| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|
+30Sisu Shay Christian lluis7 Víctorf mascarat Antic mak(baixa volunt) Jbmarcos MALLET73 Esteve deMilà xavieralv Avet Blau VAY manolo0101 gralla FACTOR didac Antseru Arenales AdminTRENS.CAT peps E4lok ut800035 (†) tram47 TramBlau bantren QUIM Denis66 Olot 34 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Feb 23, 2009 11:19 am | |
| Li posaràs catenària a la zona de túnel?, Si algun dia vols posar-la en la resta de circuit, seria molt difícil posar-la en el túnel llavors. S2 Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Feb 23, 2009 11:36 am | |
| Pere, actualment el túnel ja està acabat i no n'hi he posat pas. Ja em vaig plantejar aquest tema mentre el construïa, i llavors vaig haver de decidir si comptava amb la catenària o en prescindia per a sempre. I el resultat va ser de no posar-ne, per molt que em dolgui. Tinc de fer un pont llevadís, la qual cosa em complicaria moltíssim la catenària. A demés hi ha un túnel que no em fa la mida mínima necessària per a la catenària, sota pena d'haver d'augmentar les pendents en més del màxim de 30 per mil que m'he posat. Això a demés de l'etern dilema que hi ha entre "catenària si" o "catenària no" Per contra del realisme de veure una locomotora elèctrica amb els pantògrafs aixecats fins a la catenària hi he trobat molts de problemes entorn a la catenària: -Entorpeix enormement la manipulació del material -Presenta molts problemes de dilatació/contracció -Presenta molts problemes amb els animals domèstics (i jo tinc una gata) En fi, que m'he resignat a fer circular les màquines elèctriques amb pantògraf abaixat. Bé, tampoc és massa natural veure una màquina de fum sota la catenària, oi? - | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Feb 26, 2009 8:01 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Feb 26, 2009 11:07 am | |
| Disculpar sinó estic escrivint més en el fòrum, des de fa una setmana que tinc un episodi de psoriasi, i em molesten les mans. Ja vaig dir que trigaria un any amb els tramvies i veig que seran alguns dies més S2 Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Feb 26, 2009 11:16 am | |
| M'imagino que aquests dies tan bons hauràs pogut fer alguna cosa més al circuit, podria fer alguna foto per comentar:baba: S2 Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Feb 26, 2009 11:19 am | |
| Espero que no sigui gaire llarg i que et milloris.
I no tinc res a disculpar-te ! A demés, tu ets dels que més escriu !
Si que he fet alguna cosa, però molt lentament. Ara fa tres mesos em varen operar d'una hernia inguinal, i fins ara he hagut de "fer bondad". Tot just torno a començar.
Però de moment en les fotos encara us estic explicant la història; encara no hem arribat al moment present. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Feb 28, 2009 10:33 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Feb 28, 2009 11:04 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Feb 28, 2009 7:35 pm | |
| Per donar la forma, les mateixes plantilles de porexpan que vaig fer per les boques, en la que hi he fet unes entalles per a soportar els llistons de fusta. A sobre de tot això, uns estalvis (d'aquests que es fan servir per posar els plats a taula), d'aquests que venen a les botigues dels xinesos, construït amb llistonets de fusta lligats entre ells per un fil. :bombeta: Això dóna al ciment l'aspecte d'haver estat encofrat amb motllo de fusta ( i realment ho ha estat ) | |
|
| |
QUIM Trenjardinaire
Ubicació : la garriga Edat : 75 Data d'inscripció : 24/01/2009 Nombre de missatges : 144
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Mar 04, 2009 10:29 am | |
| Cal reconeixe Amadeu que ets un artista, te les penses totes per fer acabats amb detalls super reals. Coneixo bé el teu circuit, pero es evident que no tan. Lo dels estalvis dels xinesos no la sabia aquesta solucio que habies adoptat. Felicitats company | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Mar 04, 2009 6:20 pm | |
| Són petites coses que van sorgint de mica en mica, cada cop que s'et presenta un problema a resoldre. En realitat només cal posar-hi una mica d'imaginació. :bombeta: És allò de "la necessitat crea l'enginy" En aquest cas, no sabia que utilitzar fins que per casualitat vaig trobar aquests estalvis mentre buscava una altre cosa. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Mar 06, 2009 8:03 am | |
| | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Mar 06, 2009 8:16 am | |
| Hola Amadeu
Molt bona feina, pero aixo de fer treballar als animals, ja tenen els papers en orde?
Estas molt treballador i les obres prosperen rapidament felicitats.
Fins aviat Josep | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Mar 06, 2009 8:22 am | |
| Bé, això és la història de la construcció. Aquesta estació tu ja la has vist acabada. Però és per a explicar-vos com la vaig fer. Els animals no tenen papers, ni seguretat social. I pitjor era a les mines: els burros que entraven a les galeries ja no en sortien mai més. Fins i tot es tornaven cecs. Els meus treballes a l'aire lliure, i tenen dies de descans. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Mar 06, 2009 8:39 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Mar 06, 2009 9:08 am | |
| Gràcies per els vostres comentaris. Aquí continua la construcció del pont cec que hi ha a la sortida de l'estació. La base del pont: Un cop construïda la paret del pont, l'enganxo amb ciment cola: Un cop seca, preparo l'estructura (encofrat) per omplir el pont de ciment: I finalment l'omplo de morter: I per acabar, hi poso la cantonera en pedra vermella de El Figaró: Que us sembla? Una estranya visita: | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Mar 06, 2009 9:46 am | |
| :hola: :hola: :hola: S2 Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Mar 29, 2009 9:18 am | |
| | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Mar 29, 2009 9:22 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Mar 29, 2009 9:30 am | |
| Que li has posat per ennegrir les vies? Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Mar 29, 2009 9:34 am | |
| Es pintura. :bombeta: Una mica de sorra entre la grava, i tot pintat amb pintura negre mate. Després, una mica de vernís brillant. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Mar 31, 2009 5:25 pm | |
| | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Mar 31, 2009 11:10 pm | |
| | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Mar 31, 2009 11:17 pm | |
| Amadeu, molt bó l'efecte de les restes de carbó encés. Com ho has fet, és pintat o bé hi ha il.luminació? Salutacions. Antoni p.s. En Quim em va dir diumenge com tenim el tema de la maqueta de Via Oberta. A veure si t'animes home | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Abr 01, 2009 7:44 am | |
| Hi ha una il.luminació. A veure si trobo fotos de la construcció i de seguida veuràs com està feta. És molt simple: uns trossos de plàstic del color adequat, una bombeta, una mica de grava, pintura negra per a embrutar-ho... i ja està. Miraré de posar aviat aquestes fotos. En quant a lo de la maqueta de Cal Gavatx, mira obro un tema i així en podrem parlar aquí. OK? Aquí: https://trenscat.forosactivos.net/post.forum?mode=newtopic&f=42 | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|