El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Nov 07, 2020 8:02 am
Una obra de fàbrica que sempre m'ha agradat molt, és el pont múltiple de El Figueró.
Potser aprofitaria aquest accident felí per fer un múltiple de posar i treure, per si has de passar a reparar la línia del darrera sense ajupir-te. Pots eliminar el pilar del mig ... tindries una visió més àmplia del bonic treball del darrera.Clar,aquí els enginyers tenen feina : pont amb corva requereix uns bons anclatges i solucions tècniques. Aquest provisional tampoc desentona,un pèl tunejat amb òxids i glassure mat per protegir la fusta mentre arriba el definitiu.
Salut !
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Nov 08, 2020 3:48 am
Al ser un viaducte en corba no és fàcil de suprimir la pilastra del mig.
Aquesta tarda s’ha produït un transport ben curios: un bastidor (preservat?) que ha estat transportat sobre un vagó de vores baixes. Sembla ser que el bastidor no anirà pas a la xatarra, si bé de moment només ha anat a petar al cementiri.
Aquí veiem el moment en que el tren de mercaderies sortia de Font-Alba
En ruta...
El tren ha estat excepcionalment autoritzat a passar per el pont del Gat, per a no interferir en les altres línia, evitant així de causar retrards o altres incidències als demés trens.
El tren aturat per a fer l’agulla. No ha estat dificil de fer la foto sense personal gràcies a que el propi maquinista ha fet de guarda-agulles...
El tren fent la maniobra per a deixar el vagó al tamal de les mines...
Aquí ja veiem el bastidor descarregat i encarrilat a la via de la mina, coneguda també popularment com “el cementiri”.
Tot i l’avançat estat de deteriorament del bastidor, encara es llegeixen algunes inscripcions. Tot i així, no he pogut esbrinar a quin vagó pertanyia. Està clar que prové de la CGFT, però la numeració no em quadra. Com que hi ha hagut tanta activitat de modificacions i reconstruccions de vagons als tallers dels FFCC de La Terrassa, podria ser de qualsevol cosa...
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Nov 11, 2020 3:12 am
Els diaris en venen plens, és la notícia del dia!
El diari d'avui escrigué:
ELS FFCC DE LA TERRASSA ES DESPRENEN DE BONA PART DEL MATERIAL AMERICÀ.
Són temps de crisi per a tothom i els països afectats per la pandèmia mundial arrosseguen una greu crisi econòmica. Fins i tot els països imaginaris lliures de Covid, es veuen arrossegats per aquests mals temps actuals.
Efectivament, d’una banda les exportacions han baixat i algunes empreses han vist mimbar considerablement els seus beneficis. Per altra, tot i no haver-se registrar encara ni un sol cas de contagi per Covid, s’ha implantat el teletreball a tots els rams, com a prevenció tant per a reduir despeses econòmiques de tot el país, com també per a reduir la possibilitat de contagi com a prevenció en el moment en que pugui donar-se algun cas de contagi de la malaltia.
Tot això ha fet que el nombre de viatgers que utilitzen els mitjans de transport, com ara els FFCC de la Terrassa, sigui molt inferior del que era fins ara. Això fa que els FFCC de La Terrassa hagi de prescindir de tota una sèrie de material, que ja no havia estat mai gaire utilitzat.
Així, dons, aquesta companyia de ferrocarril es desprèn avui de bona part del seu material rodant americà.
-“Què hi fa un material Americà -ens argumenta el seu Director- a les nostres vies, a part d’ocupar un espai que necessitem per a estocar el material que realment està en ús?”
-Si, clar, Sr Director, però aquest material, no s’havia adquirit en el seu moment per a fer transformacions?
-“Dons miri, és cert, si que s’havia adquirit amb aquesta intenció, però no es poden fer tots els projectes de restauració o de transformació del material que un imagina, perquè tenim massa feina: encara hem de construir més obres de fabrica inacabades i ara, com vostè ja sap, a demés tenim de reconstruir el pont del Gat, malmès per un recent incident que afortunadament no va fer víctimes. Tot això, juntament amb la baixada de demanda que registrem, fa que necessitem menys trens. Després de tot, estàvem al nivell de saturació de material i ja no sabíem ni a on posar-lo! Sempre va bé lliurar-ne una part. Fixi’s que en respecte a la nostra història, no hem parlat mai de desballestar res, sinó de re-vendre, a fi de que el material pugui prestar servei en alguna altra xarxa. Hi ha altres països a on el material, encara que fos nou, seria desballestat sense contemplacions. Nosaltres no som així.”
Moltes Gràcies Sr Director.
-“Gràcies a vosaltres. per a divulgar sempre la veritat”
Editat per darrera vegada per Olot el Dc Nov 11, 2020 5:56 am, editat 2 cops en total
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Nov 11, 2020 3:28 am
Ostres això sembla el primer capítol de una serie, estarem atents. Gràcies a la direcció que ha decidit no desballestar el material que tenia per fer adaptacions o modificacions al seu ferrocarril i que ha perdut la prioritat del seu moment, a algú podrà ser d'utilitat.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Nov 11, 2020 6:43 am
que ve queda aquest vago...
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Nov 11, 2020 7:21 pm
Avui apareix un anunci al diari:
El diari d'avui escrigué:
ELS FFCC DE LA TERRASSA ES DESPRENEN DE BONA PART DEL MATERIAL AMERICÀ.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Nov 19, 2020 9:18 pm
Ahir els FFCC de La Terrassa varen “estrenar” cinc vagons sortits de tallers acabats d’emvellir i embrutar: (els dos de color xocolata no, que ja estaven pintats des de fa trenta anys; son els altres)
A TramBlau, MALLET73, TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Nov 20, 2020 6:35 am
Guapa
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Nov 20, 2020 7:36 am
Olot escrigué:
I una foto més de regal:
Jo hi he "creuat "per aquest tunel...
Sonderzug Trenjardinaire
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Nov 25, 2020 9:39 pm
Quina fotografia més bonica!!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Des 09, 2020 7:06 am
El diari d'avui escrigué:
L’últim viatge
Avui s’ha dut a terme l’ultim viatge de la locomotora Rhb 104 Brawa dels FFCC de La Terrassa. Amb aquest esdeveniment es completa i tanca el cicle de vendes de material excedent dels FFCC de La Terrassa.
El tren només iniciar el seu viatge pòstum, mentre sortia del túnel nº1
Ara fa algunes setmanes informàvem per aquest mateix mitjà de que bona part del material rodant d’aquesta companyia es posava en venda. El material venut havia estat comprat feia molts anys en un lamentable estat de nou, i sempre havia estat a l’espera de passar per tallers per a posar-se en condicions, cosa que mai s’havia produït. Els tallers no donaven l’abast per a mantenir tot el material havent-hi aquest excedent, motiu per el que es va arribar a aquesta decisió. També cal tenir en conta que era un material de mides massa grans per a fer una correcte explotació.
Degut al seu deplorable estat de nou aquesta màquina no està autoritzada a passar per el pont del Gat, motiu per el que circuli exclusivament per el circuit inferior. Aquí la veiem passant per el túnel nº2.
Entre el material venut hi havia una composició de material de Rhb amb la seva màquina elèctrica 622, que era ja massa modern i gran per a les necessitats reals dels FFCC de La Terrassa, una altra composició formada per vagons de Rügen i de Saxònia, dues locomotores Mogul i un lot bastant gran de vagons americans. Malgrat el seu estat de nou, res no ha estat desballestat, sinó que es destina a altres ferrocarrils que potser, no ho sabem, s'estimaran més conservar el material en aquest desastrós estat. En qualsevol cas RES NO ES DESBALLESTA per nou que estigui, com és la premissa dels CGFT.
Era un matí de tardor fred com un matí d’hivern.
Com si el Sol volés fer-li homenatge l’ha il·luminat breument en aquest punt, sota l'ombra del pont del Gat.
La resta de material que roman encara en poder de la CGFT, està passant per tallers de mica en mica però sense pausa, per a fer-li un embrutat de cara i donar-li una aparença de bell i gastat, o al menys una mica usat, molt més realista que quan es treu de les caixes, que és més net que el material rodant suís!
Molt a poc a poc donat el seu estat, la màquina s’acosta a la sortida del túnel nº 3
Aquest últim viatge s’ha produït sense pena ni glòria, remolcant un tren de mercaderies completament reformat i envellit, cosa que contrastava amb el penós estat tant nou de la màquina. Com que gairebé no s’ha parlat d’aquest viatge, que no era cap acomiadament sinó un darrer viatge regular, cap fotògraf aficionat ha acudit per a fer-ne fotografies, tret del nostre corresponsal, potser perquè ni ho sabien. No s’ha fet cap manifestació, ni s’ha posat cap engalonament a la màquina, com a homenatge, perquè després de tants anys mantinguda dins la caixa feia més nosa que servei. Només aquestes línies com a testimoni del que ja no en queda res. Nostàlgia? Si algú la té, que vagi a veure-la a la vitrina del seu nou propietari!
El tren entre els túnels nº 3 i 4, a punt d’arribar a Puig-Oriol
A TramBlau, KTK y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Des 09, 2020 4:34 pm
magnifiques imatges...trist per la perdua..
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Des 09, 2020 8:01 pm
No és una pèrdua, Carles; vendre només és un canvi.
Arriba un moment que un ha de decidir. I jo, fins i tot mentre comprava aquell material, era conscient de que probablement un dia em trobaria en aquesta situació. Per molt que m’agradessin i per molt que m’estimés aquelles peces, tenia de ser pràctic i acceptar que estava saturat, i que no eren per el meu tipus de circuit.
I si amb el temps veiés que no podré personalitzar tot el meu material, seria possible que hi hagués una segona tongada de vendes.