TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]

+30
Sisu
Shay
Christian
lluis7
Víctorf
mascarat
Antic mak(baixa volunt)
Jbmarcos
MALLET73
Esteve
deMilà
xavieralv
Avet Blau
VAY
manolo0101
gralla
FACTOR
didac
Antseru
Arenales
AdminTRENS.CAT
peps
E4lok
ut800035 (†)
tram47
TramBlau
bantren
QUIM
Denis66
Olot
34 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33795

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 19 Jul - 20:25

Encara no he pas acabat la zona del triangle, però ja estic començant a preveure la zona següent. Es tracta de fer un pont metàl·lic en corba. Vet aquí un exemple:

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Ssss10

La corba es en R5 de LGB, i tinc dos ponts metàl·lics comprats ja fa un temps per a tal efecte.
Malauradament les primeres proves no m'han agradat gaire.

Vista lateral de la primera prova. L'altura del pont no és pas la definitiva, ja que aquí només es tracta de veure el nivell d'adaptació del R5 a un pont recta de 89 cms de llarg.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1255

Vista d'alçada

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1257

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1256

Aquesta si que és la altura correcta del pont

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1258

Em caldrà trobar la manera de fer un invent amb les travesses o amb un tauler sota la via per a dissimular que la via sobresurt de la superfície del pont.

O be em caldrà escurçar l'allargada dels ponts i passar de dues a tres peces... el que vol dir construir tres nous ponts pale
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 19 Jul - 20:33

Sense veure-ho en viu és difícil, però potser si tinguessis prou ponts, podries tallar-los a la mida adeqüada per anar fent una corba que s´adaptés al teu diàmetre. Evidentment,a l´interior de la corba hauries de tallar més el pont.
No sé si m´he explicat prou bé.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12352

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 19 Jul - 20:39

Amadeu crec, pel que veig a les fotos, que és molt el que obresale del pont, una opció seria augmentar la base on assentar la via i mirar de fer els trams de pont més curts perquè donessin més sensació de corba

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 19 Jul - 20:45

Tambè em sembla que la millor opció seria segmentar més el pont. És a dir, fer trams més curts... Combinat potser amb una plataforma més gran a sobre els ponts...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDv 20 Jul - 12:45

Cert, sobresurt molt i caldria fer el tram metalic en tres troços mes curts.
Aixi quedaria mes al seu punt i faria mes patjoca.
Es tracta d'un punt prou important i visualment es perfecte.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19507

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDs 21 Jul - 12:25

hola Amadeu!

M'agraden molt aquest ponts metal.lics...són genials...però com veig que queden millor es en recte degut a l'allargada que tenen, no tens pas un tram recte llarg per col.locar-los. i deixar la corba per un altre tipus de pont, ja que potser una llastima tallar-los, no??
potser un pont de fusta estil americà d'aquest que venen ja fet però per muntar?? encara que el teu circuit d'americà en te poc..

els detalls de gespa, pedres etc en la via són tan reals...una feina genial sr.mestre!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDg 22 Jul - 10:30

Amadeu, veient la darrera foto que ens has ensenyat, i no voldria que t'ho prengessis malament, penso que tens un problema de plantejament...

Potser hauria estat més logic tenir la via més alta al darrera, i la més baixa al davant. Així el viadubte metàl.lic lluiria més i no treuria visió del magnífic pont de pedra que has fet.

Segur que això que dic comporta molts canvis, una feinada... Però a vegades, un pas enredarre per millorar el resultat final s'ho val... Com a minim plantejar-s'ho...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDg 22 Jul - 12:18

Moltes gràcies per els vostres comentaris i suggerències.

Jo també veig que haurien de ser trams més curts. Però això significaria vendre aquests i... construir-ne més !!triste6

Abans potser provaré d'adaptar-los d'alguna manera. nose

En fi, de moment deixo aquesta decisió en suspens. Us en tindré al corrent.

ostman escrigué:
... Potser hauria estat més logic tenir la via més alta al darrera, i la més baixa al davant. Així el viadubte metàl.lic lluiria més i no treuria visió del magnífic pont de pedra que has fet...

Gràcies per la suggerència, Pau.

Tens raó. Certament el més lògic, si hagués començat de zero, seria el que tu dius: la via més alta darrera, i la més baixa davant.
Però el segon nivell no va sorgir al mateix temps que el primer, amb el que es varen haver de resoldre una sèrie de problemes per a tal de poder adaptar l'espai disponible a la profunda modificació de tot el circuit. M'explicaré:

El pont de pedra el vaig fer fa molts anys, quan només tenia un únic nivell i no tenia cap previsió de fer ampliacions.
Va ser més recentment que, buscant la manera d'allargar el recorregut, vaig tenir l'idea de fer el segon nivell. Malauradament no era possible fer passar el nivell superior per darrera d'aquest pont per manca d'espai, i com que el pont de pedra és inamovible, no hagués estat possible modificar el traçat de la via inferior en aquest punt sense passar forçosament per destruir el pont i tornar a fer-lo, opció que vaig desestimar de seguida per que tenia molt clar que el pont el volia conservar.

Per això vaig optar per fer passar la via de nivell superior per davant, amb un radi de corba ben gran (R5), i amb un pont metàl·lic que permetés, per a sota, veure el pont de pedra. Amb aquesta finalitat estic fent la via del segon nivell amb pendent fins al futur pont metàl·lic, a fi de que quedi suficientment elevat per a no amagar el pont de pedra. Així aquest punt, el nou pont metàl·lic, esdevindrà el punt més alt de tot el traçat.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDl 23 Jul - 6:19

Potser es una bogeria pero crec que els ponts es poden tallar en dos troços cadascun. i aprofitar-los.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 6:40

Comencen els treballs de soterrament al triangle

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1355
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 18:07

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Si10
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 18:52

Aquests murs de pedra són d´aquells pre-fabricats?. Quden molt bé, és una bona idea per estalviar-se feina i sembla que queden prou bé a escala.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 20:53

Si, Narcís, són unes rajoles prefabricades.

Gràcies per els teus comentaris, però la veritat és que no m'agrada molt com queden. Però sí que és una manera d'estalviar-se feina. Si haig de revestir tots els túnels amb pedretes, no acabaré mai. Per una vegada he claudicat i deixo de banda el perfeccionisme. Pot ser de vegades cal simplificar una mica. Aquestes rajoles no són a escala, ni les trobo realistes, però donen una impressió millor que la paret nua. I, per aquesta vegada, ja m'hi conformo.

Els treballs d'avui:

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1356

interior des d'un costat

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1357

i des de l'altre

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 Img_1358

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 21:24

Home, Amadeu, jo sóc una persona a qui li agraden les coses ben fetes, però de vegades el pragmatisme s´imposa i jo veig en les darreres fotos que t´està quedant molt bé. Ara t´ho mires de molt a prop, quan estigui tot acabat, és la visió de conjunt que s´imposa i que dóna l´impressió general.
Endavant.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 21:47

Sempre cal fer excepcions amb el tren de jardi, no podem aconseguir que en un circuit exterior tot sigui realista, però la bona feina sempre es veu applaud applaud applaud treball

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 21:59

Aquestes rajoles són molt resultones, potser no perfectes... Però tenint en comte que van a dins d'un tunel, es de suposar amb poca il.luminació, quedaran de conya a totes les filmacions que facis...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 22:07

ostman escrigué:
... Però tenint en comte que van a dins d'un tunel, es de suposar amb poca il.luminació...

Si que hi haurà poca il·luminació, ja que només hi posaré tres bombetes. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 22:10

Olot escrigué:
ostman escrigué:
... Però tenint en comte que van a dins d'un tunel, es de suposar amb poca il.luminació...

Si que hi haurà poca il·luminació, ja que només hi posaré tres bombetes. Very Happy

Doncs tot solucionat... Ara només espero veure acabat aquest tunel ben aviat...

Ep, suposo que a l'altra paret del tunel també hi posaras les mateixes rajoles, no?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 22:13

Olot escrigué:

fotre quin estalvi riuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 22:16

ostman escrigué:
...suposo que a l'altra paret del tunel també hi posaras les mateixes rajoles, no?

Si, naturalment. No les he posat avui perquè m'ha semblat que la paret acabada d'encimentar no tindria prou consistència per a fer-hi pressió. Demà, si tot va com previst, posaré les rajoles del cantó contrari.

TramBlau escrigué:
fotre quin estalvi riuuu
Pere

No te res a veure amb les tendències actuals de retallar-ho tot. Very Happy Només que m'agraden els túnels foscos i negres, i si amb il.luminació, aquesta te de ser molt tènue.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 22:29

Sisu escrigué:
Home, Amadeu, jo sóc una persona a qui li agraden les coses ben fetes, però de vegades el pragmatisme s´imposa i jo veig en les darreres fotos que t´està quedant molt bé. Ara t´ho mires de molt a prop, quan estigui tot acabat, és la visió de conjunt que s´imposa i que dóna l´impressió general.
Endavant.
TramBlau escrigué:
Sempre cal fer excepcions amb el tren de jardi, no podem aconseguir que en un circuit exterior tot sigui realista, però la bona feina sempre es veu applaud applaud applaud treball
Pere

Gràcies; sou molt amables. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDc 25 Jul - 22:29

Olot escrigué:

No te res a veure amb les tendències actuals de retallar-ho tot. Very Happy Només que m'agraden els túnels foscos i negres, i si amb il.luminació, aquesta te de ser molt tènue.

Ja m'imagino que aquest no és el motiu super12
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps

Ubicació : vic
Edat : 57
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1720

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 26 Jul - 8:15

Estic d`acord em els comentaris Amadeu,el realisme 100% no el podem aconseguir, pero l `idea d à questes pedres realment es bonissim.Ara una solucio
podia eser d`enbrotar -les una mica em pols negre o algu similar en pintura.

salutacions

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 462324 PEP
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 26 Jul - 21:38

Probablement ho faré, Pep.

Fotos dels treballs d'avui:

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 A42

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 A_144

Al punt més baix del túnel, una claveguera per l'evacuació d'aigües.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 A_241

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 A_335

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 A_432
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitimeDj 26 Jul - 21:42

Amadeu, sincerament, ho veig collunut. No crec que t´hagis de posar pedres al fetge, crec que aquestes peces prefabricades dónen molt de joc. Tal com diu en peps, sempre les pots embrutar una mica.

Una pregunta, veig que a mig tunel hi tens un aillador al mig de la via, quina funció té?.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 33 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 33 de 40Anar a pàgina : Previ  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Següent