| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|
+224000Talguera lluis7 ODAKIM alejandro sasplugas ostman josepmaria Mak ut800035 (†) FACTOR tram47 peps jordi Sisu MALLET73 Shay Maxx_Rivoli Olot Mitjans ignasibaga KTK jaume TramBlau 26 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 4:47 am | |
| Oblideu la més fàcil... Esperar a la primavera que arribi el bon temps... | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 5:23 am | |
| Pau, ets el més assenyat.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 6:23 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 10:50 am | |
| La veritat és que sóc molt fredolic... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 12:06 pm | |
| Si passes mitja vida pensant en un tren al jardí i un dia aconsegueixes fer-lo, t'asseguro que esperar la primavera es pot fer moooooolt llarg... i què són zero graus comparat amb la il·lusió. .? Després només cal rumiar com fer que funcioni el tren... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 6:08 pm | |
| El tren de jardí es disfruta tot l'any. En cada època hi ha les seves coses. Naturalment com més bon temps, més condeix. Però si neva és molt especial. Nosaltres, els trenjardinaires, fem al revés de la gent que quan neva van a la llar de foc. Nosaltres sortim en plena nevada a fer córrer trens i fer fotos.
Quan plou també te el seu encant. De nit si el tren de viatgers és il·luminat té una màgia especial, i no parlem de circular al clar de la lluna. El sol és diferent a l'hivern o a l'estiu, que caient radiant al migdia, ens dificultarà sortir potser encara més que el gel.
De dia o de nit, amb fred o calor, el contacte amb la natura, l'aire lliure...
Durant molt de temps jo he dit que vivia a la terrassa, i que a casa només hi entrava a menjar i a dormir. He treballat a totes hores, i amb molt de fred. T'abrigues, i ja està. Només m'aturava quan el ciment se'm congelava!
Ara és diferent perquè els meus ossos, d'un temps ençà, comencen a notar les humitats i els freds... però sempre he trobat que el tren de jardí te en això de l'aire lliure una cosa que no es troba en cap altra escala, tret dels trens tripulats. Aquesta sensació de llibertat que ens dona l'aire lliure és com una droga, i no hi ha inclemència meteorològica que ens aturi. Només qui ho ha provat ho pot comprendre.
Benvingut al club, Joan. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 29, 2014 9:09 pm | |
| És això mateix Amadeu. Sempre he tingut contacte amb trens, però com aquest no n'hi ha cap...!
A la botiga que teníem em vaig fer un fart de muntar iberames, molts en N, algun en HO i inclús un cop, un en TT, però veure el tren córrer per un jardí no es pot comparar amb res. Per sort o per desgràcia, aquest circuit no el tinc on visc, així que les dosis de droga estan força controlades, però ja veieu com a casa tampoc m'aturo. ..! | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 02, 2015 10:11 pm | |
| Felicitats Joan! jo encara no tinc circuit exterior...però he de dir que ho sento però faci fred, calor, nevi, o troni..els trens no poden parar...recordo amb molt de carinyo els dies que vaig estar a can Sisu amb un fred , mig plovent i amb tramuntana i nosaltres allà fent correr trens..fins i tot la màquina tenia problemes d'aderència i nosaltres allà...o quant ja fa fosc en algunes trobades de can peps o can bantren.....com diu l'Amadeu cada moment és diferent i especial.... crec que la millor opció es fer trens nocturns per mantenir la via lliure i que no doni temps a gelar o que la neu qualli... podries fer les primeres trobades 24hores de trens non stop escala G/IIm...jo mi apunto!! felicitats i endavant!!!! mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Gen 03, 2015 1:22 am | |
| Ets un romàntic.....
PD: Jo també en tinc bon record... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Gen 04, 2015 11:13 pm | |
| Ahir va ser laborable a Olesa, almenys, a les obres del tren. Després de fer unes voltes amb el Stadler per provar els enganxalls de cabina, vaig començar a fer el plantejament de l'estació. Vaig comprovar que la cruïlla funciona bé. I ja vaig començar a anar desmuntant i posant ciment. M'ha sorprès aconseguir mantenir el nivell a tota l'estació. Un cop units els dos extrems, ja vaig poder acabar de muntar les vies i fer les primeres proves. Ara només em calen dues agulles esquerres de r1. Si algú en té alguna per vendre, que m'enviï un privat. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 1:52 am | |
| Molt bé Joan. Enveja de la bona! | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 2:56 am | |
| Estàs molt pencaire, això avança a molt bon ritme... | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 3:13 am | |
| Hola Joan i tots els demés.
Té molt bona pinta, però tinc una pregunta, m'imagino que està previst pujar de peus sobre les vies de l'estació, com a mínim la mainada, està previst que aguanti el pes de una o més persones sense trencar-se?.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 3:28 am | |
| La mainada per sort està prou ensenyada, no està previst que ningú s'hi enfili. Això sempre ho han respectat força. No trepitgen ni el de piles que tenen a casa, un peketren de vies de plàstic. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 3:56 am | |
| Hola Joan.
Les vies de LGB estan pensades per poder-les xafar, el primer catàleg que vaig tenir hi havia una foto de promoció en que es via un elefant amb el peu a sobre la via.
Jo si que he pensat en aquesta possibilitat, això no vol dir que hi posis el peu expressament, al caminar procures evitar posar el peu a sobre, però t'he de confessar que en bastantes ocasions els hi he posat accidentalment, amb la tranquil·litat que com que estan ben assentades no passa res.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 4:16 am | |
| Les vies no em preocupen, conec la foto de la que parles, em referia a tota l'estació, suposo que el 'machiembrat' pot trencar-se si algú s'hi enfila, però un nen segur que l'aguanta. | |
|
| |
jordi Trenjardinaire
Ubicació : barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 06/08/2014 Nombre de missatges : 332
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Gen 05, 2015 9:48 am | |
| El machiembrat aguanta perfectament el pes d´un adult si esta ben recolzat. Puixat i proba XD | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 2:30 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- Hola Joan.
Les vies de LGB estan pensades per poder-les xafar, el primer catàleg que vaig tenir hi havia una foto de promoció en que es via un elefant amb el peu a sobre la via... Recordo aquesta foto. Però no ho he pogut provar mai. Tinc les vies, però no he portat cap elefant a la terrassa perquè no cap a l'ascensor. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 4:28 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés. - Olot escrigué:
- ignasibaga escrigué:
- Hola Joan.
Les vies de LGB estan pensades per poder-les xafar, el primer catàleg que vaig tenir hi havia una foto de promoció en que es via un elefant amb el peu a sobre la via...
Recordo aquesta foto.
Però no ho he pogut provar mai. Tinc les vies, però no he portat cap elefant a la terrassa perquè no cap a l'ascensor.
En aquest mon tot té una solució o altra, en aquest cas hi veig dues possibilitats, pots fer un ascensor més gran que hi càpiga l'elefant o poses una via a ran de carrer que allà si que podràs fer arribar l'elefant. Cal tenir en compte que el "machiembrat" ( he trobat que en català es diu encadellat ) amb un cop es pot trencar, em refereixo a fer un mal pas per no caure, llavors poses el peu a on cal amb certa violència per evitar la caiguda, aquests encadellats els veig amb molta llum. Si aquestes mateixes peces fossin per fer una taula com en Josep Bantren no hi veuria cap problema. oh veig així Fins aviat, Ignasi. Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 8:38 am | |
| Avui que he estat a Olesa he fet la prova d'enfilar-me sobre la plataforma de l'estació i m'ha semblat ben ferma, i no és que jo sigui precisament prim... Per altra banda, avui li han regalat al petit un parking nou pels cotxets, que el que tenia ja estava força amortitzat. Abans de llençar-lo, he mirat què se'n podia aprofitar, i he trobat que l'estructura de l'ascensor i un dels laterals, degudament adaptats, em poden ser molt i molt útils. .. He pensat posar-ho a la línia de cremallera, en el moment que travessa la línia principal. Quan arribi el dia, ja obriré un nou tema al sub fòrum corresponent. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 10:57 am | |
| Fer un pont biga, potser? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 8:18 pm | |
| - ost7man escrigué:
- Fer un pont biga, potser?
Exacte! | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 9:23 pm | |
| trencar-se el machambrat es dificil encara que ti enfilis,pero per sota o tindries de tenir ple de material el sota .si n o si que pots tenir-hi problemas. salutacions PEP www.facebook.com/josep.jordasuner | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 06, 2015 10:47 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Molt bé Joan. Enveja de la bona!
si i tan!!!! sana eh!!! - ostman escrigué:
- Estàs molt pencaire, això avança a molt bon ritme...
ostres si!! tota la raó bona feina tot i fent fred..!! - ignasibaga escrigué:
- Hola Joan.
Les vies de LGB estan pensades per poder-les xafar, el primer catàleg que vaig tenir hi havia una foto de promoció en que es via un elefant amb el peu a sobre la via.
Jo si que he pensat en aquesta possibilitat, això no vol dir que hi posis el peu expressament, al caminar procures evitar posar el peu a sobre, però t'he de confessar que en bastantes ocasions els hi he posat accidentalment, amb la tranquil·litat que com que estan ben assentades no passa res.
Fins aviat, Ignasi. si jo també el recordo l'elefant i a més deia garantia de per vida!!! vies ben assentades esclar han de soportar el pes de la garrat de catalans!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 09, 2015 12:12 pm | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] | |
| |
|
| |
| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|