NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| St. Louis & M. Railway Co. | |
|
+10josepmaria Sisu ODAKIM el terrat de margarit ostman Olot TramBlau Mitjans MALLET73 lluis7 14 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: St. Louis & M. Railway Co. Dt Abr 18, 2017 5:43 am | |
| Hola amics, Per clamor popular i desprès dels milers de sol·licituds rebudes , inicio aquest nou fil, on poder mostrar el pas a pas de la construcció dels meus moduls MOMI. La St. Louis & M. Railway Co. es, obviament, una companyia fictícia, de la que intentaré recrear una especie de taller ferroviari. A veiam si me'n surto Rep el nom del seu propietari i també (amb un discret però mes que merescut homenatge) a la seva dona, na Mercè ... que encara no sé com es que l'aguanta Curiosament, tot va començar just ara fa ... 5 anys !!! (cuyons com pasa el temps ) Al març del 2012 va ser quan m'hi vaig posar, amb falera, en el montatge d'un unic modul, després de las converses amb els companys ... i per "culpa" del virus inoculat pel senyor Daniel seguint las instruccions fil per randa i amb un sistema de cavallets, que despres ha estat descartat tenia bastant clar (i limitat per l'espai) el que podía fer aixi que aixo es el que va sortir continuarà ...
Editat per darrera vegada per lluis7 el Dl Maig 01, 2017 6:08 am, editat 1 cop en total | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dt Abr 18, 2017 5:49 am | |
| | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dt Abr 18, 2017 9:21 am | |
| Després va vindre la feina mes entretinguda ... i monotona però mica en mica ... s'ompla la pica i em permetreu que encara no ensenyi el aspecte final d'aquest primer edifici. m'agradaría reservar-ho fins la presentació "oficial" dels moduls practicament, el projecte va quedar aturat aqui ... fins fa uns messos, com bé sabeu la magnifica re-acollida en el forum, el veure com habia crescut el MOMI, las magnifiques novetats tant en circuits interiors com exteriors, i la trovada a Molins, van ser determinants per rependre las tasques i arrancar de nou aquest projecte. i vaig tindre clar que amb un sol modul no n'hi habia prou, aixi que vaig pensar en fer-ne tres. ole tu la meva poca experiencia em deia que no podia complicar-me la vida, aixi que vaig optar per un traçat molt senzill: via principal i de retorn, acces a una especie d'estació on poder tindre exposada una bona composició i las vies d'acces i sortida a la especie de tallers que habia imaginat. i amb aquesta distribució elèctrica i de control som-hi doncs ... el primer va ser recuperar el modul inicial i sustituir las potes pel sistema que en Amadeu em va ensenyar a Molins acopi de materials i inici de las tasques la fusta de la estructura es samba. es un pel mes cara, pero molt lleugera. las potes son llistons sensa pulir ,també molt lleugers. i aquest va ser el sistema que vaig decidir per guardarlas amb el seu propi modul. un cop montadas continuarà ...
Editat per darrera vegada per lluis7 el Dl Maig 01, 2017 6:11 am, editat 1 cop en total | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dc Abr 19, 2017 12:54 am | |
| | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dc Abr 19, 2017 5:37 am | |
| jajaja, gràcies Carles !!! son un parell de detalls de res, pero crec que li donan molt bon aspecte i que trencan la monotonía de las lineas. peró tampoc espereu res espectacular, eh?? | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dc Abr 19, 2017 11:30 am | |
| Doncs no esperar res d'espectacular amb aquests edificis, és difícil...!! | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dj Abr 20, 2017 12:54 am | |
| - lluis7 escrigué:
- jajaja, gràcies Carles !!!
son un parell de detalls de res, pero crec que li donan molt bon aspecte i que trencan la monotonía de las lineas. peró tampoc espereu res espectacular, eh?? de res!! a tu per ensenyar-nos la feina i rependre aquest projecte desprès de problemes, gràcies a la Mercè... et segueixo salutacions mallet73 | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Ds Abr 22, 2017 9:11 am | |
| gràcies Joan i Carles !! sempre teniu paraules amables ... que animan a anar a per feina !! doncs a veiam si el photobucket em deixa pujar las fotos d'avui, que redeu, mira que es lent aquest host jajjaa | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| | | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dg Abr 23, 2017 5:46 am | |
| jum, ja se que en un taller no li corresponen uns grans finestrals, però em permeto la llicencia de fer-los perque es pugui veure algo del interior. crec que pot ser maco plantejament ... ... i execució. dit i fet i quan ja no l'esperava ... ha arrivat el "vidrer" continuarà ... | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dg Abr 23, 2017 5:55 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dg Abr 23, 2017 7:48 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dg Abr 23, 2017 9:26 am | |
| Una de les coses que trobo molt be és el llistó a l'extrem. Aquest llistó tu l'utilitzes per a separar els mòduls quan estan apilats, però encara té una altra funció més: és una barrera de seguretat que evita (o al menys redueix la possibilitat de) que en cas de descarrilament el tren pugui arribar a caure. Això ens falta a tots els altres mòduls.
| |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dl Abr 24, 2017 2:27 am | |
| | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dl Abr 24, 2017 5:44 am | |
| doncs mira, celebro molt si puc aportar alguna ideia per millorar al MOMI ... encara que sigui de retruc es podrien posar una mica mes alts, simulant un petit mur, o fer-los servir de suport per la planxa de metacrilat que comenta en Carles ... tot i que aquest sería un element car ... sobre tot per els que tenen 4 o 5 moduls !!! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dl Abr 24, 2017 6:08 am | |
| Jo posaria una corda electrificada. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dl Abr 24, 2017 6:18 am | |
| de 15 m. Pere | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dc Abr 26, 2017 7:13 pm | |
| per a segons quins nens (... i per quasi tots els pares que els acompanyan i no els hi diuen res), no estaria pas malament una petita descàrrega elèctrica Pere: tu t'has pasao !!! | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dc Abr 26, 2017 7:32 pm | |
| per cert, aquest cap de setmana vull montar las vies i la instal.lació elèctrica, i tinc els seguents dubtes: - a les vies que s'encaran entre moduls els hi he de treure las eclises. peró quan es fa el montatge s'utilitzan, oi? no s'encaran a testa, veritat? - no tinc previst de moment fer soldadures als carrils, per el que (per estalviar, com bon català ) nomes faré una connexió a cada via principal i de retorn de cada modul. cap inconvenient? - i cal aillar els dos rails tant d'entrada com de sortida de la via principal? o amb un ja n'hi ha prou? - els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat? - la meva central es digital, pero entenc que el trafo el puc fer servir igual per alimentar vies i desvios, oi?? buf, paro, paro. després, més dubtes, jajaja jum, em faltarà un 51800, ara que penso. i una 10080 per tindre tot el necesari. els desviaments electrics que em faltaven ja han arrivat, així que tinc feina per endevant aquest cap de setmana. ole ole ole seguiremos informando ... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dc Abr 26, 2017 10:43 pm | |
| Et contesto el que pugui en el teu missatge - lluis7 escrigué:
- per cert, aquest cap de setmana vull montar las vies i la instal.lació elèctrica, i tinc els seguents dubtes:
- a les vies que s'encaran entre moduls els hi he de treure las eclises. peró quan es fa el montatge s'utilitzan, oi? no s'encaran a testa, veritat? En principi, si tot està ben muntat, no haurien de fer falta. Va molt bé llimar una mica l'interior del carril per si hi ha una petita diferència lateral, que les rodes no piqui. Tot i això, en els muntatges que hem fet fins ara, hem vist que és molt pràctic posar eclisses a l'hora de muntar perquè assegura l'alineació dels carrils. Ja posats, més pràctic encara si són cargolades. - lluis7 escrigué:
- - no tinc previst de moment fer soldadures als carrils, per el que (per estalviar, com bon català ) nomes faré una connexió a cada via principal i de retorn de cada modul. cap inconvenient?
No hi veig cap inconvenient perquè estem parlant d'alimentar cada 90cm. Jo ho tinc així i no dóna problemes. Tinguem en compte que a més, cada mòdul està connectat al següent. - lluis7 escrigué:
- - i cal aillar els dos rails tant d'entrada com de sortida de la via principal? o amb un ja n'hi ha prou?
Entenc que et refereixes a aïllar la via principal de les interiors. Cal aïllar els dos carrils per a poder tenir el control de les vies pròpies sense interferir en el control de la via principal. - lluis7 escrigué:
- - els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?
Això crec que ja depèn de cadascú i de la complexitat de la instal·lació. Com que l'alimentació de les agulles segurament serà comú, el mes coherent és fer-ho centralitzat i uns connectors entre mòduls que siguin pràctics de connectar i desconnectar. - lluis7 escrigué:
- la meva central es digital, pero entenc que el trafo el puc fer servir igual per alimentar vies i desvios, oi??
buf, paro, paro. després, més dubtes, jajaja
jum, em faltarà un 51800, ara que penso. i una 10080 per tindre tot el necesari. els desviaments electrics que em faltaven ja han arrivat, així que tinc feina per endevant aquest cap de setmana. ole ole ole
seguiremos informando ... El tema digital no el conec massa, però si has aïllat les teves vies, no hi ha d'haver cap problema a controlar-ho com vulguis. Espero haver ajudat. Si algú té alguna cosa a aportar o corregir, cap problema, per això és el fòrum. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dj Abr 27, 2017 4:07 am | |
| Perfectament contestat. Només això: - Mitjans escrigué:
- ...
- lluis7 escrigué:
- - els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?
Això crec que ja depèn de cadascú i de la complexitat de la instal·lació. Com que l'alimentació de les agulles segurament serà comú, el mes coherent és fer-ho centralitzat i uns connectors entre mòduls que siguin pràctics de connectar i desconnectar. ... Jo crec que que es refereix a si cadascú controla les seves agulles o si hi ha un comandament central per a tot el circuit modular, oi Lluis? | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dj Abr 27, 2017 4:26 am | |
| - Mitjans escrigué:
- lluis7 escrigué:
- - els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?
Això crec que ja depèn de cadascú i de la complexitat de la instal·lació. Com que l'alimentació de les agulles segurament serà comú, el mes coherent és fer-ho centralitzat i uns connectors entre mòduls que siguin pràctics de connectar i desconnectar.
Fins ara, cada mòdul gestiona els seus canvis pel seu compte. Ja sigui manualment o eléctricament... o fins i tot mecànicament. De moment, la norma no preveu cap alimentació comuna pels canvis... No sé si seria pràctic, doncs cadascu pot utilitzan un sistema i/o voltatge diferent per gestionar els seus canvis... A part, que obliagies a tots els usuaris, tinguin o no tinguin canvis a passar aquesta linia. No n'estic segur, però crec que en altres escales, cada usuari s'espavila per controlar i alimentar els seus canvis... no costaria res preguntar-ho. - Mitjans escrigué:
- lluis7 escrigué:
- la meva central es digital, pero entenc que el trafo el puc fer servir igual per alimentar vies i desvios, oi??
buf, paro, paro. després, més dubtes, jajaja
jum, em faltarà un 51800, ara que penso. i una 10080 per tindre tot el necesari. els desviaments electrics que em faltaven ja han arrivat, així que tinc feina per endevant aquest cap de setmana. ole ole ole
seguiremos informando ... El tema digital no el conec massa, però si has aïllat les teves vies, no hi ha d'haver cap problema a controlar-ho com vulguis.
Espero haver ajudat. Si algú té alguna cosa a aportar o corregir, cap problema, per això és el fòrum. Si és un trafo LGB, probablement tindrà dues sortides per corrent continuu (vermell/blau) i per corrent altern (blanc/negre). Els canvis de LGB quan els utilitzes analógicament van amb corrent altern. | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dj Abr 27, 2017 5:15 am | |
| WOW moltes gràcies !! i tant que m'heu ajudat !! heu resolt tots els meus dubtes ... de moment Efectivament, Amadeu, em referia a si havia un control centralitzat, o si cadascu controlava els seus desviaments. Com diu en Pau, es més llogic (i pràctic) que ho faci cadascú de manera independent. Resumint: - Farem acopi d'algunes eclisses amb cargols, que no en tinc cap. - Tot i així llimaré els interiors dels carrils per facilitar la transició - Aillaré tots dos carrils dels desviaments d'entrada i sortida als meus moduls, i, o bé faré un circuit independent intern (de moment, no, perquè ara mateix només puc controlar trens digitals i aixo podria entrar en conflicte amb la resta de material) o bé ho pontejaré amb la propia alimentació del circuit principal perquè tingui servei. Altre opció seria conectar-me a la central d'algún "veí" i he dit una tonteria ben grossa, perque els desviaments del circuit de la terrassa (analógics) els alimento amb el trafo, així que cap problema en utilitzarlo també per els dels moduls Gràcies de nou !!! | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dj Abr 27, 2017 5:45 am | |
| Per cert, estic travat amb el tema del balast He descartat la sorra de gat, però si no trobo res més adient, utilitzaré el "garbansillo" ... tot i que llavors, el pes de cada modul serà considerable | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. Dj Abr 27, 2017 5:48 am | |
| Perquè la descartes? va molt be
| |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co. | |
| |
| | | | St. Louis & M. Railway Co. | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |