NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Tramvia de Vapor-Stainz | |
|
+8bantren Sisu alejandro sasplugas MALLET73 TramBlau josepmaria Mitjans Olot 12 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dl Oct 15, 2018 9:59 pm | |
| Has tingut prou material per treure'l i que et quedi la xemeneia llarga? Quan jo vaig fer la de la meva Stainz negra, la vaig haver de deixar més curta perquè el forat superior era tan gros que em deixava sense material en aquella zona. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dt Oct 16, 2018 12:13 am | |
| Si, no he tingut problema.
El para-guspires començava just a on havia d'anar el sostre. O sigui que si l'hagués tallat també hagués anat be, i encara potser ho faré al final, tot i que la meva intenció és deixar-la sencera. Per dins del para-guspires la xemeneia és cilíndrica. Això fa que si es posa en una màquina "normal" es veurà i quedarà molt lleig. Però com que la part cilíndrica quedarà només per a sobre del sostre, no es veurà gaire. I tampoc seria lleig perquè vindria a ser una prolongació de la xemeneia cap a sobre del sostre.
M'interessa que sigui així perquè hi posaré fumigen, i a l'hora de posar-hi el líquid, si la xemeneia està partida en dos, segurament vesarà per totes bandes.
Llavors la primera intenció és de deixar-la tota sencera, i que es posi per sobre del sostre cap a dins.
| |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dt Oct 16, 2018 12:39 am | |
| | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dt Oct 16, 2018 12:45 am | |
| Un molt bon treball i mes quan es vegi el narural Si poses passatge, has pensat en posar-los la cara brutes del fum Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dt Oct 16, 2018 1:16 am | |
| És una bona idea. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 3:56 am | |
| I quin serà el color final? | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 7:39 am | |
| Dons mira, inicialment tenia claríssim que la volia ben negra, amb toperes vermelles. Però... potser serà verda... un color verd-Stainz li quedaria be. No creus? | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 8:09 am | |
| Petites cosetes que tard o d'hora cal fer quan es fa una màquina: l'instal·lació elèctrica. Les Stainz de 4 generació tenen aquest petit circuit imprès amb un connector que facilita molt el desmuntatge de la motorització. Només cal desconnectar-la i ja tens la motorització suelta. Jo voldria conservar-lo per aquesta comoditat. Costa una mica de veure com funciona. I cal que ho entengui, perquè jo vull posar un interruptor per aïllar el motor i poder tenir la màquina parada en qualsevol via. Habitualment vaig posant aquest interruptor en tot el meu material. M'ho miri com m'ho miri no acabo de veure-ho amb claredat. Ni pel davant, ni pel darrera. El circuit imprès és a dins, intercalat entre dues plaques de (baquelita?). Suposo que això ho fan per a protegir-lo de la pols o altres porqueries invasores, però a mi no m'ajuda gaire perquè quan arribi a desxifrar el seu funcionament, si haig de fer talls no serà fàcil. No sóc cap expert en electrònica. Aquí és a on va connectat, i he indicat que és cada piu: Finalment, mirant el circuit a contra-llum he pogut veure-ho més o menys, per transparència. Això ho he fet amb la llanterna del mòbil iluminant per darrera de la baquelita. Així dons, aquesta és la disposició que he pogut veure/deduïr sobre com és aquest circuit imprès. Després de trencar-m'hi força el cap, ja he trobat la solució, en teoria. Aquest esquema la reflecteix. De moment, no cal que mireu d'entendre'l, només fixeu-vos en el que cal fer, que són dos talls en el circuit imprès. Estan marcats amb un cercle vermell. En la pràctica la màxima dificultat és que els talls són difícils de fer perquè si el circuit imprès estigués a l'abast, n'hi hauria prou amb trencar la pista a tallar amb un punxó o un tornavís. Però aquí, com ja he explicat, el circuit es troba en una mena de sanwich entre les dues baquelites. A demés, dues de les potes estan comunicades per a sota del connector, i precisament aquell és un dels punts que cal aïllar. I aquest és el mateix esquema però una mica més decent. Sembla molt complicat, però no ho és. Només és posar-hi un parell d'interruptors. Ara només cal trobar la manera de fer els dos talls. Tot arreglat!: He fet els talls (mai millor dit) a cop de Dremel! Un a la brava, i l'altre amb molta cura de no arribar al connector que hi ha a sota. Solucionat aquest entrebanc, ja he pogut posar els primers cablejats, que van des del circuit imprès als interruptors: Cada cop veig més clar que suprimiré tots els cables que surten de la placa i els faré venir des dels interruptors. Així serà molt còmode desmuntar la motorització del bastidor, quan calgui. Només em caldrà posar algun connector més a la banda del darrera de la cabina, per si l'haig de desmuntar, per els cables que passin per la carrosseria. Be, no us preocupeu: jo ja m'entenc. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 8:52 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 9:51 am | |
| Per a què són els dos interruptors? No n'hi hauria prou amb un de sol per aturar el motor? | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 9:56 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 10:48 am | |
| Gràcies, Ignasi - Mitjans escrigué:
- Per a què són els dos interruptors? No n'hi hauria prou amb un de sol per aturar el motor?
Un interruptor és per els llums i motor. L’altre és per el fumigen i llum de cabina. Això és per que no m’agrada tenir el fumigen en tensió si no el faig servir. A part de que és un consum innecessari, esgota la vida del fumigen. Això em permet que funcioni quan jo vulgui, i quan no, estarà apagat. El llum de la cabina només és per a saber quan el fumigen està encès i quan no. Si el llum de la cabina és encès, vol dir que el fumigen també. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 11:52 am | |
| | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 6:07 pm | |
| - Olot escrigué:
- Dons mira, inicialment tenia claríssim que la volia ben negra, amb toperes vermelles.
Però... potser serà verda... un color verd-Stainz li quedaria be. No creus? Em sembla perfecte, a més moltes eren així no? | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 6:10 pm | |
| I ets molt atrevit manipulant la placa impresa. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 7:36 pm | |
| Home, total és fer-hi un parell de talls i ja està. No té més complicació que "descobrir" com funciona i a on els has de fer. Però quan ja ho saps, la manipulació és ben senzilla. - Sisu escrigué:
- Olot escrigué:
- Dons mira, inicialment tenia claríssim que la volia ben negra, amb toperes vermelles.
Però... potser serà verda... un color verd-Stainz li quedaria be. No creus? Em sembla perfecte, a més moltes eren així no? Entre les fotos dels tramvies de vapor, no n'he vist gairebé cap que no fos verda. És clar que són "trens museu" i potser estan arreglades de cara i en realitat les han pintat d'un color que ningú recorda i potser sempre anaven de negre... a les fotos d'aquestes màquines en funcionament real mai se sap, perquè són en blanc i negre. En qualsevol cas, si vull fer un tramvia-Stainz, potser és més oportú el verd, perquè de Stainz negres tampoc n'hi havia moltes. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 8:45 pm | |
| Següent pas fet: alguns detalls de l'interior. Passo de superdetallar el model. Hi podria dedicar molt de temps al superdetallatge, i començar a fer manòmetres, regulador, palanca de frens, armaris d'eines... etc etc. No, no... faré una construcció simple. Just una Stainz convertida en un model imaginari i a córrer! Però el que no pot faltar són dos elements: la carbonera, que ja està feta, i els dipòsits d'aigua. Per els tancs d'aigua he pres els tancs del tramvia Elias (és de les poques peces que faré servir que no són originals de Stainz). Com jo li he pujat el nivell del terra per a que sigui pla, cal tallar el tros que sobra d'alçada d'aquests dipòsits. A la imatge un de sencer i un altre que ja està tallat: La Elias te uns dipòsits minúscols en una cantonera al davant de la màquina, perquè és una locomotora molt petita. Però en realitat, quan l'amplada del vehicle ho permetia, els dipòsits anaven alineats a lo llarg de la caldera, per tant a sobre les rodes, per a convertir les 4 o 5 tones d'aigua de capacitat en pes adherent. Com que l'amplada de la Stainz és generosa, he allargat els tancs "Elias". Planteig per a veure'n el resultat | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 9:43 pm | |
| | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 10:21 pm | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 10:44 pm | |
| Quantes en vols? si són menys de 20 truca a la meva secretària que te'n prendrà nota ella. | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dc Oct 17, 2018 10:58 pm | |
| dins els diposits i cap una mica mes de plom ara en serio , esta quedan molt guapa , i la aventura electronica deu nido , Alexandre | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dj Oct 18, 2018 12:23 am | |
| Ja ho havia pensat, ja; i també dins la carbonera!. A mi també m'agrada que les màquines pesin. Però actualment, amb tot el que hi he anat posant, la màquina ja pesa 2600 gr, i és més que suficient. Són 1300 gr per eix. Considero que ja té el pes que ha de tenir, per el que és la màquina. Caldrà fer les proves pertinents, i si m'equivoco sempre sóc a temps d'afegir-n'hi o de treure'n. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dj Oct 18, 2018 4:50 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dj Oct 18, 2018 6:31 am | |
| El següent pas va ser fer el sostre. Com és natural el vaig fer amb sostres de Stainz. Tot i així vaig provar i hagués pogut utilitzar un sostre de vagó de mercaderies o de passatge de dos eixos. Només hagués hagut de tallar una mica de sostre, però la curvatura hagués encaixat perfectament amb la de la Stainz. Tot i així el sostre quedava massa llis i mancat de detalls. I com que l'objectiu era utilitzar peces Stainz, dons vaig utilitzar tres sostres de Stainz. Aquí en veiem un tal com és després desproveir-lo dels seus accessoris, respirador, xiulet, etc etc : Aquí el plantejament amb els tres sostres. Podreu comprovar allò que us deia de que les peces de la Stainz encaixen perfectament les unes amb les altres en el meu projecte. Només vaig haver de tallar la peça del mig per a on he indicat amb unes ratlles vermelles, i suprimir els trossos que tenen la "S". Després vaig ajustar una mica les altres peces per la línia groga, i ja està. Aquí el sostre en conjunt un cop encolat. I aquí plantejat a sobre de la màquina: En un tres i no res vaig posar els accessoris adequats per a dissimular els forats del sostre: un respirador (bé, més aviat és una trampa de ventilació), com duien les Stainz, una tapa que es deu obrir cap a alguna banda (que també és una peça de Stainz), i una tapa de plàstic que he fet jo. A demés d'això ja hi he posat uns dipòsits que tenia des de feia molt de temps, precisament comprats per a aquest projecte. Són de l'Elias. Una altra vista del plantejament. Us agrada? I ara, sorpresa! Això ho he fet basant-me en aquestes fotos, d'alguna màquina de vapor que va ser desproveïda de la caldera, pistons i dipòsits d'aigua, per a rebre un motor elèctric (i segurament una controla). No us semblen genials? | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dj Oct 18, 2018 7:04 am | |
| Fantastic .trobava a faltar el forat per la ximeneia.Tambe hi va haver a Suissa alguna maquina de vapor amb resistencias al fogar i pantograf .avui hi ha diesel electriques allo era vaporelectric. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz | |
| |
| | | | Tramvia de Vapor-Stainz | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |