TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)

+10
josepmaria
alejandro sasplugas
el terrat de margarit
ODAKIM
MALLET73
TramBlau
Mitjans
Sisu
alvarop
Olot
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 12:19 am

Li posaré un passamà, però em penso que només posaré el que va enganxar a la caixa del vagó. L’altre, el que fa de barana, el podria ometre per que he fet les portes amb obertura simulada cap a fora del vagó. Em aquest cas molts vagons no el portaven, ja que el costat a on posar-lo (costat caixa o costat via) depenia del costat cap a on s’obrien les portes. I a demés, llavors no hi havia normes de seguretat ni de risc laboral.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 4:50 am

Una cosa Amadeu, l'escala l'has feta d'inspiració lliure no?. Vull dir que t'inspires en la cabina real però allà l'escala és més "lleugera" i el volant del fre no està a la mateixa ubicació. O sigui, que has reproduït només ben bé la caseta.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 8:52 am

Efectivament. Només m’hi he inspirat, i he imitat l’estil. La intenció no era pas de fer una reproducció fidel, ni de la garita, ni del vagó. En realitat la intenció només era de personalitzar el vagó LGB i fer-lo diferent. Per tant la cabina és diferent, el volant és a un indret diferent i de mides que no tenen res a veure, la porta “s’obre” cap a l’altre costat, i les escales no són les que li corresponen. En realitat les escales són copiades de les de l’altre vagó de LGB amb cabina alta que tinc, però adaptant-les a la mida d’aquesta plataforma, que és un pel més estreta.

En realitat penso que si vols fer un vagó o una cabina determinada, fidelment, no pots partir de material existent al comerç i adaptar-lo, perquè sempre serà un bunyol. Sóc del parer de que quan es vol fer una bona reproducció, s’ha de començar de zero.

Per això en aquest cas només volia que s’hi assemblés.

I tot això només ve perquè de la cabina només en vaig poder comprar la carcassa, sense sostre, ni parets... i és clar, s’havia de completar. I ho he fet a la meva manera. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:10 am

D'acord, em sembla lo més correcte. Si es vol reproduir un model val més fer-ho des de zero. Però sí que és cert que podem usar com inspiració coses que ens agradin per personalitzar i modificar models comercials.
Ja hem dit mil cops que és de lo millor que es pot fer, és agraït, ja tens una bona base de treball i així no veiem el mateix material circulant per tot arreu.

Ara a veure com el pintes.....també li faràs una embrutadeta???
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:18 am

Em penso que el pintaré amb el color marró xocolata de Catalans, sempre envellit i rovellat, que és tal com jo vaig conèixer els vagons de mercaderies de carrilet.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:31 am

Quedo bocabadat de la premsa per a fer graons!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:02 pm

Gràcies, Josep Mª.

Com que les escales havien quedat guerxes i no m'agradaven, hi he hagut de buscar una solució. I la solució ha sigut fer una estructura nova:

Dibuix després de càlculs més afinats, directament sobre una planxa de poliestirè de 2 mm.

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 F10

Retall de les noves peces compactes, mentre que abans n'havia fet varies a encolar.

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 F_110

Nova estructura que ja es presenta molt més estable i sòlida

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 F_210

Els graons hi han entrat molt be

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 F_310

Ara si !   Very Happy

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 F_411
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:03 pm

Bé, bé..!
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:05 pm

Es veu molt ferrenya. Ja tinc ganes de veure com queda pintat, aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:07 pm

el terrat de margarit escrigué:
Ja tinc ganes de veure'l pintat reverent

Sisu escrigué:

Jo també, però n'hi ha per dies: ja heu vist que estic modificant diversos vagons, i fins que no estiguin llestos tots no entraran a la nau de pintura.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:21 pm

Olot escrigué:

Sisu escrigué:

Jo també, però n'hi ha per dies: ja heu vist que estic modificant diversos vagons, i fins que no estiguin llestos tots no entraran a la nau de pintura.

Ostres, uns altres tallers que treballen en sèrie...... neu
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2018 10:39 pm

Sisu escrigué:
Olot escrigué:

Sisu escrigué:

Ostres, uns altres tallers que treballen en sèrie...... neu

si i també tenen bones mans i enginy!!!! felicitats!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 7:29 am

Finalment he ajustat el sostre, tapant també els forats que hi havia al sostre per a la ventilació (no es veuen a la foto ja que queden a sobre del sostre), que jo anul·laré.

Tot sembla quadrar força be, només queden alguns detalls. Per cert, també hi ha un petit canvi que només podran veure els molt observadors:

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 G10

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 G_110
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 7:58 am

Tren applaud applaud applaud applaud Mantindràs el color blanc?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:25 am

TramBlau escrigué:
... Mantindràs el color blanc?

Pere

Noooooo! Color blanc = color de nevera !!

Sisu escrigué:
...

Olot escrigué:
Em penso que el pintaré amb el color marró xocolata de Catalans, sempre envellit i rovellat, que és tal com jo vaig conèixer els vagons de mercaderies de carrilet.
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:33 am

[quote="Olot"]Finalment he ajustat el sostre, tapant també els forats que hi havia al sostre per a la ventilació (no es veuen a la foto ja que queden a sobre del sostre), que jo anul·laré.

Tot sembla quadrar força be, només queden alguns detalls. Per cert, també hi ha un petit canvi que només podran veure els molt observadors:

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 G10

La porta ara ajusta abaix,oi?
Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 F_41110
hein80

Editat per darrera vegada per el terrat de margarit el Dt Maig 08, 2018 8:35 am, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:33 am

Diria que he vist el canvi. Vaig pensar que tenia raó de ser per evacuar l'aigua de la garita en cas de pluja......
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:36 am

No es per que se li glaçaven els peus al operari... riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:41 am

Olot escrigué:
TramBlau escrigué:
Pere
Sisu escrigué:
...
Olot escrigué:
No em vaig fixar, però xocolata sol o amb fruits secs riuuuu riuuuu riuuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:44 am

TramBlau escrigué:
Olot escrigué:
TramBlau escrigué:
Pere
Sisu escrigué:
...
Olot escrigué:
No em vaig fixar, però xocolata sol o amb fruits secs riuuuu riuuuu riuuuu

Pere
riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 8:56 am

No és la porta.

Les portes encara no estan encolades (primer he de pintar l’interior). Degut a això de vegades les poso correctament i de vegades no.

però hi ha un altre detall que només veuran els més observadors.
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 9:07 am

pale por scratch study pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 9:51 am

A mi ja no em queden ulls per seguir buscant...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 9:58 am

Com no sigui que la porta s'obre cap a l'esquerra en comptes de a la dreta com és en l'original, cosa que podria afectar la barana

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitimeDt Maig 08, 2018 10:09 am

Mitjans escrigué:
A mi ja no em queden ulls per seguir buscant...
+1 nose
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)   Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens) - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Personalització vagó 4032 de LGB (vagó tancat amb plataforma de guarda-frens)
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 5Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent