NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| De Stainz que udola, a Stainz funcional | |
|
+8TramBlau Shay MALLET73 alejandro sasplugas Sisu ut800035 (†) josepmaria Mitjans 12 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 8:17 am | |
| - Cita :
NOTA: Aquest fil explica la modificació de dues màquines Stainz de primera generació (1968).
Cada una ha estat modificada de diferent manera, a saber, la primera ha rebut una nova motorització, cosa que ha motivat una adaptació de l'antic bastidor, i la segona ha rebut un nou bastidor i motorització, amb el que l'adaptació ha estat molt diferent.
La primera és la que s'explica tot seguit, però si voleu anar directament a la segona, és aquí:
https://trenscat.forosactivos.net/t1802p75-de-stainz-que-udola-a-stainz-funcional#47730
...
Aquesta és la meva Stainz nº 4 en el seu estat original o, millor dit, tal com la vaig rebre. Es tracta d'una Stainz de primera generació. És dir que porta el motor udolant, aquell que fa un soroll infernal. També té enganxalls antics, i el del darrera està trencat. El del davant no porta ganxo. Ja havia parlat de com desmuntar aquest tipus de màquines en aquest fil: https://trenscat.forosactivos.net/t1788-desmuntar-una-stainz-de-primera-generacioLa veritat és que em fa una mica de mal de consciencia modificar aquesta màquina que ha estat en el seu estat original des del 1968. És a dir que té gairebé 50 anys. S'hauria de preservar en el seu estat original, o potser mereix una posta a punt i una modernització perquè sigui més pràctica i funcional? Tot i valorar la primera opció, he optat per la segona. I això per mi vol dir posar-li un motor amb les prestacions modernes, substituir-l'hi l'enganxall fet malbé del darrera, i posar-li ganxo al davant, ja que és norma als FFCC de La Terrassa que totes les màquines tinguin enganxall al darrera i al davant, així com tenir un interruptor per poder aïllar la màquina si és necessari. També caldria augmentar el llast que és molt feble en aquesta màquina, i no compliria les exigències del meu circuit. Efectivament la motorització udolant no em permet modificar els enganxalls ni tampoc és aprofitable per la seva condició sorollosa, cosa que avala la meva decisió de canviar-li el bloc motor. Muntar-l'hi una motorització actual no sembla fàcil perquè el bastidor te certes diferències amb les màquines modernes. Desproveïda del grup motor i rodes, comparo el bastidor amb el d'una Stainz d'última generació per poder veure be aquestes diferències. La Stainz última generació porta una peça adjunta a la motorització per a la fixació de l'enganxall del darrera. I tot el bloc dels cilindres també és un adjunt a la motorització. Aquest també permet enganxall amb ganxo, cosa que les Stainz de segona generació tampoc no tenen. Aquest bloc de cilindres és un canvi substancial amb la filosofia de sempre de les Stainz, a on la xemeneia colla la caldera, el bastidor i la motorització tot junt. Com deia, en la màquina de darrera generació el bloc és independent i la xemeneia només colla la caldera i el bastidor. Per tant, s'haurà de rumiar molt abans de fer cap pas. Però més o menys ja ho veig clar.
Editat per darrera vegada per Olot el Dv Jun 19, 2015 6:48 am, editat 7 cops en total | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 9:03 am | |
| Jo també hagués optat per aquesta opció. La locomotora és la mateixa, però amb un funcionament millor. | |
| | | josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 9:44 am | |
| Molt interessants tots aquests fils sobre les Stainz.
D'aquestes màquines suposo que tots en tenim alguna, ja sigui de la generació que sigui.
És una feina -com tantes- que cal agrair. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| | | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:23 am | |
| Té pinta de rectificador d'alterna a continua. .. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:33 am | |
| Si, però quin sentit té? és a la màquina, que suposadament només rep corrent contínua per la via. | |
| | | ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:41 am | |
| Si te tota la pinta de rectificador pero nomes amb 3 conectors? | |
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:41 am | |
| | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:47 am | |
| Precisament les bombetes funcionarien indiferentment amb continua o alterna. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 1:28 pm | |
| Un apunt, per treure les cometes. Aullar=udolar | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 1:48 pm | |
| crec ,que serveix per que solsament te corrent un foco amb el sentit de la marcha , de manera que al anar endavant sols encen el llum devanter i al reves el traser, proveu i ja ho veuras. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 1:52 pm | |
| Sí, a la meva és així (2a generació) | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 2:28 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Un apunt, per treure les cometes. Aullar=udolar
Gràcies per l'indicació. Tens tota la raó, narcís, però en principi vaig deixar el mot aullador entre cometes, perquè aquesta definició venia de Heulendenmotor que vaig trobar en una web alemanya i la traducció a udolador no em sonava gaire be ja que hauria d'haver dir "Stainz udoladissa" o "Stainz udoladora". També hi ha el sinònim ulol, i tampoc m'agrada "Stainz ulolant". Potser quedaria més be "Stainz cridanera", tot i que no defineix tan be el soroll que fa, perquè no és el mateix un crit que un udol. Però tens raó que aquesta és la paraula correcta. Corregeixo el títol i el text. - alejandro sasplugas escrigué:
- crec ,que serveix per que solsament te corrent un foco amb el sentit de la marcha , de manera que al anar endavant sols encen el llum devanter i al reves el traser, proveu i ja ho veuras.
- Mitjans escrigué:
- Sí, a la meva és així (2a generació)
Dons teniu raó. Em creia que aquestes màquines tan antigues no canviaven el llum segons el sentit de la marxa, però arran dels vostres comentaris ara he provat l'altra que tinc de 1ª generació i si que fa el canvi de sentit en els llums. Com que no hi ha cap altre element electrònic en tota la instal·lació elèctrica, arribo a la mateixa conclusió que vosaltres. El dia que desmunti l'altra em fixaré com anava connectat. En aquesta però, el substituiré per dos diodes 1N4007. Gràcies per la vostra ajuda.
Editat per darrera vegada per Olot el Dt Jun 02, 2015 11:20 pm, editat 2 cops en total | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 2:35 pm | |
| - Olot escrigué:
- En aquesta però, el substituiré per dos diodes 1N4007.
Que deu ser el que hi ha dins. .. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 2:43 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 3:20 pm | |
| Ara ho recordo, es un rectificador de mitja ona, només deixa passar la part positiva o negativa o sigui per les bombetes i el sentit de marxa | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 4:15 pm | |
| Genial. Moltes gràcies. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 6:40 pm | |
| - ut800035 escrigué:
- Ara ho recordo, es un rectificador de mitja ona, només deixa passar la part positiva o negativa o sigui per les bombetes i el sentit de marxa
si correcte en totes les antigues tenen aquest component, són per el sentit de le bombetes com si fos un diode..que no és....!! salutacions mallet73 | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 9:28 pm | |
| Si, gracies també a tu. Queda patent que és això. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 9:44 pm | |
| En previsió d'aquest projecte, durant les darreres setmanes em vaig procurar les peces que necessitava: Per una banda un bloc de cilindres per Stainz ultima generació Aquest està format per aquestes tres peces També la peca que fa d'aparta obstacles, ja que és diferent per a permetre l'enganxall amb ganxo Per altra banda el bloc per a muntar l'enganxall del darrera Aquestes són les peces que el formen També m'he procurat una motorització nova. Aquí es veu tot el conjunt de bloc motor amb totes aquestes peces | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:24 pm | |
| Així dóna gust treballar..! Material nou de trinca. .! | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:33 pm | |
| Si, si, però ara caldrà adaptar el bastidor de l'antiga Stainz nº 4 a la motorització última generació! Aquest és el bastidor de la Stainz última generació. Aquest és el bastidor de la 4 (la motorització no hi entra ni amb pintura) Caldrà fer que s'hi assembli: També caldrà retocar l'encaix per a l'enganxall (a l'esquerra, bastidor última generació, a la dreta bastidor antic a modificar) El forat del modern és dos mil·límetres més ample que el de l'antic, a part de que és diferent com podeu veure Per la part del darrera passa el mateix: és massa estret | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:51 pm | |
| Deunidò...... Aixo es algo mes que un "Levante".practicament tindras una maquina nova. Penses personalitzarla o la deixes com d`origen? | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 10:55 pm | |
| De moment l'objectiu és fer-la funcional (enganxalls als dos costats), motor silenciós (que ja veus que no és poc), llastrar-la, posar-l'hi llums blancs i vermells alternats segons la marxa, i un interruptor per poder "apagar-la". Però l'aspecte es quedarà més o menys com és ara, tret de petits canvis que ja anireu veient.
En una segona fase si que voldria personalitzar-les totes (les 6 que tinc) i fer-les diferents. Però això ja vindrà més endavant. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dt Jun 02, 2015 11:22 pm | |
| Aquest tipus de projectes em recorden moltíssim els que jo feia amb slot, adaptant mecàniques a maquetes estàtiques... És una vessant apassionant del hobby. .. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional | |
| |
| | | | De Stainz que udola, a Stainz funcional | |
|