NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| vagons de catalans | |
|
+20ignasibaga MALLET73 Mitjans alejandro sasplugas KTK Posets TramBlau ostman ut800035 (†) Maxx_Rivoli E4lok tram47 peps josepmaria Shay TJV jaume fve Olot Sisu 24 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Abr 16, 2015 5:05 am | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Abr 16, 2015 9:16 am | |
| Hola a tots.
Demà, fotos dels treballs de pintura.
fins aviat, Ignasi. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Abr 16, 2015 9:18 am | |
| Imprimareu abans de pintar? | |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dj Abr 16, 2015 9:47 am | |
| Avui he fet la capa d'emprimació, a la foto del Carles també sembla emprimació. Ah, i abans una bona neteja amb aigua i sabó.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| | | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 1:57 am | |
| Preciosos, no els havia vist mai. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 3:21 am | |
| - Olot escrigué:
- Imprimareu abans de pintar?
he fet totes dues maneres....pintar amb sprai directe i l'altre imprimar per desprès passar l'aerograf... salutacions mallet73
Editat per darrera vegada per MALLET73 el Dv Abr 17, 2015 3:25 am, editat 1 cop en total | |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 3:23 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 3:31 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- Olot escrigué:
- Imprimareu abans de pintar?
he fet totes dues maneres....pintar amb sprai directe i l'altre imprimar per desprès passar l'aerograf...
salutacions
mallet73 Carles, et recomano la imprimació, la resina és punyetera amb la pintura. | |
| | | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 8:41 am | |
| Hola a tots. Després d'una jornada de pintura i em el treball per acabar... No tenia clar com fer-ho i ha estat una proba que no em de moment no em desagrada, s'han de retocar coses que no podré fer res fins la setmana que bé, però aquest lapsus servirà per pair i rumiar. Fins aviat, Ignasi. | |
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 8:47 am | |
| Jo el trobo genial.
El bastidor potser per el meu gust és massa clar. Em sembla que l'hi convindria un color més negre, o més rovellat. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 8:57 am | |
| A mi em sembla molt bé. Realment, se'm fa estrany veure'l en color perquè només els he vist en fotografies en blanc i negre, però el resultat és bo. Evidentment, qui els hagi vist en directe tindrà una opinió més ajustada a la realitat. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 9:07 am | |
| Per cert, un detall, ja que se li està donant un aspecte usat, també és podrien pintar igual els enganxalls de lgb. Quedaran més dissimulats. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 9:46 am | |
| Un aspecte magnífic! | |
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 10:11 am | |
| Perdoneu, però em sembla que els ferros de les caixes anaven pintats del mateix color de les caixes. També es va restaurar així el U269 per l'exposició que es va fer a l'Estació de França. També he vist unes fotos de Jordi Sala datades del 1981, amb el darrers vagons de fusta restaurats i també era així l'esquema de colors. Lamentablement aquestes fotos no les tinc | |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 7:26 pm | |
| - fve escrigué:
- Perdoneu, però em sembla que els ferros de les caixes anaven pintats del mateix color de les caixes.
També es va restaurar així el U269 per l'exposició que es va fer a l'Estació de França.
També he vist unes fotos de Jordi Sala datades del 1981, amb el darrers vagons de fusta restaurats i també era així l'esquema de colors. Lamentablement aquestes fotos no les tinc Agraït per les imatges com ja he comentat amb Ignasi està bé fer una reproducció els més identica possible a la realitat tan en forma com en colors..però es clar a part hem de tenir en compte que aquest vagons aniran per les nostres linies..llavors també es poden pintar de colors diferents etc.etc... par lo per mi estic molt conten del resultat dels nostres vagons, un cop acabats i en circulació faran patxoca... salutacions mallet73 | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dv Abr 17, 2015 10:10 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Abr 18, 2015 4:24 am | |
| Mallet,
Evidentment que els podeu pintar com vosaltres vulgueu, si he posat les fotos, és perquè em va semblar que deieu que tenieu fotos en blanc i negre. La llibertat del artista és inqüestionable.
En cap moment la meva intenció és interferir amb la vostra envejada creativitat. | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: vagons de catalans Ds Abr 18, 2015 10:08 am | |
| Amb aquesta contribució, que es pot apreciar la bona feina que està fent en els models. Genial! | |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 19, 2015 5:22 am | |
| Hola a tots. Unes fotos més per reflexionar de la jornada de pintura en que a més del vagó de vores baixes vaig pintar els de vores mitjanes Gracies Eduard pels teus comentaris, no he trobat cap foto en que em faci pensar en que l'estructura de ferro anés pintada diferent de la caixa, no sé de on ho vaig treure, segur que en somnis, Ho modificaré. El color marró-vermellós o marró-xocolata, et dona la impressió que és d'una manera o altra segons la foto que mires, la època, estat del vagó i un munt de variants més. Però ara per ara no és el que em preocupa més. Si no vaig errat la majoria de vosaltres pinteu amb aerògraf, anys enrere també hi havia pintat en tenia dos i ara no en tinc cap (avariats), per això vaig adoptar la solució de pintar amb esprai, més còmode i no tenia els problemes que tenia cada vegada que pintava amb l'aerògraf, però hi ha l'inconvenient que no hi ha molta varietat de colors, el color marró-vermellós que vaig trobar era una mica fort però em va semblar que al tapar-lo una mica amb un color envellidor podria quedar bé. Però ara penso que potser serà millor desenterrar la tècnica del aerògraf. Tinc temps per meditar. Ara unes fotos dels models que volem fer. és el vagó que ens mostrava en Eduard, fotografiat a Manresa, amb aquest mateix color o més vermellós, envellit, rovellat, restaurat, acabat sortir dels tallers, ... tant val. vagó tancat matricula OG. marró vermellós, i perquè no més tard el de quatre eixos. en aquesta foto un vores baixes en bastant bon estat, un Martorell que no se'ns acudiria pintr-lo així i uns coberts amb tres tonalitats diferents. aquest vagó també està en els tallers Mallet74, color verd en època FEVE, també era així quan era CGFC?, però no està malament. Mentre pensem continuarem en les construccions de nous vagons, si en Carles no m'engega a la m..... Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 19, 2015 6:09 am | |
| Jo avui he pintat amb aerògraf per primer cop i he patit lo meu. Normalment ho faig a pinzell o spray, aquest últim amb l'inconvenient que per molt amb compte que vagis les boquilles s'acaben embossant.
| |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 19, 2015 6:19 am | |
| eCom que soc drapaire de mena, tinc fotografies recollides a internet, dels vagons que voleu fer, no massa però, si voleu les puc anar penjant al fil, segurament ja les teniu, però mai se sap. | |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 19, 2015 6:46 am | |
| Hola Narcís, Eduard i tots els demés.
Jo vaig comprar unes quantes "boquilles" de recanvi per aquest motiu, quan has de parar per esperar a una segona passada a vegades la pintura que queda al entorn del furat de sortida s'asseca i distorsiona la polvorització, llavors és quan s'ha de canviar, però l'inconvenient que hi veig ara és que no tens pintura per fer petits retocs a má. Aquest problema també es dona amb l'aerògraf, si has d'esperar per fer un canvi de peça o qualsevol causa que et faci para una estona la pintura del entorn de la boca s'asseca i llavor dificulta la neteja de la pistola mateixa. Quan hi pintava em tenia que preparar per fer la feina tota de cop i netejar la pistola com més aviat millor, llavors sempre em sortien problemes. Però segur que els experts d'aquesta casa ens donaran ànims i lliçons per tirar endavant.
Eduard, jo també arreplego tot el que trobo, agraït si ens en vas passant. Aquest Jordi Hernández deu tenir un bon arxiu. Fins aviat, Ignasi. | |
| Assumpte: Re: vagons de catalans Dg Abr 19, 2015 7:11 am | |
| Jo no faria cas de cap vagó preservat i restaurat. Al pintar-los tenen el mateix problema que nosaltres: saber trobar el color adequat, i ja veieu que no és pas fàcil. Moltes vegades NO ho encerten, i per això els descarto com a referència bona. En canvi les fotos que heu posat són esplèndides. Fixeu-vos en les diferents tonalitats des vagons en una mateixa foto. És ben cert que la foto falseja, segons el vagó, segons l'angle d'il·luminació, i de la llum del dia, i fins i tot segons l'exposició donada... Quan vaig pintar el meu Martorellvaig fer la pintura jo mateix, però com que no vaig poder treure una conclusió clara de totes les fotos en color de que disposava, un dia me'n vaig anar a Martorell i vaig agafar una mostra real de pintura rascant la fusta d'un vagó de veritat. Potser fóra una bona solució si encara hi ha algun vagó bell a Martorell. Un consell que donaria en quan a les peces metàl·liques, encara que efectivament a les fotos sempre veig que eren pintades amb la mateixa pintura que la fusta (es pintava tota la caixa), és de pintar-les amb una tonalitat una mica diferent (no gaire; només una mica). Això és perquè a demés de donar una mica de relleu a la miniatura, diferenciant les peces, a la realitat també envellia diferent la pintura sobre la fusta (a on es tornava clara i es pelava deixant la fusta gris al descobert), o sobre el ferro (a on prenia rovell de mica en mica). Aquesta tècnica, inclús rovellant una mica els ferros, em va donar un resultat satisfactori en el meu vagó amb garita: https://trenscat.forosactivos.net/t1522-millora-vago-lgb-4026-vago-tancat-amb-garita-de-guarda-fensEn quant als problemes amb l'aerògraf, Narcís, potser podries provar de filtrar la pintura. Ja imagino que tens la fluïdesa adequada que, diuen, ha de ser la de la llet, però jo la filtrava amb una mitja vella (les que les dones ja no volen i llencen). Ignasi, dubto que jo et pugui donar consells sobre aerògraf, per això només preguntar-te si quan paraves de pintar per a treballar una peça havies provat de polveritzar una mica de dissolvent per a netejar l'aerògraf de pintura per dins.
Editat per darrera vegada per Olot el Dg Abr 19, 2015 8:54 am, editat 1 cop en total | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: vagons de catalans | |
| |
| | | | vagons de catalans | |
|