| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| |
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 5:10 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 7:42 am | |
| Joan , després de llegir tot el fil i veure els pròs i contres de la unio de pas entre vagons i unitat motor,el sistema de "fuelle",navegant per internet buscant uns recambis per la furgo,he vist això. Seria una possibilitat,ja que en hi han de moltes mides,i algunes podrien ser interessants. La meva furgoneta en te d'aquestes al retrovisors,en cotxe en tinc d'aquestes no son molt rigides . Ademés tenen una forma "rectangular"(secciò). | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 8:26 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 8:43 am | |
| També podries provar en algun" xino" aquells autocars articulats... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 9:30 am | |
| Pot ser una bona solució. Tot i així, tal com ho vaig resoldre m'ha donat molt bon resultat i ja ho deixaré així. Si mai en faig un altre, ho tindré en compte. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 9:40 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 9:50 am | |
| caram! Aquesta, si fes la mida, m'hauria tret molts maldecaps! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Set 17, 2017 10:35 am | |
| | |
|
| |
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 07, 2017 1:51 am | |
| Aquests dies he estat treballant per a instal·lar l'arduino al Stadler i he aprofitat per fer unes petites millores al bloc motor. Una cosa que era crítica era la fixació del motor, que era molt feble, i l'altra era la fixació del bloc al bastidor, que no era pràctica. He fet una peça que va enganxada sobre el bloc, que fa unes aletes laterals per a fixar el bastidor i un collar que aguanta el motor i evita que pugui ballar lateralment. Només he fet una foto, però es veu a la base del motor el collar negre que el reforça. Podeu veure en primer terme el regulador de motor i a la dreta, l'arduino nano, el més petit. El mòdul de bluetooth és el que hi ha connectat als cables de colors que van cap avall. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 07, 2017 8:53 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jun 10, 2018 8:47 pm | |
| Com que tot té un límit, ahir a cal Pep li va arribar el dia de fer manteniment. Ens vem trobar que a la pujada abans del viaducte patinava i vaig veure que no eren les rodes sinó alguna cosa de dins. A casa el vaig obrir i revisar i vaig detectar el problema. Els eixos utilitzats són de 3mm per a slot, que són pràcticament perfectes, tant que inclòs són cromats, cosa que amb el temps ha fet que els engranatges que anaven a pressió acabin lliscant sota un gran esforç, cosa que passava en aquell tram de via. Aquí he indicat quins són els que lliscaven. El que he fet ha estat desplaçar els engranatges per a fer unes marques de certa profunditat amb la llima, de forma que tingui on agafar-se quan li he posat superglue. Abans de muntar, una mica de greix. Ara hauria d'aguantar uns anys més. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jun 10, 2018 8:56 pm | |
| Afegir que el Stadler, amb Arduino, no dóna cap problema i té una facilitat de funcionament remarcable, a més d'un moviment molt suau. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jun 10, 2018 10:57 pm | |
| Has d'explicar més coses d'això que estàs fent amb l'Arduino... | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jun 10, 2018 11:02 pm | |
| Molt enginyos el sistema de pinyons per la traccio , m agrade molt que hi hagi qui a part de fer carrosseries remarcables tambe innovi a nivell de la mecanica i fugi del consabut element LGB.
Alexandre | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jun 10, 2018 11:19 pm | |
| Joan, no has pas pensat en posar una mena de passador que travessi l’engranatge i l’eix? Això faria un bon bloqueig entre l’engranatge i el seu eix. La perforació la podries fer a la base del engranatge travessant l’eix. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Jun 10, 2018 11:54 pm | |
| El tema de la mecànica d'engranatges em supera. Ho trobo complicadíssim i em trec el barret. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jun 11, 2018 1:02 am | |
| - Olot escrigué:
- Joan, no has pas pensat en posar una mena de passador que travessi l’engranatge i l’eix? Això faria un bon bloqueig entre l’engranatge i el seu eix. La perforació la podries fer a la base del engranatge travessant l’eix.
Amb eixos més gruixuts, no hi veig cap problema. Aquests fan només 3mm. Si li faig un forat, per petit que sigui, afebliré aquella zona i podria patir en cas d'un mal cop. - Sisu escrigué:
- El tema de la mecànica d'engranatges em supera. Ho trobo complicadíssim i em trec el barret.
És el que té jugar de ben petit amb el Meccano i el Lego Technic... - alejandro sasplugas escrigué:
- Molt enginyos el sistema de pinyons per la traccio , m agrade molt que hi hagi qui a part de fer carrosseries remarcables tambe innovi a nivell de la mecanica i fugi del consabut element LGB.
Gràcies Alexandre! - ostman escrigué:
- Has d'explicar més coses d'això que estàs fent amb l'Arduino...
Això, hi ha un fil que en parla. https://trenscat.forosactivos.net/t2253-control-de-locomotora-amb-arduino-i-bluetooth | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jun 11, 2018 3:00 am | |
| Entenc que el problema està en que patinen els pinyons sobre l'eix, aquest problema també passa amb els de fabricació de marca. És més notori en escala H0 i sobre tot en les fabricacions xineses, m'ha passat amb algunes màquines de Electrotren i algunes de Bachman, també en algun de LGB que he intentat modificar sense massa èxit .
Fins aviat, Ignasi.
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jun 11, 2018 6:02 am | |
| Cert. A mi em va passar amb una màquina de les barates de Bachmann. També em va passar amb l’engranatge d’atac de les rodes polidor del neteja-vies de LGB. - Mitjans escrigué:
- Olot escrigué:
- Joan, no has pas pensat en posar una mena de passador que travessi l’engranatge i l’eix? Això faria un bon bloqueig entre l’engranatge i el seu eix. La perforació la podries fer a la base del engranatge travessant l’eix.
Amb eixos més gruixuts, no hi veig cap problema. Aquests fan només 3mm. Si li faig un forat, per petit que sigui, afebliré aquella zona i podria patir en cas d'un mal cop.
Clar, un eix de 3 mm és bastant prim. Però continuo pensant que seria una bona solució. Un forat petit, de cinc o sis dècimes seria suficient i no debilitaria pas massa la consistència de l’eix. Amb un petit filferro de 0’5 mm seria més que suficient. A demés, tinc la sensació que si l’encoles amb cianocrilat quan engreixis no li agradarà. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jun 11, 2018 6:05 am | |
| Per greixar utilitzo vaselina, que no ataca plàstics ni res. | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jun 11, 2018 9:02 am | |
| Generalment el eixos son grafilats a la zona que ocupant els engranatges . LGB també ho fa servir als eixos de les maquinàs. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Jun 11, 2018 9:06 am | |
| El grafilat és el que he intentat simular amb la llima. Se suposa que ja no ha de lliscar més. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Jun 12, 2018 3:17 am | |
| El grafilat també s'hauria de fer el interior del engranatge creant espais vuits entre els dos elements i aquests espais es puguin omplir amb una cola, ja sigui cianocrilat o un tipus d'Araldit, ja que amb el nylon dels pinyons no conec cap cola que hi vagi bé.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|