NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Normes escrites i no escrites del circuit MOMI | |
|
+7alejandro sasplugas MALLET73 TramBlau Mitjans ignasibaga Sisu Olot 11 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dv Abr 13, 2018 8:04 pm | |
| NOTA DE L’ADMINISTRADOR: aquest fil deriva del fil dels mòduls en corba, en el que s’ha començat a parlar del tema de les normes escrites i no escrites, tema que mereix un fil propi. Per aquest motiu l’he separat en aquest nou fil. - Sisu escrigué:
- ...
Suposo que no hi ha cap norma escrita al respecte de quin material pot o hauria de circular, però sembla lògic que tant material tractor com arrastrat ha de ser de dimensions proporcionals al tipus de ferrocarril, en aquest cas, crec que la filosofia del Momi és més de línies secundàries que no pas de gran trens. Així i tot has demostrat que quasi tot hi pot circular, segurament exceptuant peces excepcionals com l'ABJ i similars. La norma no està escrita, però s'ha dit de viva veu (i potser aviat l'escriurem): -el material a circular és de carrilet, vagons curts de dos eixos, o de bogis no massa llargs, -tots els vagons han de dur doble enganxall -l'allargada màxima del tren és de 6 vagons de dos eixos. Cada vagó de bogis es compta com dos de dos eixos. -material comercial o artesanal amb motoritzacions comercials tipus LGB, Piko, o qualsevol altra marca -material que hagi estat provat prèviament, per a evitar convertir el MOMI en un circuit de proves (quan hi ha públic hem de donar un espectacle en que els trens funcionin de forma regular i correcta) -òbviament el material artesanal de mides grans no podrà circular per qüestions de gàlib, i ha de ser capaç de circular per R1 (per exemple, no se m'acudirà de portar el Ferrostaal, i encara menys el ABH quan el tingui fet) També hi ha normes que no són del material: -Qui porti material s'ha de responsabilitzar de la seva circulació durant tot el temps que circuli. -Sempre hi ha d'haver com a mínim una persona dedicada amb els cinc sentits a controlar/dirigir les circulacions (però millor que siguin varies, especialment ara que el MOMI està prenent proporcions considerables i a demés en corba!). Si aquesta persona s'absenta ha de buscar un substitut. Aquestes normes simples i fàcils són les que han sorgit amb l'experiència de les expos fetes fins ara.
Editat per darrera vegada per Olot el Dg Abr 15, 2018 5:00 am, editat 1 cop en total | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dv Abr 13, 2018 9:49 pm | |
| Doncs vaig a posar doble enganxall a alguna cosa que volia dur..... | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Ds Abr 14, 2018 10:03 am | |
| Acabo de descobrir aquest fil, perdoneu. Un treball excel·lent, Amadeu. - Olot escrigué:
- La norma no està escrita, però s'ha dit de viva veu (i potser aviat l'escriurem):
-el material a circular és de carrilet, vagons curts de dos eixos, o de bogis no massa llargs,
-tots els vagons han de dur doble enganxall
-l'allargada màxima del tren és de 6 vagons de dos eixos. Cada vagó de bogis es compta com dos de dos eixos.
-material comercial o artesanal amb motoritzacions comercials tipus LGB, Piko, o qualsevol altra marca
-material que hagi estat provat prèviament, per a evitar convertir el MOMI en un circuit de proves (quan hi ha públic hem de donar un espectacle en que els trens funcionin de forma regular i correcta)
-òbviament el material artesanal de mides grans no podrà circular per qüestions de gàlib, i ha de ser capaç de circular per R1 (per exemple, no se m'acudirà de portar el Ferrostaal, i encara menys el ABH quan el tingui fet)
També hi ha normes que no són del material:
-Qui porti material s'ha de responsabilitzar de la seva circulació durant tot el temps que circuli.
-Sempre hi ha d'haver com a mínim una persona dedicada amb els cinc sentits a controlar/dirigir les circulacions (però millor que siguin varies, especialment ara que el MOMI està prenent proporcions considerables i a demés en corba!). Si aquesta persona s'absenta ha de buscar un substitut.
Aquestes normes simples i fàcils són les que han sorgit amb l'experiència de les expos fetes fins ara. D'aquestes normes no escrites se'n ha parlat bastantes vegades i ens hem de conscienciar en que pels mòduls del MOMI hi ha de circular material petit de via estreta i jo entre ells, per aquest motiu faig fer els circuit en R3 per poder fer circular el material no apte al MOMI i fer les proves que calguin Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Ds Abr 14, 2018 7:44 pm | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dg Abr 15, 2018 3:29 am | |
| | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dg Abr 15, 2018 4:08 am | |
| Aviat les normes 'MOMI' ja estaran normalitats i homologades Per portar tants mòduls caldrà anar pensant en posar-li una vaca als cotxes, i caldrà fer-les a mida Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dg Abr 15, 2018 5:02 am | |
| Pobreta aquesta vaca: està clar que tenia fred i li agrada l’escalfor del motor. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Abr 16, 2018 12:33 am | |
| Molt bé Amadeu hem sembla totalment correcta....
gràcies
mallet73 | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Abr 16, 2018 2:10 am | |
| - Olot escrigué:
- NOTA DE L’ADMINISTRADOR: aquest fil deriva del fil dels mòduls en corba, en el que s’ha començat a parlar del tema de les normes escrites i no escrites, tema que mereix un fil propi. Per aquest motiu l’he separat en aquest nou fil.
- Sisu escrigué:
- ...
Suposo que no hi ha cap norma escrita al respecte de quin material pot o hauria de circular, però sembla lògic que tant material tractor com arrastrat ha de ser de dimensions proporcionals al tipus de ferrocarril, en aquest cas, crec que la filosofia del Momi és més de línies secundàries que no pas de gran trens. Així i tot has demostrat que quasi tot hi pot circular, segurament exceptuant peces excepcionals com l'ABJ i similars. La norma no està escrita, però s'ha dit de viva veu (i potser aviat l'escriurem):
-el material a circular és de carrilet, vagons curts de dos eixos, o de bogis no massa llargs,
-tots els vagons han de dur doble enganxall
-l'allargada màxima del tren és de 6 vagons de dos eixos. Cada vagó de bogis es compta com dos de dos eixos.
-material comercial o artesanal amb motoritzacions comercials tipus LGB, Piko, o qualsevol altra marca
-material que hagi estat provat prèviament, per a evitar convertir el MOMI en un circuit de proves (quan hi ha públic hem de donar un espectacle en que els trens funcionin de forma regular i correcta)
-òbviament el material artesanal de mides grans no podrà circular per qüestions de gàlib, i ha de ser capaç de circular per R1 (per exemple, no se m'acudirà de portar el Ferrostaal, i encara menys el ABH quan el tingui fet)
També hi ha normes que no són del material:
-Qui porti material s'ha de responsabilitzar de la seva circulació durant tot el temps que circuli.
-Sempre hi ha d'haver com a mínim una persona dedicada amb els cinc sentits a controlar/dirigir les circulacions (però millor que siguin varies, especialment ara que el MOMI està prenent proporcions considerables i a demés en corba!). Si aquesta persona s'absenta ha de buscar un substitut.
Aquestes normes simples i fàcils són les que han sorgit amb l'experiència de les expos fetes fins ara. EL meu ferrostal si gira en R1 i va funcionar a Bagà sense problemes...els ABH o ABJ no i menys el VT....tampoc el Man de Feve salutacions mallet73 | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Abr 16, 2018 4:35 am | |
| Mentre el material passi sense problemes, no té per què no circular, sempre que compleixi les normes.
Qui tingui dubtes, pot venir a les jornades tècniques a fer proves, així es veu si el material és apte o no. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Maig 02, 2018 9:32 am | |
| En el foro del AFB, (Agrupament ferroviari de Barcelona), em demanen si poden veure les normes del circuit MOMI, veieu algun inconvenient perquè se les posi.
Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Maig 02, 2018 9:36 am | |
| Clar que no ! Només faltaria. Donal's hi naturalment. Aquest és el fil a on es reflecteixen les normes, que per cert, caldria fer en un format més presentable i més pràctic: https://trenscat.forosactivos.net/t1435-normes-momiPer cert, pots donar directament el fil, i així les veuen a TRENS.CAT. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Maig 02, 2018 9:45 am | |
| M'ho prendré amb una mica de calma i a veure si en el transcurs d'aquesta setmana els poso bastant informació
Pere | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 1:40 am | |
| Hola nois !!
Com ja va dir en Pere que calia portar xinxetes...va anar d'allò més bé..el que podriem tenir cadascu dels membres de momi, es una mini caixa d'eines amb algun tornavis, alicates....cargols de subjecció M6, eclises, algun cable de més de conexió (bananes vermelles i negres)... També tenir més faldó negre ignific ens va ajudar a tapar els forats dels ponts...
Però en general tot molt bé i correcte...sempre endavant i millorant.
salutacions
mallet73 | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 2:04 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- ... el que podriem tenir cadascu dels membres de momi, es una mini caixa d'eines amb algun tornavis, alicates....cargols de subjecció M6, eclises, algun cable de més de conexió (bananes vermelles i negres)...
Unes pinces, un pot de cola cianocrilat, sargents, algun allargo, un martell per a posar bé les eclises amb un tornavís, cinta mètrica llarga (el que en tingui), i no està mai de més portar també un cúter, cinta adhesiva, cinta aïllant, alguna regleta i cable... jo també acostumo a portar-hi una goma de netejar la via. En fi, tot el que veieu que us pot fer falta un moment donat o que pot ser útil. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 3:21 am | |
| - Olot escrigué:
- MALLET73 escrigué:
- ... el que podriem tenir cadascu dels membres de momi, es una mini caixa d'eines amb algun tornavis, alicates....cargols de subjecció M6, eclises, algun cable de més de conexió (bananes vermelles i negres)...
Unes pinces, un pot de cola cianocrilat, sargents, algun allargo, un martell per a posar bé les eclises amb un tornavís, cinta mètrica llarga (el que en tingui), i no està mai de més portar també un cúter, cinta adhesiva, cinta aïllant, alguna regleta i cable... jo també acostumo a portar-hi una goma de netejar la via.
En fi, tot el que veieu que us pot fer falta un moment donat o que pot ser útil. +1Jo com sempre duc el cúter i tornavís a sobre ja ho dono per fet..la cinta metrica, la goma de netejar, el cable, sargents... ja el duc sempre...però de vegades faig curt... salutacions mallet73 | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 3:24 am | |
| I alguns enganxalls , perque sempre en pete algun , no ???
Alexandre | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| | | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 4:55 am | |
| Així cada membre ha de tenir la seua caixa d'eines?. No és mala ideia | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 5:08 am | |
| Sempre va bé tenir les quatre coses bàsiques | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 6:42 am | |
| Ja m'he fet amb una caixa d'eines petita on posaré tot el necessari +/-, tiretes incloses possi s'hi ha pessigadas
Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 8:18 am | |
| - Sisu escrigué:
- Així cada membre ha de tenir la seua caixa d'eines?. No és mala ideia
La idea és aquesta si. Hi ha unes eines bàsiques que es necessiten sovint. Seria recomanable que cadascú porti les seves, sinó cada cop que es necessita, per exemple un simple tornavís, s’ha d’anar darrera de veure qui en porta un i qui pot fer el favor de deixar-ne un... cadascú les que creu que pot necessitar. | |
| | | Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 9:26 pm | |
| Al començament d'aquest fil Olot hi presenta un grapat de normes que ens son molt útils. Una, la referida a la logitud de les composicions, és insuficient, car la longitud dels cotxes i vagons del mateix nombre d'eixos, es molt variable. La longitud dels vagons de dos eixos varia entre 22.5 cm. dels "Fantasy" als 45 del furgó RhB (34553); els de quatre eixos entre 30 cm. i 68 (cotxes panoràmis dels RhB). Aixó vol dir, que d'acord amb el nombre de vagons, podem tenir una composició de vagons de quatre eixos de 90 cm. (30 x 3)+ locomotora, i una de dos eixos de 240 cm. + locomotora.
Millor deixem de contar vagons -o eixos- i fem servir la cinta mètrica, i possem-nos d'acord en la longitud màxima de les composicions, que vindrà donda per la longitud de le vies d'estacionament; 2 m. fora una bona mida.
Si bé, col·loquialment- el temps el mesurem en instants, moments, estones,... -que son mesures subjectives-, per als nostres trens, circulant pel MOMI, millor fem servir la cinta mètrica.
Com a anècdota, si contessim pel nombre d'eixos, recordeu el vagóns de platforma baixa (40580); tenen 8 eixos! i amiden el mateix que un cotxe panoràmic dels RhB: 68 cm. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 9:44 pm | |
| A veure, és ben cert el que dius, però es tracta de donar una indicació que en la majoria dels casos es compleix. Només cal utilitzar el sentit comú per a fer les composicions.
De fet, com que no hi ha cap estació on es puguin avançar els trens, aquest problema és simplement un tema estètic.
En el moment en què calgués avançar un tren o maniobrar amb la màquina, ja seria més crític. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dj Maig 03, 2018 10:40 pm | |
| Francesc, gràcies per considerar útils les meves recomanacions. En suggerir un límit pel trens m’he basat precisament en el mateix raonament que ha fet en Mitjans. De moment no són ni les maniobres ni les andanes les que limiten els nostres trens, sinó el problemes de circulació, és a dir descarrilaments, desenganxaments accidentals, etc. La problemàtica que pugui derivar d’una composició no ve donada per la seva allargada en centímetres sinó per el seu nombre de vagons. Per això he parlat d’un límit en nombre de vagons, perquè siguin de la mida que siguin, tindran sempre el mateix nombre d’eixos i d’enganxalls, i per tant potencialment la mateixa problemàtica. Això a part de que el seu càlcul mental és molt més senzill a l’hora d’imaginar una composició que pugui circular, que no pas si tenim un límit d’allargada en centímetres. Per altra banda determinat material llarg com una composició de vagons panoràmics del Bernina, només circularan en rares ocasions, i una composició d’eixos de RhB, no em sembla pas el tipus material indicat per a circular per el MOMI. Si que el dia que tinguem una estació a on fer avançaments o creuaments estarem condicionats per una mida concreta a donar en centímetres: la distancia entre agulles. Mentrestant encara podem anar amb aquesta mesura, que no per no ser del sistema mètric decimal és inconcreta com uns moments i unes estones (com les tan agradables que passem de vegades en el circuit) , quin equivalent en el nostre cas potser seria dir que els trens “no han de ser ni llargs ni llarguíssims, sinó mes aviat curtets”. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI | |
| |
| | | | Normes escrites i no escrites del circuit MOMI | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |