El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv Set 20, 2024 9:44 pm
RailwayManiac escrigué:
La pista sembla més fina que la pista LGB. Ens pots dir més?Salw
Salutacions,
Christophe
Gràcies pels vostres comentaris. Sobre la via cal dir poc. És la via LGB (i PIKO) enterrada amb una barreja de balast per a escala N de NOCH. Per cobrir el màxim a la zona entre carrils i que no toquin les pestanyes vaig construir amb un tros d'EVERGREEN una plantilla. No obstant això, abans d'encolar i després, quan la cola encara és fresca, es passa un eix per garantir que tot quedi bé.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv Set 20, 2024 10:48 pm
Gràcies Ulises per aquestes explicacions! El resultat és que la pista LGB sembla molt més fina!
Aquesta és realment una de les grans crítiques que podem fer al sistema LGB: la mida dels rails.
Salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Ds Set 21, 2024 12:12 am
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Ds Set 21, 2024 5:17 am
Genial i original, m'encanta.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Ds Set 21, 2024 8:46 pm
RailwayManiac escrigué:
Gràcies Ulises per aquestes explicacions! El resultat és que la pista LGB sembla molt més fina!
Aquesta és realment una de les grans crítiques que podem fer al sistema LGB: la mida dels rails.
Salutacions,
Christophe
Olot escrigué:
Es ben cert, carrils i travesses.
Per evitar aquest aspecte tan irreal de les vies LGB i PIKO, una de les opcions que havia pensat era haver enterrat en sorra totes les vies, fins i tot les del circuit. De fet, moltes companyies de via estreta (i alguna d'amples més grans) tenien les seves vies enterrades en sorra, o més aviat a la terra. Al final vaig optar per distingir les vies generals amb balast i les d'apartat amb sorra.
A TOG y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Ds Set 21, 2024 11:13 pm
Excel·lent idea!
Però també depenia dels recursos locals. Així, a les Landes, les travesses eren enterrades a la sorra perquè eren de pi, menys duradors que el roure. També havia llegit que això tenia repercussions en el material rodant: es preferien les rodes massisses a les de radis per evitar l'"efecte ventall", molest amb la sorra.
Salutations,
Christophe
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dg Set 22, 2024 11:22 pm
Tonton escrigué:
RailwayManiac escrigué:
Adoro! És magnífic!
TramBlau escrigué:
Pere
+1
+1
mallet73
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dl Set 23, 2024 3:48 am
Bona tarda, Ignasi no m'agradaria que mal interpretessis aquest comentari però és el que penso i per això t'ho dic. El terra és massa net, cosa que no succeïa en la realitat. Crec que hauries de embrutar i dissimular les clapes d'herba, ja que pel meu gust són massa regulars tant en forma com amb posició. Potser si escampessis un polsim de altres verds d'alçada més curta, tipus borrissol, i de pols de carbó entre les vies, que no sembles tant net quedaria més real, no sé a tu que et sembla. De totes maneres està molt i molt bé però potser de la manera que et comento, almenys pel meu gust, estaria millor. De totes maneres com diu el "ditxo" Para gustos los colores. Salut i feina, Albert PD: T'ho dic amb la ma al cor, des de la sinceritat, no per carregar-me el projecte que és molt bo.
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dl Set 23, 2024 8:54 pm
Albert, gràcies per la teva resposta. La veritat és que l'aspecte de la gespa no m'ha convençut del tot. Com que la maqueta és petita i avança més ràpid del que jo voldria, quan estigui acabada caldrà dedicar-se a resoldre aquests detalls: embrutament de vies i edificis...etc.
A Olot y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dl Set 23, 2024 9:32 pm
Gràcies tu per compartir el teu circuit.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj Set 26, 2024 10:05 pm
Estic d'acord amb l'Albert. La base és molt bona, ara només cal polir detalls, embrutar, posar colors diferents, etc. Felicitats pels avenços, amb ganes de veure més imatges.