El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Si, ho sé, és un problema d'haver canviat diverses vegades les vies i marmites, ara no ho tocaré fins que no quedi tota l'electrònica acabada. A l'altre mòdul encara és més evident
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Avui m'han arribat els connectors femelles de 21 pins, espero que demà em arribin els mascles. Són molt interessants ja que no requereixen soldadures i els numeros es veuen molt clars
Si necessiteu algun es troben en AMAZON
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dg Abr 26, 2020 9:36 am
L'electrònica la tinc parada pel COVID-19 i perquè estic amb el tren de Sóller. Amb les proves en el circuit he vist que el R1 per a les corbes de les tornades quan estigui complet l'automotor, mes 2 cotxes passatge i un furgó hauran problemes de descarrilaments.
Amb el material ferroviari que tinc, veig que puc canviar-los i fer-los en R2, però els faré mòduls transportables com gairebé tot el meu circuit. L'únic que em falta és la fusta per fer-ho i la idea d'com ho faig. Tinc dos models de retorn, encara que gairebé tinc decidit què faré.
Aquest és el primer model, mesura de llarg 3,4 m ho trobo una mica gran
Aquest és mes curt, 2,7 m
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dg Abr 26, 2020 9:54 am
Un altra que no para mai
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Maig 08, 2020 9:04 am
He construït una caixa de control per a l'estació, de moment es controla l'estacionament dels trens, hi ha dues zones aïllades en la via d'acseso a la tornada, a més de la zona de cada via
Estic treballant en els semàfors que espero començar a posar demà i després em tornaré a preocupar els canvis de les agulles de les vies, tot manual perquè no hi hagi problemes amb la resta de l'circuit
Pere
jordi Trenjardinaire
Ubicació : barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 06/08/2014 Nombre de missatges : 332
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Maig 08, 2020 9:14 am
M'encanta
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Per al mòdul d'entroncament amb la resta de mòduls tinc reservat el material, nomes em falta la fusta, però tindrà d'esperar fins que pugui sortir de casa
Pere
PD; i el cotxe, que espero comprar també quan surti
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Tot serà manual, és només perquè hi hagi més trens en circulació i gestionar-se amb facilitat, podent tenir fins a 6 aturats, 4 a l'estació i 1/2 en espera d'entrada, ara després de posar els semàfors, motorizare els desviaments perquè no calgui desplasarse, però només. Una altra cosa serà el decorat que espero fer-ho molt simple, el terra de les vies, una paret que cobreixi el retorn i que es pugui canviar de costat i cobrir el centre de la tornada sense decorat de moment. Dependrà de la llargada de la caixa de l'cotxe, això em cap de sobres al cotxe actual, amb els altres mòduls no, són uns o els altres, en el Dokker ja veuré que és el que puc posar i si puc ampliar-los
Pere
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Molt treballada la decoració minimalista de les dues dresines
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Jul 01, 2020 9:29 am
A l'altre costat de l'circuit tinc una estructura de ferro que fan la tornada a R1, com disposava d'alguns materials m'he posat a fer un altre retorn en fusta, a l'estil de la tornada de l'estació classificadora
De moment ja tinc la fusta de 2 dels mòduls acabada
Pere
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Jul 02, 2020 10:29 am
Estic preparant dos mòduls nous per enllaçar la MOMI amb l'estació classificadora, en el dibuix els nous mòduls en verd, i un tercer mòdul perquè l'estació sigui 900 mm més llarga si cal, serà tot manual, el desviament de l'mòdul principal i l'entrada també, al setembre encarregaré les fustes
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
No ho he mesurat exacte, però mes o menys 900 mm. si veig que és massa just li faré un petit mòdul de 300 mm. no serà un mòdul complicat, depenent en la posició que es posi, a la dreta o a l'esquerra, crec que farà falta pels mòduls de la tornada. El mòdul en corba pot mirar a l'esquerra o a la dreta
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Gràcies, si, hi ha una mica de treball, a veure si l'any que ve el puc estrenar
He modificat el mòdul en corba, tallant-lo en dos trams, un amb dues coves R1 i R2, i l'altre amb una, a més va incorporar el mòdul recte amb dues rectes de 300 mm. En un sistema que permet moltes possibilitats