El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dj 01 Abr 2021, 18:03
Hola! Darreres proves
Bé el circuit ja el tenim definit, és bàsic però em permetrà veure circular els trens.
Finalment he vist que el principal problema que tenia era voler enfocar el circuit com si es tractés de l'escala HO i em representava molts entrebancs que no em deixaven gaudir del tren.
Per això he simplificat (de moment, clar!) la maqueta més modelista, la tinc a l'habitació en HO i que disfruto fent maniobres i decoració tipus diorama. Ja us he comentat alguna vegada que es del tipus perimetral i estic prou satisfet I, al terrat, la "gran" per gaudir a l'exterior amb les inclemències corresponents.
Adjunto alguna foto d'avui amb les proves sobre el terreny. Només em falten alguna via i aprofitaré que vull posar el terrat al dia per començar a instal·lar-la.
Si, ja sé que a nivell de cota 0, al terra, donarà mals d'esquena, però de moment així ho faré i em permetrà començar a construir alguna construcció que tinc al cap com ara la corresponent estació, una caseta del pas a nivell i un patit taller amb carbonera.
De feina en tinc, mica en mica, he de salvar amb un petit pont el desaigua de la pluja, no fos que s'enxarquesin les vies, netejar les vies, fer una base d'uns 5 cm d'alçada pel circuit on posar grava tipus el circuit d'en Saspluges, etc....
Total, al lio!
A Olot, TramBlau, MALLET73, josepmaria, alejandro sasplugas, Mitjans y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dj 01 Abr 2021, 19:26
Això és un tren de jardí
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dj 01 Abr 2021, 20:07
mallet73
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 03 Abr 2021, 20:37
ignasibaga escrigué:
Això és un tren de jardí
O un tren mixt de Jardí i terrassa
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt 19 Oct 2021, 09:48
Avui fent rodar l'Stainz
A Olot, TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt 19 Oct 2021, 10:46
pobreta sense cap vagonet per arrossegar!?? s'haurà sentit sola!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt 19 Oct 2021, 11:21
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt 19 Oct 2021, 14:32
Via molt ben muntada, plana i ben alineada, La gespa està molt plana, que és gespa artificial?
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt 19 Oct 2021, 15:02
Si si és gespa artificial. De fet vaig comprar uns sacs de grava per fer de balast, que li donaria uns 3 o 5 cm d’alçada respecte al terra amb un llisto com a voral; però he vist que queda força bé.
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dg 21 Nov 2021, 15:07
Hola,
Vull fer-me uns topalls de forma artesanal, he vist aquests (dels quals tinc les mides a escala HO i les hauria d'escalar a 1/22). Com els veieu pels nostres LGB. La idea és fer un motllo i fabricar-los amb ciment amb la travessa de fusta .
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dg 21 Nov 2021, 16:01
Jo crec que és molt bona idea, perquè a demés de què et quedarà bé, amb el temps tot allò que és substitutori dels productes naturals (és a dir plàstic, cartró, etc) envelleix fent-se malbé. En canvi els productes naturals (la pedra el ciment, etc) envelleixen prenent solera.
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dv 26 Nov 2021, 15:49
molt bonica aquesta imatge del verdet creixent...si els trens van passant no creixerà...però si no després serà complicat..podries fer una màquina talla gespa com el circuit de Melbourne...
Jo encara no ho he probat però ser que plogui o nevi els trens continuen funcionan...
bona inciciativa amb aquest topall de formigó..no recordo qui del foro en va fer...
Felicitats!
salutacions
mallet73
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 27 Nov 2021, 08:02
No és gaire ecològic, però fa les mateixes funcions del tren herbicida. Això és el que feia servir quan tenia el circuit exterior. Amb una o dues ruixades per temporada n'hi havia prou.
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 27 Nov 2021, 08:23
Bé de solucions hi han moltes...jo no sóc de productes quimics...crec que gaudeixó més fent uns enginsy de manteniment i abans de fer circulacions passar-los per el circuit per tenir-lo llest..jugar abans de jugar!!
salutacions
mallet73
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 27 Nov 2021, 16:40
Faig esment a la pregunta sobre la humitat i pluja sobre els circuits de jardi , jo diria que precisament amb pluja i tot ben moll es quan el tren circula mes fi , Jo que tinc el meu circuit en terres tradicionalment seques , m agrade mullar les vies ,inclus els trens amb manguera en forma de pluja.....mentre estan circulant . Cap problema .
Alexandre
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 27 Nov 2021, 17:32
Al nord és freqüent les ovelles, 4/6 als jardins amb herba, les lloguen per dies
Pere
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 27 Nov 2021, 19:52
Ok!!! Farem la prova la propera tormenta tenia dubtes que no saltesin els tèrmics jejeje En relació al topall he creat un fil específic que aniré actualitzant. Merci
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dg 28 Nov 2021, 05:28
Felicitats per la vegetació salvatge que t’envaeig la via, tal com jo recordo en molts carrilets, però especialment en el tren d’Olot.
MALLET73 escrigué:
... bona inciciativa amb aquest topall de formigó..no recordo qui del foro en va fer...
Jo diria que va ser en Pere.
alejandro sasplugas escrigué:
... jo diria que precisament amb pluja i tot ben moll es quan el tren circula mes fi ... ... m agrade mullar les vies ,inclus els trens amb manguera en forma de pluja.....mentre estan circulant ..
Comparteixo plenament aquests comentaris: de vegades, quan fallen els contactes de les vies i el tren no funciona bé, el Remei infal·lible que he trobat és agafar el manguera i ruixar-ho tot. Llavors funciona perfecte. Amb la pluja també, i ademés fins i tot canvia la sonoritat del tren, cap a millor és clar.
L’únic problema que de vegades em dóna la pluja és que, segons com, esquitxa de terra portant granets de sorra que queden adherits a la via. Si això pasa, en secarse, és terrible. Però si és una pluja fina amb aigua neta, com la major part de vegades, llavors va de perles.
Però aquest problema tu no el tindràs pas havent-hi les herbes que hi tens, per molt fort que plogui.
dvdtren escrigué:
Ok!!! Farem la prova la propera tormenta...
En realitat no cal pas esperar: si tens una manguera, la pots utilitzar de “canó de pluja”.
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Ds 04 Des 2021, 15:35
Darrera actualització del circuit: he modificat la zona del "taller i carbonera" per deixar lloc a una futura barbacoa
També el traçat de l'estació. He vist que d'aquesta forma puc col·locar millor una passera elevada.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dg 05 Des 2021, 05:38
Veig que utilitzaras corbes de R3. Aquest radi ja no fa el mal d’ulls del R1, però si tens espai per a posar-n’hi de més grans, encara millor. Mai lamentaràs haver utilitzat radis grans. Per si t’és útil, en aquest fil vaig posar una idea per millorar visualment les corbes: