El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dt Oct 12, 2021 3:39 am
També pot facilitar les maniobres a la estació, la via llarga no quedaria millor si anés més en paral·lel a la del triangle?. Llavors no volaria tant respecte a la base del triangle
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dt Oct 12, 2021 3:47 am
Pot ser que no ho hagi dibuixat amb les proporcions adequades i que quedi una mica massa separat. El cas és que si la via llarga fos paral·lela a la de triangle, és a dir en corba, no hi podria posar el dipòsit de màquines que pretenc allargar, i que serà completament recte.
En quant a les maniobres els dos dipòsits tenen accés directe des de la via de reserva de màquines. Quan sigui a casa podré fer un esquema perquè ho vegis.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 5:02 am
Olot escrigué:
... En quant a les maniobres els dos dipòsits tenen accés directe des de la via de reserva de màquines. Quan sigui a casa podré fer un esquema perquè ho vegis.
Vet-ho aquí, aquestes són els esquemes que he fet sobre les possibles maniobres a fer en l'explotació d'aquesta estació. Espero haver-los fet comprensibles i clars.
En aquesta estació de terme no està prevista la formació de trens ni al desenganxament de vagons per a canviar-los d'ordre o de tren. És una estació subterrània, com per exemple la de Plaça Espanya, a on els trens entren en un cul de sac i simplement canvien de sentit per anar-se'n per allà a on han vingut (o cap a qualsevol altre destinació).
En primer lloc hi ha les tres possibles entrades a l'estació, que seran com fins ara:
1) entrada per via sud cap a qualsevol via (1, 2 ó 3).
2) entrada per via est cap a qualsevol via.
3) entrada per via subterrània cap a vies 1 ó 2.
Un cop el tren ha entrat en qualsevol d'aquestes vies, la màquina es desenganxa i va a la via de servei:
1) accés a via de servei des de qualsevol via (1 2 ó 3)
Ara vindrà la nova possibilitat que és, si es dóna el cas d'haver-hi alguna màquina sobrant o a retirar, l'accés als dipòsits, o al contrari, si cal que una màquina que era als dipòsit es reincorpori a la via de servei:
2) de via de servei a dipòsits o viceversa.
3) de la via de servei a les vies 1 ó 2, per a enganxar a cap de tren per a sortir.
4) de la via de servei a la via 3, per enganxar a cap de tren per a sortir.
Finalment, quan el tren ja és a punt per a sortir, és a dir que ja té la màquina enganxada, es produeixen les següents possibles sortides:
1) de via 1 ó 2 a qualsevol sortida (subterrània, est o sud)
2) de via 3 a sortides est o sud
Val a dir que aquestes maniobres no calen si el tren que ha arribat és un automotor sense locomotora.
A demés, aquí ho he explicat de forma molt simple, amb una sola màquina en moviment, però normalment el que es farà és que, quan un tren arriba, la maquina es desenganxa i queda al final de la via. Mentrestant una segona màquina que ve des de la via de servei s'enganxa al tren i, un cop aquest ha sortit, la màquina primera se'n va, per la via que ara ha quedat lliure, cap a la via de servei a on esperarà a un altre tren.
A la via de servei hi ha capacitat per a tenir-hi fins a dues màquines. Si no hi ha cap màquina es pot fer la maniobra amb la màquina que hagi arribat del tren, llavors si, tal com ho he explicat en els esquemes, però en aquest cas no cal que arribi pas a passar per la via de servei.
Fins ara aquestes maniobres es feien amb màquines petites (tipus entre Stainz i 131T), però si venia un tren amb una màquina grossa (Mallet o dièsel BB) no es podia fer la maniobra si la via de servei no estava completament buida, sense ocupar alguna via de pas, normalment la que ve del túnel subterrani o la que va cap al triangle, amb el conseqüent importuni a la circulació d'altres trens, si parlem de les vies 1 i 2, però mai podria haver entrat a la via 3 per que la maniobra es complicaria força més.
A demés, l'incorporació d'aquests dipòsits augmentara sensiblement la capacitat ja que en total hi podran haver 2 màquines a la via de servei i fins a tres màquines més als dipòsits, o bé 1 màquina petita al dipòsit petit i 1 màquina gran al dipòsit llarg, o una sola màquina gran a la via de servei. Això en quan a la capacitat màxima que, per anar be, mai hauria d'estar assolida perquè calen vies lliures per a poder fer fàcilment tots aquests moviments.
Fixeu-vos que és possible l'entrada o sortida simultània de dos trens, sempre que les seves rutes no es creuïn o no coincideixin a la sortida de les vies 1 i 2
Així és com jugo jo a trens en aquesta estació.
(Nota: hi ha alguna cosa més, però la deixo per a que els més observadors puguin preguntar)
A TramBlau, MALLET73, Mitjans y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 5:27 am
Si Adif fes aquests estudis "otro gallo cantaría". Felicitats per la paciència de explicar-ho.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 5:34 am
UUUUiiiiiii !!!! ADIF!!!!
Pensa que jo sóc aficionat, i ells professionals.
I que vol dir això? dons que l'aficionat fa coses amb passió, quina cosa l'hi dóna l'estimul suficient com per a planificar, estudiar, etc etc, gaudint, el que es tradueix en fer les coses bé, mentre que els professionals... poden ser molt bons alguns, d'altres no tant, poden no estar motivats i fer les coses amb bona o am mala gana, i per molt bona fe "d'aficionats" que hi posin, no són més que una petita gota d'una comunitat formada per funcionaris, llepaculs, polítics, incompetents... i la seva bona fe va quedant diluïda, diluïda, diluïda, diluïda....
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 6:09 am
Perfecte Amadeu, aquestes dues vies noves poden augmentar molt les possibilitats de joc i variar el material, si abans hi havia una màquina ala via de servei era aquesta la que tenia que fer el nou servei, ara n'hi poden haver dues més, vol dir que hi pot haver més variació de màquines per posar la més adequada
A Olot li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 6:17 am
interesant..jo encara no m'hi he posat amb aquest tema..estic centrat en la construcció general i no pas amb les vies i talls, desvios etc etc...
salutacions
mallet73
A Olot li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 7:42 am
Ja t’arribarà Carles. I veuràs que és una etapa molt gratificant.
ignasibaga escrigué:
Perfecte Amadeu, aquestes dues vies noves poden augmentar molt les possibilitats de joc i variar el material, si abans hi havia una màquina ala via de servei era aquesta la que tenia que fer el nou servei, ara n'hi poden haver dues més, vol dir que hi pot haver més variació de màquines per posar la més adequada
Ademés de tot això que dius, també l’objectiu és, una mica, complir amb els sistema Sasplugas. Però no parlo del pes, no... parlo de la seva teoria de que el material té d’estar posat tot a la via. Aquests dos dipòsits, em permetran tenir algunes màquines més a la via i no pas dins de les caixes guardades al fons d’un armari.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 8:06 am
Complir amb la teoria Sasplugues, has de llogar la terrassa del costat per fer-hi un dipòsit. Jo no tinc ni la quarta part dels trens que tens tu i tampoc la puc complir, no m'hi caben ni en els prestatges. En el tren d'H0 si que ho compleixo.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 8:14 am
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 8:04 pm
Tindre un tren de jardi done multitud de possibilitats , no en veureu mai dos semblants , a les galgues petites aixo no es done tan , totes tenen un flaire aleman ........ en canvi en els nostres s hi respire la personalitat del seu autor , de manera que les meves teories son aplicables pero no igualables , a mi m agrade ,si , tindre tot el material a la via , molt a la fresca , amb envelliment natural i una mica brut, No sabeu el plaer que done agafar una maquina plena de pols i bruticia , portarla al taller i fer li un "completo" i deixarla com nova sortida de la caixa , Enfi dic aixo perque cada escu ho disfrute de manera diferent , i a la varietat i ha el gust , diuen .......
Alexandre
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Oct 13, 2021 8:54 pm
Amadeu molt apassionant aquesta tasca en la qual estàs immers, adaptar la infraestructura a les necessitats de l'explotació. De tota manera, no podries mostrar el nou esquema definitiu del teu circuit? L'últim que vas posar és aquest, i no es correspon amb els canvis que has fet.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Oct 14, 2021 2:35 am
Tens raó, Ignacio: s’ha d actualitzar. No obstant, ho deixaré per després d’una pregunta de les que estic esperant, ja que aquesta actualització la desvelaria.
Olot escrigué:
... (Nota: hi ha alguna cosa més, però la deixo per a que els més observadors puguin preguntar)
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Oct 15, 2021 3:42 am
alejandro sasplugas escrigué:
Tindre un tren de jardi done multitud de possibilitats , no en veureu mai dos semblants , a les galgues petites aixo no es done tan , totes tenen un flaire aleman ........ en canvi en els nostres s hi respire la personalitat del seu autor , de manera que les meves teories son aplicables pero no igualables , a mi m agrade ,si , tindre tot el material a la via , molt a la fresca , amb envelliment natural i una mica brut, No sabeu el plaer que done agafar una maquina plena de pols i bruticia , portarla al taller i fer li un "completo" i deixarla com nova sortida de la caixa , Enfi dic aixo perque cada escu ho disfrute de manera diferent , i a la varietat i ha el gust , diuen .......
Alexandre
Hi estic d'acord en part, en totes les escales el material comercial és immensament majoritari el alemany o centre europeu, en les escales petites hi ha més varietat i gràcies a Algunes marques hispanes i més tard Roco vam tenir material de via ample, cosa que no ha passat en la escala G en que tant sols hi ha material alemany o americà i de via estreta hi podem afegir el suïs, però no hi ha res de les nostres contrades. Llavors no ens queda altra remei que sigui artesanal i és una enorme dificultat afegida a poder-lo tenir. La meva maqueta d'H0 està ambientada amb material Renfe i molt poc alemany, gaire-bé tot de compra i poca cosa artesanal a la part de Catalans gaire-bé tot és artesanal i tot ell està sobre la via. Per contra a la escala G gaire-bé tot és artesanal i n'he fet molt més del que volia i em pensava en un principi quan em vaig integrar al grup i tot per la bona manera de saber fer dels qui els composen que m'han sabut donar idees per poder realitzar i de manera especial en Carles que és un màquina, de material de compra tinc ben poca cosa i algunes tunejades com material nostre i tot no m'hi cap a les vies ni als prestatges que vaig preveure en un principi per aquest tren. I a l'Amadeu l'hi passa el mateix, quants armaris té plens de trens?
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Oct 15, 2021 5:26 am
Armaris, ara ja gairebé cap, tret d’un a on hi guardó les màquines. Tot el que és artesanal ho tinc en vitrines, i la resta ho tinc en prestatges.
Precisament per això em vaig vendre una partida important de material, i tinc el cap de tornar-me a desfer d’una segona partida. En conec uns quants que han passat per les mateixes fases que jo mateix, primer comprar molt i tenir molt i gran. Després, quan ja estàs tip de treure i tornar a posar el material a dins de les caixes, i quan veus que el material molt gran no és funcional en el tipo de maqueta que tens, acabes venint.
El meu objectiu és tenir un Parc mòbil artesanal, i un Parc mòbil De material comercial potinejat, pintat o personalitzat. Depenent del nombre de vehicles que em quedi, podrà estar tota la via o no. Igualment em convé tenir una part del meu material en caixes, per quan anem a exposicions amb el MOMI.
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Oct 15, 2021 5:47 am
Haig de reconeixer que l Ignasi te rao quan diu que en Ho no tot es aleman , perque ara ja una oferta de tren nacional molt bona . Pero es que quan jo vaig abandonar l H0 llavors si que casi tot ho ere .Tambe s ha de dir que LGB practicament ho es tot aleman , o be suis .pero aqui ja la diferencia , casi tots em optat per transformar o construir el nostre material cosa dificil de fer amb el H0 , i aqui esta per a mi la gracia , poder potinegar el material ........ L Amadeu ho acaba de confirmar en el anterior comentari
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Oct 15, 2021 9:00 pm
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Oct 16, 2021 6:15 am
Es pot desplaçar més enrere l'edifici?
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Oct 16, 2021 6:56 am
Pere, aquest no es pas el que anirà aqui, és mes, aquest és el de la fabrica (el mòdul) que ha vingut com a referència per a donarme les mides. En realitat aqui hi aniran els dos que he comprat desmuntats (dels que encara he de rebre el segon) i que uniré per a fer un edifici mes llarg. Llavors l’espai quedarà molt mes aprofitat.