| Locomotora Schöma del Cremallera de Núria | |
|
+7josepmaria TramBlau jaume MALLET73 ignasibaga Sisu ostman 11 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dl Mar 16, 2015 3:35 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 1:21 pm | |
| Avui he fet l'assaig per la dm6... pintura. .. i la veritat, espero que amb els laterals amb menys reixes em sigui més senzill. .. Ha estat un suplici i encara no he acabat, em falten ratlles blaves que he ďemmascarar en una segona fase de pintura. De moment, a falta de retocs de fugues i algunes franges blaves, està així. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 4:21 pm | |
| Així de lluny queda prou bé... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 6:00 pm | |
| Ha que dat molt be.
Imagino que les franges les has fet amb cinta d'emmascarar, però si és així no m'imagino pas com ho has fet per a posar-les a les reixes i que t'hagin quedat tan rectes. És d'admirar. Ens hauries d'explicar el secret. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 6:20 pm | |
| Cert, reixes i ondulacions son molt complicades de fer. Sempre surt pintura per o no vols. aixo ho veia a venir, pero es que pels automotors A-5 a A-8, la pintura es d'extrema complicacio per les ondulacions a la caixa.... Ja ens diras com ho fas, apart de paciencia, es clar. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 7:47 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 8:19 pm | |
| Doncs apart de paciència, poca cosa més. .. Un bastonet de fusta per enganxar la cinta fins al fons i prou. Hi ha hagut moltes fugues de pintura a molts llocs, per això cal retocar, i falten les línies ďenmig, que el gruix de la cinta no em permet fer-les d'una sola vegada.
La DM6 té menys reixes, i els automotors encara són només virtuals. Quan arribi el dia, ja veuré. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dt Mar 17, 2015 9:26 pm | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 18, 2015 3:16 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 18, 2015 3:50 am | |
| Hola Joan i tots els demés. Un treball per treure's el barret. Seria d'allò més interessant de veure un pas a pas fotogràfic d'aquesta fase de pintura. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 18, 2015 3:54 am | |
| Estava pensant just el mateix. M'ho has tret de la punta del teclat. | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 18, 2015 7:38 am | |
| Desconec si es un defecte optic pero em sembla veure una ratlla blava al lateral del morro davanter que es molt gruixuda per dalt i estreta per baix. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 18, 2015 8:28 am | |
| No és un efecte òptic, és que està torta... És sorprenent com es pot desviar la cinta mentre l'adaptes a les reixes. .. És un dels punts a retocar. I de cosetes d'aquestes n'hi ha per tot, per l'altre costat també. Espero que després de les reparacions no es noti massa. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 18, 2015 9:44 pm | |
| | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dj Mar 19, 2015 1:25 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 25, 2015 1:31 pm | |
| Nit de pintura. Pels que volíeu detalls, us poso una foto del tema de la cinta ďemmascarar. Aquest model, en tenir tantes reixes és un malson, perquè no queda perfectament enganxada ni tampoc queda recta, ja que cada reixa la va desviant. .. tindré molta feina de retocs. .. I ja un cop pintat i retirada la cinta... Això m'ha de servir d'experiència per a l'automotor i per la DM6... les ratlles no m'han quedat com caldria, hauré de filar prim en un futur. .. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 25, 2015 6:47 pm | |
| Sempre es bo fer proves o que algu ho expliqui. Apart de la dificultat de trobar el color igualat, i del gruix del material, potser caldria fer aquestes ratlles amb vinil. Que 'opimeu? Inclos penso que es podria pintar tot el lateral en blau, i com el blanc no acostuma a tindre problemes d etonalitta, fer les ratlles blanque simpreses amb vinil. Tot i que ja us dic que ben segur sera massa gruixut per ladestinacio que se li vol donar. Problema plaques de fabricant? es pinter d'un color propi que pertoqui, i, evidentmemt, no posar vinil damunt les plaques... Que en penseu? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 25, 2015 7:21 pm | |
| L'aspecte és bo Joan. Però la cinta no és la que tu deies de Tamiya, no? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 25, 2015 8:34 pm | |
| Els vinils no crec que siguin molt adequats pel gruix que tenen. Hi ha molta forma petita que no s'adaptaria. Ja tinc problemes amb la cinta que és com una pell. .. Per mi, sempre és millor pintat, encara que calgui fer retocs. Amb la capa de vernís final, no es nota massa i queda un acabat uniforme i pràcticament indestructible, cosa que em fa dubtar amb els vinils. - Sisu escrigué:
- Però la cinta no és la que tu deies de Tamiya, no?
La groga sí. Vaig provar la que havia comentat ď artesania latina i en vaig endur una decepció. No sé si la cinta en general o la que jo vaig comprar en concret, però no podia ni treure un tros sencer de la bobina sense que se'm trenqués. Vaig anar a canviar-la per la de Tamiya, qualitat contrastada. | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dc Mar 25, 2015 8:57 pm | |
| El resultat valdrà la pena, ben segur... | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dj Mar 26, 2015 4:13 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dv Mar 27, 2015 9:21 am | |
| Hola Joan. Gràcies per les fotos, està quedant de conya Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dg Mar 29, 2015 11:40 am | |
| Avui he estat arreglant les fugues de blau que hi havia. A base de pols i pinzell, he delimitat les línies i també alguna l'he adreçat una mica. El resultat, sense entrar en detall, ja m'agrada més. També he pintat el sostre de gris clar i les gomes dels vidres, a més dels eixuga-parabrises. Ara només calen detalls i el bastidor, que de moment, mecànicament es quedarà així, però penso fer-li un bloc motor de cremallera. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dg Mar 29, 2015 6:21 pm | |
| Una molt bona feina. Una vegada més queda demostrat que hi ha material de LGB que amb algunes millores sembla una altra cosa. I sense gastar-se diners. Per cert Joan, hauries de canviar-li els topalls i encara li milloraràs l'aspecte. Perfecte el tema de la pintura. Per mi inabastable encara. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria Dg Mar 29, 2015 8:24 pm | |
| I quins topalls li posaries? | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Locomotora Schöma del Cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Locomotora Schöma del Cremallera de Núria | |
|