23, 2018 8:45 pm
OG22 escrigué:
Precisament fa quinze dies vaig estar a aquesta zona. Crec que el petit automotor de Bot té procedència alemanya. Tots els comandaments i cartellets de la cabina estaven escrits en alemany, i me va semblar veure alguna matricula (també a la cabina) on hi posava DB. No puc dir res segur.
Sí, vaig fer alguna foto de l'interior de la cabina i els rètols dels aparells estan en alemany.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dg Set 23, 2018 9:15 pm
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dl Set 24, 2018 9:06 am
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dt Set 25, 2018 3:57 am
Olot escrigué:
Gràcies !!
+1 en vas fer més d'altres punts estrategics per als modelistes..????
salutacions
mallet73
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dt Set 25, 2018 4:12 am
Vaig fer la ruta en bicicleta d'Horta de Sant Joan fins a Xerta, i de fotos en vaig fer més, d'alguns ponts, túnels...però de l'automotor tinc aquesta, una altre amb el meu fill a cabina, i una presa del vehicle en general. Formen part de les fotos de les vacances i les tinc encara en format RAW a entre 12 i 18 megues cada una, entre algún centenar de fotos de tots aquells dies. Les he d'editar i passar a JPG. Deixeu-me uns dies que organitzi la feina i en passaré algunes. Totes maneres, la majoria són fotos familiars i no se si poden servir gaire per a modelisme.
Salut.
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dt Set 25, 2018 9:10 am
Sé que tinc mes fotos, ja les anire buscant, però aqui aquest fenomenal pont que aquesta prop de l'Horta de Sant Joan
Nosaltres l'hem fet caminant des de Tortosa a Vall de Roures, no d'una tirada, en diferents dies i trams
Pere
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dt Set 25, 2018 8:15 pm
Crec que concretament és el pont sobre l'Algars, a tocar de l'estació d'Arnes - Lledó.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dt Set 25, 2018 8:59 pm
El problema de quan hi passes per sobre és que et perds aquesta visió....
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dv Set 28, 2018 3:24 am
Nosaltres ho hem fet caminant, i esperem repetir-ho aviat, és una passada de via verda
Pere
OG22 Trenjardinaire
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dl Oct 01, 2018 8:47 am
Bona nit
Us adjunto algunes fotos que vaig fer a la via verda de la Terra Alta. Com vaig dir, la majoria són fotos familiars, més de l'entorn, que s'aparten de l'interés modelístic.
" />
" />
" />
" />
" />
Realment, és un passeig molt interessant. Llástima que no hi restin gaires elements ferroviaris.
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Ds Maig 04, 2019 7:43 am
Hem passat uns dies a l'Horta de Sant Joan, després de la prova mèdica de dimarts, vam dir, ens anem a caminar i al dia següent, el dia 1 de maig ens vam anar a caminar una mica, un viatge no programat però que ens ha sortit vastant bé, després de sopar posaré unes quantes fotos
Pere
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Ds Maig 04, 2019 9:05 am
Ens allotgem a l'Horta de Sant Joan, ara és bona època perquè no hi ha molta gent i és fàcil trobar apartaments i hotels a molt bon preu La primera estació que hem visitat ha estat Queretes, no tenim moltes fotos de l'estació per distracció, és una estació habilitada com recidencia i amb habitació individuals, també té restaurant, és un bon lloc per iniciar el recorregut i dedicar-li un parell de dies a l' tram Alcanyís - L'horta de Sant Joan. Nosaltres res mes l'hem visitat perquè vam iniciar el recorregut a l'Horta de Sant Joan, no estava molt fi per fer tota la ruta, però havia de fer una visita a l'viaducte de Algás
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Ds Maig 04, 2019 10:32 am
Des de l'estació de l'Horta de Sant Joan, a Fontcalda
Exceptuant l'estació, els edificis del personal ferroviari era sempre la mateixa estructura, en totes les estacions és sempre les mateixes estructures, uns únics plans per a aquest tipus d'edificis
Els edificis de les estacions no sempre són iguals
Totes les estacions comptaven amb magatzems, no sempre situats al costat de l'edifici de l'estació, però si a l'esplanada de la mateixa
Aquesta caseta de guarda agulles és l'única totalment quadrada que he vist, totes les altres tenen una banda en curba i tres en angle recte
Els lavabos també són molt peculiars, un cub unit a una semi circumferència
Hi ha molts túnels, no he mirat el nombre, gairebé tots els llargs tenen llum amb leds, però millor portar una llanterna, s'apaga la llum abans d'acabar el túnel i com els ciclistes volen baixant, nosaltres hem comptat tres bones hòsties
Estació de Bot
demà seguire
Pere
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dg Maig 05, 2019 2:08 am
Bot és una estació en reconstrucció, crec que estan fent un alberg segons ens va dir un treballador
Hi ha un ferrobús de via mètrica que no correspon a aquesta línia que era d'ample ibèric, és un bar, a veure que fan d'ell quan estigui acabada la reestructuració
Vaig prendre unes mesures per en un futur fer un pensament
Aquests són les construccions dels lavabos que comentava abans
Aquest és un edifici militar, hi ha diversos a la línia, encara que no en totes les estacions, sempre de les mateixes mesures i tipus de construcció, plànols únic
després segueixo
Pere
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Tortosa - La Pobla de Hijar Dg Maig 05, 2019 3:47 am
Pere , aquest automotor es un dels 3 que la empresa constructora del AVE entre Lleida i Saragossa va comprar a Alemania de segona ma , per portar els treballadors al lloc de treball , es per tant de ample UIC . despres varen ser subastats i un ferraller de la zona els va adquirir , un d ells es el de Bot , que jo sapiga a part de la restauraçio de la estacio ,es quedara com a cafeteria mentre el seu estat ho permeti. Els altres dos estan en venda , A veure si algu si anima ......