NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| El circuit ideal | |
|
+5ostman TramBlau bantren peps Olot 9 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: El circuit ideal Ds Oct 15, 2011 6:36 pm | |
| Proposo aquest fil a on podríem reunir els principals consells que donaríem als qui comencen un nou circuit, per a evitar que caigui en els errors que nosaltres ja hem comès. Ja solem fer-ho d'aconsellar als qui comencen. Però això comporta que a cada nou membre que comenci a muntar el seu circuit li donarem els mateixos consells que ja hem donat a cada un dels anteriors i anem repetint. Per això la meva proposta, de reunir aquí tots els nostres consells de cara a que cada cop que vulguem donar-los només caldrà dirigir al nou membre a aquest fil sense necessitat de repetir cada vegada la mateixa llista de consells. Així, si us sembla be, ja podem començar. Quines característiques ha de reunir un circuit per a que sigui ideal ?
El primer punt, crec que tots coincidirem, és FER EL CIRCUIT A UN CERT NIVELL D'ALÇADA respecte al terra. Correcte? Per que? quines avantatges aportaria aquesta característica? | |
| | | peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dg Oct 16, 2011 3:00 am | |
| Amadeu,jo no comperteixo aquesta idea del que el circuit tingui que estar a un nivell del terra,ja que a mi el que mes m`apasiona son les muntanyes em els seus d`esnivells,desde el terra fins força a dalt,si que d`aquesta manera que dius no has d`ajopirta tant però l`afecta visual es diferent. jo com ja saps soc dels de posar terra i fer el circuit:D m`agrada aquest fil que has col-locat, perquè d`espres d`aquest tema tambe pot sortir si digital o analògic jo digital salutacions PEP | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dg Oct 16, 2011 7:15 am | |
| Home, Pep, si precisament tu no el tens pas a terra el circuit. L'hi fas muntanyes i desnivells i amb aixo ja el tens aixecat del terra ! I en quan al digital o analògic, no és pas l'objectiu d'aquest fil discutir-ho. Això ja s'ha parlat en un altre fil: https://trenscat.forosactivos.net/t468-digital-vs-analogicAquest fil més aviat volia enfocar-lo a donar consells de com ha de ser físicament el circuit, al marge de la seva alimentació, etc... | |
| | | peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dg Oct 16, 2011 7:35 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| | | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dt Oct 18, 2011 7:56 am | |
| Be, dons continuant amb el que dèiem, el tema de fer el circuit aixecat s'ha comentat repetides vegades. Entre altres hi ha hagut aquestes: - bantren escrigué:
- ... Jo t´aconsellaria aixecar el circuit del terra, per comoditat al construir-lo,
per comoditat al fer circular els trens , per la neteja de les vies i la teva esquena t'ho agrairia... - bantren escrigué:
- ...seria interessant fer el circuit aixecat del terra. mes fàcil la construcció , el cablejat , el encarrilar els trens , manteniment. etc...
- TramBlau escrigué:
- El que et diu Josep és molt important, l'altura del circuit ajuda a un bon manteniment i una bona imatge dins del jardí, no ho se per experiència pròpia, però veus que són els circuits que perduren en el temps i que a poc a poc veus créixer...
Algunes avantatges de que el circuit estigui a certa alçada del terra: 1) La més important: els anys passen de pressa i amb ells a mida que ens anem fent grans cada cop ens costa més arribar a terra. Neteja de via, arreglar una agulla, soldar un cable a la via... tot es cada cop més feixuc, ja que quan varem començar el circuit no varem pensar que no sempre tindríem la mateixa edat ! L'esquena, els genolls... tot el cos ens ho agrairà. I el circuit plantat a nivell de terra, està destinat a quedar inservible en pocs anys. 2) El punt de vista que obtenim dels nostres trens si el circuit és a peu pla del terra, és igual a una vista aèria en la que només veiem els sostres del material. En canvi amb una alçada d'entre 45 o 80 cms, tenim una perspectiva molt més agradable dels trens. 3) La porqueria pròpia del jardí s'acumula en els punts més baixos del terra i també en els racons. Fulles, pols, pedres i sorra... tot queda entre els carrils si el circuit és a nivell del terra. Tan sols amb l'alçada d'un pam el vent ja s'emporta tot això cap al terra, quedant la via molt menys invadida per la porqueria. 4) Igualment amb el circuit tan sols una mica elevat del terra, també evitem trobar-nos en zones inundades després de la pluja o de regar les plantes. | |
| | | bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dt Oct 18, 2011 9:38 am | |
| Per a mi el circuit ideal, està en la nostra ment o en les nostres construccions. Per construir un circuit de jardí, hem de tenir present, L'espai disponible i la seva orografia. La butxaca. Les ganes de treballar i la disponibilitat de mitjans. L'edat i l'estat físic, ens condicionen el tipus de circuit que podem construir, i hem de pensar en el futur, amb els anys canviés la nostra situació física, per tant estem obligats ha pensar amb el futur.
Jo em meravello veient els grans circuits que presenten les revistes americanes 300 metres de via aran del sòl i alguns amb muntanyes de més d'un metre d'alçada.
Per al circuit ideal ha d'estar elevat del sòl entre 60 i 80 cm. Això ens permet treballar amb comoditat en la construcció i en les circulacions.
L'alçada ens permet la construcció de ponts i viaductes que són molt espectaculars i ens facilita la col·locació de les vies i el cablejat, sense comptar com diu l'amic Olot amb la facilitat de la neteja de les vies, hem de recordar que el circuit està al exterior i el vent és un gran enemic i les fulles sempre es dipositen les parts més baixes.
Per avui ja està bé de rotllo.
Fins aviat Josep | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dj Oct 20, 2011 8:03 am | |
| Gràcies per la teva intervenció, Josep, que com sempre ha estat ben encertada. Be, passem al següent consell? Per mi la segona recomanació fóra sobre l' ALIMENTACIÓ I CONTINUÏTAT ELÈCTRICA DE LES VIES: Independentment del sistema que s'hagi escollit (analògic o digital), és importat posar varies preses de corrent (com més, millor) que alimentin la via, per a evitar caigudes de tensió i fallades en les eclisses entre carrils. Precisament per aquestes fallades, jo soldo un fil elèctric entre carril i carril a totes les unions. Això és perquè amb el temps les eclisses s'omplen de porqueria i es rovellen, i arriba un moment que no fan contacte i la corrent deixa de passar d'un carril al següent. Les preses de corrent es poden posar cada dos o tres metres. Així, cal un cable que segueix la via (feeder) i diverses preses des d'aquest a la via. En quant a soldar cables a la via, aquí ja n'hem parlat: https://trenscat.forosactivos.net/t129-soldadura-carril-lgb | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dc Oct 26, 2011 7:09 am | |
| Si ningú te res més a dir, passem al tercer consell que jo donaria: UTILITZAR ELS RADIS MÉS GRANS POSSIBLES que el nostre espai disponible ens permeti. Els radis petits solen portar més problemes de gàlib (sobre tot a dintre dels túnels), i de qualsevol altre tipus que els radis grans. A demés, com més grans puguem fer els radis, més realisme. Per a quan no es poden utilitzar radis massa grans, aquí parlo d'una idea que ens pot ajudar a combinar en una mateixa corba diferents radis: https://trenscat.forosactivos.net/t113-millora-de-les-corbes-de-radi-petit | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Nov 19, 2011 8:39 pm | |
| A banda del que s'ha dit, encara s'hi podria afegir: Limitar les pendents, i fer-les el més suau possible, ja que després condicionaran inevitablement el nombre de vagons que podran portar els trens. Un altre factor que limita la longitud dels trens són les vies de les estacions. En base a això, si tenim clar el tipus de trens que circularan per el circuit, es pot determinar la pendent adequada. Fer proves abans d'establir la pendent escollida. Si cal, una forma de suavitzar-la és, com a la realitat, allargant el recorregut. Això es pot fer amb helicoïdals, amb llaços, etc. Si es fan túnels hi ha d'haver accessos per a poder solucionar qualsevol problema, netejar la via, recuperar un vagó desenganxat o descarrilat, etc. Una forma és posar trampes o registres cada certa distància, depenent de l'allargada dels nostres braços, de la nostra postura en accedir al túnel (estirat a terra, ajupit, dret, etc). Igualment per la mateixa raó s'ha de tenir en compte que tot el circuit sigui més o menys accessible. També s'ha de vigilar amb el gàlib dels túnels. Sobre tot en les corbes !, i tant més com petit sigui el radi. Sempre és millor sobredimensionar-los que fer-los massa petits. Igualment per a les obres de fàbrica (ponts, murs de contenció, etc) i tot el que estigui a prop de la via (senyals, semàfors, edificis, ANDANES, etc). Sempre és bo tenir en conte que si be tot el material que tenim en el present passa bé, en el futur podem comprar un vagó o una màquina més llargs... i si no hem previst el gàlib suficient, resulta que no passarà ! I encara hi ha alguna cosa que a mi em va ajudar molt a l'hora de construir el meu circuit: VISITAR ALTRES CIRCUITS, com més millor. Us asseguro que això et dona moltes idees, a demés de que aprens també moltes tècniques. També veus el que funciona, el que porta problemes, el que t'agrada i el que no, etc. En definitiva, que t'aclareix molt les idees. He estat a molts circuits i uns m'han agradat molt mentre que d'altres no tant. Però en tots els cassos la visita sempre ha estat didàctica perquè o be m'ha ensenyat com s'han de fer les coses o, en el pitjor dels cassos, com no les faré pas. Per cert, veure'ls en foto et dóna una idea, però mai és el mateix que ser-hi en persona.
Editat per darrera vegada per Olot el Ds Nov 19, 2011 9:23 pm, editat 2 cops en total | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Nov 19, 2011 9:16 pm | |
| El fil queda obert a si algú té més consells, o també preguntes. Tothom hi està convidat. | |
| | | peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dg Nov 20, 2011 5:36 am | |
| Amadeu,i estic d`acord .jo els radis petits els faig servir per les vies del cremallera i per dins l`estacio "fantasma" em les pendents si que es molt inportant ,ja que aixo ens limita molt la llargada dels convois igual que el radi de les curves salutacions PEP | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Jun 01, 2013 6:38 am | |
| I la qüestió de la grava o balast a la via. Com creieu que és millor un circuit, amb ell o sense ell?.
Crec que per a subjectar millor la via és millor, a més de donar mes realisme.
La setmana que ve anire a buscar pinyolet i sorra grossa per posar al ell circuit del soterrani, la barrejaré per posar-la per tot el circuit.
Pere
| |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Jun 01, 2013 7:35 am | |
| En quant al circuit ideal, la grava no te res a veure amb el funcionament, la fixació de la via, etc etc. Per tant, per a mi, el circuit ideal ho serà igual amb grava que sense.
Ara be, per el meu gust, estèticament la grava és important.
| |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Jun 01, 2013 8:14 am | |
| Trobar la grava ideal és difícil... | |
| | | ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dg Jun 02, 2013 5:22 am | |
| a on vas a buscar la sorra i el pinyolet? | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dg Jun 02, 2013 6:45 am | |
| - ut800035 escrigué:
- a on vas a buscar la sorra i el pinyolet?
A qualsevol botiga de material de construcció, són sacs de 25 kg. no se el seu preu exacte 3 o 4 €, no crec que molt mes Pere | |
| | | ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dl Jun 03, 2013 12:13 am | |
| | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dv Jul 26, 2013 9:54 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dv Jul 26, 2013 8:05 pm | |
| En qualsevol cas, espectacular... | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dv Jul 26, 2013 8:29 pm | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dv Jul 26, 2013 8:30 pm | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Jul 27, 2013 3:56 am | |
| És un lloc molt interessant, i ja ho sabeu: és possible anar a passar les vacances a aquesta casa. | |
| | | X+ Jardinaire
Ubicació : Pontos Edat : 46 Data d'inscripció : 25/04/2019 Nombre de missatges : 78
| Assumpte: Re: El circuit ideal Ds Abr 27, 2019 10:55 pm | |
| Hola molt bon dia, em dic Xavier Mas (X+) actualment tinc el meu primer circuit de LGB al Jardi, al voltant de la tarima de fusta, ara mateix provablemnet tingui la opcion de un canvia de casa, amb un pati molt gran, la idea es fer un jardi sobre el pati, incloent un circuit de LGB, quina en la millor manera de construirlo, partin de una base de rajola en la cual nosaltres aixaqueriem com a minim del terra 40 cm, partir d'aqui puc montar el tren. Que es millor, fer una canal posar tela anti herbas+ sorra+ graba+ la via. Fer una canal + sorra + una base de pedra (totxo, etc, adoquins) + les vies El mateix pero en contes de pedra, tu taulor de fusta com surt en un llibre de LGb que va donar un suis Tinc la sort que disposi de una superficie plana i desde alla puc aixecar el que em faci falta. La idea es fer un tren entre les jardineras (grans o petites) que pasi per entre les plantes, etc...
Moltes gracies, he estat mirant moltes fotos per internet molts videos pero cadescu te la seva manera | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El circuit ideal Dl Abr 29, 2019 12:33 am | |
| Benvingut al fòrum https://trenscat.forosactivos.net/f5-presentacionsSeria bo que passessis per aquest post perquè tots et coneguessin i així fer-te present perquè puguin contestar-te als teus dubtes. En principi no se contestar a les teves preguntes perquè no tinc circuit exterior, tot i que idees tinc moltes Pere | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El circuit ideal | |
| |
| | | | El circuit ideal | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |