NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Normes escrites i no escrites del circuit MOMI | |
|
+7alejandro sasplugas MALLET73 TramBlau Mitjans ignasibaga Sisu Olot 11 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dv Maig 11, 2018 3:57 am | |
| | |
| | | Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 8:06 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 9:02 am | |
| Francesc, material llarg tipus retics O americà estan exclosos de circular pel MOMI. | |
| | | Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 11:15 pm | |
| Considerant que el circuit modular del MOMI-Català és una maqueta d'un tren local de via mètrica..., un Glacier Express no hi cap -resultaria una composició de gairebé 5 m. en versió curta- per molta via mètrica que tingui la xarxa dels RhB. No tenim al circuit una via d'estacionament tan llarga! Estem condicionats per la llargada de les vies d'estacionament; l'actual norma dels 2.10 m. és suficient.
La temàtica de les composicions ha de ser lliure. L'exclusió del material dels RhB o americà és un problema de la longitud de la composició o del "tema"? en el segon cas fora una discriminació. I de ser així, sols podrien circular composicions que dictin els que fan les nomes -normes que ningú ha votat- i la resta de membres estarien sotmesos al seu caprici o arbitrarietat. Si acceptem determinades restriccions..., anirem malament! Veiem circular composicions "reals"? la majoria son bastan pupurri. Gran part del material que veiem circular és free lance. Màquines, cotxes i vagons fruit de la fantasia dels seus constructors..., no tenen dret a circular? Els nostres vagons TrensCat..., tenen dret a circular? Siguem pragmàtics!
Si una composició, sigui del que sigui, no arriba als 2,10 m. ha de poder circular.
| |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 11:18 pm | |
| Em sembla correcte aquest raonament.
| |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 11:29 pm | |
| - Francesc escrigué:
- Tornem-hi amb els tres vagons de llargada. Jo podria us portar una composició de RhB de locomotora i tres cotxes, que sols amida 223 cm. o un trenet d'obres de 57 cm. Hem de fixar la longitud màxima de la composició i prou!!! ...
Tens raó. No és especific en quan a una longitud concreta. Si es vol una mida màxima concreta el més lògic seria el que tu dius, Francesc. Això es donarà sobre tot quan tinguem una estació funcional amb una distància concreta entre agulles. Llavors els trens hauran d'estar limitats a una mesura concreta. Mentrestant, l'objectiu bàsicament només és d'evitar que algun ximple (com podria ser jo mateix ) no faci un tren, per exemple, amb una Alsthom i 50 potasseros al darrera. Per això només cal limitar les formacions dels trens en alguna cosa coherent per el nostre circuit. Encara que no es doni una mida exacta, les composicions queden limitades a una formació concreta, independentment de la seva allargada. De fet l'allargada dels trens en centímetres ens és igual precisament perquè no tenim (encara) aquella distància entre agulles funcional que ens limiti. Això, és clar, en el benentès de que es respecti la tipologia dels vagons que poden circular per el MOMI: És cert: varia molt l'allargada d'una composició amb el mateix nombre de vagons, segons la seva tipologia dels vagons. Però ja he mencionat que ara per ara no ens importa la mida del tren si guarda la proporció correcta especificada. Mentre no tinguem una allargada màxima entre agulles que ens obligui a posar una mida màxima al tren, sóc més aviat del parer de mantenir aquest concepte com a limitació. El considero més pràctic que no pas mesurar tots els trens amb una mida treta de sota la màniga i trobar que un tren que guarda una proporció i una lògica se li hagi de capar el furgó de cua perquè és tres centímetres i mig més llarg del compte! Ara que això només és el meu parer, i si tothom considera que hem de tenir una mida límit, no costa res posar-la democràticament a la norma. Després de tot, com que tot just n'estem aprenent, amb el temps la pràctica ens farà fer la norma millor. De fet, aquest tema haurà de canviar si o si el dia que en Pere posi en marxa el seu “circuit classificador”, perquè llavors si, hi haurà una mida màxima per qualsevol tipus de tren. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 11:35 pm | |
| Ara veig que els dos hem escrit al mateix temps. La decisió de la tipologia dels trens que circulen no pretenen ser ni arbitraries ni discriminar a ningú, només raonades per el tipus de circuit que tenim i la capacitat del gàlib que donen les corbes de R1 admeses, i estan fetes segons la filosofia MOMI de França a la que ens varem adherir al seu moment. No veig aquesta arbitrarietat. Normalment quan hi ha un grup modular que ja té unes normes, tots els que venen després, que jo sàpiga, les accepten sense plantejar que ningú les ha votat. Ara be, si voleu podem ser els primers en votar les nostres normes i fer-les entre tots, tot i que veig que a mida que en vinguin de nous anirem fent nous canvis. En aquest cas jo estaria disposat a cedir el meu rol de responsable tècnic a una altra persona que hi estigui més disposada a acceptar tants de canvis. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dt Feb 05, 2019 11:56 pm | |
| - Francesc escrigué:
- ... La temàtica de les composicions ha de ser lliure. L'exclusió del material dels RhB o americà és un problema de la longitud de la composició o del "tema"? en el segon cas fora una discriminació. I de ser així, sols podrien circular composicions que dictin els que fan les nomes -normes que ningú ha votat- i la resta de membres estarien sotmesos al seu caprici o arbitrarietat. Si acceptem determinades restriccions..., anirem malament! Veiem circular composicions "reals"? la majoria son bastan pupurri. Gran part del material que veiem circular és free lance. Màquines, cotxes i vagons fruit de la fantasia dels seus constructors..., no tenen dret a circular? Els nostres vagons TrensCat..., tenen dret a circular? Siguem pragmàtics!
Si una composició, sigui del que sigui, no arriba als 2,10 m. ha de poder circular. Un aclariment més: responent a la teva pregunta, òbviament excloure el material americà i llarg de Rhb és per raons de mida, no pas de temàtica. Això és de calaix. No sé com ho poses en dubte. Cap exclusió discriminatòria. La prova: tu mateix dius que veiem circular composicions put-purri, free-lance i material artesà de tota mena. La temàtica, per tant, és lliure tal com tu reclames. I no entenc la pregunta que fas sobre si els vagons TRENS.CAT tenen dret a circular. Dóna l'impressió de fer una barreja de temes per a justificar que veus una arbitrarietat o caprici inexistents en la redacció (que no dictat) de les normes. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Feb 06, 2019 12:09 am | |
| Si fem servir el criteri que ham fet servir fins ara, no hi ha d'haver cap problema.
No hem tingut cap problema últimament, tenint en compte els gàlibs i una mica de sentit comú.
En quant al tipus de material, tampoc recordo que hi hagi hagut problema. Cadascú ha de valorar si el material "quadra" o no amb l'estil propi que està agafant el Momi. | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Feb 06, 2019 2:56 am | |
| per no avorrir-se en interminables discussions sobre aquest fòrum per a la traducció a l'atzar, suggereixo que cada participant porti el material de la seva elecció i discutirem en persona a Molins l'oportunitat de circulacions de convoy per presentar-los al públic .
tothom podia veure en diferents exposicions els trens "TGV" o "AVE" i la unitat elèctrica sense catenària a velocitats alucinants! els seguidors de l'escala "N" condueixen convòlies improbables durant un temps clarament definit avisant el públic (per a propòsits "pedagògics").
No som intransigents aficionats al punt de circulació de convòlies acompanyats de "fulls de carretera". També hi ha circulacions amb targetes individuals per a cada cotxe de transport i cotxes de passatgers.
aneu a Molins davant d'un got d'aigua (o una altra beguda)!!!!
pour ne pas s'ennuyer dans des discussions sans fin sur ce forum à la traduction alléatoire, je suggère que chaque participant apporte le matériel de son choix et nous discuterons de vive voix à Molins de l'opportunuité des circulations des convois à présenter au public .
chacun à pu voir dans différentes expositions des rames "TGV" ou "AVE" et des motrices électriques circuler sans caténaire à des vitesses allucinantes!! des adeptes de l'échelle "N" font rouler lors de temps bien défini des convois improbables en avertissant le public (dans un but "pédagogique").
nous ne sommes pas des amateurs intransigeants au point de faire circuler les convois accompagnés de "feuilles de route". il existe aussi des circulations avec des fiches individuelles pour chaque wagons marchandises et voitures voyageurs !!!
rendez-vous à Molins devant un verre d'eau (ou autre breuvage) !!!!
| |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Feb 06, 2019 3:01 am | |
| Quan vaig decidir fer un modul, la meva primera intenció era per tindre exposada (i circulant, il.lus de mi ) una llampant locomotora de vapor americana amb la seva corresponent composició. Fins i tot per aquest motiu vaig batejar els meus moduls com la St. Louis & M. Railway Co. pero quan vaig veure que no era "politicament correcte" dins de l'esperit del MOMI, no vaig tindre cap problema en descartar la meva idea inicial, i fins i tot ja no he posat mai més el lletrero. Entenc que la longitud de las composicions i el radi de circulació siguin limitacions logiques, pero tambe os haig de dir que m'agradaría poder fer circular una petita diesel americana, amb alguns vagons de dos eixos ... sense tindre que sentir-me un traïdor PD: ben dit, Daniel !!! cervessa, si us plau | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Feb 06, 2019 5:23 am | |
| Lluis, pots portar el material que vulguis. Sempre que em refereixo a "material amercà" com a exclòs, em refereixo al material de grans proporcions, igual com en el cas de rètics. Potser he pecat de no precisar-ho correctament. Si portes una "petita diesel americana, amb alguns vagons de dos eixos" no ets cap traïdor, com és natural. Potser el problema és que no m'expresso be, o m'expresso potser d'una forma que pot semblar autoritària... En fi, la idea d'en Daniel em sembla molt be. I per a mi aigua, si us plau. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: provisional Dc Feb 06, 2019 5:24 am | |
| Deixeu-me posar cullerada des del punt que no em pertoca.
Jo he gaudit fins al punt inimaginable de la vostra amabilitat de poder fer circular trens i material fent proves de circulació en condicions que no puc fer a casa. La meva premissa era que el material que jo construïa tenia que poder circular per R1 per ser compatible amb el MOMI, la primera va ser la Mallet dels Playmobil que va circular a la perfecció, la segona va ser la Garratt dels Catalans que mecànicament va funcionar bé però no tant quan a gàlib, però tot té un límit i veus que potser ja no és tant adequat per les condicions del circuit.
Totes les maquetes, siguin quines siguin, tenen els seus límits en les circulacions que s'hi poden fer, si son les nostres particulars les normes i els límits els posem nosaltres i s'ha acabat, si la maqueta és d'una associació les normes les posen els seus socis.
El MOMI no és una excepció i té les seves condicions, de radi, de llargada de les circulacions i els gàlibs d'aquestes. Totes elles s'han de respectar pel bon funcionament de la maqueta que es pugui muntar en el seu moment. Vull dir, si és diu que el radi de circulació ha de ser R1 no podem pensar en posar en circulació una màquina de tres o quatre eixos que exigeix un R3, si a la maqueta hi ha capacitat per trens de 210cm de llargada no podem pretendre voler posar trens més llargs que col·lapsaran la circulació, així com també és molt important el respecte al gàlib, per respecte al constructors dels mòduls, si volem fer circular material que no respecti el gàlib es pot fer malbé algun element decoratiu de algun mòdul fent una mala-passada a qui l'ha fet, i això per a mi és una falta de respecte vers a ell.
Jo tinc privat el alcohol. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dc Feb 06, 2019 5:52 am | |
| Gràcies per les bones intencions en les vostres aportacions.
He re-ubicat el tema en el fil que ja teniem obert, de discussió sobre les normes ja que és més adient continuar discutint aquest tema aquí que no pas en el fil de Molins 2019. | |
| | | Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dg Feb 10, 2019 11:39 pm | |
| A la fi d'organitzar-nos més bé suggereixo que en muntar els mòduls el propietari aporti els elements de connexió -eclises i cables- sols per la dreta, així ho tindrem més fàcil en desmuntar-los. Hem però, de fixar on és la dreta, si veient el mòdul des d'el cató "públic" o "tècnic"; jo proposo el "tècnic" car és per on fem les connexions elèctriques.
Editat per darrera vegada per Francesc el Dl Feb 11, 2019 12:21 pm, editat 1 cop en total | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 1:51 am | |
| Si puc fer una suggerència jo també, els cables es poden marcar amb una simple cinta aïllant. Jo vaig posar color blau per els meus cables curts, i verd per els meus llargs per els mòduls en corba. Això em permet de reconèixer els meus a primer cop d'ull. Es va donar la coincidència de que en Lluis també en va marcar de seus amb cinta aïllant blava. Però ell el va marcar just a la meitat del cable, mentre que jo els vaig marcar per cada punta. Així dons, ni utilitzant el mateix color ens varem confondre. En tot cas, caldria que els que preferim marcar-los triem diferents colors. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 1:52 am | |
| En quant als faldons algú (no recordo qui va ser) em va suggerir que els marqués, i potser li prendré la idea. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 4:16 am | |
| - Francesc escrigué:
- A la fi d'organitzar-nos més bé suggereixo que en muntar els mòduls el propietari aporti els elements de connexió -eclises i cables- sols per la dreta, així ho tindrem més fàcil en desmuntar-los. Hem però, de fixar on és la dreta, si veient el mòdul des d'el cató "públic" o "tècnic"; jo proposo el "tècnic" car és per on fem les connexions elèctriqes.
Buff! no se que dir-te...!! ho rumiaré..li preguntaré al pare del Momi (Daniel) que li sembla?. gràcies per l'aportació - Olot escrigué:
- Si puc fer una suggerència jo també, els cables es poden marcar amb una simple cinta aïllant. Jo vaig posar color blau per els meus cables curts, i verd per els meus llargs per els mòduls en corba. Això em permet de reconèixer els meus a primer cop d'ull.
Es va donar la coincidència de que en Lluis també en va marcar de seus amb cinta aïllant blava. Però ell el va marcar just a la meitat del cable, mentre que jo els vaig marcar per cada punta. Així dons, ni utilitzant el mateix color ens varem confondre.
En tot cas, caldria que els que preferim marcar-los triem diferents colors. jo li tinc fet un nus en el centre del cable... suposo que cadascu ha de tenir marcat el seu material tot i que no li veig més importancia que un descuit al hora de recollir..i a la propera trobada tornarà a apareixer i retornat al seu titular.. - Olot escrigué:
- En quant als faldons algú (no recordo qui va ser) em va suggerir que els marqués, i potser li prendré la idea.
si pot ser bona la idea...també es tenir-ho present al hora de recollir i si tenim ajudants avisar-los de qui i que es de cadascu!! bé, seguirem treballant per arreglar aquests petits problemilles... salutacions mallet73 | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 7:10 am | |
| Jo res mes tinc el meu material, i ja muntat al soterrani de casa, per Martotren seria bo marcar el material, que tampoc és molt, els cargols i eclixas les marcaré amb el color taronja, perquè tinc un pot de pintura de color taronja i no sé on utilitzar-lo i se m'està assecant, i als cables els posaré una etiqueta, és en el material a on podem tenir errors, seria bo que tots féssim el mateix
Pere | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 7:56 am | |
| És bo que tothom tingui els seu material marcat per poder identificar cada cosa de qui és, a més també serveix per quan apareix qualsevol cosa que ha quedat en un reco despistat es pot saber de qui és.
En el muntatge de Bagà portava totes les vies marcades, així no em va preocupar que aquestes es podessin muntar allà on fessin falta que al final de la trobada tornarien al seu lloc.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 8:00 am | |
| També tinc el nom i telèfon escrit en bona part de les caixes que porto amb cables, eines, etc, precisament per si mai me’n oblido alguna. El material rodant també el porto identificat. No hi ha com ser previsor! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 9:31 am | |
| - TramBlau escrigué:
- Jo res mes tinc el meu material, i ja muntat al soterrani de casa, per Martotren seria bo marcar el material, que tampoc és molt, els cargols i eclixas les marcaré amb el color taronja, perquè tinc un pot de pintura de color taronja i no sé on utilitzar-lo i se m'està assecant, i als cables els posaré una etiqueta, és en el material a on podem tenir errors, seria bo que tots féssim el mateix
Pere Pere, opino que no cal marcar els cargols. Òbviament, que cadascú faci el que vulgui, però per a mi no és necessari arribar fins a aquest punt. Primer, perquè vaig notar que cada un de nosaltres ha pres un tipus de cargol diferent: jo tinc cap ovalat, en Francesc te caps d'allen, d'altres he vist que tenen cap per a cargol d'estrella. I per si malauradament desapareix algun cargol, perquè sempre és fàcil que es perdi, només cal preveure de portar-ne tres o quatre de més. Els cargols no valen res. El mateix passa amb les eclises, que m'ha semblat que tots les portem diferents. I una nota divertida: vaig ser el primer en treure els cables per a guardar-los, mentre un tren encara corria. Dons no va passar res i el tren va continuar corrent! | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 9:53 am | |
| Em serveix d'excusa pintar els cargols i eclises per no llençar la pintura, així la utilitzo en alguna cosa on no es notarà que ja està en molt mal estat Pere | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 10:16 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI Dl Feb 11, 2019 10:21 am | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Normes escrites i no escrites del circuit MOMI | |
| |
| | | | Normes escrites i no escrites del circuit MOMI | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |