El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Catalans en H0m Dl Oct 24, 2016 11:01 pm
Veient algunes fotos a Facebook de gent que imprimeix vagons petits, ahir vaig decidir fer una prova.
Vaig agafar el K-1 de catalans i l'he reduït a 1:87. Pet fer la prova, l'he fet amb PLA, que és un plàstic que imprimeix sense problemes, però que no es treballa fàcilment com l'ABS.
EL resultat, penso que és prometedor, quan tingui ABS el tornaré a fer i el podré polir i deixar-lo a punt per pintar.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 2:19 am
Després d'un temps amb aquest tema deixat de banda, resulta que vaig posar algun material escalat al web shapeways, on la gent pot comprar impressions del que altres han dibuixat.
Em van demanar la DM6 i m'ha passat fotos de la peça enllestida. Això ja té una altra pinta!
Estic pensant a pujar més material, i si al final tinc un duro, m'ho faré fer per a mi.
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 3:40 am
Ostres, que bo fer tota la locomotora pràcticament el dues peces! Deuen fer servir una impressora amb molta "definició" per fer aquest treball tant petit (Hom) i polit !
Enhorabona per treure profit dels teus coneixements del dibuix 3D
Salut
Xavi KTK
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 3:55 am
Joan,
Brutal l'acabat!.
Quina distància entre eixos te la DM6?. I el diàmetre de les rodes?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 4:04 am
A aquesta escala queda una distància de 25mm entre eixos. El que no sé és quina mecànica li posarà. Ja li preguntaré quan ho tingui fet.
En quant al detall de la impressió, he fet un vagó de N i ha sortit bé. (És un model inventat que em van encarregar)
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 4:10 am
L'has pintat tu el vagó de correus escala N?
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 4:50 am
Tens molts fronts oberts!!!
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 5:18 am
fve escrigué:
Sí. En un grup d'Ibertren a facebook, n'hi havia un que deia que tenia un bastidor i volia fer un vagó de correus, a veure qui li podia fer, i m'hi vaig oferir. M'ha servit per a tenir a les mans una peça feta amb aquesta qualitat.
Sisu escrigué:
De fet, estic aprofitant la feina feta. La poso a escala, la pujo a aquell web i cada cop que algú en compra un, em paguen una petita comissió pel disseny. Aquest de la DM6 m'està demanant diverses coses de les que tinc dibuixades. El que no sé és com fer el tema de les mecàniques... no n'he tingut mai a les mans. Penso que serà més econòmic fer-ho amb mecànica escala TT...
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 5:26 am
Mitjans escrigué:
fve escrigué:
Sí. En un grup d'Ibertren a facebook, n'hi havia un que deia que tenia un bastidor i volia fer un vagó de correus, a veure qui li podia fer, i m'hi vaig oferir. M'ha servit per a tenir a les mans una peça feta amb aquesta qualitat.
Sisu escrigué:
De fet, estic aprofitant la feina feta. La poso a escala, la pujo a aquell web i cada cop que algú en compra un, em paguen una petita comissió pel disseny. Aquest de la DM6 m'està demanant diverses coses de les que tinc dibuixades. El que no sé és com fer el tema de les mecàniques... no n'he tingut mai a les mans. Penso que serà més econòmic fer-ho amb mecànica escala TT...
Abans has parlat de 25mm de distància entre eixos per a la DM6 en h0, em sembla molt petita, no?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dv Feb 16, 2018 6:11 am
Ho he mesurat perquè tampoc em quadrava... 46mm.
Ara no recordo quina mida em devia demanar aquell noi, que em sembla que li vaig dir 25...
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dl Jun 04, 2018 8:01 am
Una feina brutal !!! ( parlo de l'ordinador i la impresora, es clar )
fve Comptador de reblons
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dg Set 23, 2018 4:19 am
Mitjans escrigué:
Després d'un temps amb aquest tema deixat de banda, resulta que vaig posar algun material escalat al web shapeways, on la gent pot comprar impressions del que altres han dibuixat.
Em van demanar la DM6 i m'ha passat fotos de la peça enllestida. Això ja té una altra pinta!
Estic pensant a pujar més material, i si al final tinc un duro, m'ho faré fer per a mi.
Joan,
La distància entre eixos és 4.050 mm?
Quin diàmetre tenen les rodes?.
Gràcies
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Catalans en H0m Dg Set 23, 2018 5:15 am
Caldria mirar-ho, perquè no ho sé, però cal adaptar- la a alguna màquina comercial, ja sigui en H0m o en TT.