El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 3:38 am
Hola,
Anem a pams, com diu el títol començo de 0, de fet encara no tinc cap material i només un munt d’idees.
Primer material per anar matant el cuquet i anant fent proves. Pel que es publica per internet, una marca qualitat/preu i amb força material és la casa LGB, comprada per marklin, si mirem els set d’inici oscilen els 350 euros. Generalment estan formats per una màquina i un parell de vagons amb un circuit circular, i amb sistema analògic i lògicament, adquirir alguna via més per donar-lis més vida..
Les meves 2 preguntes son:
1- Analògic o digital? vinc de l’escala HO digital i és molt pràctica; però ja he vist que el material digital avança molt ràpidament i pot quedar desfasat en poc temps. La idea del meu circuit G és tot lo contrari, m’ha de durar força temps i la gràcia que cerco és justament aquesta, que pugui anar diorimitzant i perfeccionant al llarg dels anys. A més, el preu del material s’ha de tenir en compte, i no crec que tingui mases màquines per fer anar alhora. Per tant, és realment una bona opció començar en digital? o cerco material analògic i en un futur el digitalitzo (al menys les màquines).
2- Set d’inici: què surt més rentable, comprar un set o comprar-ho separadament? si ho mirem per “ebay”. de quin preu estem parlant que sigui una bona oferta?? estic parlant d’una màquina bàsica però amb llum, so i fum.
Moltes gràcies
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33804
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 5:50 am
dvdtren escrigué:
... 1- Analògic o digital?
Uf! la pregunta fatídica. La qüestió interminable.
Aquesta elecció és totalment personal. Faràs la pregunta a deu persones diferents i tindràs deu respostes diferents. A tots els fòrums que he conegut aquesta és la discussió eterna, amb els seus aferrims defensors tant cap a un costat com cap a l'altra. Si tu ja tens experiència amb el digital, ja tens una base per a saber el que és. Cada sistema, analògic o digital, té les seves avantatges i desavantatges.
... 2- Set d’inici: què surt més rentable, comprar un set o comprar-ho separadament? si ho mirem per “ebay”. de quin preu estem parlant que sigui una bona oferta?? estic parlant d’una màquina bàsica però amb llum, so i fum.
Moltes gràcies
Soc frontalment oposat al set d'inici, al que només li trobo sentit per una criatura. Les vies de radi petit que hi venen, i el transformador de poca potència, segur que aviat se't quedaran petits i quedaran en un racó. Amb els diners que et gastaries en ell, et pots comprar segurament d'altre material que aprofitaràs millor.
És clar que això només és la meva opinió personal.
Un consell fora de les preguntes que has fet: el que més m'ha ensenyat a mi és visitar com més circuits de jardí millor. Aquí al fòrum et contestarem totes les preguntes que facis amb molt de gust, però una visita a un tren de jardí és una lliçó pràctica que et portarà molt més lluny. Ja t'ho vaig proposar a la teva presentació, i aquí insisteixo,
Olot escrigué:
... Et pot ser útil de saber que aquest dissabte hi ha una trobada a casa d'en Josep, a Tona, que ens ofereix de rodar trens al seu circuit de jardí. Si hi vens segur que acabaràs d'engrescar-te, al mateix temps que tindràs ocasió de conèixer en persona a molts de nosaltres.
Si hi estas interessat, pots enviar un MP a en Josep (el seu pseudo és Bantren) i et donarà l'adreça.
fins aviat!
perquè hi tens una oportunitat d'or tant per a veure el que és el tren de jardí, com per a conèixer a bona part de nosaltres. En aquesta visita avançaries gairebé un "curs" sencer.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19513
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 6:48 am
+1 totalment d'acord!!!
mallet73
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 6:25 pm
Ok, tema de caixa d'inici; el tema de radi encara ho tinc prematur, però R1 per fer un bucle o curves m'aniria bé per qüestió d'espai. Ja ho parlarem en profunditat.
Vaig fent una llista de material bàsic per veure el pressupost inicial, em podeu aconsellar sobre el transformador??
En referència a la trobada, miro d'organitzar-me per poder assistir però no puc assegurar tinc el cap de setmana a tope.
Gràcies
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 6:40 pm
La "terrasseta" que vas dir que tenies quines mides fa?
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33804
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 6:46 pm
En quant a les corbes és clar que l'espai mana. També mana el tipus de tren que tindràs: no és el mateix si vols fer una instal·lació minera o dedicar-te plenament al llarg material americà, per exemple. El tren de mines ho accepta tot, mentre que fa molt mal als ulls veure un tren de vagons llargs "trencant-se" al arribar a una corba de radi R1. Per si et serveix d'ajuda, en aquest fil hi ha un estudi de tots els radis de corba que es comercialitzen:
Per cert, potser trobaràs vies (i també material interessant) entre les ofertes d'ocasió a la secció de compra/venda de TRENS.CAT , a on els membres ofereixen o busquen coses:
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 7:29 pm
I encara una cosa més: segurament en aquesta sèrie de vídeos hi trobaràs moltes respostes a preguntes que encara no has fet. Si més no, són molt divertits.
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 7:39 pm
Carai quin ritme! aniré digerint la informació
Adjunto mides de la terrassa, ha tenir en compte que s'ha de "compartir". Tot i està el disseny molt verd, la idea és utilitzar només el perímetre, o bé només la L (lateral esquerra i frontal) amb un disseny tipus "hueso" o un bucle.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 7:43 pm
Jo opino com l'Amadeu, si tens una mica de paciència i tens clar què vols, jo no compraria un set d'inici, si no que miraria de trobar coses per Ebay.
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 9:11 pm
Perfecte, el set d'inici descartat.
Anirem en calma, a veure si amb temps localitzo una LGB Stainz amb fum, so i llums a bom preu.
Siau!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dt Set 25, 2018 10:00 pm
No et recomano pas el so de la Stainz. És terrible!
A 4000Talguera y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 8:30 pm
Hola,
Adjunto primeres idees del circuit. Deu ni do les mides! crec que si li dono dues alçades, encara que sigui poca, visualment quedarà millor. Ocuparia un lateral de terrassa, a l'espera d'acabar de decorar la mateixa, em falta una barbacoa....
A X+ li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 8:45 pm
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 11:06 pm
Potser em poso on no em demanen.....i aquí potser l'Amadeu et pot ajudar més que jo per la seua experiència amb la seua eixida. Potser seria interessant fer algun ramal tipus industria o similar per poder fer maniobres i que no només sigui un tren fent voltes. Què us sembla?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 11:13 pm
Això va a gustos, com tot, jo també penso que és més "jugable" amb zones de maniobra, tot i que al meu circuit hi vaig fer la volta per anar fent voltar trens, hi tinc les estacions terme.
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 11:16 pm
Sí, que el tren pugui fer voltes està bé per ambientar i tenir el plaer de veure-ho però per poder ser més real i "jugable" calen zones de maniobres.
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 11:18 pm
Ok, em podeu assessorar respecte a les maniobres? algun esquema, etc. així ho podria fer a l'altre pota de la futura "L"
Gràcies
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 11:21 pm
Suposo que podrien ser moltes les opcions, també depenent de quan i quin tipus d'espai tens. Potser lo més senzill és una via que surt del circuit principal o estació i que sigui un ramal industrial. Un cop allà tindries les vies d'accés a la fàbrica, vies per apartar material, magatzems, etc. Jo tampoc et sabria dir massa bé què et caldria, potser hi ha exemples per internet.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dc Set 26, 2018 11:26 pm
És qüestió de fer proves "en sec", posant diverses vies mortes i un parell que permetin fer el canvi de costat de la màquina.
Una cosa que he après és que quan creus que ja ho tens, sempre hi pots fer alguna millora... Per això proposo muntar les vies i fer proves de maniobres i circulacions abans de donar-ho per bo. Això es pot fer a qualsevol lloc, a terra mateix.
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren] Dj Set 27, 2018 10:31 pm
Perfecte, Josep Maria aquesta és la idea. El teu circuit em dona moltes idees. M'ho miro en calma durant el cap de setmana.
A més, he vist que has col·locat el circuit alçat a sobre d'una mena de taula. Jo he pensat alguna cosa semblant amb fusta tractada, que faci a l'hora de zona ajardina en consonància amb el tren.
Salut!
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren]
començant de 0: el meu primer circuit escala G [dvdtren]