TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 De Stainz que udola, a Stainz funcional

Ir abajo 
+8
TramBlau
Shay
MALLET73
alejandro sasplugas
Sisu
ut800035 (†)
josepmaria
Mitjans
12 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 1:32 am

Els interruptors ja són posats. També un gruix que servirà per base del nou falç terra que faré (ara ja vaig directe al gra perquè tinc l'experiència de l'altra màquina)

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Nf2p82

Com és natural he tret allò que em desagrada tant de la Stainz

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Neciuv

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 21buihv

Així ja està millor

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 11sgll5

Els encaixos per a desmuntar la cabina cap a enradera

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 2h7ghsp

A tots dos costats

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 314owts
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 1:36 am

Vas a preu fet..!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 1:36 am

Mira qui parla !! riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 1:55 am

jaja

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:22 am

Amadeu,

Suposo que seguint els consells dels Sasplugas, aquesta Stainz, també la llastraràs amb un pes similar a l'anterior.

Penso que els resultats dels Sasplugas i els teus, deixen, fora de cap dubte, que les locomotores han d'anar llastrades i molt.

Jo soc de ciències, podríem dir de les ciències de la vida i tinc força mancances tècniques i aprofito per preguntar.

Quan hauria de pesar una Stainz?.

Les locomotores de vapor viu de dos eixos de la casa Accucraft que son d'una escala similar al 1:22,5, pesen en buit uns quatre kilos.

Però la locomotora del PV 22, que tu vas penjar la foto en aquest fil per demostrar que els tancs de la Stainz no t'agradaven, pesa en buit 10.100 kg. A escala que hauria de pesar?

Evidentment el pes no es pot passar a escala com les mesures lineals, però hi ha alguna manera de poder-ho fer. O si es pot fer com una mesura?.

Hi he estat pensant i se m'escapa tot, insisteixo, tinc força mancances tècniques.

Algú hi pot posar-hi una mica de llum!!


stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Efs8zl
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 10:02 am

Hi ha certs valors que no es poden reduir a escala. El pes n'és un. El pes de la màquina no es pot fer a escala, igual com tampoc pots fer a escala, per exemple, la potència de la màquina.

El pes només és el resultat de la suma de les masses de totes les peces i materials que formen una màquina. Les peces i els materials utilitzats a la realitat són diferents dels que utilitzem a escala (una planxa de carrosseria que faci un mil·límetre de gruix a la realitat, a escala seria 0,045 mm!!i una planxa que en realitat pot ser d'acer, nosaltres la fem de plàstic), per tant el pes no guarda cap proporció d'acord amb la realitat.

Podem comparar pesos i resultats de màquines en miniatura de la mateixa escala, o entre màquines reals. Però no podem fer una proporció a escala entre elles perquè el pes és una qüestió purament funcional.

Els vagons tampoc tenen un pes a escala. Ni els rails i les rodes dels nostres trens tenen el mateix coeficient d'adherència que tenen els trens reals. Per tant seria absurd fer una màquina amb una potència i un pes a escala. Només els farem d'acord amb la necessitat que tenen les nostres màquines de remolcar els vagons que tenim, sobre vies de llautó. I sobre tot, el pes de les nostres màquines és un valor que va molt al gust personal de cadascú.

Opino a nivell personal que les màquines que pesen, a demés de poder arrossegar més vagons abans no arribin a patinar, també tenen una marxa molt més fina. Igualment el soroll de les rodes en passar per les separacions entre carrils, "sona molt més be". Per això la meva Alsthom, per exemple, pesa 8 kgs ( això vol dir que cada roda fa un kilo de pressió sobre els carrils). El resultat és notable. Però cap proporció amb la realitat, a on la Alsthom pesa 44 tones (5,5 tones per cada roda!).
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 10:16 am

Be, veig que encara m'he deixat coses per a contestar:

fve escrigué:
...
Quan hauria de pesar una Stainz?.

Les locomotores de vapor viu de dos eixos de la casa Accucraft que son d'una escala similar al 1:22,5, pesen en buit uns quatre kilos...

Les Stainz pesen entre 1300 gr i 2000 gr, segons versió. La meva, omplint tots els buits que he pogut (blocs que formen els baixos del bastidor, cilindres, el que quedava de buit a la caldera, i altres cavitats) he aconseguit que arribi als 2400 gr.

Quan hauria de pesar? el que dèiem: a gust del consumidor. I jo no he sigut capaç de que pesi més, per tant dec estar al màxim (estic esperant encuriosit que en Alejandro em confirmi a quan va fer arribar les seves).
En qualsevol cas, la de vapor viu que arriba fins els 4 kg (perquè no és de plàstic Very Happy ) tindrà un esforç de tracció que deixarà la Stainz com a una joguina.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 10:23 am

Suscric totalment el que explica l`Amadeu, i puc afegir que tampoc amb els vagons es poden fer segons quines coses, jo, vaig intentar carregar amb grava una composicio de 11 "potaseros" amb un pes de uns dos kilos ,o sia 22 kgs. i el resultat es que a falta de freno empenyen la maquina a les baixades ,amb perdua total de adherencia , i amb risc de rotura de enganxes , que no estan dimensionats per aquests esforços, Degut a aquest experiment, tenim la carga limitada a mig kilo per vagò. El mateix pasa si intenteu omplir d àigua`una composçio de cisternes. Confirmem aixi que la carga tampoc pot ser a escala.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 10:37 am

Hi ha factors externs que tampoc són a escala: per exemple no plou mai a escala. riuuu

Broma a part, això vol dir que si fem cunetes a escala, no engoliran l'aigua que plou en la realitat.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:01 pm

L'altre dia amb vareu fer entrar curiositat i vaig veure que la meva Stainz pesa 1400 gr amb una balança de cuina, per cert a mig de l'operació va entrar les dones de casa i cartonro diable
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:05 pm

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

I va passar alguna cosa?

Què varen dir?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:10 pm

Que cada dia estava pitjor, que aviat trobarien trens a dins la nevera ( piles ja n'han trobat) geek
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:18 pm

Dons espera't que que vaig rentar els trens amb el rentaplats (el millor tren de rentat que hi ha), la meva filla em va descobrir. Ella anava a buscar un plat, obre i... zas !!! tot era ple de trens!
Va estar tres dies rient.
En va fer fotos i les va publicar a Facebook Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:26 pm

En aquests casos, cal dir la típica frase "no és el que sembla...!"

riuuuu riuuuu riuuuu

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:28 pm

riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 9:32 pm

aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 10:27 pm

Això a casa no passa... no tenim rentaplats...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDl Jun 22, 2015 10:28 pm

Dons vigila el que fas amb la balança de cuina. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2015 12:36 am

De moment, només l'utilitzo per pesar Legos... i així saber el seu preu...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2015 12:39 am

Be, així no tindràs problema perquè les dones normalment comprenen les coses que venen justificades per diners. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2015 10:07 am

Hola a tots.

Per a mi el pes que ha de tenir una màquina ha d'anar en consonància entre el circuit que volem que circuli i el pes del seu tren, considerant sempre les circumstàncies més desfavorables, però sense passar-se i sent conscient que sempre hi hauran limitacions, al igual que passa amb els models reals.

Jo me'n guardaria molt de posar els trens a dins el rentaplats, si n'hi hagués, però si que he rentat vagons i peces a la pica de la cuina per desengreixar-les. Un dia érem de compres en un super de Andorra i vam veure balances digitals de cuina a molt bon preu, amb permís de la jefa en vaig comprar una per pesar els trens.

Fins avia, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2015 6:52 am

Jo les vies sí que les vaig posar al rentaplats, m'ho va recomanar l'Amadeu i el resultat va ser satisfactori
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2015 8:57 am

Be, però si us plau, si t'empaiten, no diguis que t'ho vaig dir jo. riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2015 9:22 am

Només ho van trobar curiós
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2015 9:45 am

Sortosament hi havia, no fa gaire temps, un anunci a on posaven una bicicleta al rentaplats. Això ens salva una mica, no és cert? Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: De Stainz que udola, a Stainz funcional   stainz - De Stainz que udola, a Stainz funcional - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
De Stainz que udola, a Stainz funcional
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 8Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
 Temas similares
-
» Stainz personalitzades.
» Personalització d'una Stainz
» embrutiment d'un Stainz n ° 3
» Una góndola per a transport de Stainz
» Stainz freelance by Frederic

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: