| Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" | |
|
+17albertoquattrotre peps ODAKIM jaume Shay jordi Mak Francesc tram47 josepmaria Mitjans ignasibaga TramBlau ostman Sisu MALLET73 Olot 21 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 2:42 am | |
| Si me'l porta algú vale, però jo no em moc de la hamaca. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 2:59 am | |
| Quan baixi la temperatura agafo el càntir Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| |
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 6:00 am | |
| Acabem fent un circuit de termòmetres i veient des de la tribuna del congelador amb un gelat a la mà i els peus en una galleda amb aigua freda. En mirar un tornavís ja suo, m'imagino com quedaré si ho agafo
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 6:01 am | |
| A mi se m'ha fos el tornavís. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 7:02 am | |
| Sobretot, no posis clima...... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 8:44 am | |
| Home, Narcís, és fàcil d'entendre: si la poso no tindré de que queixar-me. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Jul 31, 2017 8:50 am | |
| Jo tinc la casa en venda i no pujarà de valor amb refrigeració Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Ago 24, 2017 8:05 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 03, 2017 4:27 am | |
| Be, us he enganyat a tots: tot i la calor he estat treballant en els mòduls durant tot l'estiu. Per l'exposició de Bugeat no estaran acabats, però una part estarà enllestida. El que no estigui acabat també estarà presentable. Fotografies a partir de l'expo. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 03, 2017 7:08 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 2:59 am | |
| Ara que ja heu vist una mica com estaven els mòduls al Saló Nacional de Modelisme Ferroviari de Bugeat, puc explicar-vos com ha sigut aquesta marató de tot l'estiu per a deixar-los com els heu vist. Efectivament, mentre em queixava de la calor, fins i tot a més de 30 graus dins de casa, no vaig parar de treballar. Un no parar des de Sant Joan fins a primers de setembre, en el que hi ha hagut tota mena de creacions. Ara les veurem. Primer de tot vaig optar per enganxar un paper d'embalar a sobre de la fusta dels mòduls. A part de que em semblava que tindria més bon encolar que la fusta, també em protegia per que si degut a la meva inexperiència en decorats quedava malament, ho podria arrancar fàcilment i tornar a començar. En realitat no sé si va ser una bona idea perquè el decorat ha quedat prou satisfactori i no m'ha calgut arrencar res. Aquest és el moment d'encolar el paper: Tot el que passi de l'alçada dels carrils s'ha de poder desmuntar. Per tant el dipòsit de màquines ha de ser desmuntable. La base, però, queda collada al mòdul. Comencen les primeres proves de donar volum amb porexpan extrudit, material lleuger i de fàcil treballar, que admet la cola blanca amb que penso enganxar la terra de decorat. En veure l'aspecte satisfactori del volum a sota de la via, passo a fer una prova de com quedarà amb la grava. La grava només està posada, sense encolar. És just per a veure quin efecte visual dóna, abans de passar a encolar-la definitivament, per a veure si és la grava adequada i la forma idònia. Me la miri d'on me la miri em satisfà. Aquí una prova de proporció amb el material rodant. El pas següent va ser pintar els carrils color rovell. Primer de tot protegir amb paper de diari i cinta de carrosser. He utilitzat esprai de pintura marró de la marca DUPLICOLOR marró xocolata (RAL 8017). Mentre la pintura s'eixugava, vaig començar a fer les primeres proves d'encolar terra, en uns cartons a part. També amb algunes herbes.
Editat per darrera vegada per Olot el Dg Set 17, 2017 3:31 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 3:12 am | |
| Els treballs continuaven sense descans. Donat que les proves amb sorra han anat be, arriben els primers volums amb porexpan, tant en decorat... ... com a les vies. Les tires es tallaven en sèrie Això feia que els treballs avancessin bastant depresa Més tires tallades a mida més treballs completats. A les agulles calia respectar les parts mòbils perquè la grava que hi posés no podes dificultar-ne el moviment, la qual cosa fóra nefasta Tot plegat ja començava a prendre forma, o al menys a mi m'ho semblava. Mentrestant em varen cedir una caseta de guarda-agulles que em va venir com anell al dit. Com ja he explicat tot el que passa de l'alçada dels carrils cal que es pugui desmuntar La caseta també Als extrems costat públic, vaig posar uns llistons que en cas de descarrilament poden impedir que el material caigui a terra tan lliurement com ho va fer repetides vegades a la nostra darrera presència a Molins de Rei. Aquí, a demés del llistó para-caigudes, ja he plantat també els pals telegràfics que tota línia tenia al costat de la via. Una altra vista Sembla que comença a fer patxoca (o al menys a mi m'ho sembla) | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 4:23 am | |
| | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 6:52 am | |
| Carm quina feinada i quina bona explicació didàctica M'agraden molt les textures de la grava i de la terra I jo que a vegades penoó que ocupo massa menjador per fer vagons... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 7:00 am | |
| Vinga, va! A veure quan t'animes tu a fer un mòdul de pas! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 11:42 am | |
| Ara que comencem a veure el detall, això es posa més interesant...! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 8:35 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 9:01 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 9:48 pm | |
| Molt aparents i treballats els contra-carrils! Hauràs d'anar amb compte a l'hora de netejar la via, que no t'enduguis la pintura i tornin a semblar nous. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 9:58 pm | |
| Cert! Espero que ningú passi la goma de netejar sense dir-m'ho primer!! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 10:06 pm | |
| Potser caldria passar-ho per una fresadora i rebaixar-ho un mil·límetre per evitar "sustus"... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dg Set 17, 2017 10:36 pm | |
| De fet, són unes dècimes més baixos que els altres, perquè vaig rebaixar una mica les travesses de plàstic. Però em penso que no és suficient. I si es rebaixa més potser visualment no farà el mateix efecte. Cal anar en compte al netejar les vies, i ja està. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Set 18, 2017 1:45 am | |
| Jo ja tinc ganes de veure'ls en directe!!
mallet73 | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dl Set 18, 2017 1:53 am | |
| Jo ja tinc ganes de veure'ls en directe!!
És necessari organitzar una exposició a l'escola! | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" | |
| |
|
| |
| Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" | |
|