El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 12, 2016 7:19 pm
Gràcies per les explicacions Joan
JGDURAND Trenjardinaire
Ubicació : CHATELLERAULT FRANCE Edat : 74 Data d'inscripció : 18/05/2014 Nombre de missatges : 133
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Ds Mar 12, 2016 11:37 pm
A està lluny del meu edifici sense un pla, una altra vegada
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dg Mar 13, 2016 4:35 am
Els motors mabuchi són motors molt fiables, molt utilitzats en gran quantitat de productes elèctrics d'ús quotidià. Jo he comprovat la seva eficàcia durant anys en el món del slot i hi tinc gran confiança. Amb la mecànica adequada no he de tenir problemes amb ells. Els tramvies urbans també reparteixen la transmissió en diversos motors més petits, enlloc d'un motor central molt potent.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dg Mar 13, 2016 7:49 pm
Sembla una peça força gran, no?. Però suposo que l'automotor també ho és.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dg Mar 13, 2016 8:04 pm
Fa 100mm entre eixos i en porta dos cada cabina, un motoritzat i l'altre no. Faré les mateixes carcasses per ambdues versions, ja que tenen les mateixes mides.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Mar 23, 2016 1:19 am
Sembla complex......
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Mar 23, 2016 3:34 am
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Mar 29, 2016 3:27 am
on hi ha que fer la comanda ??¿?
molt bona feina!!! segueixo el teu fil...
mallet73
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Mar 29, 2016 12:03 pm
L'estudi d'aquest sistema de motor és fascinant. Si és forta i duradora és un desenvolupament revolucionari en la manera de pensar dels models de construcció pròpia.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Abr 06, 2016 11:06 am
Bé, fins aquí els invents... acabo de fer una mena de "stainz udoladora" amb la mecànica aquesta. Li he posat unes rodes per a què es mogui i el soroll és tan intens que no penso seguir per aquest camí... Calia intentar-ho. ..
Baixeu el volum una mica abans de posar el video. ..
Tot aquest soroll és només amb un motor, imagineu com seria amb els quatre que havia projectat. ..
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Abr 06, 2016 6:23 pm
Olot escrigué:
A mi no em sembla el mateix que una Stainz udolant. Allò era impresentable. Amb la teva motorització no n'hi ha per tant.
Abans d'abandonar l'idea, jo provaria dues coses: engrassar els engranatges i eixos d'engranatges, i posar pes a la motorització.
A demés, una cosa és el soroll que se sent quan circula per un indret entre parets i l'altra quan circula a l'aire lliure.
Jo estic amb l'Amadeu, segur que fent algunes d'aquestes coses millorarà. I després de la feina que t'ha portat abandonar a la primera sense intentar-ho potser és temps i esforç malaguanyat.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dc Abr 06, 2016 6:42 pm
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Abr 07, 2016 6:57 pm
Ja he muntat la resta de mecànica. Les rodes, evidentment, només són per a provar, les definitives serien metàl·liques. Pel meu gust, segueix fent massa soroll, tot i que no ha augmentat molt més en posar l'altra meitat dels engranatges i motor.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dj Abr 07, 2016 10:34 pm
les comandes on hi ha que fer-les..??
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dv Abr 08, 2016 1:23 am
MALLET73 escrigué:
les comandes on hi ha que fer-les..??
mallet73
+1
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Set 20, 2016 11:41 am
Repesco de nou el tema de l'automotor amb el seu bloc motor...
La major part dels problemes que han sorgit han estat per intentar que el bloc no fos alt, de forma que no entrés dins la cabina, però està clar que la cosa es complica i molt, així que he decidit que tocarà anar invertint en motors, de moment, un, de LGB, amb els seu doble sinfí, que simplifica prou les coses.
Així, passaré d'això
A això
La principal diferència, apart del número de motors, és la transmissió. La cascada d'engranatges del primer disseny redueix la velocitat a l'eix de les rodes, però tots els engranatges giren a molta velocitat, cosa que fa que sigui tan sorollós com va resultar...
En posar sinfí de bon començament, aconsegueixo que la velocitat als engranatges sigui baixa i més silenciosa. El costat adherència va directe, com una Stainz qualsevol, mentre que el costat cremallera transmet el moviment mitjançant engranatges, amb relació 1:1, és a dir, que no varia de l'eix d'adherència al de cremallera, giren igual.
Si aquest bloc va bé, em deixaré d'invents i tiraré per aquesta configuració en la resta de motoritzacions, ja siguin amb cremallera o sense, ja que l'únic canvi és la roda dentada i la finestra per a que sobre-surti.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Set 20, 2016 6:33 pm
Jo no hi entenc res de mecànica, ja ho saps, però es veu un muntatge molt més simple, i això sol ser millor. Si la velocitat és més baixa és a causa del tipus de transmissió entre el motor i el primer engranatge?. A més, només hi ha un motor i potser el consum de la màquina serà inferior, això també pot ser important.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Automotor Beh 4/8 del cremallera de Núria Dt Set 20, 2016 8:57 pm
El tema del consum no és la gran diferència, ja que són motors més petits i es reparteix, sent al final, una mica equivalent. És el que s'està fent amb el material ferroviari actual, enlloc d'una gran màquina, són unitats amb motors repartits.
En quant a la transmissió amb cargol, perquè l'eix faci una volta, el motor n'ha de fer tantes com dents té la corona. Així es redueix molt la velocitat. Amb els pinyons, la reducció de velocitat és més progressiva i els primers engranatges roden molt de pressa, i d'aquí el soroll que fa.