El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Mar 08, 2017 1:29 pm
Després del fracàs del sistema dels dos motors, vaig estar un temps amb el tema aturat. Fa unes setmanes, vaig tenir una confusió, ja que vaig aprofitar el bloc per la 211 i aquests dies no trobava la feina avançada. .. En definitiva, m'he posat a fer un nou bloc motor, aprofitant un dels motors petits. Em sembla que per l'ús que se'n farà, serà suficient. En total, l'automotor en durà dos, un a cada vagó. Així que després de fer modificacions a les carcasses, aquesta tarda he pogut imprimir la primera.
Veureu que s'hi troba a faltar una transmissió de l'eix de cremallera cap al motor. Hi va un eix amb dos pinyons, com el que duia el Stadler.
La idea amb aquest bloc és fer-lo servir tant per aquest automotor com per la 211, sense la roda de cremallera, que serà l'única diferència. Tot això, tenint en compte que vagi bé. ..
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Mar 09, 2017 1:20 am
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Mar 09, 2017 10:35 am
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Mar 09, 2017 8:49 pm
Ja tinc la primera part de l'altra carcassa. Mentre es vagi imprimint la part que cobreix el motor podré anar fent els ajustos dels eixos i les primeres proves de moviment.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dv Mar 10, 2017 9:17 am
Tornes a aprofitar els mabuchi? Si son per a 12 volts com en el Slot,com ho farás per que no es cremin ? Resistències? Es un projecte molt treballat noi,et felicito!!
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dv Mar 10, 2017 12:38 pm
Doncs sí, ara mateix no tinc pressupost i aquests motors penso que poden servir. Tot i que són de 12V, sempre aguanten una mica més, i sent realistes, no solem posar els trens a grans velocitats, per tant, no crec que ens passem d'aquests 12V. En slot es poden posar puntualment a 18V sense problemes.
Unes fotos del muntatge
Ara toca anar ajustant els eixos, els engranatges i els allotjaments i anar afinant el funcionament del conjunt.
Aquí us deixo un petit video, encara sense acabar d'ajustar ni afinar. Se suposa que ha de millorar molt. El so de "rum-rum" que fa és per una petita excentricitat de la corona on ataca el cargol del motor. Ho acabaré d'afinar.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 11, 2017 4:01 am
El mateix vaig fer amb aquell camiò de RC transformat a slot,que originalment anaba amb piles a 4,5 volts i a 12/14 volts en pista, cap problema. També vaig fer el mateix amb una locomotora escala G a piles , del company Borja ,adaptant els eixos del tender,cambiant-los,pels de presa de corrent de LGB, això sí,no passant dels 10 volts(a mig trafo). A Molins hi era corrent en el circuït de la entrada,el Diumenge al matí.Era daurada com el gat de la sort dels xinos,el que saluda.. Aviam si pujo foto...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Oct 17, 2017 6:44 pm