TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
St. Louis & M. Railway Co. WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 St. Louis & M. Railway Co.

Ir abajo 
+10
josepmaria
Sisu
ODAKIM
el terrat de margarit
ostman
Olot
TramBlau
Mitjans
MALLET73
lluis7
14 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDt Abr 18, 2017 5:43 am

Hola amics,
Per clamor popular i desprès dels milers de sol·licituds rebudes Razz , inicio aquest nou fil, on poder mostrar el pas a pas de la construcció dels meus moduls MOMI.

La St. Louis & M. Railway Co. es, obviament, una companyia fictícia, de la que intentaré recrear una especie de taller ferroviari. A veiam si me'n surto  Wink
Rep el nom del seu propietari  angell i també (amb un discret però mes que merescut homenatge) a la seva dona, na Mercè ... que encara no sé com es que l'aguanta  Razz

Curiosament, tot va començar just ara fa ... 5 anys !!! (cuyons com pasa el temps  Razz )
Al març del 2012 va ser quan m'hi vaig posar, amb falera, en el montatge d'un unic modul, després de las converses amb els companys ... i per "culpa" del virus inoculat pel senyor Daniel  Very Happy

St. Louis & M. Railway Co. DSC_0013
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0046

seguint las instruccions fil per randa

St. Louis & M. Railway Co. DSC_0020

i amb un sistema de cavallets, que despres ha estat descartat
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0015

St. Louis & M. Railway Co. DSC_0032

tenia bastant clar (i limitat per l'espai) el que podía fer
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0039

aixi que aixo es el que va sortir Wink
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0171
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0174

continuarà ...


Editat per darrera vegada per lluis7 el Dl Maig 01, 2017 6:08 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDt Abr 18, 2017 5:49 am

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud formidable formidable formidable formidable Felicitats Felicitats Felicitats Felicitats 10 10 10 10

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDt Abr 18, 2017 9:21 am

Després va vindre la feina mes entretinguda ... i monotona Very Happy
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0193

però mica en mica ...
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0196

s'ompla la pica Razz
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0197
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0262

i em permetreu que encara no ensenyi el aspecte final d'aquest primer edifici. m'agradaría reservar-ho fins la presentació "oficial" dels moduls Razz

practicament, el projecte va quedar aturat aqui
... fins fa uns messos, com bé sabeu Very Happy
la magnifica re-acollida en el forum, el veure com habia crescut el MOMI, las magnifiques novetats tant en circuits interiors com exteriors, i la trovada a Molins, van ser determinants per rependre las tasques i arrancar de nou aquest projecte.

i vaig tindre clar que amb un sol modul no n'hi habia prou, aixi que vaig pensar en fer-ne tres. ole tu Laughing

la meva poca experiencia em deia que no podia complicar-me la vida, aixi que vaig optar per un traçat molt senzill: via principal i de retorn, acces a una especie d'estació on poder tindre exposada una bona composició i las vies d'acces i sortida a la especie de tallers que habia imaginat.
St. Louis & M. Railway Co. Moduls%20LampM

i amb aquesta distribució elèctrica i de control
St. Louis & M. Railway Co. Mhenf8

som-hi doncs ...
el primer va ser recuperar el modul inicial i sustituir las potes pel sistema que en Amadeu em va ensenyar a Molins
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0260

acopi de materials i inici de las tasques
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0265

la fusta de la estructura es samba. es un pel mes cara, pero molt lleugera. las potes son llistons sensa pulir ,també molt lleugers.
i aquest va ser el sistema que vaig decidir per guardarlas amb el seu propi modul.
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0267

un cop montadas
St. Louis & M. Railway Co. DSC_0271

continuarà ...


Editat per darrera vegada per lluis7 el Dl Maig 01, 2017 6:11 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDc Abr 19, 2017 12:54 am

formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable 10 10 10 10

mallet73

p.d. et permetem sorpresa!!!
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDc Abr 19, 2017 5:37 am

jajaja, gràcies Carles !!!
son un parell de detalls de res, pero crec que li donan molt bon aspecte i que trencan la monotonía de las lineas. peró tampoc espereu res espectacular, eh?? Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDc Abr 19, 2017 11:30 am

Doncs no esperar res d'espectacular amb aquests edificis, és difícil...!! aplaud

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDj Abr 20, 2017 12:54 am

lluis7 escrigué:
jajaja, gràcies Carles !!!
son un parell de detalls de res, pero crec que li donan molt bon aspecte i que trencan la monotonía de las lineas. peró tampoc espereu res espectacular, eh?? Laughing

de res!! a tu per ensenyar-nos la feina i rependre aquest projecte desprès de problemes, gràcies a la Mercè...

et segueixo

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDs Abr 22, 2017 9:11 am

gràcies Joan i Carles !! sempre teniu paraules amables ... que animan a anar a per feina !! ok
doncs a veiam si el photobucket em deixa pujar las fotos d'avui, que redeu, mira que es lent aquest host Evil or Very Mad jajjaa
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDg Abr 23, 2017 5:33 am

estructures montadas. ara ve lo divertit: vies i edificis !!
St. Louis & M. Railway Co. 10z4kfo
St. Louis & M. Railway Co. 2rq1tnk

primer plantejament de vies. faltan per arrivar alguns desviaments electrics ... que ja estan en cami bounce
St. Louis & M. Railway Co. Fk1949

i inici de construcció del segon edifici, que tindrà dos cossos: un per la pròpia "via oculta" i l'altre per ubicar el "taller"
St. Louis & M. Railway Co. T9z62g

no sempre ho tinc tot ben ordenat. més aviat, quan m'hi poso, monto un bon sidral a la terrassa  Razz  
St. Louis & M. Railway Co. 296hq1s

doncs això ja comença a agafar forma ...
St. Louis & M. Railway Co. Nx9v1t

perspectives interiors i exteriors ...
St. Louis & M. Railway Co. 34ql40g
St. Louis & M. Railway Co. 23l09ld
St. Louis & M. Railway Co. W03zwj

i en el tercer modul (i de moment Rolling Eyes ) nomes hi anirà el panell ceg, potser amb decoració de cel, o de bosc, o de ...
a veiam que serà al final angell
St. Louis & M. Railway Co. A9pgyr

continuarà ...
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDg Abr 23, 2017 5:46 am

jum, ja se que en un taller no li corresponen uns grans finestrals, però em permeto la llicencia de fer-los perque es pugui veure algo del interior. crec que pot ser maco Wink
plantejament ...
St. Louis & M. Railway Co. Fnz3p3

... i execució. dit i fet Razz
St. Louis & M. Railway Co. 29pvo11

i quan ja no l'esperava ... ha arrivat el "vidrer" Laughing
St. Louis & M. Railway Co. Vhtagk

continuarà ...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDg Abr 23, 2017 5:55 am

Tren super12 super12 super12 Sempre dóna més joc a poder veure l'interior

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDg Abr 23, 2017 7:48 am

Fa patxoca!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDg Abr 23, 2017 9:26 am

Una de les coses que trobo molt be és el llistó a l'extrem. Aquest llistó tu l'utilitzes per a separar els mòduls quan estan apilats, però encara té una altra funció més: és una barrera de seguretat que evita (o al menys redueix la possibilitat de) que en cas de descarrilament el tren pugui arribar a caure. Això ens falta a tots els altres mòduls.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDl Abr 24, 2017 2:27 am

applaud applaud genial genial genial applaud Felicitats Felicitats Felicitats formidable formidable formidable


Olot escrigué:
Una de les coses que trobo molt be és el llistó a l'extrem. Aquest llistó tu l'utilitzes per a separar els mòduls quan estan apilats, però encara té una altra funció més: és una barrera de seguretat que evita (o al menys redueix la possibilitat de) que en cas de descarrilament el tren pugui arribar a caure. Això ens falta a tots els altres mòduls.


a Lleida vaig veure metracrilats per que així la gent tampoc no fiqui la mà..!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDl Abr 24, 2017 5:44 am

doncs mira, celebro molt si puc aportar alguna ideia per millorar al MOMI ... encara que sigui de retruc Very Happy
es podrien posar una mica mes alts, simulant un petit mur, o fer-los servir de suport per la planxa de metacrilat que comenta en Carles ... tot i que aquest sería un element car ... sobre tot per els que tenen 4 o 5 moduls !!! Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDl Abr 24, 2017 6:08 am

Jo posaria una corda electrificada.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDl Abr 24, 2017 6:18 am

St. Louis & M. Railway Co. Latigo10 de 15 m.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDc Abr 26, 2017 7:13 pm

per a segons quins nens (... i per quasi tots els pares que els acompanyan i no els hi diuen res), no estaria pas malament una petita descàrrega elèctrica Razz
Pere: tu t'has pasao !!! Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDc Abr 26, 2017 7:32 pm

per cert, aquest cap de setmana vull montar las vies i la instal.lació elèctrica, i tinc els seguents dubtes:

- a les vies que s'encaran entre moduls els hi he de treure las eclises. peró quan es fa el montatge s'utilitzan, oi? no s'encaran a testa, veritat?
- no tinc previst de moment fer soldadures als carrils, per el que (per estalviar, com bon català Rolling Eyes ) nomes faré una connexió a cada via principal i de retorn de cada modul. cap inconvenient?
- i cal aillar els dos rails tant d'entrada com de sortida de la via principal? o amb un ja n'hi ha prou?
- els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?
- la meva central es digital, pero entenc que el trafo el puc fer servir igual per alimentar vies i desvios, oi?? Embarassed

buf, paro, paro. després, més dubtes, jajaja

jum, em faltarà un 51800, ara que penso. i una 10080 per tindre tot el necesari.
els desviaments electrics que em faltaven ja han arrivat, així que tinc feina per endevant aquest cap de setmana. ole ole ole bounce

seguiremos informando ...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDc Abr 26, 2017 10:43 pm

Et contesto el que pugui en el teu missatge

lluis7 escrigué:
per cert, aquest cap de setmana vull montar las vies i la instal.lació elèctrica, i tinc els seguents dubtes:

- a les vies que s'encaran entre moduls els hi he de treure las eclises. peró quan es fa el montatge s'utilitzan, oi? no s'encaran a testa, veritat?

En principi, si tot està ben muntat, no haurien de fer falta. Va molt bé llimar una mica l'interior del carril per si hi ha una petita diferència lateral, que les rodes no piqui. Tot i això, en els muntatges que hem fet fins ara, hem vist que és molt pràctic posar eclisses a l'hora de muntar perquè assegura l'alineació dels carrils. Ja posats, més pràctic encara si són cargolades.

lluis7 escrigué:
- no tinc previst de moment fer soldadures als carrils, per el que (per estalviar, com bon català Rolling Eyes ) nomes faré una connexió a cada via principal i de retorn de cada modul. cap inconvenient?

No hi veig cap inconvenient perquè estem parlant d'alimentar cada 90cm. Jo ho tinc així i no dóna problemes. Tinguem en compte que a més, cada mòdul està connectat al següent.

lluis7 escrigué:
- i cal aillar els dos rails tant d'entrada com de sortida de la via principal? o amb un ja n'hi ha prou?  

Entenc que et refereixes a aïllar la via principal de les interiors. Cal aïllar els dos carrils per a poder tenir el control de les vies pròpies sense interferir en el control de la via principal.

lluis7 escrigué:
- els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?

Això crec que ja depèn de cadascú i de la complexitat de la instal·lació. Com que l'alimentació de les agulles segurament serà comú, el mes coherent és fer-ho centralitzat i uns connectors entre mòduls que siguin pràctics de connectar i desconnectar.

lluis7 escrigué:

- la meva central es digital, pero entenc que el trafo el puc fer servir igual per alimentar vies i desvios, oi?? Embarassed

buf, paro, paro. després, més dubtes, jajaja

jum, em faltarà un 51800, ara que penso. i una 10080 per tindre tot el necesari.
els desviaments electrics que em faltaven ja han arrivat, així que tinc feina per endevant aquest cap de setmana. ole ole ole bounce

seguiremos informando ...

El tema digital no el conec massa, però si has aïllat les teves vies, no hi ha d'haver cap problema a controlar-ho com vulguis.

Espero haver ajudat.  Si algú té alguna cosa a aportar o corregir, cap problema, per això és el fòrum.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDj Abr 27, 2017 4:07 am

Perfectament contestat.

Només això:

Mitjans escrigué:
...
lluis7 escrigué:
- els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?

Això crec que ja depèn de cadascú i de la complexitat de la instal·lació. Com que l'alimentació de les agulles segurament serà comú, el mes coherent és fer-ho centralitzat i uns connectors entre mòduls que siguin pràctics de connectar i desconnectar.
...

Jo crec que que es refereix a si cadascú controla les seves agulles o si hi ha un comandament central per a tot el circuit modular, oi Lluis?



Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDj Abr 27, 2017 4:26 am

Mitjans escrigué:

lluis7 escrigué:
- els controls de desviaments, els poseu junt a cada modul que controlan? o els agrupeu en un lloc centralitzat?

Això crec que ja depèn de cadascú i de la complexitat de la instal·lació. Com que l'alimentació de les agulles segurament serà comú, el mes coherent és fer-ho centralitzat i uns connectors entre mòduls que siguin pràctics de connectar i desconnectar.

Fins ara, cada mòdul gestiona els seus canvis pel seu compte. Ja sigui manualment o eléctricament... o fins i tot mecànicament.

De moment, la norma no preveu cap alimentació comuna pels canvis...

No sé si seria pràctic, doncs cadascu pot utilitzan un sistema i/o voltatge diferent per gestionar els seus canvis... A part, que obliagies a tots els usuaris, tinguin o no tinguin canvis a passar aquesta linia.

No n'estic segur, però crec que en altres escales, cada usuari s'espavila per controlar i alimentar els seus canvis... no costaria res preguntar-ho.




Mitjans escrigué:

lluis7 escrigué:

- la meva central es digital, pero entenc que el trafo el puc fer servir igual per alimentar vies i desvios, oi?? Embarassed

buf, paro, paro. després, més dubtes, jajaja

jum, em faltarà un 51800, ara que penso. i una 10080 per tindre tot el necesari.
els desviaments electrics que em faltaven ja han arrivat, així que tinc feina per endevant aquest cap de setmana. ole ole ole bounce

seguiremos informando ...

El tema digital no el conec massa, però si has aïllat les teves vies, no hi ha d'haver cap problema a controlar-ho com vulguis.

Espero haver ajudat.  Si algú té alguna cosa a aportar o corregir, cap problema, per això és el fòrum.

Si és un trafo LGB, probablement tindrà dues sortides per corrent continuu (vermell/blau) i per corrent altern (blanc/negre).

Els canvis de LGB quan els utilitzes analógicament van amb corrent altern.
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDj Abr 27, 2017 5:15 am

WOW moltes gràcies !! i tant que m'heu ajudat !! heu resolt tots els meus dubtes ... de moment Very Happy

Efectivament, Amadeu, em referia a si havia un control centralitzat, o si cadascu controlava els seus desviaments. Com diu en Pau, es més llogic (i pràctic) que ho faci cadascú de manera independent.

Resumint:
- Farem acopi d'algunes eclisses amb cargols, que no en tinc cap.
- Tot i així llimaré els interiors dels carrils per facilitar la transició
- Aillaré tots dos carrils dels desviaments d'entrada i sortida als meus moduls, i, o bé faré un circuit independent intern (de moment, no, perquè ara mateix només puc controlar trens digitals i aixo podria entrar en conflicte amb la resta de material) o bé ho pontejaré amb la propia alimentació del circuit principal perquè tingui servei. Altre opció seria conectar-me a la central d'algún "veí" Razz  

i he dit una tonteria ben grossa, perque els desviaments del circuit de la terrassa (analógics) els alimento amb el trafo, així que cap problema en utilitzarlo també per els dels moduls Embarassed

Gràcies de nou !!! ok
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDj Abr 27, 2017 5:45 am

Per cert, estic travat amb el tema del balast enfadat
He descartat la sorra de gat, però si no trobo res més adient, utilitzaré el "garbansillo" ... tot i que llavors, el pes de cada modul serà considerable Neutral
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitimeDj Abr 27, 2017 5:48 am

Perquè la descartes? va molt be
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





St. Louis & M. Railway Co. Empty
MissatgeAssumpte: Re: St. Louis & M. Railway Co.   St. Louis & M. Railway Co. I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
St. Louis & M. Railway Co.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 7Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» S.R.S (SanSai Railway)
» Open Railway Map - Mapa mundial de ferrocarrils
» Bridgenorth railway (ferrocarril-funicular)
» La millor pàgina de trens del Regne d'Espanya. (Spanish Railway)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: