NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| De Stainz que udola, a Stainz funcional | |
|
+8TramBlau Shay MALLET73 alejandro sasplugas Sisu ut800035 (†) josepmaria Mitjans 12 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dv Jun 12, 2015 7:59 am | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dv Jun 12, 2015 10:13 am | |
| Un treball excel·lent Amadeu, m'agrada molt la teva manera de treballar.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dv Jun 12, 2015 7:56 pm | |
| Quines feines que fas Amadeu, tens unes mans... | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 2:52 am | |
| Veus Amadeu ? Aixo que fas tu si que es magistral, perque inquibir la instalacio electrica de la forma que ho as fet tù, no es facil i tambè els retocs de carrosseria, que a part de personalitzar milloren la estetica de la maquina, Molt bè!!! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 5:16 am | |
| Un elogi molt amable de part teva, Ignasi. Alejandro, no n'hi ha per tant. Jo veig molt més gran i imaginativa la personalització de les 2095 que tu has fet que no pas aquesta xapuceta. Aquí jo no he fet res més que canviar el cablejat i poca cosa més. De totes maneres gràcies per l'elogi. Gracies a tots, sou molt amables... però no aplaudiu encara que la feina no s'ha acabat pas. Tot aquest bunyol de cables que hi ha a la cabina, ara és més petit que abans però encara és un bunyol. I això no es pot deixar veure, o sigui que s'hi havia de fer alguna cosa. La millor idea que se m'ha acudit és de fer un doble terra que ho tapi tot. Dit i fet! Tallem un tros de plàstic més o menys a mida... I això pot quedar així: Com que la idea em convenç més que no pas veure els cables, quatre trossos més de plàstic i ens queda això: I posat a dins de la cabina, teòricament es veurà així: | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 5:57 am | |
| genial com els mags que tenen doble fondo!! el maquinista que?? el tindràs que escurçar???
salutacions
mallet73 | |
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 6:17 am | |
| Parlan de maquinistes, sabeu on en puc trovar? perque a ebay sols trobo figures variades, jo vull maquinistes vapor i diesel , titulats hè !!!! per fer servei. | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 7:26 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- genial com els mags que tenen doble fondo!! el maquinista que?? el tindràs que escurçar???
salutacions
mallet73 No ho crec pas, però si l'hi he de tallar les cames, ho faré sense complexes. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 7:31 am | |
| - alejandro sasplugas escrigué:
- Parlan de maquinistes, sabeu on en puc trovar? perque a ebay sols trobo figures variades, jo vull maquinistes vapor i diesel , titulats hè !!!! per fer servei.
Aquí en surten molts, però hauràs de mirar a veure quins són en venda: LGB Lokfürer GoogleI aquí també, aquests sí que són per a comprar: LGB Lokfürer Ebay | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 7:53 am | |
| | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 8:12 am | |
| Amadeu,
Per amagar el munyoc de cables, també pordries utilitzar uns cabaços de carbó com fèien al SFG, hi ha fotos a on es veuent aquesta cabaços dins de la cabina.
No vull dir amb això que no m'agradi la teva solució | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 8:15 am | |
| - fve escrigué:
- Amadeu,
Per amagar el munyoc de cables, també pordries utilitzar uns cabaços de carbó com fèien al SFG, hi ha fotos a on es veuent aquesta cabaços dins de la cabina.
No vull dir amb això que no m'agradi la teva solució no es mala idea 2 caps pensen més que un!! ho tindré present!! gràcies mallet73 | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 8:18 am | |
| - fve escrigué:
- Amadeu,
No vull dir amb això que no m'agradi la teva solució Certament és bona idea. Jo havia pensat en posar cabassos de carbó a sobre d'aquesta espècie d'armari que he hagut de fer per a que hi càpiguen els connectors que van cap als llums. Precisament tinc cabassos dels pessebristes amb els que havia pensat. Però no sé si ho faré. Primer provaré com queda. | |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Ds Jun 13, 2015 9:17 am | |
| M'agrada la idea dels cabassos.
Fins aviat, Ignasi. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 7:41 am | |
| Avui és un gran dia. Ja he collat el terra de la cabina, des de sota la cabina mitjançant uns cargols. També he fet la tapa de sota dels tancs, que quedaven buits i no podia posar-hi el llast. Per això he tallat unes peces a partir d'una planxa de plàstic de 1'5 mm de gruix. Les he corbat amb calor i amb l'ajuda d'una peça que tingués un diàmetre d'un centímetres (la broca). Un cop ajustades les he encolat i ha quedat així: A dins dels tancs hi he posat unes peces de plom que ja havia fet en previsió. Ara puc confirmar que la màquina pesa 2 kilos 400 grams clavats. Després la he provat. Tot i que fa molts dies que no circula cap tren i que tampoc no he netejat les vies, tot ha anat molt be. La màquina s'ha comportat divinament. Aquí tenim un altre detall de la part de sota dels tancs Ara ja falta molt poc.
Editat per darrera vegada per Olot el Dg Jun 14, 2015 9:39 am, editat 1 cop en total | |
| | | Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 8:30 am | |
| | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 9:24 am | |
| Amadeu i tots els demés
Hi posaràs llast a dins els tancs d'aigua?.
M'agrada aquesta solució.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 9:28 am | |
| És una gran satisfacció acabar un projecte d'aquests. Ara, a enllestir-la i a gaudir-la. .! | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 9:37 am | |
| Si, Joan. Queda repassar algun detall. Caldria pintar-la tota i entretenir-s'hi una mica. Però això serà més endavant. De moment ja la tinc funcional, que és el que volia. I encara tinc una altra Stainz udolant a transformar !! - ignasibaga escrigué:
- Amadeu i tots els demés
Hi posaràs llast a dins els tancs d'aigua?. M'agrada aquesta solució. Fins aviat, Ignasi. I tant que si. Ho havia comentat i tot: - Olot escrigué:
- ... A dins dels tancs hi he posat unes peces de plom que ja havia fet en previsió. Ara puc confirmar que la màquina pesa 2 kilos 400 grams clavats...
| |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 9:39 am | |
| Nomes com a sugerencia , has pensat a obrir les portes de la cabina? jo ho he fet a les meves i guanya bastant. Penso pero, que si has aixecat el terra per amagar la instalaçio electrica aixo no sigui posible, en tot cas les millore son evidents . Has fet molt bona feina.
Salutacions. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dg Jun 14, 2015 9:44 am | |
| Si que se'm havia passat per el cap.
Però efectivament l'haver aixecat el terra és una de les raons per les que no ho puc fer. A demés, també he fet aquest invent de poder desmuntar la cabina desplaçant-la endarrere, per la qual cosa perd una mica de solidesa en la fixació entre cabina i caldera. Temo que obrir la porta també l'hi faria perdre una mica de consistència al conjunt de la caixa. Per si fos poc, la caixa que amaga els cables arriba fins a mitja porta (no ho digueu a ningú), amb la qual cosa no te sentit fer-la practicable.
Per tant, per totes aquestes raons me'n he estat. Però el suggeriment era bo. Moltes gràcies per haver-lo fet. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dc Jun 17, 2015 7:00 am | |
| Avui he fet la prova de tracció a la Stainz. Puja per pendent de 35 per mil amb set vagons amb adherència total, sense patinar ni arrencant als punts més difícils. Amb vuit ja patina. No està malament si tenim en compte que la seva fita era arrossegar trens de 3 o 4 vagons, i que els trens més llargs autoritzats a circular per a tot el circuit són de 6 vagons. La màquina acompleix de llarg les seves expectatives. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dc Jun 17, 2015 9:50 am | |
| Celebro que la experiencia sigui positiva , aixo demostra que tens el pes adecuat al teu circuit, aixi que vagi a la Vilella et donarè el pes de les meves, que deu rondar el mateix que tu tens , amb una maquina tan petita no es poden fer miracles . pero si que s`a de reconeixer que aquestes petites tenen una força notable i proporcionalment superior a moltes altres de rodatge superior,d`aqui ve la meva teoria de que les maquines BB , o 2 Stainz tenen mes força que les altres.
Bona nit , fins demà. | |
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dc Jun 17, 2015 9:53 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional Dc Jun 17, 2015 9:58 am | |
| Has fet una petita bestia..! | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional | |
| |
| | | | De Stainz que udola, a Stainz funcional | |
|