| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|
+30Sisu Shay Christian lluis7 Víctorf mascarat Antic mak(baixa volunt) Jbmarcos MALLET73 Esteve deMilà xavieralv Avet Blau VAY manolo0101 gralla FACTOR didac Antseru Arenales AdminTRENS.CAT peps E4lok ut800035 (†) tram47 TramBlau bantren QUIM Denis66 Olot 34 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 19 Jul - 20:25 | |
| Encara no he pas acabat la zona del triangle, però ja estic començant a preveure la zona següent. Es tracta de fer un pont metàl·lic en corba. Vet aquí un exemple: La corba es en R5 de LGB, i tinc dos ponts metàl·lics comprats ja fa un temps per a tal efecte. Malauradament les primeres proves no m'han agradat gaire. Vista lateral de la primera prova. L'altura del pont no és pas la definitiva, ja que aquí només es tracta de veure el nivell d'adaptació del R5 a un pont recta de 89 cms de llarg. Vista d'alçada Aquesta si que és la altura correcta del pont Em caldrà trobar la manera de fer un invent amb les travesses o amb un tauler sota la via per a dissimular que la via sobresurt de la superfície del pont. O be em caldrà escurçar l'allargada dels ponts i passar de dues a tres peces... el que vol dir construir tres nous ponts | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 19 Jul - 20:33 | |
| Sense veure-ho en viu és difícil, però potser si tinguessis prou ponts, podries tallar-los a la mida adeqüada per anar fent una corba que s´adaptés al teu diàmetre. Evidentment,a l´interior de la corba hauries de tallar més el pont. No sé si m´he explicat prou bé. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 19 Jul - 20:39 | |
| Amadeu crec, pel que veig a les fotos, que és molt el que obresale del pont, una opció seria augmentar la base on assentar la via i mirar de fer els trams de pont més curts perquè donessin més sensació de corba
Pere | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 19 Jul - 20:45 | |
| Tambè em sembla que la millor opció seria segmentar més el pont. És a dir, fer trams més curts... Combinat potser amb una plataforma més gran a sobre els ponts... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv 20 Jul - 12:45 | |
| Cert, sobresurt molt i caldria fer el tram metalic en tres troços mes curts. Aixi quedaria mes al seu punt i faria mes patjoca. Es tracta d'un punt prou important i visualment es perfecte. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds 21 Jul - 12:25 | |
| hola Amadeu!
M'agraden molt aquest ponts metal.lics...són genials...però com veig que queden millor es en recte degut a l'allargada que tenen, no tens pas un tram recte llarg per col.locar-los. i deixar la corba per un altre tipus de pont, ja que potser una llastima tallar-los, no?? potser un pont de fusta estil americà d'aquest que venen ja fet però per muntar?? encara que el teu circuit d'americà en te poc..
els detalls de gespa, pedres etc en la via són tan reals...una feina genial sr.mestre!!!
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg 22 Jul - 10:30 | |
| Amadeu, veient la darrera foto que ens has ensenyat, i no voldria que t'ho prengessis malament, penso que tens un problema de plantejament...
Potser hauria estat més logic tenir la via més alta al darrera, i la més baixa al davant. Així el viadubte metàl.lic lluiria més i no treuria visió del magnífic pont de pedra que has fet.
Segur que això que dic comporta molts canvis, una feinada... Però a vegades, un pas enredarre per millorar el resultat final s'ho val... Com a minim plantejar-s'ho... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg 22 Jul - 12:18 | |
| Moltes gràcies per els vostres comentaris i suggerències. Jo també veig que haurien de ser trams més curts. Però això significaria vendre aquests i... construir-ne més !! Abans potser provaré d'adaptar-los d'alguna manera. En fi, de moment deixo aquesta decisió en suspens. Us en tindré al corrent. - ostman escrigué:
- ... Potser hauria estat més logic tenir la via més alta al darrera, i la més baixa al davant. Així el viadubte metàl.lic lluiria més i no treuria visió del magnífic pont de pedra que has fet...
Gràcies per la suggerència, Pau. Tens raó. Certament el més lògic, si hagués començat de zero, seria el que tu dius: la via més alta darrera, i la més baixa davant. Però el segon nivell no va sorgir al mateix temps que el primer, amb el que es varen haver de resoldre una sèrie de problemes per a tal de poder adaptar l'espai disponible a la profunda modificació de tot el circuit. M'explicaré: El pont de pedra el vaig fer fa molts anys, quan només tenia un únic nivell i no tenia cap previsió de fer ampliacions. Va ser més recentment que, buscant la manera d'allargar el recorregut, vaig tenir l'idea de fer el segon nivell. Malauradament no era possible fer passar el nivell superior per darrera d'aquest pont per manca d'espai, i com que el pont de pedra és inamovible, no hagués estat possible modificar el traçat de la via inferior en aquest punt sense passar forçosament per destruir el pont i tornar a fer-lo, opció que vaig desestimar de seguida per que tenia molt clar que el pont el volia conservar. Per això vaig optar per fer passar la via de nivell superior per davant, amb un radi de corba ben gran (R5), i amb un pont metàl·lic que permetés, per a sota, veure el pont de pedra. Amb aquesta finalitat estic fent la via del segon nivell amb pendent fins al futur pont metàl·lic, a fi de que quedi suficientment elevat per a no amagar el pont de pedra. Així aquest punt, el nou pont metàl·lic, esdevindrà el punt més alt de tot el traçat. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl 23 Jul - 6:19 | |
| Potser es una bogeria pero crec que els ponts es poden tallar en dos troços cadascun. i aprofitar-los. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 6:40 | |
| Comencen els treballs de soterrament al triangle | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 18:07 | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 18:52 | |
| Aquests murs de pedra són d´aquells pre-fabricats?. Quden molt bé, és una bona idea per estalviar-se feina i sembla que queden prou bé a escala. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 20:53 | |
| Si, Narcís, són unes rajoles prefabricades. Gràcies per els teus comentaris, però la veritat és que no m'agrada molt com queden. Però sí que és una manera d'estalviar-se feina. Si haig de revestir tots els túnels amb pedretes, no acabaré mai. Per una vegada he claudicat i deixo de banda el perfeccionisme. Pot ser de vegades cal simplificar una mica. Aquestes rajoles no són a escala, ni les trobo realistes, però donen una impressió millor que la paret nua. I, per aquesta vegada, ja m'hi conformo. Els treballs d'avui: interior des d'un costat i des de l'altre | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 21:24 | |
| Home, Amadeu, jo sóc una persona a qui li agraden les coses ben fetes, però de vegades el pragmatisme s´imposa i jo veig en les darreres fotos que t´està quedant molt bé. Ara t´ho mires de molt a prop, quan estigui tot acabat, és la visió de conjunt que s´imposa i que dóna l´impressió general. Endavant. | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 21:47 | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 21:59 | |
| Aquestes rajoles són molt resultones, potser no perfectes... Però tenint en comte que van a dins d'un tunel, es de suposar amb poca il.luminació, quedaran de conya a totes les filmacions que facis... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 22:07 | |
| - ostman escrigué:
- ... Però tenint en comte que van a dins d'un tunel, es de suposar amb poca il.luminació...
Si que hi haurà poca il·luminació, ja que només hi posaré tres bombetes. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 22:10 | |
| - Olot escrigué:
- ostman escrigué:
- ... Però tenint en comte que van a dins d'un tunel, es de suposar amb poca il.luminació...
Si que hi haurà poca il·luminació, ja que només hi posaré tres bombetes. Doncs tot solucionat... Ara només espero veure acabat aquest tunel ben aviat... Ep, suposo que a l'altra paret del tunel també hi posaras les mateixes rajoles, no? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 22:13 | |
| - Olot escrigué:
Si que hi haurà poca il·luminació, ja que només hi posaré tres bombetes. fotre quin estalvi Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 22:16 | |
| - ostman escrigué:
- ...suposo que a l'altra paret del tunel també hi posaras les mateixes rajoles, no?
Si, naturalment. No les he posat avui perquè m'ha semblat que la paret acabada d'encimentar no tindria prou consistència per a fer-hi pressió. Demà, si tot va com previst, posaré les rajoles del cantó contrari. - TramBlau escrigué:
- fotre quin estalvi
Pere No te res a veure amb les tendències actuals de retallar-ho tot. Només que m'agraden els túnels foscos i negres, i si amb il.luminació, aquesta te de ser molt tènue. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 22:29 | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc 25 Jul - 22:29 | |
| - Olot escrigué:
No te res a veure amb les tendències actuals de retallar-ho tot. Només que m'agraden els túnels foscos i negres, i si amb il.luminació, aquesta te de ser molt tènue. Ja m'imagino que aquest no és el motiu Pere | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 26 Jul - 8:15 | |
| Estic d`acord em els comentaris Amadeu,el realisme 100% no el podem aconseguir, pero l `idea d à questes pedres realment es bonissim.Ara una solucio podia eser d`enbrotar -les una mica em pols negre o algu similar en pintura. salutacions PEP | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 26 Jul - 21:38 | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj 26 Jul - 21:42 | |
| Amadeu, sincerament, ho veig collunut. No crec que t´hagis de posar pedres al fetge, crec que aquestes peces prefabricades dónen molt de joc. Tal com diu en peps, sempre les pots embrutar una mica.
Una pregunta, veig que a mig tunel hi tens un aillador al mig de la via, quina funció té?. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|