El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 8:50 pm
Els dibuixos excel.lents... Però vols dir que val la pena imprimir-los enlloc de buscar material original de 2na o 3ra mà i adaptar-lo?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Oct 31, 2014 11:27 pm
Per mi hi ha un factor Molt important que és l'econòmic. Podria comprar tot el material i no em complicaria tant la vida, però jo no puc gastar el que es demana per cada vagó... Així que me'ls faig jo, al meu gust, m'entretinc i no gasto massa.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7379
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 5:58 am
Jo també vull aprendre a dibuixar així.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 2:57 pm
Nit de mecànica... he muntat per fi la cascada d'engranatges i la roda de cremallera. L'eix d'adherència l'he deixat lliure, ja que la primera idea de posar dos motors l'he desestimat, per una banda, perquè veig que amb un n'hi haurà prou, i per altre, l'elevat consum d'aquests motors...
Una cosa que em preocupa és que amb la nova transmissió, el consum torna a pujar, rondant els 1,4A, cosa que em fa saltar el transformador. Hauré de seguir buscant el motor adequat.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33804
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 7:34 pm
No entenc que la transmissió t'augmenti tant el consum. Sembla que la transmissió no hagi de tenir tanta ficció, i encara menys havent-hi rodaments. Has provat de fer-la girar a mà, sense motor, per a veure si realment te tanta ficció o si es mou lliurement? Potser treballa malament?
Que només tinguis tracció en un eix en tota la composició serà un inconvenient greu quan estigui funcionant sense cremallera. Tot el vehicle complert tindrà un cert pes però quasi tot el pes serà pes mort i només aprofitaràs una mínima part d'aquest pes per a la tracció. Això et donarà molts problemes. Que hi hagi els dos eixos tractors o només un, marca una diferència abismal. Jo diria que és essencial que els dos eixos tinguin tracció.
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Nov 01, 2014 9:46 pm
Es que et vaig dir el primer dia, la transmisio frega massa, inclos pot ser que no tingui els eixos paralels i fa que no treballi recte. Tambebpot set que fregui lateralment entre engranatges. Pensa que la transmisio d'esforços es el pitxor mal per un motor. A vegades quan es nou no es nota gaure. Pero quan el motor es va "fen gran", pateix cada cop mes fins que deixa de funcionar. Un clar exemple el tens en els mitor de les gulkes dels trens grans. Arriba un moment que has de canviar tota la transmisio doncs es el mal real del problema.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Nov 02, 2014 1:58 am
Sí, crec que la transmissió no va massa fina, però no sembla que estigui desalineat. Els carbons potser freguen bastant, però no n'estic segur... seguiré revisant, perquè amb la mà no sembla que s'enganxi massa, però és evident l'augment de consum. Tot i això, sembla que tocarà gratar-se la butxaca i comprar un motor LGB, que tenen un consum més moderat.
En quant a la tracció als dos eixos, jo també penso que és el més adequat, però amb aquests motors és impensable... quasi 2A de consum no ho vull pas... Pensaré com portar la transmissió a l'altre eix amb un sol motor, tot i que vist com va el sistema, tinc por que forci molt el motor...
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 03, 2014 4:12 am
No dius que gas posat carbons lgb? No poden fregar massa la roda. El disseny es el correcte. Jo els tinc posats a un block motor playmobil i no el fan cap mal. El funcionament es correcte.
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dl Nov 03, 2014 1:44 pm
Em sembla un treball molt professional. Si el motor atrau massa, perquè vostè ha d'entendre. Va tractar de mesurar el motor de la transmissió? Canviar el motor?
Fins i tot les màquines amb 2 motors piko sota estrès consumeixen 2A. Si aquests són els valors que crec que no estem tan lluny de la producció industrial.
Per provar consumidor ha de donar la màxima potència i encara mantenir les rodes. Aquesta és la condició de tensió màxima per al motor
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7379
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 9:36 am
Hola a tots.
Deixeu-me posar-hi cullerada. Una altra possibilitat del fregament excessiu pot ser que els pinyons treballin forçats, les dens dels pinyons no han d'arribar al fons de l'engranatge, crea una pressió sobre els eixos dels pinyons afectats que no els deixa rodar bé. També penso que la tracció als dos eixos és essencial per un bon funcionament i encara més tenint en compte que les dues unitats s'arrepengen en el carro motor i l'allargada dels vagons circulant per via de radi 1 la unitat motora haurà d'anar molt ben llastrada i la tracció en els dos eixos imprescindible.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Nov 04, 2014 11:50 am
Mentre tinc en compte totes aquestes coses, avui he pintat la cabina del K53, que tenia a mitges. És sorprenent com, amb l'aerògraf, s'iguala perfectament els colors de la base, que són ben oposats, blanc i negre... però ni es nota.
La foto ha sortit massa clara pel flash, però sense flash quedava massa fosca... tocarà fer fotos de dia, quan estigui acabat.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 1:27 pm
Aquest vespre he avançat amb les mànegues, ja són quasi llestes, a falta de lligar-les i posar-los l'aixeta.
Els tubs tallats i els primers plegats
Ja soldats, plegats i amb la mànega
La part negativa del dia d'avui és que mentre tallava tubs amb la serra, amb el moviment, m'han caigut unes caixes que tenia dalt del moble, que m'han fet caure damunt la taula el K54 i la cabina del K53, que és la que ha sortit més mal parada... Tocarà tornar a muntar i repintar. Aprofitaré per a reforçar-la per dins, tot i que no crec que sigui habitual fer crash-test d'aquest tipus als trens...
El K54 ha tingut més bona sort, i només s'ha desenganxat la barana i s'ha escrostonat una mica la caixa, a les cantonades, on hi havia la massilla. Tocarà fer retocs.
M'ha agafat una mala llet quan m'ha passat..! Sort que estava sol, pel crit que he fet de ràbia... Analitzats els danys, ja estic una mica més tranquil. Ara, a dormir...
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Nov 05, 2014 8:10 pm
El tub l'he doblegat posant-lo dins un tub de diàmetre 3mm i enganxant-lo amb la mordassa, sense apretar. He intentat que no s'aixafi, però és difícil sense eines adequades.
En quant als furgons, intentaré reparar-los tan aviat com sigui possible.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7379
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Nov 07, 2014 8:48 am
Hola a tots.
Blegar tubs sempre ha estat una tasca difícil, fins i tot a escala real, s'ha de fer amb una corbadora posant l'eina corresponent a cada diàmetre. Ara jo recordo al meu pare en el taller que tenia (quan jo tenia 8 o 10 anys, per tant parlo de 50 anys enrere) i que no hi havia mitjans per comprar eines molt específiques, blegava els tubs tapava els extrems amb un tap de suro i omplint-los de sorra, llavors escalfava el punt per on es tenia que blegar a la fornal i el blegava a l'enclusa o al cargol de banc. En el cas nostre potser aniria bé omplir-los de sorra abans de blegar-los així potser no es xafarien en el punt de corbatura, no ho sé, no ho he provat mai.
Però aquests tubs han quedat genials.
Fins aviat, Ignasi.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33804
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Nov 07, 2014 8:58 am
Altra manera és posar una molla ajustada dins del tub. Però amb aquests diàmetres tant petits, això no és pas possible.
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Nov 07, 2014 9:30 pm
Qui doblega tubs, els omple de sorra perque la corba no es trenqui. A mes, tot diametre te un corba minima a partir de la que el mes normal, es que es trenqui. Son solucions mecaniques.
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria