El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Ago 31 2015, 11:41
molt guapes les andanes han quedat genials....
mallet73
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Ago 31 2015, 12:09
Molt fines... tenen un aspecte esplendit...
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 06 2015, 21:29
Aquesta setmana he començat a preparar el cablejat de l'estació terme. El primer, es passar els tubs, i he preparat la rasa tot al llarg de la via.
El problema és que han de passar molts cables per cada tub i un cop posat, arriba un punt que s'encalla i no hi ha forma. Al final, he tret els tubs al carrer, ben estirats, i així sí que han passat bé. El proper dia els enterraré.
Mentrestant, hi ha hagut alguna circulació. Amb les pluges, ha començat a aparèixer la vegetació.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 06 2015, 21:50
Ja tinc ganes de fer la inauguració, però voldria esperar a tenir l'estació "de muntanya" (he decidit canviar el ramal de cremallera per un de muntanya, a adherència), ja que sinó, no hi ha massa opcions de circulació. .. Tot i això, tinc un petit pressupost per a vies, miraré fins on arribo.
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 06 2015, 22:03
És que amb un circuit tant petit, limitar la meitat a trens de cremallera m'ha semblat desaprofitar-lo. Només podrien pujar uns trens determinats i la resta, limitats a fer la volteta...
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 13 2015, 18:51
Aquest matí he estat fent treballs dins el túnel. Per un canvi de pendent entre l'interior del túnel i l'estació, alguns vagons se'm desenganxen a dins. Abans ja ho havia resolt amb la grava, però per fer treballs a la via, l'havia retirat i va tornar el problema. Ara que ja no tinc previsió de moure més la via, he anat a buscar el futur balast, gaveta o pinyolet, no hi sabria dir, ja que es classifica per mida i no sé a què correspon. Aquí, la primera galleda. Tocarà anar a buscar-ne més.
Com que n'he portat prou, he aprofitat per reomplir els laterals, però en els llocs on hi havia poca runa, s'ha escolat i encara hi queda forat. Ja ho taparé.
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 13 2015, 19:07
Queda molt bé
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 13 2015, 19:50
caldrà fer una visita aquest circuit!!!
salutacions
mallet73
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 13 2015, 19:58
Quan vulgueu, només cal quadrar agendes!
La inauguració la vull fer quan ja tingui l'altre ramal, ja que sinó, queda una mica limitat en quant a circulacions, però si algú té curiositat, només cal que m'ho digui.
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 08:14
Ho vaig provar, i amb alguns vagons tenia problemes de descarrilament. Eren dels que faig jo, pot ser qualsevol altra causa, però agreujada pel doble ganxo, que estirava més en girar. Tot i així, el perdre vagons només em passava amb els petits de fusta "catalanitzats", que tenen el ganxo una mica fluix. Ara amb la grava, ja ha quedat la pendent uniforme i ha desaparegut el problema.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 16:28
Hola Joan i tots els demés.
M'havia quedat despenjat d'aquest fil, has fet avançaments notables
El problema que has tingut al passar el cables a dins els tubs és un dels motius pel que els vaig posar dins el formigó de base, aquest tipus de tub va molt bé perquè és molt adaptable a qualsevol trajecte i forma, però al ser corrugat dificulta el pas dels cables, si està formigonat no té cap moviment i es passen força bé, a més al ser part de la base queden més protegits, però de totes maneres estas fent molt bona feina.
Al igual que l'Amadeu, jo també hi poso doble enganxall a tot arreu, assegura el enganxall entre vagons i el guiatge dels eixos en les maniobres, si tens vagons que et donen problemes al posar doble enganxall mira a veure si el gir de l'eix és correcte o té alguna fricció que entorpeix el gir..
Has pensat si vols fixar el balast?
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 17:19
El tema dels ganxos algun dia me'l tornaré a mirar, però de moment, veig que vaig eliminant problemes a mesura que poso bé la via. En quant a la grava que fa de balast, on pugui, la deixaré sense enganxar. Per exemple, dins el túnel, queda recollida amb les parets, igual que als ponts, quan els faci el muret de la barana o a l'estació amb les andanes. A la resta, miraré de contenir-la amb la pròpia terra del terreny, i allà on no sigui possible contenir-la de forma natural, ja miraré com ho faig.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 21:18
Hola Joan.
Veig que ho tens ben pensat, el meu consell és que de moment no l'enganxis, espera a veure el comportament en el meu circuit. Ja saps que jo la tinc fixada amb resina i això fixa la via a la base de formigó, ja vaig explicar que abans vaig anivellar la via i que ho vaig fer en el pic més alt de temperatura per tenir molt en compte amb la dilatació de la via, ara cal esperar el fred extrem de l'hivern per veure com va.
Fins aviat, Ignasi.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 21:43
Joan, desde la meva experiencia i com que veig que en parleu molt del problema dels enganxails, el unic problema es la explanaçio de la via,.Els canvis de rasan han de ser progresius , si convè s`an de curvar les vies lleugerament per adaptarles al terreno, mai el canvi de rasan ha de coincidir amb una junta de via. El doble ganxo es una seguritat pero si la via està be no es necesari,tambè es bo cuidar els peraltes i la nivellaciò transversal de la via, A tots ens agrada disfrutar del material , pero el" patito feo" dels circuits es el capitol de via i obres . Cal fer molta atençio aquest capitol, les condicions climatologiques no paren de fer la punyeta.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 21:56
Penso igual. En una rodona plana del set d'inici, cap vagó es desenganxa, és quan comencem a fer-los la punyeta que arribem als seus límits normals. Jo procuraré que tot el circuit estigui en les millors condicions de nivells i pendents. En quant a fixar la via, només ho plantejo als passos a nivell, on algú, passant, es pot endur la via amb el peu (ja ha passat algun cop).
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 22:14
Hola a tots.
jo m'he fet un "paratu" que posat sobre una plataforma d'un vagó serveix per marcar els pendents i el anivellat lateral (peraltes), volia penjar unes fotos però el sistema en aquests moments no em deixa.
Si a algú li pot ser útil us el puc deixar.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Set 15 2015, 23:01