NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| La maqueta d'H0 de l'Ignasi | |
|
+11ODAKIM KTK Sonderzug MALLET73 TramBlau ostman Mitjans josepmaria fve Olot ignasibaga 15 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Ds Feb 25, 2017 12:50 pm | |
| Ignasi, estic bocabadat. .! I això que l'he vist en viu. ..
Aquesta muntanya amb guies demostra una gran aplicació de l'enginy i del saber fer, perquè ni me n'havia adonat, queda molt ben dissimulat.
Ja pots seguir quan vulguis, que som aquí per bavejar... | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Ds Feb 25, 2017 7:54 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- ...
continuarem que ens criden per anar a dormir.
... Dons a la taula i al llit, al primer crit! Jo també estic bocabadat perquè estas explicant moltes coses que jo no vaig veure. Lo de la muntanya, per exemple, és una idea genial. Si us plau, la continuació ! Per cert, entre el material que hi ha aturat a l'estació, a part de la Garrat de Catalans, m'ha semblat veure la Olot. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Ds Feb 25, 2017 8:28 pm | |
| | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 4:06 am | |
| Ignasi, moltes gràcies per les teves fotografies i explicacions.
Tens un esquema del circuit?. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 5:19 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Ignasi,......
Aquesta muntanya amb guies ..... .... ben dissimulat.... ... hi ha molts detalls que potser queden a l'aire, però em fa por que llavors es faci massa pesat, en el cas de la muntanya és una peça molt gran i per poder-la moure ha de ser molt lleugera, a la vegada també és un exemple del sistema de construcció de les muntanyes, tant a les parts fixes com en les modulars, però no a tot arreu és així ja que com ja he dit he anat evolucionant. en aquesta foto es pot veure l'espai que queda lliure al darrera per poder treballar, tant en l'estació superior del telefèric com a la futura estació de Fígols (en el moment de la foto), com per l'altra banda hi ha el mòdul del camí a l'estació superior en la seva part interior hi ha el plafó de contraxapat que actua de base a on hi han les guies i a on hi anem construint la muntanya amb tires de planxa de polietilè del que es fa servir en construcció, enganxat al cola tèrmica a barres, que permet un treball continu, el furat que es veu al mig és per poder canviar la llum de la casa que hi ha a la balma, on hi han els escaladors, aquest espai és el més gran possible per facilitar el moviment quan la muntanya està en la posició normal t'has de poder posar en el seu interior per poder-la manipular, però també serveix per poder fer el manteniment al tram de via estreta que passa just per sota, neteja de vies o recuperació d'algun tren descarrilat en el tram entre estacions les de Peguera i Fígols a la part exterior per cobrir la estructura que hem fet es cobreix amb una pasta feta amb serradures de poliuretà del suro blau de les flors barrejat amb cola blanca de fuster i aigua, es col·loca amb espàtula i es va donant la forma definitiva que volem, un cop ben seca ve la fase de pintura, plantar herba i plantes Fins aviat, Ignasi. | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 5:23 am | |
| Moltes gràcies per les explicacions, Ignasi.
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 5:35 am | |
| - Olot escrigué:
- .....Per cert, entre el material que hi ha aturat a l'estació, a part de la Garrat de Catalans, m'ha semblat veure la Olot.
M'has fet buscar quina màquina et referies, ja que no tinc la Olot, és una 030 provinent de un Kid de Brawa que vas muntar, més ben dit mig muntar Les que jo he fet son les de Catalans en aquesta foto encara que no sigui massa bé es poden veure la cua de la Garratt, la Berga, la energie 130 número 13 (que ara estem construint amb en Carles), la Alsthom, un Martorell, però a més podem veure l'edifici de l'estació de Guardiola que vaig donar a l'AFB. Per darrera es veu l'antic edifici que hi tenia una estació de Kibri. Fins aviat, Ignasi. | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 5:44 am | |
| Dons si, ara que la veig d'aprop ja veig que no ho és. Aquesta és la foto que m'ha enganyat. - ignasibaga escrigué:
- ...
... | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 5:48 am | |
| - fve escrigué:
- Ignasi,.. ....Tens un esquema del circuit?.
aquesta maqueta la tinc molt documentada, no es que sigui molt complicada però però hi ha moltes vies i per tant és molt repetitiu, llavors s'ha de poder identificar cada una de les instal·lacions, però si hi ha interès ho farem més endavant. Tant sols et diré que hi ha un llibret d'instruccions, no pensat per a mi, sinó perquè si algú la vol fer funcionar ho pugui fer sense comptar amb el meu ajud, ho he fet des de la localització de l'interruptor per connectar la corrent a la maqueta fins a poder localitzar una avaria, tant sols cal que l'interessat hi posi les ganes necessàries. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 9:01 am | |
| Una maqueta i una feina brutal Simple simple.... jo tenia el doble oval de l'Ibertren. Allò era simple. M'agrada la técnica del marcat tèrmic de la fusta. Saps si es fa amb un soldador d'estany que passa? Destrosses la fusta o el soldador? | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dg Feb 26, 2017 9:42 am | |
| - ODAKIM escrigué:
- ......Saps si es fa amb un soldador d'estany que passa? Destrosses la fusta o el soldador?
No et diré que no es pot fer si la punta és prou fina que et permeti fer ratlles fines sense cremar tot l'entorn, però hi ha una dificultat afegida, la avantatge del pirogravador és que es pot regular la temperatura de la punta, amb un soldador normal no es pot fer. Jo majoritàriament faig servir fusta de balsa de 3mm de gruix, però encara que la fusta de balsa és molt agraïda per treballar també fa vetes que fa que unes parts siguin més toves que altres, llavors el comportament del pirogravador és diferent, en les zones més toves s'ha de cremar amb menys temperatura, he hagut de llençar algunes peces per aquest motiu. Al final del que es tracta és trobar les eines i els materials que t'hi trobis a gust treballar-hi, el que a mi em pot anar de meravelles a tu et ser horrible i a l'inrevés Fins aviat, Ignasi. | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dl Feb 27, 2017 12:00 am | |
| Això caldrà veure-ho en directe... a veure si un dia puc fer una escapada... | |
| | | ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dl Feb 27, 2017 9:28 am | |
| Gràcies per les explicacions | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dl Feb 27, 2017 11:09 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dl Feb 27, 2017 11:31 am | |
| | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dl Feb 27, 2017 11:51 am | |
| És al·lucinant. M'ha agradat molt el petit tren de fusta dels columpios del camping. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 28, 2017 3:16 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 28, 2017 3:55 am | |
| És preciosa... més fotos, més fotos... | |
| | | Víctorf Trenjardinaire
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dt Feb 28, 2017 5:53 am | |
| | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Mar 01, 2017 12:58 am | |
| bocabadat estic, Ignasi has aconseguit unificar a la perfecció, l'enginy amb la creativitat. el resultat es ... e s p e c t a c u l a r felicitats !! | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Mar 01, 2017 4:59 am | |
| En l'esquema de vies del circuit d'H0e que vaig posar es pot veure que hi ha nomenclatura dels diferents circuits representats en aquest esquema, però el que interessa de moment és el de color verd que correspon al de via estreta en tot el seu recorregut. Aquest tren fa un sol circuit que va des del nivell 2 al 4 el tros que pertany a l'estació de "Peguera" és el que en aquest altre esquema marquen en vermell. però veurem que hi ha una part que hem deixat en verd que correspon al tram d'accés des del nivell 2 al 4 amb un desnivell del 5% i passant per un cargol continuant el recorregut des de "Peguera" passem per sota la muntanya del telefèric per arribar a l'estació de Fígols que també hem marcat amb color vermell, veiem que aquesta estació té 3 vies, però en realitat n'hi ha 4. Fígols en realitat és el nom de un municipi que queda sobre de Sant Corneli en el camí de la Peguera real, tota la zona minera està dins el municipi de Cercs, amb l'arribada del tren cap el 1904, Cercs ja tenia la seva pròpia estació a on hi arribava el carbó que s'extreia de les mines de Peguera que el baixaven per un tren tibat per mules i cinc plans inclinats, llavors al sector de mines de Sant Corneli, Sant Josep, Consolació que eren propietat del Compte de Fígols, l'estació que es va construir per poder treure el carbó d'aquestes mines va rebre el nom de "Fígols las minas" i tenia estafeta de correus pròpia. La intenció de reproduir en la mesura possible el ambient miner fent l'estació amb una part dels carregadors i a un nivell superior fer-hi un complexe miner amb el trenet miner de Busch que funciona amb vies de Märklín Z de 6mm d'ample la zona no està acabada per problemes tècnic del tren de mina, però el que és l'estació Fígols està molt avançada Tota la part que correspon als carregadors i al complex de la mina és un caixó extraïble per poder treballar amb comoditat, la idea és fer el complex miner a la part de sobre d'aquest caixó, posar-hi dos circuits paral·lels de via Märklín Z per fer-hi funcionar dos trens, un entrant a la mina i l'altre sortint d'ella, el bucle de retorn quedaria dissimulat entre els edificis del conjunt Els trens miners de Busch funcionen a molt poc voltatges i el seu control el volia fer amb un interruptor des del taulell de control, com que és tant petit les màquines porten a sota un petit imant i a sota la via s'hi posa una planxa de ferro que fa que la atracció del imant fa una pressió de la màquina sobre les vies per afavorir el contacte, funciona i funciona bé un cert temps, les màquines perden força i donen problemes de seguida, i no son barates. Això afegit al difícil accés al mòdul no ho fa massa viable i està en espera trobar una solució que em satisfaci i com que tinc altres coses per fer així es va quedant. Fins aviat, Ignasi. | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Mar 01, 2017 8:31 am | |
| Ignasi, gairebé em fas venir ganes de canviar d'escala. | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Mar 01, 2017 9:51 am | |
| | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dc Mar 01, 2017 11:17 am | |
| Realment espectacular. No sabia que tenies una maqueta d`aquestes proporcions i tan elaborada , no et faltarà mai la feina , felicitats !!!!
Alexandre. | |
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi Dj Mar 02, 2017 12:16 pm | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: La maqueta d'H0 de l'Ignasi | |
| |
| | | | La maqueta d'H0 de l'Ignasi | |
|