El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Alstom Catalans a escala H0m Dl Nov 11, 2019 3:55 am
Seguint amb les poques coses que puc fer aquesta temporada, segueixo a estones fent peces a escala petita.
Entre tot el que tinc en ment, no hi podia faltar l'Alstom de Catalans.
De moment, he fet la part que es veu, ara faltarà fer tota la part mecànica, a l'estil Piko, com la 254 i la Patxanga.
De moment, faré la versió original, amb topalls, i ja més endavant, faré la modificació amb enganxalls Alliance que duen actualment. Com que s'imprimeix d'una en una, es pot triar versió cada vegada.
Tota aquesta feina que faig en H0m em servirà en un futur per a IIm, només caldrà escalar i adaptar la mecànica.
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Dl Mar 23, 2020 7:46 pm
Magnífic!
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Dj Abr 02, 2020 10:16 am
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Ds Abr 04, 2020 10:54 am
Salut Xavi KTK
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Ds Gen 09, 2021 5:51 am
Una de les mostres que vaig imprimir la vaig imprimar, per veure com van aquest tipus de resina amb la pintura. Va quedar bastant de temps pintada de groc. Avui m'he fet unes plantilles per emmascarar les línies i l'he pintat de blau. Ja he vist que això ho hauré de fer al revés, pintar de blau i emmascarar per pintar de groc, ja que la zona lateral és on hi ha totes les baranes i es complica posar bé la cinta.
Hauré de retocar la franja lateral, que no m'ha quedat massa bé.
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Ds Gen 09, 2021 10:56 am
Com que tenia una altra carrosseria, he fet la pintura en sentit invers.
Després de pintar de blau, he emmascarat per pintar la ratlla
Per evitar que la pintura s'escoli a les juntes, una tècnica és pintar amb el mateix color o amb vernís transparent, de forma que les petites obertures queden tapades i no es nota
Seguidament, blanc, per donar una base al groc
I el propi groc
Un cop retirada la màscara, el resultat em convenç més que abans
Ara estic imprimint un bastidor en condicions per a muntar.
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Dl Gen 11, 2021 1:39 am
Bon dia, És que no sembla que sigui 3D. Aparentment pintada sembla feta d'injecció de plàstic. Moltes , però moltes felicitats. I ara en veu baixa i sense que ho sàpigue ningú et demanaría que intentessis amb una Batignoles. Van circular pels Catalans? "Ahi lo dejo" Salut i feina, Albert
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Dt Gen 12, 2021 3:22 am
Parlarem en veu baixa de la Batignoles en H0m en aquest altre fil:
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Dt Jun 14, 2022 8:39 pm
A Girona hi ha el Bauhaus, el Leroy Merlin i el Servei Estació. Aquest últim té uns preus prohibitius i desorbitats respecte els altres dos. Només hi compro quan necessito alguna referència aïllada d'Evergreen. Màxim dues referències, perquè amb tres ja me surt més a compte fer-m'ho enviar des de botigues de modelisme i pagar els ports. i si hi he d'anar expressament, ja no me surt a compte, perquè a més del desplaçament he de pagar pàrquing.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Alstom Catalans a escala H0m Dt Jun 14, 2022 10:56 pm
Dons per els plàstic d'Evergreen (i per moltes més coses) et recomano la botiga a on els compro jo habitualment, perquè el preu és normal, els ports no són cars i sobre tot, perquè en 24 hores ho tens (a nivell de tracte europeu):