TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"

Ir abajo 
+17
albertoquattrotre
peps
ODAKIM
jaume
Shay
jordi
Mak
Francesc
tram47
josepmaria
Mitjans
ignasibaga
TramBlau
ostman
Sisu
MALLET73
Olot
21 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 10 ... 19  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 4:53 am

Ja està. El virus d'aquesta malaltia contagiosa també m'afecta a mi. De fet ja fa dies que l'estic incubant i que la febrada va per dins fent estralls.

La primera idea que es va coure en els meus malsons surrealistes productes de la febre era fer una estació de terme de sis metres de llarg per a un dels extrems del MOMI, però masses mòduls que no sé a on guardar ni com transportar (fins i tot em caldria posar ganxo al cotxe i comprar un remolc). I sobre tot el cost de tot el sistema de vies que havia ideat era massa elevat.

A mi, quan se'm fica una ceba al cap... Per això em va costar molt de desistir d'aquest ambiciós projecte (que encara està en ment). I vaig passar a l'altre extrem: pensar en fer un parell de mòduls de pas, que és el que més falta l'hi fa al MOMI-Català.

Però hi trobava a faltar el joc, i no em satisfeia del tot, perquè jo sóc així... complicat... no en tinc prou de fer una cosa senzilla... em complico la vida...  nose  m'ha parit així a mi, nois.

I al final, se m'ha escapat això: (si, ho sento: se m'ha escapat) Embarassed

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" 2vkdh5s

Legenda:

1-Via principal
2-Via apartador
3-Cul de sac per a les maniobres
4-Moll de mercaderies
5-Hangar de la fàbrica
6-Via d'estacionament de vagons
7-Petit diposit de màquines amb carbonera
8-Via de retorn amagada
El petit punt blau (he oblidat de posar-li el nº 9) és el dipòsit d'aigua.

Tot i que sembla gran, és molt més senzill que el projecte primitiu de l'estació de terme. Tot i així mesura uns tres metres i mig. Però és clar, si ha de ser funcional necessàriament ha de complir uns requisits. He previst tres mòduls de 90 cms i dos de 45 cms. Ja m'estudiaré com guardar-ho i com transportar-ho.

Es tracta d'un apartador industrial d'una fàbrica (d'aquí el nom dels mòduls), amb un petit dipòsit per a la màquina particular de la fàbrica, carbonera, aiguada... permet fer moltes maniobres, recepció, descomposició, classificació, recomposició i expedició de trens.

No sé pas quan de temps trigaré a tenir-lo en funcionament. Penseu que va per llarg. Mentrestant, el més probable és que el projecte sofreixi canvis. Però la idea bàsica ja està decidida i es posarà en marxa.

Apa, ja està dit !
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 4:59 am

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuu riuuu riuuu aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud formidable formidable formidable formidable formidable

mare aquest virus!!!!

seguiré el teu fil...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 5:00 am

D'aquí a poc no cabrem a Molins.  nose

Pot ser que canviem d'escala ??
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 5:02 am

Olot escrigué:
D'aquí a poc no cabrem a Molins.  nose

Pot ser que canviem d'escala ??
o de lloc!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 6:59 am

applaud applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial

Un projecte fenomenal! i amb les teves aptituts segur que serà per treure's el barret.
Qui ho havia de dir, el Momi en poc temps haurà crescut exponencialment. Tren
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 7:46 am

És molt bona idea... M'agrada molt el projecte... I estic molt content que finalment haguis decidit fer finalment un mòdul...

Per cert, quina mena de fàbrica vols fer? Quin aspecte has imaginat?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 7:51 am

Molt interessant Tren bota bota bota

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 7:56 am

Sisu escrigué:
applaud applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial

Un projecte fenomenal! i amb les teves aptituts segur que serà per treure's el barret.
Qui ho havia de dir, el Momi en poc temps haurà crescut exponencialment. Tren

caldrà pendre mesures per organitzar-nos...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 8:00 am

ostman escrigué:
És molt bona idea... M'agrada molt el projecte... I estic molt content que finalment haguis decidit fer finalment un mòdul...

Per cert, quina mena de fàbrica vols fer? Quin aspecte has imaginat?

Estic rumiant. Estic recaptant imatges d'edificis industrials. Encara no he decidit si fer una gran fàbrica o diverses petites industries, com una zona industrial. Descarto cap pedrera ni mines ni res d'això. Només fàbriques, i d'aspecte com eren als anys 40/50. No em calen vagons tremuja. Però si vagons tancats, amb vores, plataformes, potser també alguna cisterna si arriba gasoil o algun producte primer a la fàbrica...

Però això no és el més important, ni tampoc de que sigui la fàbrica. El cas és justificar la maniobra de vagons de mercaderies, i per tant la fàbrica és el de menys.

Ara estic sobre tot en veure si realment hi ha prou allargada de vies per a que sigui realment funcional. O sigui que el primer que faré serà comprar les vies i fer una prova real. D'aquí vindrà l'aprovació del sistema, o la modificació en allò que calgui.

També em cal decidir quin tipus de motor posaré a les agulles. La part elèctrica la tinc molt clara perquè no té cap dificultat.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 8:03 am

Mhe fitxat que necessitaras un canvi doble tipus cranc... Quin model has pensat?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 8:06 am

LGB 12260. (22'5º R2)

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" DKW
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 8:29 am

I la geometria encaixarà bè amb l'altre canvi?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 9:32 am

Si, perquè l'agulla és també de 22'5º Very Happy

Train Line 1020965 i 1020955

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" 781020965

És una agulla R2 de Train Line 45, que és un entre-mig del R3 i R1 LGB. Fa radi 900. No té aquell aspecte tan de joguina de les R1 de LGB, i no te tanta allargada com les R3.

L'altre punt fort d'aquestes agulles és que tenen la punta del cor fet de llautó i es pot alimentar elèctricament (cal un rélé per commutar segons la posició de l'agulla), i aixi pots anar lentament amb una màquina tipus Stainz sense que s'aturi al cor de l'agulla per falta de corrent.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 10:03 am

Es un bona pensada...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 10:05 am

super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 10:38 am

CO censura NS. quin virus tant fort corre, no sé si ens podrem amagar por por por por por perquè no ens atrapi. Mare de Deu quina febrada hi ha. No es pot dir mai D'aquesta aigua no en veuré.

El projecte és excel·lent i a les teves mans està garantit.

applaud applaud applaud applaud applaud

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 10:42 am

No hi ha antídot ni vacuna, Ignasi. Ja cal que corris si no vols que t'atrapi a tu també.

Gràcies per les teves paraules, però cal matisar:

ignasibaga escrigué:
...

 El projecte és excel·lent i a les teves mans està garantit.
...

Efectivament, el projecte serà lent. Very Happy

I res no és garantit, dons en la construcció de circuits d'interior no hi tinc experiència. Amb el decorat, les herbetes i les terres de colors, no sé pas ni com començar. triste6
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 10:50 am

Un projecte ben interessant! Coneixent-te, no et veia fent un tram de recta... aquesta estació donarà molt de joc al conjunt, enhorabona per la decisió!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 11:09 am

Doncs jo estic segur que els acabats seran de qualitat suprema, com sempre...
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 11:47 am

Renoi!

Això si que és notícia!

Celebro bocabadat la decisió
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 7:00 pm

Fa anys que insitia que havies de fer un mòdul... I finalment sembla que hi has caigut de ple... Ja ho deien aquells la resistencia és inútil...

Ho has sentit, Ignasi?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 7:09 pm

Si, em penso que he fet una burrada.

Tinc la terrassa a mig fer. Toco algunes altres tecles que m'ocupen moltes hores entre setmana. A sobre no tinc lloc per a guardar els mòduls...

Em penso que me'n desdiré.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDl Mar 07, 2016 7:28 pm

Olot escrigué:
Si, em penso que he fet una burrada.

Tinc la terrassa a mig fer. Toco algunes altres tecles que m'ocupen moltes hores entre setmana. A sobre no tinc lloc per a guardar els mòduls...

Em penso que me'n desdiré.

Ostres, ara que ens has posat la mel a la boca!!??? diable
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDt Mar 08, 2016 12:42 am

Ho dius en serio..? triste6

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitimeDt Mar 08, 2016 1:39 am

plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 19Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 10 ... 19  Següent
 Temas similares
-
» Mòdul de pas a nivell amb casa guardabarrera (MOMI Català)
» Pas a nivell - MOMI Català
» Circuit Momi Català (embarcador)
» mòdul momi riu Ebre
» El mòdul "silenciòs" del Momi

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: