El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Oct 01, 2015 6:44 am
Sobre els vidres tintats jo diria:
1) he trobat a Servei Estació unes làmines que fan com de mirall. Les podries posar i fan l'efecte d'un vidre d'aquells a on no es veu l'interior.
2) segur que també hi pots trobar algun tipus de làmina de plàstic "fumat"
3) perquè amagar l'interior? si poses "vidres" normals s'agraeix perquè lluiràs l'interior del tren, i també realces aquests marcs que t'han quedat esplèndids i que amb altres vidres queden com amagats.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Oct 01, 2015 9:52 am
L'interior només queda amagat de dia, perquè de nit estarà ben il·luminat. En realitat és així. El que puc mirar és que el tintat no sigui molt intens, un acord entre realitat i model. Ja aniré mirant què trobo. De moment, hi dono voltes.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 02, 2015 6:55 pm
Tarda de pintura
Després de pintar la resta de finestres, inclosa la frontal, he anat per l'últim pas, els baixos.
Sembla que amb aquest tren em tocarà partir la fase de pintura. ..
Tot i així, l'aspecte que presenta és aquest
He anat pintant el ganxo
I el sostre del cos central
Ara tocarà retocar la part posterior i les cosetes que han anat sortint i ja podré anar per la segona cabina, que la tinc a mig emmascarar perquè se m'ha acabat la cinta. ..
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 02, 2015 8:24 pm
Una meravella.
Carles Marcos Trenjardinaire
Ubicació : a Edat : 24 Data d'inscripció : 25/06/2015 Nombre de missatges : 121
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 02, 2015 8:37 pm
maquinista Trenjardinaire
Ubicació : Navarcles Edat : 65 Data d'inscripció : 20/03/2011 Nombre de missatges : 182
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 02, 2015 8:46 pm
Espectacular felicitats
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Oct 03, 2015 5:39 am
Per els problemes que tens amb la pintura, Joan, acabo de llegir en un fòrum francès un modelista que ha pintat una màquina i diu que amb l'única cinta que no l'hi entra pintura ni se l'hi arrenca la pintura és amb la TAMIYA.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Oct 03, 2015 6:47 am
mallet73
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Oct 03, 2015 1:53 pm
Molt bé
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Oct 03, 2015 9:22 pm
Olot escrigué:
Per els problemes que tens amb la pintura, Joan, acabo de llegir en un fòrum francès un modelista que ha pintat una màquina i diu que amb l'única cinta que no l'hi entra pintura ni se l'hi arrenca la pintura és amb la TAMIYA.
És la que faig servir, és la millor. El problema estic quasi segur al 100% que és la imprimació, perquè allà on vaig haver d'arreglar no n'hi vaig posar i la pintura ha quedat perfecta.
Tot i així, com que ja està tot imprimat i no s'hi pot fer res, he creuat els dits i he seguit amb la segona cabina. Els dec haver creuat ben fort perquè aquest cop, de moment, no he tingut cap contratemps.
Us volia ensenyar una tècnica, per qui no la conegui, que ajuda a remarcar els detalls dels nostres models.
Com podeu veure, tots els panells estan delimitats amb una ratlla de gris fosc. No, no tinc una mà biònica, és una tècnica senzilla però efectiva. En primer lloc, si el model té panells marcats, cal repassar-los perquè tinguin certa fondària. Amb la cara que no talla d'un cutter es por anar rascant suaument. Un cop pintat, amb pintura a l'aigua, com ara la tamiya, que és la que jo utilitzo, en diluïm una mica amb aigua que prèviament té una goteta de sabó de plats. Amb això fem que la pintura sigui molt líquida i fluïda, sense fer gotes grosses. Aleshores, amb un pinzell ben prim, es passa per la junta, mullant de punta a punta, i després ja s'hi pot posar una mica més de pintura que, com que ja està mullat, corre tota sola de forma uniforme creant una línea perfecta. Aquí és on es veu la importància de la goteta de sabó, ja que sinó, no correria i deixaria espais sense pintura.
Ah, per cert, també he pintat els baixos de la mecànica
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Oct 05, 2015 7:46 am
Aviat hauràs de treure herbes
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Oct 05, 2015 7:51 am
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Oct 05, 2015 9:02 am
Olot escrigué:
Si aquest hivern el tens acabat i neva, podràs fer unes fotos memorables.
Si neva, haurà de ser molta casualitat que jo hi sigui i pugui fer unes circulacions i fotos abans de fugir per no quedar-me aïllat a Olesa. ..
Sisu escrigué:
Aviat hauràs de treure herbes
A vegades hi faig, però quan he de fer feina, ho deixo per un altre dia. .. Tot i així, les grosses les trec, però les petites les deixo perquè faci una mica de verd, que sinó hi ha massa pedra i ciment.