El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Abr 08, 2015 1:45 am
Reprenc aquest fil, que havia quedat una mica abandonat, per una banda, perquè m'he estat dedicant al disseny de la dm6, i per altra, perquè vaig perdre la major part de la informació d'aquest projecte. ..
La qüestió és que he anat refent la feina i he trobat una sèrie de problemes i les respectives solucions. Tot i que sembli que no ha canviat molt, el concepte és una mica diferent, posant els motors i engranatges en posició invertida per a compensar tot el conjunt.
He trampejat una mica la distància entre eixos un parell de mil·límetres, i ara està en els 100mm de distància. A partir d'aquesta mida puc anar augmentant-la mentre permeti el gir correcte en r1. En cas de ser més llarg, aquest bloc permetrà posar un eix intermig si cal.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Abr 08, 2015 9:56 am
Hola Joan i tots els demés.
em sembla una bona solució perquè tinc un comportament igual en els dos sentits de la marxa.
Fins aviat, Ignasi.
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Abr 08, 2015 5:47 pm
Cert, bona eleccio.
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dv Abr 10, 2015 1:19 am
Amb dos motors d'allí també l'absorció dels ampere?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Jun 30, 2015 1:37 am
Acabo de veure que no vaig contestar la pregunta d'en Massimiliano. El consum és molt baix, uns 0.2A cada motor, total, 0.8A. I si consumeix una mica més, no em preocupa molt.
Com ja vaig comentar, havia perdut la informació d'aquest projecte, i avui he reprès disseny de la cabina. Com que a la feina no tinc ľopció ďinsertar els plànols a l'arxiu de treball, he portat el llibre i el peu de rei, i he calculat el factor de correcció. Sorprenentment, després de passar del plànol a mida real i reduir a la nostra escala, només em cal multiplicar per 8 exacte el valor del preu de rei..! Casualitat.
Aquí tenim la feina d'avui, amb el bogie presentat al seu lloc
Es veu una mica estrany, però és perquè li falta el faldó i molts detalls. Ja anirà agafant forma. ..
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Jun 30, 2015 1:59 am
Mitjans escrigué:
... després de passar del plànol a mida real i reduir a la nostra escala, només em cal multiplicar per 8 exacte el valor del preu de rei..! Casualitat. ...
Alguna cosa se m'escapa en aquesta explicació, però no entenc el que vols dir.
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Jun 30, 2015 2:07 am
El plànol està a una escala força petita. per passar a escala real, mesuro una cota amb el preu de rei i em dona un valor. Fent una regla de tres, puc treure un valor que, multiplicat a la lectura del preu de rei, em dóna la cota a escala real. Si aquest valor el divideixo per 22.5, tindré la mida a la nostra escala. Després de tots aquests càlculs resulta casual que només multiplicant per 8 el valor del preu de rei, em surti la mida a la nostra escala. Espero haver-me explicat millor ara.
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Jun 30, 2015 11:13 am
Avui, quan he arribat a casa, m'he proposat avançar una mica amb l'automotor, i quina ha estat la sorpresa en veure que en una carpeta hi tenia la cabina que vaig fer originalment!! El que havia perdut era només el bloc motor.
Tot i així, hi havia coses que no m'agradaven. He col·locat la vista lateral a l'arxiu i he retocat mides, finestres, el faldó... que tot i així, no tenien molt a veure amb el que he fet aquest migdia amb el peu de rei, per tant, la millor forma serà sempre treballar aquestes coses, almenys a l'inici, amb l'ordinador de casa, amb el plànol insertat.
Un cop fets els retocs, ara tinc això
Una de les coses que he millorat ha estat passar el gruix de 2mm a 3mm, per a donar més consistència al conjunt. L'aparta-pedres a l'inici, havia quedat massa petit, cosa que he arreglat.
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Jul 01, 2015 12:14 am
Trobar una versió anterior, encara que parcial, segur que estat una bona sort...
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Jul 01, 2015 9:22 am
Hola a tots.
Mitjans escrigué:
El plànol està a una escala força petita. per passar a escala real, mesuro una cota amb el preu de rei i em dona un valor. Fent una regla de tres, puc treure un valor que, multiplicat a la lectura del preu de rei, em dóna la cota a escala real. Si aquest valor el divideixo per 22.5, tindré la mida a la nostra escala. Després de tots aquests càlculs resulta casual que només multiplicant per 8 el valor del preu de rei, em surti la mida a la nostra escala. Espero haver-me explicat millor ara.
En Carles Salmerón en els seus llibres reprodueix els plànols de diferents orígens i escales a una pàgina de llibre, en alguns hi ha una línia d'escala en altres no, però en tots o gaire bé tots hi ha alguna mida del model real que serveix de orientació, jo faig servir el mateix sistema per aconseguir les mides que em fan falta. La única pega és que moltes vegades amb els plànols que hi ha en els llibres no son suficients per a poder reproduir un model, llavors els has de completar amb fotografies que t'ajudin a veure els detalls que en els plànols ni hi estan reproduïts.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Jul 01, 2015 9:35 am
Exacte. Aquests plànols, sovint són l'única font de què disposem, però hi ha molt poques cotes i la resta les hem d'anar calculant. És per això que em poso el plànol de fons i dibuixo com si estigués calcant. Segur que hi ha alguna mida aproximada, però les proporcions semblen bones.
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Des 17, 2015 2:30 am
Després d'estar amb altres projectes, toca polir aquest automotor. Tenia algunes coses avançades, però moltes per resoldre. De moment, estic treballant amb el bastidor, perquè quedi ben rígid i pugui circular sense la cabina, per poder fer proves i manteniment. És una de les coses que he après amb el Stadler. També he estudiat molt els plànols de l'Allegra de lgb per veure com està fet estructuralment.
De moment, el resultat és aquest
Estarà fet amb planxa de plàstic, reforçat amb nervis. A sobre d'això, i enganxat fent sàndwich, hi va una altra placa, que serà el terra de la cabina. Els suports dels bogies seràn fets amb la impressora, així com tot el que va fixat per sota, que encara no he dibuixat, només el faldó davanter. A aquest li hauré de fer l'encaix per al ganxo normalitzat, per poder acoblar-li els vagons i furgons de Núria.
Un altre tema és el mecànic. Penso que amb un bloc motor per cabina ha de ser suficient per moure's amb les composicions habituals del cremallera, no portarà mai una exageració de vagons, com a molt, dos de bogies. Tot i així, estic pensant tenir previsió de poder fer els bogies intercanviables per si cal afegir potència.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Des 17, 2015 7:06 am
Un projecte complex, moltes qüestions a resoldre. Tinc enveja sana
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Des 17, 2015 9:10 am
Molt ben pensat, per a mi és molt important poder fer probes. Jo sempre començo per els bogis, amb motor o sense, quan funcionen correctament vaig pel xassís i fer probes, quan son satisfactòries vaig per la carrosseria.
Fins aviat, Ignasi.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Des 17, 2015 9:45 am
Sembla molt consistent... A veure com es porta...
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dv Des 18, 2015 2:19 am
Avui he estat fent peces dels baixos i he recordat un gran dubte que tinc.
Als laterals dels bogies hi ha unes barres longitudinals que no tinc molt clar per a què serveixen ni on articulen, si és que ho fan, només ho he vist amb el tren aturat. De moment, he fet el que em sembla que és la part fixa, però no sé com fer la resta. .. Algú té idea per a què són i quin moviment tenen? (sent ròtules, algun moviment han de tenir)
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dv Des 18, 2015 3:03 am
A partir del minut 2 podràs veure com funcionen, semblen amortidors del bogie
Pere
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dl Gen 04, 2016 1:12 pm
Aquest comboi és molt similar als d'operació en el Monte Generoso de tren. Com ja t'he dit que estic molt interessat.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 12, 2016 5:10 am
Després de temps i diversos intents fallits, per fi tinc una de les carcasses del bloc motor. Tant de temps amb els motors per sobre la taula, per fi tinc on posar-los
El problema que estic tenint amb les impressions és que té molts nervis interns, que en refredar-se, van estirant la peça cap amunt, deixant-la corbada. Finalment ho he resolt tallant la peça a llesques, imprimir-les per separat i després enganxar-les, ja que amb poca altura, hi ha molt poca deformació.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 12, 2016 5:54 am
He hagut de rellegir una mica el fil perquè ja no recordava..... Aquí un dels motors fa girar un eix i l'altre un eix amb cremallera, és així?. I tindrà dos blocs motor com aquest?. Cal tanta potència?.
I una altra pregunta. Has trobat per fi un sistema per fer la tracció amb cremallera de manera simple o has de començar de zero per cada projecte?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 12, 2016 12:14 pm
La potència no és tanta, ja que els motors són més petits. Tot això ho faig així per a tenir motors econòmics i un bloc de mida petita, que no entra dins la cabina.
Són motors de 12V, que aniran posats en sèrie. En ser de revolucions relativament altes, els he posat una cascada d'engranatges per a reduir la velocitat i augmentar la força, que no és que en vagin molt sobrats. A cada cabina n'hi anirà un, total, 4 motors. Espero que siguin suficients per a l'automotor i inclús per arrossegar un parell de vagons, tal com feien en la realitat. És un experiment, encara cal provar una sèrie de coses, però fins ara que no estic fent les carcasses no ho puc comprovar.
En quant al sistema estàndard de cremallera, la veritat és que no m'hi he posat, perquè com que amb la impressora vaig fent peces unitàries, tant em fa que siguin totes iguals o que siguin diferents. La feina està en el disseny, però no és tanta.
Aquest sistema pot ser força modular, perquè en estar els motors independents, puc separar-los més si cal, fins aconseguir la distància entre eixos, i si em cal una distància més curta, puc col·locar un dels conjunts de motor al revés i que el motor quedi per la part exterior i no al mig.
Tot i així, el sistema que dóna més flexibilitat de disseny és el de corretges de la DM6, encara que he de polir les tensions de les corretges per a que no patini en cas de sobre-càrrega.
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 12, 2016 12:40 pm
El sistema és molt intel·ligent. Atès que fas projecte complet perquè no pensa ara a dos motors de gran abast? No es pot canviar? I 'com construir Ferrari gairebé perfecte i sotmetre als motors de motocicletes !!!
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria