El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Gen 04, 2019 8:46 am
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dg Gen 06, 2019 8:54 am
Estic preparant el quadre de comandaments de l'estació classificadora, aquesta placa és per al control de servos dels desviaments, però m'ha sorgit un problema. Els casquets dels potenciòmetres mé anirien millor que fossin mes llargs, així les connexions dels servos estarien més olgadas. Sabeu si venen casquets independents per potenciòmetre o accessoris per poder perllongar el bastago del potenciòmetre?
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dg Gen 06, 2019 9:04 am
No havies comprat un Arduino per controlar els servos? Només et caldria un grapat de polsadors per dir quina via vols...
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dg Gen 06, 2019 9:11 am
Si, però com jo no sé programar-lo, he comprat aquest altre que em permet controlar manualment els servos, és adaptar-me a les meves coneixements
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dt Gen 22, 2019 6:54 am
Els fanals les tinc parads a l'espera de tenir tub rodó de plàstic per als pals, el quadrat que vaig posar inicialment no m'agrada
Per als petits mòduls que va fer Amadeu per posar els interruptors de pas, els estic fent un decorat, avui he anat a buscar les fustes i m'he entretingut a tallar Ara estic estudiant el decorat mentre em dedico a posar les fixacions interiors, els dos decorats són desmuntables en la seva totalitat i intercanviables, aniran col·locats sobre del mini-mòdul sense fixacions, no crec que les necessiti
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dt Gen 22, 2019 7:21 am
TramBlau escrigué:
Els fanals les tinc parads a l'espera de tenir tub rodó de plàstic per als pals, el quadrat que vaig posar inicialment no m'agrada
Ves a alguna fira on regalin globus amb pal als nens i dius que tens molts néts...
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dt Gen 22, 2019 7:41 am
Mitjans escrigué:
TramBlau escrigué:
Ves a alguna fira on regalin globus amb pal als nens i dius que tens molts néts... Aquells tubs van bé per moltes coses.
Estic pendent de passar per Leroy Merlín, alli tinc clixats uns de molt bon preu. Els vull de dues mides, així posaré un dins de l'altre perquè paresca mes un pal de llum
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 25, 2019 12:53 am
TramBlau escrigué:
A la via interna de retorn és on cal muntar els desviaments, en els dos mòduls. Els dos petits mòduls d'enllaç els faré per poder-los agafar amb sergents, són dos petits mòduls per a 2 trams de R1 que seran desmuntables
30 cm
19,5 cm
30 Cm
30 cm
i 30 cm
Et va bé si Carles? No passa res que el tram de 19,5 com ho fas de 20 cm
Pere
Hola Pere queden confirmades aquestes mides, segur???
es per preparar les vies...
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 25, 2019 5:12 am
Que hi fareu?
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 25, 2019 5:31 am
Jo opino que seria bo que us trobéssiu i féssiu una prova abans de res!
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 25, 2019 7:29 am
Les mesures són correctes, però crec que com diu Amadeu seria bo tenir un canvi d'impressions amb el mòdul davant, ja que es podrien fer 3 mòduls en comptes d'un, un pont demontable, similar a aquest de la foto i de 0,600 m. de llarg i dos mòduls laterals amb decorat de túnel, els dos mòduls de 0,3975 m. i tot desmuntable, ja veus que idees hi ha perquè després sigui fàcil el transport, a més es podria utilitzar sense l'estació i els desviaments, com mòduls independents
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Jun 03, 2019 9:47 am
Amb Fedor he començat el que serà el control de l'estació classificadora, comptarà amb dues zones, a l'entrada hi ha dues zones de parada que seran manuals, la resta, les quatre vies d'estacionament seran automàtica, volia haver fet primer tot manual, però tenint totes les plaques de arduino ho faig automàtic
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Jun 03, 2019 9:50 am
Les proves amb arduino de l'entrada a l'estació classificadora, Fedor està millorant el programa perquè els servos vagin més lents i acabar d'afinar les combinacions dels desviaments d'entrada
Pere
Mitjans Mestre 3D
Molt bona feina, Pere i Fedor. Una qüestió, el disc del contra-pes està pintat en blanc i vermell, suposo que per indicar la posició de l'agulla, de manera que si veiem el color blanc vol dir que la agulla està en posició de via recta i en color vermell en posició de via desviada ( o la la inversa), però en totes les agulles per igual, ara veiem agulles que tenen el dic en color blanc i tenen posicions diferentes, no sé si m'he sabut explicar bé.