| Tramvia de Vapor-Stainz | |
|
+8bantren Sisu alejandro sasplugas MALLET73 TramBlau josepmaria Mitjans Olot 12 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dv Oct 12, 2018 7:48 am | |
| | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dv Oct 12, 2018 10:12 am | |
| Una feina molt pensada i molt ben realitzada et felicito Amadeu.
bantren | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dv Oct 12, 2018 6:30 pm | |
| Gràcies Josep. Venint de tu l’elogi m’enorgulleix. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dv Oct 12, 2018 8:13 pm | |
| La caldera ha de sobresortir una mica més no? | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dv Oct 12, 2018 8:19 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dv Oct 12, 2018 8:23 pm | |
| - Sisu escrigué:
- La caldera ha de sobresortir una mica més no?
Si, però molt poc. Amb un mil·límetre ja n'hi ha prou. Per això l'he hagut de desplaçar endavant de 2'5 mm, la qual cosa té els seus inconvenients per allò de que la caldera es fixa amb la xemeneia. Un cop he fet l'avançament, m'he trobat amb que la clau de tub que colla la femella de sota la xemeneia no hi entra. Per altra banda, normalment en les Stainz la cabina subjecte l'altre extrem de la caldera. Com que ara no hi ha cabina, l'he hagut de collar amb un cargol des de sota del bastidor. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 8:12 am | |
| Cinquena part : la creació, el naixement de la nova locomotora. A partir d'aquí tot és pura creació, ja sigui amb peces de Stainz, trossos de peces de Stainz, o algunes peces fetes amb plàstic. Però s'han acabat el esquarteraments i passem a la creació completa de la nova màquina. En la següent foto ja es veu la carrosseria perfectament ajustada i encolada, formant un sol cos tot i que cada peça és d'un color diferent. També es veu que ja he fet les peces de la part de baix dels frontals. I les he fet amb la part de la cabina que collava aquesta amb el bastidor, així tindré ja el sistema per a collar carrosseria i bastidor. Les petites peces per a fer al canto rodó de la part de baix també són fetes amb algun reste de carbonera sobrant. Aquí la part del davant... També podreu notar que a la part del davant hi he obert una tercera finestra. Això ho he fet retallant el marc d'una finestra de la cabina marró inutilitzada, fent un forat a la cabina verda, i un cop tot ben ajustat, encolar-ho. ... i aquí la part posterior. Veiem també que he tapat tots els forats d'aquesta banda. La peça travessera a la cintura de la màquina és feta d'un tros de sostre sobrant. El dia següent vaig començar a tapar forats i relleus que no convenien, com ara les portes de les cabines que havien de desaparèixer Aquest dia vaig fer fotos de tot el gir de la màquina (espero no avorrir-vos!) Com podeu veure, vaig fer una alguns adorns a la part posterior de la màquina, com ara la porta per a carregar la carbonera i algunes tires de plàstic reblonat (continuarà...) | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 8:50 am | |
| Deunido la feina d ajustatge que tens, pero quedara molt original la 89, tens prevista una teulada sencera??
Alexandre | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 9:06 am | |
| El sostre serà fet amb tres sostres de Stainz, degudament ajustats, i amb els corresponents accessoris propis del cas (dipòsits, tubs, campana, xiulet, etc, etc). De sostre només en tinc un. Tant tu com en Mitjans m’heu ofert peces, fins i tot en Bantren em va oferir un sostre. Malauradament jo ja havia comprat els sostres. Llàstima. Per una altra ocasió, primer potser us ho preguntaré.
Editat per darrera vegada per Olot el Ds Oct 13, 2018 9:07 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 9:07 am | |
| Doncs va quedant molt ben empacada... quan agafi color uniforme millorarà moltíssim. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 6:53 pm | |
| M'encanta, serà una peça envejable. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 7:53 pm | |
| Gràcies, Joan. Gràcies, Narcís. - Olot escrigué:
- ...
De sostre només en tinc un. Tant tu com en Mitjans m’heu ofert peces, fins i tot en Bantren em va oferir un sostre. Malauradament jo ja havia comprat els sostres. Llàstima. Per una altra ocasió, primer potser us ho preguntaré.
Voli dir que ja els havia comprat, però encara no els he rebut. Estan en camí. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 8:24 pm | |
| El dia següent vaig fer els pesos per a llastar la màquina convenientment. El pes d'origen és a la caldera i als dipòsits d'aigua/carboneres. Com que he suprimit el de les carboneres li faltava pes. En les proves que he fet he notat que de seguida patinava a les pujades, només portant quatre vagons. Calia reposar el pes perdut, amb un lleuger increment. Desconec el pes original de la màquina, però devia ser d'uns 2 Kg aproximadament. Els catàlegs de LGB diuen sempre que les Stainz pesen 1700 gr, però això no és veritat perquè aquest era el pes de les primeres que varen fer, només amb plom a la caldera. Després varen afegir el pes de les carboneres que abans no duia. Per tant no poden pesar igual totes les Stainz. Si algú en té una de ultima generació i la vol pesar, sortirem de dubtes. El cas és que el pes de les carboneres/dipòsits suprimit era de 500 gr, mentre que el que l'hi he afegit és de 970. La màquina pesa actualment, sense acabar, 2480 gr. Important també que el pes quedi ben distribuït amb el centre de gravetat centrat entre els dos eixos i ben baix. També vaig aprofitar el motllo per a fer lingots dels trossos de tub que em quedaven.
Editat per darrera vegada per Olot el Dg Oct 14, 2018 3:05 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Ds Oct 13, 2018 11:21 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 7:03 am | |
| El següent pas va ser fer alguna peça de l'interior, com ara la carbonera... La carbonera és feta amb planxa de plàstic, i ha sigut encolada a la caixa de la màquina per sempre més. A la part de sobre, quan estigui pintada de negre, hi posaré carbó de veritat. A demés vaig encolar la caixa de focs a la caldera també de forma definitiva, i també vaig fer un terra per a amagar els ploms i els cables de la instal·lació elèctrica, que encara està per fer. A demés el terra també fa que sigui més agradable perquè és més bonic un terra pla que no pas irregular o amb parts més altres que d'altres, tal com ho té la Stainz. Entrem a la cabina Ja he dit en altres ocasions que el modelisme a aquesta escala permet que quan construeixes qualsevol peça, et fiques a dins... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 7:19 am | |
| Això fa que toqui treballar més...! Magnífic procés! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 7:45 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 6:19 pm | |
| Com has fet els ploms?. I els reblons són fets amb punxó al plàstic? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 7:23 pm | |
| Els reblons amb el meu utillatge: https://trenscat.forosactivos.net/t1576-utillatge-per-a-embotir-reblonsEls ploms amb el sistema més tonto: un motlle de fusta. Vaig pensar-me que es cremaria al primer ús, per tant el vaig idear per a fer tots els ploms de la màquina tots de cop. Però com que va durar, hi vaig fondre bona part del plom que em quedava en forma de tub. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 8:11 pm | |
| Acabats els treballs d'emmassillat (PUTY-nejat) vaig fer-l'hi una capa d'imprimació per a veure'n els defectes. Aquest és l'aspecte que tenia la màquina després del imprimat: Òbviament aquest no serà el color de la màquina. Tinc intenció de pintar-la de negre. | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 9:08 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 9:54 pm | |
| Veus com sí? Amb un simple color uniforme, ja sembla una altra cosa..! Enhorabona per aquest resultat! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dg Oct 14, 2018 10:28 pm | |
| Gràcies.
Efectivament. Ja estava una mica cansat de veure els múltiples colors, que m'impedien de fer-me'n a la idea que la caixa ja era d'una sola peça. La capa d'imprimació la he fet sobre tot per a trobar els defectes del putynejat que he fet, però també per els efectes psicològics que genera veure-la tota uniforme, encara que sigui un color inadequat. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dl Oct 15, 2018 3:16 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz Dl Oct 15, 2018 8:07 pm | |
| Gràcies, Carles, gràcies. De vegades els ocells fan cagarades. Resulta que mentre manipulava la xemeneia que ha de portar el tramvia, que és tota de plàstic, vaig apretar massa la femella, i la rosca es va trencar. Acostumat a apretar ben fort les de rosca metàl·lica, vaig tenir el descuit de pensar que aquesta seria més feble, amb aquesta nefasta conseqüència. No disposo de cap més xemeneia (o millor dit, si, però és per un altre projecte), o sigui que s'havia d'arreglar. Per sort entre les meves existències vaig trobar un tub de plàstic que hi entrava molt ajustat. Un cop tot encolat, semblava que res no hagués passat A continuació vaig aprofitar per treure el para-espurnes, que no m'agrada gens per a questa màquina. Vet aquí que la xemeneia ja no té el barret. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Tramvia de Vapor-Stainz | |
| |
|
| |
| Tramvia de Vapor-Stainz | |
|